Po osmi letech se vrací vlaky mezi Varnsdorf a Seifhennersdorf
První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn
Důvodem zastavení provozu bylo špatné zabezpečení přejezdu v Německu.
Změnové listy pro nedělní změnu naleznete na http://prelepky.wz.cz
minule psali ze delaji nemci studii realizovatelnosti na trat zittau- rumburk, coz by bylo skvele
Jako z Ebersbachu do Rumburku? To ale zase zvedne vlnu nevole u rušičů. #19. stol, #potenciál
Ne. Rovnou ze Seifhennersdorfu do Rumburka. Zcela nový úsek trati.
Jakou dálkovou a kapaciní potřebu to řeší? Vlak opravdu není vhodný pro malé objemy a malé vzdálenosti.
Podobně jako nepijeme silovici rovnou z demižonu. Teda alespoň doufám, že zde takoví nejsou.
Kocurek neví, že ten obří vlak se dvěma šestinápravovými lokomotivami, se dá rozdělit na vagonky, které mohou být větší či menší. A tyto vagonky ve stanicích může malá posunovací lokomotiva dopravit ke spotřebiteli. No a ten vagon může být naložen dalšíma subjednotkama, jako jsou palety, bedny a stojany. Které jednoduše VZV na rampě vyskladní.
Běžte se prosím vycpat s dezinformacema, že ucelený vlak je ten jediný správný. Zase někdo kdysi vyplodil nějakou pytlovinu a místní dezinformátoři se toho drží jako posvátného dogmatu.
Už jsem si myslel že se nám vrátil alex a ono nic
Vagonky by k dispozici i byly, jen s těmi malými posunovacími lokomotivami a jejich obsluhami si moc jistý nejsem. Ještě méně jsem si jist oranžovými mužíčky. A již vůbec si nejsem jist vstřícností obsluhy kolejí. A také zákazníky, kteří by o takovou službu stáli.
To by mě zajímalo kudy. Ale takové spojení by bylo každopádně super.
To se fakt dělá?
ta trat již existuje, ale nikdo neprovedl rekonstrukci, zároven by se vlakově propojila další německá města a obnovil se jiříkov.
https://mapy.cz/s/gucukajuco
Už si to představuji…
Liberec – Zittau – Varnsdorf – Seifhennersdorf – Rumburk – Šluknov – Dolní Poustevna – Bad Schandau – Děčín 🙂
Obecně představa správná, ale v detailu úplně blbě. Odbočení v půlce stanice? Musíte až za severní zhlaví, přejezd a pravý oblouk. Tam teprve výhybka a podél Kaltbachu a rybníků nahoru. Napojení na jiříkovskou trať už máte dobře. Je to celkem 5 km, z toho 3,5 km na území SRN, sklonově je to v pohodě a směrově to jde bez problémů i na 160 km/h, což je tady ovšem kvůli rozjezdu i zbytečné, takže 140 by úplně stačilo.
V detailu špatně? Možná, ale koho to teď zajímá? Tohle je jen myšlenka, nápad. Pokud by se tím vůbec nějakým zázrakem někdo začal zajímat jako o něčem, co by se mohlo realizovat, detaily se začnou řešit až za několik desítek let, kdy se stane ještě větší zázrak a prosadí se to.
pamatuji dvacetivozove vlaky do reichu i zpet . kdyz nemci nebrali vlaky se ,,štosovaly,, až do české Lípy . v každé stanici jeden , dva vlaky čekající na průjezd. a nebylo to jen uhlí od němců , i vlaky z čech byly plné nákladu. do a ze štětínského přístavu se nic nevozí? nebo němci někde dojebali trat? nebo je nějaké nařízení že vše musí jet podle Labe?
Chápu ten názor, ale je to jako se vším. Nepostavíme si cestu jinde a pak se divíme, že se musí jezdit pouze podél Labe. A nebo aniž by nás k tomu někdo nutil, tak si vymyslíme problém (např. kapacita dráhy, čas, počet vagonů,) a ten bez reálného základu schizofrenně papouškujeme dokola zde v diskuzích. Tím nemyslím vás.
Tohle není zas až tak úplně blbej nápad, takže bez šance na realizaci. Musíte vymyslet něco totálně debilního, co železnici poškodí a pak se pro to politici nadchnou a odsouhlasí na to dotace.
Kolik dokoupíte dieselových Vectronu ? Anebo bude lepší Sergeje ?
Kdysi jsem viděl dokonce někde nákres navrhu. Bylo to podobné, jen o něco blíž obcím.
A v čem je to lepší, než Liberec – Zittau – Mittelherwigsdorf – Eibau – Ebersbach (Sachsen) – Jiříkov – Rumburk – Dolní Poustevna – Sebnitz (Sachsen) – Bad Schandau – Schöna – Dolní Grunt nad Labem – Děčín?
No a nebo, alternativní trasa, Liberec – Zittau – Großschönau (Sachsen) – Varnsdorf – Seifhennersdorf – Eibau – Ebersbach (Sachsen) – Jiříkov – Rumburk – Dolní Poustevna – Sebnitz (Sachsen) – Bad Schandau – Schöna – Dolní Grunt nad Labem – Děčín?
K čemu stavět novou trať, kde už je postaveno? 🙃
A co je špatného na trati Zittau – Mittelherwigsdorf – Eibau – Ebersbach (Sachsen) – Jiříkov – Rumburk? Jo, že je v nějakém stavu? No a co komu brání v tom to dát do lepšího stavu?
I kdyby tam byl, po trase, nějaký nákladní potenciál, tak to se řeší vlečkami, ne stavbou nové trati.
