Po roce a půl se vrací přeshraniční vlaky z Frýdku-Místku do Polska
Vlak v polské stanici Cieszyn. Foto: Dariusz Sieczkowski / Flickr.com
Na přeshraniční trase vyjede devět párů vlaků denně.
Na přeshraniční trase vyjede devět párů vlaků denně.
Čím se tam bude jezdit je celkem jednje to jen 3kilometry ale kolik zákazníků toho využije? Mnozí stejně vystupují v Českém Těšíně, ku přechodu na řece Olší nebo-li Olze pěšky a hned na polském břehu je tržnice a starý Cieszyn. Mohli by toho využívat Poláci při cestách do Beskyd, pokud by měli připoj od Bielská -Biale. Uvidíme, každá snaha je vítána!
Docela by mě zajímalo čím se tam bude jezdit, údajně poslední 25 kHz modul se montoval před půl rokem do některé Helenky, a další telematika prý nemá, a nesežene?
Víte někdo něco více?
Ještě by to chtělo vlaky Liberec – Zgrozelec.
To ano, rád bych si do Zhořelce, nebo Zgorzalce, nebo i Gorlitz někdy zajel.
Co je to za typ vlaku na fotce?
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/D%C3%BCwag_Wadloper
Díky
Fotka toho nádraží v Ciezsyně je neaktuální. Akorát se dokončuje jeho velmi rozsáhlá rekonstrukce a vypadá úplně jinak.
UUU. Ještě obnovit vlaky na koridorech Ostrava Čadca. Brno Bratislava:-) S bratry:-)
A nejen tam. Slovenské hranice jsou na tom dost podobně jako Polské. Umělá bariéra omezila lidem kontakty i v demokratických časech. Bohužel smutná realita objednávání dopravy kraji….
Zrovna to Slovensko je přímo následováníhodný příklad, jak skvěle funguje objednávání dopravy státem, že?
Kolem hranic je doprava jinak než auty umrtvovaná ze všech stran, a to nejen státních a nejen u nás.
Provoz zastavili dopravci, nikoli pandemie ….
ano .. ale kdyby nebyla pandemie, tak by ho dopravci nemuseli rusit.
Třeba na úsek Čadca Mosty od 12/22 pojede jen jeden pár. Vlaky se tam nevlezou. Bude jednokolejny provoz z důvodu reko Čadca po státní hranici…
Náhrada snad bude busem…?
Od S2 a k S2 v Mostech u Jablunkova.
Je trapné, že to trvalo tak dlouho… aneb jak může být státní hranice i v době EU a Schengenu opravdu takovou pomyslnou hradbou mezi lidmi, i v rámci jednoho města.
Ještě větší tragédie je autobusové spojení. Po tolika letech co jsme v EU a Schengenu nebyl nikdo schopný sjednotit autobusy. Polský a český Těšín by mohl mít jednotné autobusové nádraží a MHD.
Když by existovala Lužicko-Slezská republika, bez nutnosti Čechů, Poláků, Němců si tento region krájet na kusy, tak by se to ani nemuselo řešit.
A kudy by vedla hranice?
To byla otázka let 1918-1920, kdy se taky třeba dostávali lidé do Polska nebo Československa proti jejich vůli.
Kdo by měl být sjednocujícím prvkem ?
Kdo TO bude platit.
Ten, kdo místo toho platí ty dálnice a parkoviště všude kolem, a v důsledku vydává více na zdravotnictví.
Vám ty dálnice musí způsobovat hrozné trauma, už jste kvůli tomu vyhledal nějakou odbornou pomoc?
No a jak vypadá doprava na trati Hodonín – Holíč, Vlárský průsmyk – Horné Srnie, Střelná – Strelenka, Sudoměřice – Skalica na Slovensku …
Tam je vybudována nová ŽELEZNÁ OPONA, ačkoli politické vztahy mezi ČR a SŘ jsou zcela korektní ….
Od nového GVD má podle návrhu skončit i regionální doprava přes Čadcu a Vrbovce. V Čadci jsou významným zdrojem poptávky Třinecké železárny, proto se regionální doprava má nahradit rychlíky, které u TŽ nestojí…
Jinak je třeba dodat, že rušení je primárně na popud slovenské strany. Strelenka – buď naše soupravy nebo nic. Čadca – zrušení podle plánu dopravní obslužnosti, prý náhrada autobusem, který by ale musel objednat kraj, podle mě nebude nic. Kúty – prý se vlak nevejde, ale žádná náhrada autobusem není, takže báchorka.
Na to jste přišel jak, že mají skončit vlaky přes Vrbovce? https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Grafikon/data/sena/kjr/gvdx/k343.pdf
Zde
https://www.tsk.sk/buxus/docs/dokumenty/dokumenty_doprava/oznamenia_a_zmeny_cp_zsr/ramcovy_navrh_grafikonu_vlakovej_dopavy_pre_roky_2022_2023/KCP_121.pdf
Tak si přečtěte i ten červený dovětek.
Bude se stavět koridor, Os se tam nevejdou. Slovenský už není zdrojem práce. síly po železárny. Jedna bageta to odpoledne zvládá. Snad bude bus. na dva roky.
