Po třech letech hotovo. Dvoukolejný Branický most s tratí na Kačerov se otevírá
Zdvoukolejněný Branický most (most Inteligence). Foto: Zdopravy.cz
Ministr vyzdvihl hlavně rychlost přípravy stavby samotné. Kapacita se zvýší o 40 procent.
Vi nekdo jestli je to uz otevreny i pro pesi?
Na mapách je uzavírka pro pěší psaná do 31. října.
Byl jsem si tam dneska zabehat a je tam zavreno s ceduli ze predpokladany termin otevreni je 12/2024. Asi to chtej mit vymazleny 😉
smisene pocity – – na jedne strane trudna historie vzniku „Mostu inteligence“, hlavne co se tyce tech kteri tam byli nahnani bolseviky jako levna pracovni sila……¨
na druhe strane – uvedomme si, ze bez tehle betonove dvoukilometrove veci by s ohledem na stav ramusaku a 171 asi zkolaboval prujezd vlakou od zapadu pres Prahu uplne….
Stavba to byla (a je) potřebná tak jako tak. Že tehdy sobě nepohodlné lidi posílali na nucené práce, je jiná, smutná věc. Určitě bych pro to nezahazoval využití mostu, právě naopak – když už to museli dělat, ať to slouží. Ne jako v Terezíně, kde je historie ještě smutnější, ale ty kolony autobusů a aut škodí teď.
O její potřebnosti v době vybudování se dá úspěšně pochybovat. Alespoň ve vztahu nákladů a přínosů.
to asi ano, ale ted za ten most jsme (a kdovijak dlouho jeste budeme) zatracene radi
Taky to je strašná opičárna neb velmi předimenzovaná konstrukce, aby přežila spláchnutí Lipnem. A ještě jsou to stavebně dva mosty…
Kdyby se ten most dělal dnes, udélá se výrazně níž – aby se nadjel Pacifik a Strakonická – a jako jeden most.
Lipno je Praze šumafuk…
Most pěkný, ale hodně místních dost mrzí zrušení možnosti přímého pěšího průchodu z Hodkoviček do Chuchle, to už díky druhé koleji nikdy nepůjde asi,
Já vidím na fotkách chodník uprostřed mostu.
Na nějž by se – bez nutnosti klesat až do údolí – dalo dostat lávkami v úrovni pod kolejemi, kdyby je město – podobně lávkám na mostě pod Vyšehradem – přistavělo.
A nemyslel tím tu neoficiální možnost jít v trase neexistující koleje dal na východ a vylézt u Zbraslavské? Protože to už v budoucnu opravdu nepůjde.
Ale nepovídej, s kolika místními jsi mluvil?
tak třeba já žiji v Braníku již 50 let (s malou několikaletou přestávkou někdy před dvaceti lety). a „vždycky se tam chodilo“, dokonce i jezdilo na horském kole od panelky u Branického hřbitova nebo od Údolní až ke Zbraslavské, pěkně pohodlně vodorovně. samozřejmě tam nikdy pěší neměli co pohledávat, ale chůze v trase neexistující koleje nebyla o život.
a nějakou podvěšenou lávku – ono nějak moc není kudy na ní nastoupit. tak holt zamáčneme slzu.
No a vám jako místním teda bude chybět zavření chodníku, které se nekoná? 🙂
A nebylo to na pěší lávku „drobátko“ předimenzované? 🙂
ale jasně že bylo. ale nemuset sklesat až pod branické nádraží bylo prostě pohodlné.
Po pětašedesáti letech utrum… To zamrzí
Nikoho mistniho sice neznam, ale udolniho spojeni mi taky prijde skoda. Mnozstvi schodu nahoru a pak zas dolu ma omezene vyuziti. Bohuzel se u tehle staveb na zeleznici i silnici mysli jen na to sve. Uvidime jestli treba supermosty na D0 nebo D3 dopadnou lepe.
Proc by meli? I zavesena lavka pod D0 v Komoranech se projektovala az dodatecne a osadila se po mnoha letech provozu „nahore“.
