Po půlroční výluce znovu nepojedou vlaky. SŽ zjistila, že potřebuje pokácet stromy
Jednotka 814 Regionova v Josefově Dole. Foto: Jan Sůra

Správa železnic vysvětluje kácení po výluce nedostatkem kapacit přes léto.

Správa železnic vysvětluje kácení po výluce nedostatkem kapacit přes léto.
Čili parta traťovky asi v létě spala, že pane Hruška?
Bylo by zajímavé vidět statistiku o přepravních výkonech na této trati, tedy pro kolik lidí denně je taková výluka relevantní.
Ta laťka je čím dál níž. Ale zase už si u takovýchto článků nepoprskám klávesnici.
Mohu se zeptat, kolik stromů jste již v období mimo vegetační klid pokáceli? Respektive kolik takových žádostí jste řešili? Asi žádný – jinak byste narazili na několik „drobných“ překážek; orgán ochrany přírody například trvá na tom, aby žadatel doložil, že v olistěné koruně nehnízdí ptáci. Potvrzení nesmí být starší než týden (to kdyby se nějaký ptačí pár rozhodl na poslední chvíli). Dalším potvrzením následně potřebujete vyloučit výskyt netopýrů… Samozřejmě znám slogan „kdo chce, hledá způsob“ – nicméně zde proveditelný způsob nevidím.
Pokud je strom suchej, tak se ten příběh jmenuje „oznámení o havarijním kácení“ a když ho necháte na úřadě 5 pracovních dnů uzrát, tak kácíte a není problém. Už mě jednou i městská policie kontrolovala…
Jojo, jesteze se existenci prirody zatim zadnemu konspiratorovi nepodarilo zpochybnit. Takhle je vzdy po ruce, kdyz je potreba se na neco vymluvit.
Když to objednatel trpí……
Tak jistě, soudruzi. Ono legislativa vůbec nereguluje, kdy se můžou podobné činnosti dělat 😀
Jistě, kácet se dá i přes léto.
Já si jenom říkám, jak to ti naši předci dělali. Bez autobusů na NAD, bez moderní techniky na údržbu svršku…
Tenkrát hlavně měli chuť do práce a chtěli mít dopravu funkční. To dnes chybí.
Spravce infrastuktury tim, ze je oddelen od dopravců ma aktuálně malou motovaci k tomu, aby vlaky jezdily. Je potreba vymyslet lepsi systém.
Jo, v Británii byla (je) přidělená trasa vlaku v daný čas garantovaná. Pokud se nedá jet, platí správce infrastruktury dopravci tučné penále, které pokryje i ztrátu zisku dopravce
(neřeším jiné, zejména politocké problémy tamtéž).
Zrovna britskou železnici bych si za vzor opravdu nebral.
Obecně možná ale zrovna popsaný mechanismus dává smysl. Mohl by být dostatečně účinný i na SŽ financovanou ze státního rozpočtu.
Když se chce, tak se zdůvodni všechno
Trať Otrokovice Vizovice taky co tři měsíce ve výluce, byť se má snad za pár měsícu začít modernizace. SŽ klasika.
S tím deficitem na nové dopravní stavby je zahájení této stavby v roce 2026 velké scifi. Takže z důvodu zachování provozuschopnosti lze očekávat opět záchovnou údržbu s výlukovou činností
Ta modernizace už je v JŘ
Když se dělala reko stanice Jaroměř, tak se nejezdilo tak dlouho, že museli udělat výluku na Starou Paku a vyřezat trať, protože prostě zarostla.
Takže když mohou stromy poškodit něco na cizím pozemku tak se SŽ postará. A strom způsobilý poškodit něco u sousedů nebyl dávno nebezpečný pro vlaky? A nešel před několika lety pokácet kosou?
Kosou do dloušťky malíčku a i to je hodně. Když je to jak chlapská noha, tak to rostlo přes 30 let. Pokud strom už neobejmete, tak „viník“ nepokácení proutku na prst tlustého již není mezi živými.
Ona už se taky dost dlouho tráva neseká klasickou ruční kosou, pro kterou je problém cokoliv tlustšího než tráva, že?
Ono to vyrostlo přece zničeho nic. A legislativně nikdo nechce povolit kácení mimo vegetační klid. Takže je to papírově jednoduché.
Možná je vyjde levněji platit autobusy než tam jezdit. Tak se snaží ušetřit:-)
Dokud ty náklady na zajištění NAD nebude SŽ hradit v plné výši tak se změny nedočkáme.
Co se týče porostu okolo tratí je to nekonečný příběh, metr od kolejí rostou např.malé ,,vánoční“ stromky.
Nic se s tím nedělá a čeká se až budou muset žádat o povolení.Tak je to vždy neodstraní se malý výhon, popř křoví a čeká se až je z toho les.
Možná ,až jednou trefí podobný strom spadlý na vlak někoho z rodiny vedoucích manažerů GŘ pak možná přijde nějaká změna.
Správa železnic bohužel neumí výluky koordinovat. Své o tom ví drtivá většina jednokolejných tratí a jejich cestujících. Já se jen divím, že to trpí a víc nemedializují objednatelé a dopravní… 🙁