Zajímalo by mě, kde se vzala tato povídačka o tom, že je Os vlaky Čadca – Mosty ruší kvůli stavbě koridoru.
Ruší se kvůli tomu, že je chce kvůli nízké vytíženosti natrvalo zrušit ministerstvo, dá se to lehce dohledat ve slovenském plánu dopravní obslužnosti.
Při (ne)četností těch vlaků se nelze divit nízké vytíženosti ….
Je údajně shoda, že vlaky os Čadca Mosty budou nahrazeny busy do Návsí. Jde o to že tak jedině může být naplněn záměr dopravní obslužnosti v celém Jablunkovském průsmyku. Ty busy by v Návsí mohly navazovat ať už na S2 vlaky nebo 783 busy…
Měl jsem k tomu dříve jiný postoj v podobě čisté náhrady vlaků. No lepší bude bus v cel=m průsmyku. Tam ty vazby mezi Jablunkovskem, Svrčinovcem a Čadcou prostě jsou. Včetně určitých vazeb na Třinecké železárny…
V prípade Kútov je NAD zavedená po Brodské, ďalej nebol záujem českej strany. Tam sa po ukončení rekonštrukcie trate zatiaľ ráta s obnovením dopravy.
Žiaľ na ostatných hraničných priechodoch to ide dolu vodou a namiesto rozvoja sa rad radom ruší objednávka MDV. Hranice nie sú korzo!
Ale to vravel súdruh Gustáv Husák ….
Těm Kútům lze věřit, jednokolejný úsek je dlouhý, nicméně BUS NAD do Brodského by mohl jet do Lanžhota ….
A jaké soupravy by měly jezdit do HL než slovenské? Tohle je zase nacionalistické ukájení ješitnosti nějakého úřednického NÝMANDA OPILÉHO MOCÍ ….
Tak to doplním… předimenzované soupravy za přemrštěnou cenu… Ostatně v PDO se píše o tom, že výhledově tam mají jezdit znovu bagety.
Ta Čadca je ostuda!Koridorová trať hustě osídlená okolo. Sám znám několik lidí ze Svrčinovce,kteří dojíždění jednak do Třineckých železáren nebo další fabriky na zastávku Třinec Konská. Opravdu by bylo takové sci-fi prodloužit elefanty z Mostů až do Čadce?
Musíš na výlety jinam nebo přes hranici pěšky. Ten kvikot šotoušků je rajskou hudbou pro mé uši.
Ale to není o výletech, to je o normální možnosti spojení mezi dvěma zeměmi, jejíchž vrcholní politici dlouhodobě deklarují vynikající vztahy, o nichž si Židé a Arabové v Izraeli nebo Rusové a Ukrajinci mohou nechat jen zdát ….
Stačí se podívat na návrh nového GVD, kde se likviduje v podstatě veškerá regionální doprava na hranici se Slovenskem.
Na jiné hranice už je pak většinou zlikvidovaná dávno, teď jsou ještě takto posilovány vnitřní periferie. Ovšem, nejen veřejně-dopravně.
Podíval a viděl něco jiného, než píšete. https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Grafikon/data/sena/kjr/gvdx/k343.pdf
Jaksi tam chybí přípoje směrem na Slovensko. Protože podle slovenského návrhu mají všechny vlaky končit v Myjavě s dovětkem
„Rozsah a systém dopravnej obsluhy na traťovom úseku Myjava – Vrbovce je v procese riešenia technického a finančného zabezpečenia.“
No vidíte, že umíte číst. To neznamená, že se to ruší. To znamená, že zatím není nic bližšího rozhodnutého.
Což ale reálně znamená “Chceme to zrušit a pokud rychle nebude moc velký kravál, tak to dotáhneme”.
Bohužel stejnou hradbou jsou často i krajské hranice
Tak tedy ta fotka Cieszyna je hodně stará…
No konečně dobrá zpráva. Už mě nebavilo chodit z Českého Těšína pěšky. Jen aby to vydrželo, moc lidí s tím nejezdí.
Nejezdí, protože se to pořád ruší…
Proč to tak trvalo? A jak to tedy bude s Chałupkama?
bude obnoven na pravidlech výměny dopravního výkonu, vlaky z Katovic a Pštiny místo konečné v Chaloupkách dojedou až do Bohumínu, dodatečně se zavádí nová vlaková spojení Těšín-Skočov-Holešov (Katovice) a v souvislosti se zakončením přestavby železniční tratě do Visly se ruší náhradní autobusovou dopravu v úseku Skočov-Visla Hlubce, vlaky dojedou až do Visly Hlubce. V Skočově vlaky Těšín Skočov budou spřahány s vlaky z Visly a dojedou do Katovic, opačným směrem budou ale děleny.
Ale prd. Do Wisły se pojede možná až od nového grafikonu, protože trať je hotová, tj. pod dráty, jen do Ustroně Polany. Dál ještě před 14.dny byla i místa bez kolejí.
Z Cieszyna do Katowic se mělo začít jezdit až od září, pokud opravdu začnou už teď, bude to překvapení.
Pština, Skočov 😀 Kde se vzala tahle obsese šotoušků…