Zavřít, nebo začít stavět?
Škoda, že není k dispozici jednoduchá, rychlá a levná metoda na frézování tunelů na větší profil. Ono by se to docela užilo…
Co se stane, když odfrézujete ostění hloubeného tunelu?
Existence nějaké technologie totiž neznamená, že ji lze použít vždy a všude. A pokud by došlo k závalu, tak za to samozřejmě nemůže ten, kdo nevhodnou technologii nasadil, ale všichni okolo, do posledního dělníka, který měl tu hlínu udržet.
A kdo nevěří, že část Chuchelského tunelu je hloubená: https://www.koridory.cz/wp-content/uploads/2015/12/PTDC9503-1.jpg
Že by řez v blízkosti portálu? Hloubeného na tom nic nevidím.
doporučuji návštěvu optika
Po nasazení silnějších brýlí vidím řez v místě potoka. Dobře zde jsme si kousek zahloubili. Spokojeni?
Ať se tam jde podívat. Potok teče po rubu tunelové trouby a dodnes to je v lese krásně vidět.
Někdy to jde, když potřebovali na Lotschbergbahn, aby tam mohli jezdit vozy Ro-La tak trochu dlabali do tunelu a 1. kolej zahloubily. Jinak osová vzdálenost kolejí je tam jen 3.600. https://photos.app.goo.gl/pY1TGLbuuyeVWyV7A
Ono to jde i složitě, 4 týdny výluky a postaví se tunel v tunelu a původní tunel se zvětší: https://www.youtube.com/watch?v=G3F0DPA7MSY&t=93s
V místě křížení s potokem teče potok skoro po ostění.
Pokud je ostění nosné, tak frézovat nelze, je nutné přerazit.
Co si představujete pod pojmem frézovat ostění?
Představoval bych si nějaký mechanický stroj s hlavicí (diamanty, tvrdokov) schopnoun brousit/řezat kámen, který by byl schopný udělat úpravy v ostění tunelu.
Ale spíš by mě taky zajímalo, co si představuje Jirka K.? Co vím, nic funkčního, levného a rychlého neexistuje.
A to jsme prý tunelářská velmoc.
Tady o tom mluví a místní to neuznávají? https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/336852-vikend-cesti-tunelari-dobyvaji-svet
Lepší razit kilometry nového hluboko v tvrdé skále než rozebírat, přetěžovat a znovu vystrojovat tunel mělko pod povrchem ve zvětralé skále. Přirovnal bych to k přenýtování VM. Strašná piplačka za šílené peníze a nejistý výsledek.
Václav Moravec se bude přenýtovávat? Kdy? 😀
Někteří už si holt přejmenovali železniční most pod Vyšehradem podle Výtoně. Možná je ale velké V použito jen v rámci zkratky, ať už ze staršího vyšehradského, nebo módního „výtoňského“ (ač nejde ani o území, jen o místo – něco jako „albertovské nádraží“ :)).
Nádraží Albertov?
Jednodušší a levnější ano. Zásadní je, jaký od toho chceme celkový užitek.
Zdvoukolejnění Chuchelského mostu je sice takové oblíbené téma, ale nevěřím, že by to kdykoli stálo za ty prachy. Trať 171 stejně víc nákladů nikdy nepřijme.
Já zdvoukolejnění „Chuchelského mostu“ taky nechápu 😀
Přesně tak, dokonce je to uvedené i na papíře, který moc síly nemá. Je přeci uvedeno, že dojde k vymístění dálkové a nákladní dopravy z údolí Berounky. 🙂
> není k dispozici jednoduchá, rychlá a levná metoda
Ona jednoduchá, rychlá a levná metoda není k dispozici téměř nikde 🙂 (včetně výroby budoucí generace 🙂 🙂 ).
„Dvoukolejný Branický most s tratí na Kačerov se otevírá…“
Stále bez jakéhokoliv vlakového zabezpečovače. Intenzita provozu se výrazně zvýší, zabezpečení na to nijak nereaguje…
Vlaky na PN zůstanou 30 metrů od sebe. To je o 31 metrů víc než potřebujeme.
