Po třech letech jasno. DB zveřejnila, proč vykolejil rychlík v Bavorsku
Vykolejení osobního vlaku v Burgrain. Foto: Polizei OberBayern

V Německu kvůli nehodě vyměnili už dva miliony pražců.
V Německu kvůli nehodě vyměnili už dva miliony pražců.
No pěkný, tak to koukám že v Německu se opičí po nás, tady se také řeší až když se něco stane 😟
NDR byla tím sovětským socialistickým myšlením zkorumpovaná taky.
Už docela dlouho je obohacujeme o náš způsob myšlení. Bohužel u nás tak obdivovaný německý smysl pro pořádek, je dávno fuč.
Přesně tak. Zkušenost s dlouholetým německým dodavatelem: Dříve muselo být vše dokonalé, 100% made in Germany. Dnes si většinu věcí nechávají vyrábět v Číně. A když se ozvu, že se mi kvalita něčeho nezdá, jen mě odpálkují, že německým standardům kvality to vyhovuje, tak ať neotravuju.
taky v německu dnes nedělají němci, ale turci
To bude změnou WC. Dříve byly reakce v pražcích průběžně kompenzovány.
Jakože zase udělali soudruzi chybu? Alkali-Kies Reaktion sežrala v 70tych letech v DDR velkou část rekonstruované železniční sítě, znovu když Bundesautobahnbau rekonstruovala dálnice na východě, nenechala si poradit a nasadila západoněmecké normy o použití výhradně lokálního materiálu… to pak stálo stovky kilometrů degradovaného povrchu na A5, 9 a 14… neuvěříš 😉
Zrovna pražce se ale moc lokálně nevyrábějí ne? A při jejich ceně (teda pokud v Německu nejsou výrazně levnější) by neměl být až takový problém si složení hlídat?
Dle wikipedie (link níže) šlo kombinaci AKR ( u nás alkáliová reakce kameniva) a tvorby sekundárního ettringitu. Jednalo se o pražce z roku 2006 z výrobny v Laussitz v Sasku (tedy dřívě NDR). Jak to funguje s normami v Německu netuším, ale betonářské normy, pokud by byly využívány ve výrobě pražců (opět – nevím, jak to funguje konkrétně při výrobě pražců v Německu), by nevhodné složení surovin (kameniva) v roce 2006 odhalily. Takže buďto mjí jiný porces kontroly vstupních surovin než „betinářský“, nebo je to selhání laboratoře, která ty suroviny měla kontrolovat. https://de.wikipedia.org/wiki/Eisenbahnunfall_von_Burgrain#Eisenbahntechnische_Analyse
Ale to je přesně o čem píšu, i ta časová osa (10-20 let od nasazení) sedí, skoro bych tipoval že DR nechala před půl stoletím vyrábět inkriminované rozpadající se pražce ve stejném závodě a při nové zakázce to neprošlo dostatečnou kontrolou…
Však já to psal jako podpůrný příspěvek 😉
To je pořád ten stejný problém s degradací materiálu, který se v Německu (ale i jinde) řeší už přes dvacet let? Nebo to jsou různé chemické problémy, které mají ale v praxi stejný důsledek?