Ale třeba to bude Schlager, co já vím! 😅
V Seifíku přece byla nějaký čas provizorní konečná před přejezdem. Vlak tak neprejizdel přejezd a nevjel na původní nádraží.
Rumburk – Ebersbach asi stále nic co? Stále nechápu proč všechny vlaky od Arrivy nekončí místo v Rumburku až v Ebersbachu a tam byl zajištěný přestup na Drážďany a to samé ČD z Děčína i Desiro přčes Bad Schandau. prostě je tam nesmyslně vše přerušeno..
No řekněme si že trať 088 není žádná Mochovská dráha konečná nárazníky. I obnova ŽST JIŘÍKOV-FILIPOV (na znamení) a dále do Německa. ZVON a VVO by se měli spojit a jako kraj Drážďan okresy Míšeň, hlavní město Saska DD, Saské Švýcarsko, Bautzen a okres Görlitz jsou kraj pod Drážďany, pak jsou S.Kamenice a Lipsko ale to je jinde. Vím o spojení 3xSpolkových zemi do jedné LÄNDER TICKET Sasko+Durynsko a Sasko-Anhalt = 27€. Sasko by mělo hodně spolupracovat i s pohraničím po celém Ústeckém a Lib.kraji… na Wikipedii je hodně velký seznam zrušených tratí po celém Německu vč.západu, ale Sůra píše… Číst vice »
Protoze to nikdo neobjednal. Jinak tam zajíždí autobus, tak vlak by už byl příliš luxus.
Docela by mě zajímalo odkud jezdily a kam ty autobusy NAD, které jsem nikdy neviděl 🤣
Od Kocoura k Seifenensdorskému Penny. A byly to mikrobusy jako Ford Transit
A je šance to vrátit až do Eibau?
Malá, Němci tam ve stanici vytrhali koleje.
To jako spojení Seifhennersdorf – Eibau? Mezi těmito městy vytrhali koleje? Nebo tam nejezdí vlak?
To se ptám, reálně to nevím.
Ne. Ale ve stanici Eibau Němci demontovali výhybku, po níž se dá od Seifene sdorvu přijet
Je to tak, jak píše kolega. Vlak by musel do Eibau přijet a zas odjet, teď je tam jen jedna kolej, takže křižování, nedej bože přestupní vazby aktuálně není možné, takže pochybuju, že se to někam pohne. To už zní reálněji novostavba Varnsdorf – Rumburk
Ok, do Rumburku, ale se zprovozněním trati do Ebersbachu-Neugersdorfu
Obyvatelé Neueibau asi nebudou chtít přijít o zastávku Lehnman a codit na vlak do Eibau.
Překlep: Lehmann
Říkali to? Písemně nebo ústně?
Nohama, ještě jim to pro nezájem nezrušili.
A ti Němci nám ty vlaky, tak nutí, že? My v ČR tak pokrokově omezujeme provoz, protože #19. století, #provozjedrahýapomalý, #ekonomikaXšoto, #vlakyjsoufuj.
Oni asi neví, že z naší strany bude provoz omezen.
https://zdopravy.cz/ustecky-kraj-chce-omezit-provoz-na-trati-do-ktere-nedavno-sprava-zeleznic-investovala-stamiliony-153662/
Problém je na vaší straně. Pletete si tratě Varnsdorf – Rybniště a Varnsdorf – Seifhenersdorf.
Ale ne. Od Rybniště je příjezd z českého vnitrozemí. Kromě toho má Varnsdorf napojení ze dvou stran na Německo. Já jen, že Němci budují, my rušíme.
A zase špatně. Podívejte na úsek Seifhennersdorf – Eibau. Je zrušen. A místo do vnitrozemí se Němci dostanou jen do pohraniční Žitavy. Takže žádné budování. A Čechům ve Varnsdorfu je spojení do nejbližšího velkoměsta zachováno.
Zajímal by mě zdroj těch mínusů? Od toho Rybniště stále koleje vedou, nebo že by to mapy. cz měly špatně? Možná rušení už postoupilo a mapové podklady nejsou nejaktuálnější. Nebo že by se někomu jen třepala ruka?
Axel Axel
Nojo, přijmout skutečnost je někdy nepříjemné. Dost často se ale šířiči nepravd vztekají, když jsou upozorněni na nepravdivou lobby.
němci mají rušení za sebou. prakticky kromě spojů odevšad do Berlína je venkov odkázán na auta . pro ilustraci : ze zhořelce je logická cesta k moři přes frankfurt n/o a nahoru. ale to nelze . musi se do berlina a pak teprve richtung Stralsund
Ale kdo by tím proboha jezdil. Centrem dopravních proudu je Berlín. Že všech směrů…
Poláci také budují:
Poláci obnovují lokálku k českým hranicím, koleje už položili do Mirsku
https://zdopravy.cz/obrazem-polaci-obnovuji-lokalku-k-ceskym-hranicim-koleje-uz-polozili-do-mirsku-158813/
V Polsku navrhují obnovu železniční trati v podhůří Jizerek do Jindřichovic pod Smrkem
https://zdopravy.cz/v-polsku-navrhuji-obnovu-zeleznicni-trati-v-podhuri-jizerek-do-jindrichovic-pod-smrkem-161055/
„Vyřizování formalit o obnovení provozu trvalo přes dva roky…“
To by bylo, abychom tu dráhu časem neudolali! Neskutečný…
Nešlo by stejný byrokratický proces aplikovat i na zavedení NAD při plánovaných výlukách? Aby lidi neutíkali z vlaku?