Po šesti letech na rakousko-italských hranicích. Stavba nejdelšího tunelu dosáhla další důležité mety
Dokončení ražby štítu Flavia. Foto: BBT

Na italské straně Brennerského tunelu je již ražba kompletně hotová.
Na italské straně Brennerského tunelu je již ražba kompletně hotová.
Trať přes Brenner je jedna z těch nejhezčích rakouských tratí a potom co dokončí tunel tam vlaky budou jezdit 230 a celou cestu v tunelu. Ono sice jízda tak rychle za tak krátkou dobu je pěkná v tom, že je člověk na druhé straně hor rychleji, ale na druhou stranu ten výhled na alpy v okolí tratě tak je mnohem hezčí než jet rychle tunelem. Mnohem lepší by bylo kdyby upravili trať na vyšší rychlost z Kufsteinu do Freilassingu. Vlak jede v tom Německu nějakých 90 – 140 km/h. Ono na tomto úseku není tolik velkých kopců který by museli… Číst vice »
Regionálka tak určitě zůstane, můžete se vozit, co hrdlo ráčí. Pro ty, co se potřebují někam rychle dostat, bude tunel.
Představa že třeba jezdím z bolzana do insbrucku do školy, tak mám asi vykocháno do konce života…
Vsichni nemají cestu vlaků jako cil…
Němci plánují modernizaci trati Kufstein – Mnichov (většina nová 220 km/h trať, čtyřkolejka před Mnichovem), žádná speciální odbočka směr Salzburg tam kupodivu není. Aktuálně probíhají intenzivní spory o trasu.
Tam se to taky roky odkládá – nová Unterinntalbahn (tunely podél údolí mezi Hallem a Wörglem) je v provozu už přes 12 let, už tehdy jsem četl o „pokračování od Wörglu směr Kufstein“ a doteď nic.
Ano, železniční tratě jsou na světě proto, aby po nich jezdili senilní FIPkaři a mohli se koukat z okýnka…
Tak přesně pro FIPkaře bude ta regionální doprava. Ono na FIPku to stejně nebude, v Itálii to bývalo dost omezené, jaká je situace teď nevím (co pamatuju naposledy (cca 2005), tak Rakousko všechno, Itálie jen osobáky, ostatní s nějakým příplatkem (minimálně povinnou místenkou) nebo navíc za 50% tarifu), já jsem z FIPky vyrostl a rodičům se to nějak zjišťovat nechce a jezdíme jako normální platící kaštani (akční jízdné je většinou za míň než by byla půlka tarifního).
Taky jsem na to myslel. Jet tím úsekem přes den bývalo velmi pěkné, povedlo se nám to asi dvakrát při cestě z Itálie (jinak rakousko-italská hranice vycházela spíš někdy na půlnoc a innsbruck na brzy ráno). Podobně to vycházelo autobusem, když jsme u té dálnice, taky spíš někdy na noc. Jinak poslední roky jezdíme přes Tarvisio, což je dané tím, jaké je dostupné spojení (asi právě kvůli stavbě se jezdí tím druhým průsmykem). To je taky pkná vyhlídka přes Semmering. A i tam se chystá tunel. No ale do vlaku lezeme protože se chceme někam dostat, výhled z okna je… Číst vice »
V sobotu jsem se vracel Railejtem ze Švýcarská přes daný usek a přijde mi že se tam jezdí rychleji než bývalo.
Na cca. tretine A8 je 120 a na polovici dynamické riadenie dopravy, ktoré rozsvieti 120 v okamihu keď sa tam čokoľvek i len šustne.
koukám, že italové už mají na svém území namalované pokračování dál na jih
https://mapy.cz/s/jerebopulo
má někdo nějaký info, kdy to má být hotové?
Nejenom namalované, dokonce pár úseků už začali stavět. První úsek Fortezza – Ponte Gardena včetně dvou 15 km a 6 km tunelů přímo navazuje na BBT z jihu, druhý úsek ve výstavbě je nákladní (tunelový) obchvat Trenta, a brzy má začít i stavba nákladního (rovněž podzemního) obchvatu Bolzana. Ve finálním plánovaném stavu pojedou nákladní vlaky od Rosenheimu do Verony možná tak z 90% pod zemí, a samozřejmě velkou část využije i dálková osobní doprava.
https://www.bbtinfo.eu/suedzulauf/
Italové očekávaný termín otevření nezmiňují … https://www.societaitalianagallerie.it/notizia/1533/quadruplicamento-ferrovia-verona-brennero/
… tady tvrdí, že ten další úsek má být 2029, a wiki https://de.wikipedia.org/wiki/Schalderer_Tunnel tvrdí, že komplet 2032, ale nedokážu dohledat primární zdroj
Nejen namalované, už se staví (hledejte Fortress-Ponte Gardena ). Hotovo by mělo být spolu s Brennerským tunelem.
Podle tohoto:
https://www.webuildgroup.com/en/projects/railways-underground/fortezza-ponte-gardena-railway-section-extending-from-brenner-base-tunnel/
mi přijde, že se ještě nestaví.
Fortezza-Ponte Gardena se uz stavi, dokonceni 2029, je to prvni etapa celkem ze ctyr, nasledovat by mel obchvat Bolzana a pak dalsi stavby az do Verony. Celkem pekne a detailne popsano zde:
https://www.fsitaliane.it/content/fsitaliane/en/strategic-projects/fortezza-verona-line.html
Ty stránky jsou ve dvou jazycích. V tom tvém odkazu se píše v italštině „Lavori in Corso“, v angličtině „In progress“
V obou jazycích to znamená to stejné, tedy že ta stavba probíhá.
Lavori in corso může znamenat cokoli. Třeba i to, že pokračuje práce na těch webovkách 🙂 Rozhodně to nutně neznamená, že probíhá stavba. V obou jazycích to v tomto případě pravděpodobně znamená, že to nějak pokračuje, s největší pravděpodobností probíhá projekt.
Pokud to chcete rozporovat a trvat na tom,, že se staví, tak prosím uveďte nějaké zdroje.
Aleš se rád hádá ve stylu scénky Monthy Pythonů
https://www.mojevideo.sk/video/3f70/monty_python_argument_clinic.html
Pokud by použil internet nikoliv pouze k odporování, během několika málo kliknutí by zjistil, stejně jako já, který o tom doteď věděl kulové, že pravdu mají jkjk s Václavem. Tunel se jmenuje Schladerer Tunel/Galleria Scaleres, má mít délku 15,4 km, vrtá se od loňska a má být hotov spolu s Brenerským úpatním tunelem.,
Nehádám se, jen jsem očekával nějaký relevantní zdroj a ten sice nemám ani od Vás, ale alespoň máte nějaké konkrétní údaje a věřím Vám.
A nějaký tunel z Innsbrucku směr Švýcarsko se neplánuje? Současaná trať přes hory je dokonce dodnes částečně jednokolejná.
Myslite pod Arlbergem zhruba ve stavajici trase? Nevim o tom a velmi pochybuju, ekonomicky to nedava smysl. Tyhle tunely se stavi primarne pro nakladni dopravu a ta to muze objet pres Mnichov, Tyrolsko ji tolik nevygeneruje. Pritom to stoupani neni na tyrolske strane tak prudke, cili ten tunel by musel byt hodne dlouhy. Uz ten soucasny ma cca 10km.