obnoveny

Po šesti týdnech stopka. V Londýně odstavili nové vlaky kvůli problémům s brzdami

CAF Inneo pro DLR. Foto: TfLCAF Inneo pro DLR. Foto: TfL

Nové automatické vlaky opakovaně nezastavily u nástupiště.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
A. Mikulka

Zdá se, že CAF převzal dlouholetou pozici AnsaldoBredy.

Zdeněk

Stačí doplnit hlášení: „nezastavujeme, máme zpoždění“.

superhero

V Coventry si staví svojí vlastní Very Light Rail systém. https://www.coventry.gov.uk/coventry-light-rail
Kapacita vozu (50 osob, to se blíží kapacitě autobusu) se zdá být poněkud nižší. Výhledově by mělo také fungovat v autonomním režimu.
Jeho výhodou je nižší hlučnost, rychlejší výstavba tratí a levnější údržba. Asi je to ale spíš koncipováno do města a ne pro příměstské spoje.

Kubrt

No nevím. Stavět kolejovou dráhu (byť lehčí stavby než pro tramvaj), abych převezl počet lidí srovnatelný s midibusem (17 sedadel) mi nedává moc smysl. Jediná výhoda je v snazší realizaci autonomního provozu, než na silnici.
ČS dopravák k tomu má dva články: https://www.cs-dopravak.cz/v-anglickem-coventry-se-pripravuje-spusteni-velmi-lehke-tramvaje/

VS

Dobrý den,

Vámi uvedený ČS dopravák v jednom článku píše, že představou je neustálý koloběh těchto malokapacitních vozů v intervalu 3-4 minuty (autonomně, bez řidiče). Možná tím chtějí nahnat kapacitu, když to nestojí plat dalšího řidiče a interval se dá regulovat ad hoc. A na to by se oddělená kolejová dráha už vyplatit mohla. Ale nevím, nepohybuji se ve finanční oblasti.

superhero

díky za info

Jenda První

Když do wan dáme autonomní řízení jako do skleníků na kopidlnce, dosáhneme toho samého.

Noscortas

To je něco jako S-Bahn v Berlíně?

Samo

Nie. Je to ľahké metro s automatizovanou prevádzkou. Niečo ako napr. kodaňské metro.

mgr.pavel

Technologicky je to dost podobné, DLR je primárně nadzemka, zatímco kodaňské metro je většinou v tunelech.

Kubrt

V porovnání s berlínským S-Bahnem: menší rozsah (jen po městě), menší rychlosti, kratší vzdálenosti mezi zastávkami, první část vznikla v rámci revitalizace Docklands v 80. letech, od počátku automatický provoz. Velmi sympatický a živý-využívaný systém.

https://en.wikipedia.org/wiki/Docklands_Light_Railway

MartinS.

A velmi se rozvíjející. Začínalo se jezdit sólo dvouvozovými jednotkami, posléze se začaly zdvojovat, pak se prodlužovala nástupiště, aby se dvouvozové jednotky ztrojovaly a CAFy už jsou rovnou pětivozové.

Martas

Nevím, jak technicky, ale k S-Bahn bych v Londýně přirovnal víc k Overground. Tohle (DLR) je spíš takové lehké metro.

Argo

Light Rail je podle nejpoužívanější definice v podstatě jen tramvaj na vlastním tělese. Barandovská a Modřanská linka v praze jsou prakticky Light Rail. Ta londýnskýá je bližší lehkému automatickému metru, což ještě více mate už tak dost podivnou definici.

Kubrt

Pokoušet se o nějaké celosvětově platné a exaktní definice kolejových systémů pro přepravu osob nedává valný smysl 🙂

Argo

Naprosto souhlasím, obzvláště u light rail, což ve své podstatě obvykle používané jako „marketingové“ jméno pro tramvaj

Ruko

EDITA 811.111 už se těší na fish & chips.