Před 15 minutami jsem odjel z Kačerova prvním vlakem.
A potkal jsi McKváka?
A dobrý? Vešel se vlak do tunelu?
Hmm, tak to teď jste opravdu Někdo.
Před několika minutami jsem odjel z nového Kačerova prvním vlakem.
Už zase?
Víte, kolik lidí se vejde do prvního vlaku?
A šotoušů se tam nacpe dvojnásobek!
Tak to se ještě máme na co těšit 🙂 .
Je někde možné najít jízdní řády vlaků, které budou po mostě nyní jezdit? Rád bych se projel.
Bylo napsáno, že z osobních vlaků po něm mají jezdit expresy, tedy „Mnichovský“ a „Západní“. Ty tak budou z hlavního nádraží sice odjíždět stále stejným směrem – do Vinohradských tunelů. Ale místo aby projely tunelem úplně vpravo, tak pojedou prostředním či levým (ale spíše tím prostředním – aby mohly vyjíždět od nástupišť, od kterých odjíždí teď – tedy 1 až 4). A následně přes Vršovice, Kačerov a Krč na most. Čímž (s největší pravděpodobností) dojde k tomu, že v Praze budou stavět jen na tom hlavním nádraží. Ledaže by je nechali stavět i ve Vršovicích, kde však v současné době… Číst vice »
Ve Vrškách musí mít úvrať, tak by je to nezabilo, pokud se trefí k perónu.
Kupte si nový glóbus Prahy!
V lucidních pražských představách globus Prahy vypadá tak, že uprostřed vesmíru je černá díra Praha a vše se kolem ní točí a padá do ní… A realizace některých pražských staveb se nachází za horizontem událostí.
O víkendu je výluka a S7 bude jezdit odklonem přes Krč. A bude kupodivu i zastavovat na Kačerově.
Mockrát díky!
No mě spíš překvapuje to divné ukončení vložených spojů od Řevnic právě na Kačerově.
Další dvoukolejný úsek? Cožpak neví, že díky prokazatelné dopravní indukci za nedlouho dvě koleje nebudou stačit? A situace bude stejná, ne-li horší, než teď. Měli radši sundat i tu jednu kolej, co na mostě byla před rekonstrukcí. Pak už by zde k žádnému přetížení na úseku nedocházelo. To ví přece každý člen sekty Svatého Indukta.
/sarcasm
Ale jistě že ta indukce funguje i na dráze. Pokud jezdí vlaky často a spolehlivě, tak si do nich najdou cestu noví cestující. Je to jen o tom kde je ta indukce žádoucí a kde ne.
Tak to je opravdu otázka… naleze tam víc šotoušů kteří budou zbůhdarma jezdit sem a tam, a ubírat kapacitu VHD slušným lidem… /sarcasm
Poděkujte na odboru strategie (SŽ i MD), kde žádnou strategii a vize nemají.
Jj, modernizaci trati Výtoň z. – hlaváč / Vršovice plus NPD (náhradní přívozová doprava) Výtoň – Smíchov.
Nee, prej tam nově bude tunel pod Vltavou, už je na to studie. Platit to bude PPP. 😁
Jestli je na to studie, tak jsem hned klidnější. V tom že se toho ani náhodou nedožijí ani moje pravnoučata.
Nic jako hlaváč v Praze nemáme. 😉
Stanice Praha-Kačerov byla otevřena 14.12.2014, aby ji po deseti letech komplet přestavěli, to je skutečně hospodárné!
Správně, měli ji nechat jednosměrnou.
V ideálním světě ji měli postavit pořádně už v roce 1974.
Přesně tak, ale to jde evidentně mimo myšlení dotyčného pána…..
Njn, jen v těch letech jsme byli od ideálního světa každý den o den dál…
Se tak nějak matně vzpomínám jak říkali že ideální svět je marnej sen… 🙁
Ale tak za ty pěkné obrázky to stálo.
