Po půlroční výluce znovu nepojedou vlaky. SŽ zjistila, že potřebuje pokácet stromy

Jednotka 814 Regionova v Josefově Dole. Foto: Jan SůraJednotka 814 Regionova v Josefově Dole. Foto: Jan Sůra

Správa železnic vysvětluje kácení po výluce nedostatkem kapacit přes léto.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Standa

Čili parta traťovky asi v létě spala, že pane Hruška?

cbtrk

Bylo by zajímavé vidět statistiku o přepravních výkonech na této trati, tedy pro kolik lidí denně je taková výluka relevantní.

Petr

Ta laťka je čím dál níž. Ale zase už si u takovýchto článků nepoprskám klávesnici.

malý bobeš

Mohu se zeptat, kolik stromů jste již v období mimo vegetační klid pokáceli? Respektive kolik takových žádostí jste řešili? Asi žádný – jinak byste narazili na několik „drobných“ překážek; orgán ochrany přírody například trvá na tom, aby žadatel doložil, že v olistěné koruně nehnízdí ptáci. Potvrzení nesmí být starší než týden (to kdyby se nějaký ptačí pár rozhodl na poslední chvíli). Dalším potvrzením následně potřebujete vyloučit výskyt netopýrů… Samozřejmě znám slogan „kdo chce, hledá způsob“ – nicméně zde proveditelný způsob nevidím.

Dejf

Pokud je strom suchej, tak se ten příběh jmenuje „oznámení o havarijním kácení“ a když ho necháte na úřadě 5 pracovních dnů uzrát, tak kácíte a není problém. Už mě jednou i městská policie kontrolovala…

Ondra L.

Jojo, jesteze se existenci prirody zatim zadnemu konspiratorovi nepodarilo zpochybnit. Takhle je vzdy po ruce, kdyz je potreba se na neco vymluvit.

Miloslav

Když to objednatel trpí……

Aleš

Tak jistě, soudruzi. Ono legislativa vůbec nereguluje, kdy se můžou podobné činnosti dělat 😀

Happy

Já si jenom říkám, jak to ti naši předci dělali. Bez autobusů na NAD, bez moderní techniky na údržbu svršku…

Patrick

Tenkrát hlavně měli chuť do práce a chtěli mít dopravu funkční. To dnes chybí.

jan.sekanina

Spravce infrastuktury tim, ze je oddelen od dopravců ma aktuálně malou motovaci k tomu, aby vlaky jezdily. Je potreba vymyslet lepsi systém.

Zlámalík

Jo, v Británii byla (je) přidělená trasa vlaku v daný čas garantovaná. Pokud se nedá jet, platí správce infrastruktury dopravci tučné penále, které pokryje i ztrátu zisku dopravce
(neřeším jiné, zejména politocké problémy tamtéž).

Johnny

Zrovna britskou železnici bych si za vzor opravdu nebral.

Stráťa

Obecně možná ale zrovna popsaný mechanismus dává smysl. Mohl by být dostatečně účinný i na SŽ financovanou ze státního rozpočtu.

Percula

Když se chce, tak se zdůvodni všechno

panda

Trať Otrokovice Vizovice taky co tři měsíce ve výluce, byť se má snad za pár měsícu začít modernizace. SŽ klasika.

ostravak

S tím deficitem na nové dopravní stavby je zahájení této stavby v roce 2026 velké scifi. Takže z důvodu zachování provozuschopnosti lze očekávat opět záchovnou údržbu s výlukovou činností

Vadym

Ta modernizace už je v JŘ

Neznamy Jarek

Když se dělala reko stanice Jaroměř, tak se nejezdilo tak dlouho, že museli udělat výluku na Starou Paku a vyřezat trať, protože prostě zarostla.

Modré zábradlí

Takže když mohou stromy poškodit něco na cizím pozemku tak se SŽ postará. A strom způsobilý poškodit něco u sousedů nebyl dávno nebezpečný pro vlaky? A nešel před několika lety pokácet kosou?

N.N.

Kosou do dloušťky malíčku a i to je hodně. Když je to jak chlapská noha, tak to rostlo přes 30 let. Pokud strom už neobejmete, tak „viník“ nepokácení proutku na prst tlustého již není mezi živými.

Modré zábradlí

Ona už se taky dost dlouho tráva neseká klasickou ruční kosou, pro kterou je problém cokoliv tlustšího než tráva, že?

Smutný jsi

Ono to vyrostlo přece zničeho nic. A legislativně nikdo nechce povolit kácení mimo vegetační klid. Takže je to papírově jednoduché.

Igelkott

Možná je vyjde levněji platit autobusy než tam jezdit. Tak se snaží ušetřit:-)

Antonín Neuman

Dokud ty náklady na zajištění NAD nebude SŽ hradit v plné výši tak se změny nedočkáme.
Co se týče porostu okolo tratí je to nekonečný příběh, metr od kolejí rostou např.malé ,,vánoční“ stromky.
Nic se s tím nedělá a čeká se až budou muset žádat o povolení.Tak je to vždy neodstraní se malý výhon, popř křoví a čeká se až je z toho les.
Možná ,až jednou trefí podobný strom spadlý na vlak někoho z rodiny vedoucích manažerů GŘ pak možná přijde nějaká změna.

Aaabbb

Správa železnic bohužel neumí výluky koordinovat. Své o tom ví drtivá většina jednokolejných tratí a jejich cestujících. Já se jen divím, že to trpí a víc nemedializují objednatelé a dopravní… 🙁