Toť otázka. Proč se toto neudělalo už tehdy, jsem se také ptal. Navíc existovala možnost využít pro přístup na nástupiště most metra (ale zase by asi hrozilo handrkování o odpovědnosti za jeho údržbu).
Předpokládám že ho otvírali z té strany na které je opravdu dvoukolejný…
Trať měli uzavřenou, ale nevyřešili tunel? Je pořád jednokolejný kvůli nedodržení průjezdnému profilu pro dvě koleje.
Je mi jedno jak je to složité, ale měli to napravit, protože technologie na to určitě máme. Tahle ten špunt jen zkrátili. A jednou budou muset kvůli nápravě zase zastavit provoz.
Co za tím stojí?
https://zdopravy.cz/misto-velkeho-spuntu-bude-maly-proc-dvoukolejny-branicky-most-usti-jen-do-jednokolejneho-tunelu-224878/
Lze všechno, ale otázka je, kolik to bude stát a jak dlouho to bude trvat. Dokonalé řešení to není, ale zase dvoukolejný úsek je teď výrazně delší, což kapacitu zvyšuje výrazně.
Je docela rozdíl, když se jednokolejně jezdí jeden návěstní oddíl vs. několikakilometrový úsek.
měli to udělat…je mi jedno, jak je to složité…technologie určitě máme…co za tím stojí….
Není nad to mít pevný názor podložený nulovou vědomostí. A okořenit to nějakou tou konspirací.
Sama SŽ se snad vyjádřila, jestliže geologicky tunel nepůjde rozšířit, tak se to bude řešit cestou bližší rozteče mezi kolejemi a nižší traťovou rychlostí, takže by dva vlaky za ráz tam šli už dnes.
Pane Fleku, jelikož máte výpadky pozornosti při zpracování psaného textu, uvedu sem vyjádření SŽ formou citace:
„„Pokud budoucí geologické a hydrogeologické průzkumy ukáží, že standardní rozšíření tunelu není možné, bude nutné přistoupit ke kompromisnímu řešení – snížení osové vzdálenosti kolejí, ÚPRAVĚ TUNELOVÉHO PRŮŘEZU a snížení traťové rychlosti,“ uvádí mluvčí.“
Takže ty dva vlaky zaráz by tam dnes bez ÚPRAVY TUNELOVÉHO PRŮŘEZU prostě NEŠLY
Takže pane Fleku, prosím, buď pečlivěji čtěte, nebo nevynechávejte fakta
Vy jste Správa železnic jak vyšitá. Zůstaňte prosím také dlouho na živu, protože jste poslední se znalostmi. Další generace umí jen na telefonu zabíjet avatary a tunely jsou jim u zadku. Tak aby jim měl kdo říci klasické nádražácké desatero. §0 – Nejde.
Ano, protože když začneme říkat, že to půjde, tak to půjde i doopravdy, že?
Teď se to dělalo narychlo, aby bylo kde jezdit v případě zastavení provozu od Smíchova směrem na Výtoň. Až bude situace vyřešena tam, může se dělat tunel, jak dlouho bude třeba. Nic složitějšího v tom není, ta konspirace na závěr příspěvku pana Pavla je mimo mísu.
Bohužel pan Kubrt nepoužil pro první dva řádky svého příspěvku uvozovky neboť pouze citoval/parafrázoval příspěvek pana Pavla (začátek vlákna)
Další dva řádky jsou teprve Kubrtova reakce na Pavla
Absence uvozovek vás Petře Drozdo pravděpodobně uvedla v omyl a způsobila Vaší podrážděnou reakci
Béřete mi to z huby, pane kolego.
To už se tu všechno řešilo – špunt to bude maličkatý v porovnání s jednokolejkami za Spořilovem a spojením dvou tratí v Radotíně/Chuchli do jedné. Nechat to zavřené déle se dneska dost nehodí. To můžeme udělat až budeme mít přes Výtoň tři koleje a ne jednu chatrnou (jsou dvě ale nejdou použít současně).
„Co za tím stojí?“
Most pod Vyšehradem. U něj prostě nestačí věřit, že by tak dlouho dozajista vydržel. Mohl vy selhal i přes sebepevnější víru.
Lenže až bude to „jednou“ tak pod Vyšehradem bude funkčný most, ktorý nebude kritickým miestom pre nedostatočnú nostnosť.
Potom sa Most Inteligencie s nadväzujúcim tunelom bude dať zavrieť na podstatne dlhšie a prestavať aj s celým údolím a svahom až k ZOO.
ale až bude výtoňský most a opravený smíchov, nebude potřeba tady mít dvoukolejný tunel. Ten to chce mít teď, když se ty stavby budou u smíchova provádět…
Kvůli pár krátkodobým výlukám se rozhodně nevyplatí tunel zdvoukolejňovat. A jak sám říkáte, poté už nebude ani potřeba. Navíc i při těch pár krátkodobých výlukách není ten odkloněný provoz tak velký, aby působil nějaké extra problémy, to, jak to tu už ostatně bylo zmíněno, budou dělat spíš jednokolejné úseky od odb. Spořilov na ZM a Vršovice.
Čas, vole.
Stojí za tím především mylná domněnka, že je to opravdu tolik potřeba.
Je mi jedno jak je to složité ale ten teleport ať už konečně mezi MasNa a Hlavasem je! Dávám jim termín do konce roku…!
Tady se povede od EIA ke zprovoznění za 3 roky. Kéž by to tak šlo i u jiných staveb na železnici
Když jde do tuhýho, tak to potom jde zpravidla rychle.
Tady šlo o to že kdyby nedejbože došlo k uzavření Výtoně a současně by byl uzavřen Branický most tak by došlo k neprůjezdnosti Prahy a to by asi šéf SŽ politicky neustál ve funkci.
Až na to, že SŽ nemá zas takový vliv na rychlest EIA.
Spíš bych věřil obecné politické tlačence ze smeru MD.
Ona tady naštěstí stačila „malá EIA“.
Gratulujeme a čínská delegace vám k tomuto milníku dvou kolejí zasílá klíčenku s pandou.
Protože je to kousek a prakticky bez sousedů.
Určitě tam bylo hodně novinářů a dotaz na případné zdvojkolejnění až do Vršovic určitě nikdo nevznesl. A stavebně to tam připravené je…
no při lehkém pohledu na fotomapu bych si o té stavební připravenosti dovolil pochybovat, především okolí ulice u plynárny není zrovna prostorově štědré. ale je to kousek, tam to vyjezdit půjde.
Místo tam je, dokonce i brány TV na dvojitou šířku. Samozřejmě tam nebude stačit nasypat štěrk a položit pražce, ale nebude to ani žádné veledílo.
Místa je tam plno a pozemky by podle voka měly patřit SŽ a ČD. Jen holt některé mosty a mostní závěry budou jinde a jinak. Cca 200m kus náspu se bude muset rozšířit.
Stavebně to připravené bylo. Ale teď do cesty postavili roh technologického objektu Odb. Kačerov. Přitom místa tam je plno.
Dobrá Správa.
https://maps.app.goo.gl/cFPCHySa8SA2dViA8
To je tam postavený snad schválně. Aneb nikdo nepřemýšlel, že by to bylo potřeba rozšířit.
Technologický objekt v kolizi s dvoukolejkou do Vršovic není, několik podpěr trakce bohužel ano. https://www.k-report.net/discus/messages/28/SO031001_02_003_situace_vyrez-337565.pdf
Ale s případnou (a podle mě potřebnou) kolej do Vršovic barák vadí.
S podpěrami už jsou zkušenosti ze stávající stavby. Pokud by byla etalonem, jejich přítomnost by znamenala, že se bude za pár let stavět. 🙂
Díky za dobrou zprávu.
Chápu, že jde o most Sliačské, ale co bránilo aspoň odvodnění a podpěry udělat v konfiguraci na dvě koleje?
Takto zase bude muset být plno zbytečných výluk, které by mohli být kratší.
Stačí kouknout do veřejně přístupných zdrojů a zjistit, že je to plánované jako navazující samostatná stavba A-34 https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/A-34
To je na Zahradní Město. Tam naštěstí prostor zachovali, i když provoz tam byl, je i výhledově bude mnohem menší než do Vršovic.
Nebo třeba ne, protože šotoušský ROPID zaplní každou trať svým vlakodromem (a bude tvrdit, že to krajští politici tak chtěli).
Ty vlaku snad jezdí prázdné? Pokud ne, měla by se trať rozšířit tak, aby se vešla
Levnější varianta by byla zkapacitnit soupravy..
Na JV tangentě (Radotín – Malešice) to nejdřív chce procpat alespoň tři, lépe čtyři páry za hodinu, jinak to hodně limituje dlouhý interval.
Na koridorech zkapacitnit soupravy nejde, protože blbci ze SŽ zkrátili nástupiště
Nejde, jen dokud se nástupiště (někde opět) neproslouží.
Má SŽ tak dlouhá nástupiště?
Pro městskou vlakovou dopravu je skutečně racionální spokojit se s desetiminutovým intervalem a v jeho rámci zkapacitňovat soupravy až po čtyřsetmetrové patrové soupravy.
Budeme rádi, když se dostaneme všude na hodnotu 220 m, osmivozové patro. Dva vložené vozy jsou už docela výrazný nárůst kapacity vlaku oproti stávajícímu stavu 2x 3 vozy. pak by se dalo uvažovat o intervalu 15 nebo 12 ve špičce. V reálu cestující rozdíl 2 minuty ani moc nepozná. Ale pomohlo by to kapacitně vytíženým tratím.
Pro nákladní dopravu směr Zahradní Město prioritní.
Jak to bude s rychlostí? Pokud vím, tak ve vnějších z Chrchle do Smradotína je historicky je 75 a ne 100, a v tunelu na vexli 50 a to ještě kdoví jestli, s nějakou stahovací/vypínací kravinou, a pak na mostě jsem matně zahlédl kilo snad? A pak to byla zas bída z Krče dál, to se zvedne jak moc? Díky za info.
Tu 75 Závodiště – Tunel doufám zvýší taky na 100. Je blbost brzdit na 75 před začátek stoupání.
Tím, ze v tunelu je teď 60, tak to paradoxně nevadí.
Minulý týden jsem jel v Ešusu z Radotína do Velké Chuchle 100. Měl jsem zapnutou cyklo GPS, takže se to pohybovalo mezi 98 až 101 km/h.
Je až neuvěřitelné, že se to zvládlo….
Chodník uprostřed už je přístupný, nebo se ještě bude dokončovat?
Taky by mě zajímalo. Na mapy.cz je furt uvedená uzavírka do 31.10.24
V reportáži na ČT24 říkali, že pro pěší bude most přístupný až v prosinci.
Dneska pristupny neni. Stavebne je nahore hotovo, zbyva domontovat svitidla.
Pan ministr mj. řekl, že výzdoba zastávky Kačerov dokazuje, že železnici neschází humor… Pokud tyto hlášky na úrovni devítiletého mentálně zaostalého dítěte bere jako humorné, tak potěš víte co…
Vidím to stejně, ale podle palců pod Vaším příspěvkem jsme mentálně vzadu my dva… 🙂
No a vypadá to, že už mi mínusy dali všichni ti uražení krásní a vtipní kačeři z nové zastávky 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
I děti jezdí vlakem. Nakonec jsou to především ony, které jej snad budou využívat i za pár desítek let. 🙂
Já bych řekl spíš ty obrázky, ale tak každej má jinej vkus. To je podobný, jako kritizovat hudební vkus, filmové žánry atd. Nadzvedne Vás taková blbost 🙂
Ale mě to nenadzvedlo,na to už toho mám za sebou přespříliš… Já spíš upřímně nechápu, že to někomu přijde vtipný 🤪. Ovšem jak správně podotýkáte, každý má jiný vkus a bez rozdílnosti by byla jen šeď… Jeden styl muziky, jeden styl filmů, jeden styl umění, jedny lokomotivy, jedny vagóny a bohužel i jen jedni kačeři 😂😂😂
Ano, na české železnici vskutku neschází humor.
To potvrzuje i skutečnost, že práce na konvenční trati (200kmh) Brno – Přerov, které se mají rozběhnout v příštím roce, vydává MD/ SŽ za začátek výstavby VRT v Česku.
https://tv.idnes.cz/rozstrel/rozstrel-martin-svehlik-cely-zaznam.V240920_121451_idnestv_krr
Trošku to připomíná vznik nudistické pláže v Hošticích, když starej Konopník uvedl, že s tou nahotou se to taky nebude nijak přehánět…
Ale to neřekl starej Konopník, to řekl dominantní samec předseda družstva 😆😆😆😆
Marťas, máte samozřejmě pravdu.
Hr. Alzheimer už u mně klepe na dveře… 🙁
Ale úplně v pohodě, holt mám tyto pokleslé komedie, na něž by příznivci kultivovaných vtipných kačerů nejraději nejradši uvalili embargo či je uvrhli do nejtemnějšího trezoru, prostě rád… Ale starej Konopník na té pláži měl jednu výbornou hlášku, přestože jinak prakticky nemluvil… Řekl starému Škopkovi – Ty seš holt starej vůl…😆
To Švehlík neřekl, u Přerov-Brno mluvil o Rychlých spojeních. Když to ale moderátor řekl blbě, neopravil ho.
A na Smíchove budou výzdobu tvořit smajlici, nebo jak?
No tak to by pak, co se týče Prahy, měla být originální výzdoba i v zastávce Kyje ive stanici Hostivař… Ještě že nemají nádraží například Hrdlořezy…🤣🤣🤣
Hrdlořezy nééé, Podbaba nádraží má. Ještě nás čekají „velké věci“…
V Hrdlořezích v podstatě nádraží je – v objektu malešické teplárny
Smíchov je od slova smíchat (dohromady obyvatelstvo původních malých sídel okolo). Takže spíš mixér.
Na hlavním budou vyobrazené hlavy, v Dejvicích pak nespokojení zákazníci lehkých dam. Ve Vršovicích budou obrázky Mt. Everestu, Elbrusu, Mont Blanku, Gerlachovského štítu a Oškobrhu :-). Budoucí Bubny jsou jasné, současné Kyje či Cibulka jakbysmet. A taky Řeporyje. V Braníku budou samé brány a zábrany, Zlý-čin bude vyzdoben fotografiemi z archívu 1. oddělení pražské policie :-). Modřany budou celé namodro (nejen zábradlí). Vele-slavín bude vyzdoben obrázky notně podroušených oslavenců a Sto-důlky zase budou mít peron vyzdobený stovkou jamek. A nakonec si představte, jak krásně bude vyzdobený Eden či Rajská zahrada. Tam (a ne v Budějovicích) by chtěl žít každý! Jen… Číst vice »
A dozvím se tedy co bude v té Podbabě???
Dědek?
Pod bábou 😂😂😂
No ale celkem by mě zajímalo, jak uchopí ztvárnění stanic Žvahov nebo Kbely 😆😆
SŽ, to je humor sám o sobě 😀 😀
Důvody pro jednokolejnost tunelu chápu, ale mohli to vyřešit falešnou splítkou s přiblížením kolejí k sobě (překrývající se průjezdné profily), aby tam nemusely být srdcovky a přestavníky.
Tak tohle řešení zase supluje kolejovou spojku, která umožní jet do/z Radotína i proti správnému směru, když se od sebe koleje oddělí a vedou každá z jedné strany trati 170.
Což se hned příští rok využije.
Nápad s překrývajícími se profily mě zaujal… Než jsem si uvědomil, že by si protijedoucí fírové každý nezávisle mohli říct „TO STIHNU“ 😀
Opravdu berte tenhle přispěvek jako pokus o humor – vycházející z české mentality 😀
A proč by se tam měla dávat splítka? Jen kvůli tomu abyste ušetřil za 2 výhybky? To je naprosto marginální úspora a mimochodem ty kolejnice navíc by taky něco stály.