Po odrůdách vinařské tratě. Arriva vyjíždí na jihu Moravy s modernizovanými Stadlery GTW
Modernizovaná jednotka Stadler GTW společnosti Arriva vlaky pro provoz v Jihomoravském kraji. Foto: Jihomoravský kraj
Jednotky vyráží od změny jízdního řádu na tři linky na jihu kraje.
Této jednotce tyhle barvy sluší.
Super. A na Liberecku se stále jezdí s 845. 🙁 By se mohl kraj a Korid konečně probrat a inspirovat se.
Když zaplatěj, tak budou lepší vozy.
Místo popelnic mají jezdit desira, byl to záměr kraje. Čert ví, proč na to kraj netrvá.
Stolky teda nebudou? 🤡
Škoda, že nebyla domluva s Krajem Vysočina a řízení nebylo rozšířeno o trať ku Jihlavě. Jinak je to slušný pokrok. Není to úplně pradávno, co jsem se pařil v 021 v čele s veselou krávou na Mikulov…
Jak jsou na tom v porovnání jednotky ČD? Už jich většina jezdí?
Ty bohužel asi nikdy pořádně jezdit nebudou, stále se nedaří je plně zprovoznit. Narozdíl od těchto, co má Arriva, jsou ze starší, vcelku nepovedené série, jezdily 20 let od novoty prakticky bez oprav jen se základní údržbou a i to několikaleté odstavení z provozu v Německu jim neprospělo. Třeba elektronika si žije vlastním životem a neustále se opakují prapodivné závady a z toho plynoucí neschopnosti. Ideální by bylo je odstavit do zálohy a nakoupit třeba 847. Snad to OL kraj napadne a konečně tato groteska skončí.
Taky bych tipnul, že na té rychlé a vcelku dlouhé trati Berlín – Pritzwalk – Witternberge ta GTW najezdila znatelně víc km než arrivácké GTW na tratích o kus pomalejších (a proto s nižším denním km-proběhem).
Zpětně vzato, asi Regiojet může být rád, že mu ty jednotky vyfoukly právě ČD a že sám musel koupit nové Pesy.
Tak celý ten nákup působí dojmem „truckauf“ ale moc se nepovedlo a RJ na tom nakonec vydělal
Otázkou taky je jestli ČD zvolily adekvátní rozsah opravy, jak kvalitní práci odvedli v ŽOS Zvolen.
Osobně jsem čekal, že elektroniku a měniče tam dají novou, ale nestalo se.
Pro Vojtěch:
Už teď se ví, jak to bude od 7.1.2025. Budou autobusy Hodonín – Strážnice nejméně půl roku. JMK podepsal „výhodnou“ smlouvu, jak jste si sám přečetl, ve které se stanoví, že na montáž ETCS má Arriva čas do konce roku 2025. Cestující to přece nějak vydrží, hlavně že budou z dalších tratí JMK pryč ČD.
Regionovy (které tam jezdí nyní) mají ETCS?
Nemají, také s nimi ČD na těch tratích od 01/25 již nepočítaly.
S čím by tam tedy jezdily?
Byly ve hře 847.
A ty by tam byly přesunuty odkud?
Odnikud. Jednalo by se o nové jednotky, které by byly zadány do výroby až po podpisu smlouvy.
Na tu potřebnou dobu by byly použity jednotky z těch tratí, kde zatím není potřeba ETCS.
A na těch tratích, odkud by byly přesunuty, by mezitím jezdilo co?
Ovšem, nasazení 847 bylo nabídnuto až později v průběhu trvání smlouvy, takže nějaké provizorium by vzniklo tak jako tak.
Jak již zde uvádím, na tu potřebnou dobu by zatím byly použity jednotky z těch tratí, kde momentálně není potřeba ETCS.
Bude to déle.
Už stahují vypravci že Sudomeric
Ale stejně musí nějak dostat jednotku na Zaječí-Kobylí. To teda Arriva dost nevychytala
A využije se toho ke komplexní renovaci tratě Strážnice Rohatec? a nebo po návratu vlaků bude následovat výluka z důvodu udrženi technického stavu trati ?
Bohužel, ARRIVA měla jezdit i do Brna, což vyšumělo do ztracena. Holt, asi jsem v minulosti udělal něco špatného, že na S6 musím pravidelně trpět bez naděje na zlepšení.
Nechci být sprostý, ale jestli na Javorník bude jezdit lepší vlak než na Brno, tak je něco ku****ky špatně.
Názvy jako Sauvignon nebo Muškát k jižní Moravě sedí, ale ty tříslovné názvy už působí trochu směšně. Souvislost s vínem tam taky je, ale do názvu? To už se to rovnou může jmenovat Vinárna u pošty…
Sedí k t-246 a t-255, o něco méně už k t-343.
A na Moraviích je celkově dost nepatřičné, když v Křižanově nebo v Letovicích vidím na soupravě něco o víně – oblasti zcela mimo (vzdáleností i výškově) vinařský region.
JMK KORID vždy žádá to nejlepší co je na trhu – zvolili tedy ARRIVA spol. DB. Tak tedy proč si nevezmou ty nejlepší vkaly co jezdí po Evropě a okolí 845 z LK. Do tej roviny mezi ZN-BV jsou jak dělané, tam by snad v žst. Valtice-město neměly problém s jízdou jako třebas u nás přes Ještěd, když jede z UL co Rvlak do LB. Vždyť to jsou ty nejlepší vlaky v Evropě -alespoň říká Adamka, Půta a Sviták.
A co branilo libereckemu kraji, nebo ministerstvu pozadovat neco vykonnejsiho? JMK nema zadne privileguim – proste si nejak nastavil podminky a dopravci podle toho nabidli vozidla.
Co mé společnýho Liberec a jeho Korid s JMK a Kordis ?
AŽ 8 jízdních kol….no…tak to do Znojma přeji mnoho štěstí, aneb jeďte autem….
Tak 8 je oficiální kapacita, ale ten prostor se mi zdá dost velký i na 10-15 kol. Kolik byla papírová kapacita dnešních souprav?
Honecker má ofiko 0 míst pro kola, bylo jich mezi dveřmi tak deset, ale to už byl problém vystoupit. Být tam 3 a 3 po stranách by nebyl velký problém (na)vystupovalo by se jen tou volnou půlkou dveří.
Tady to bude podobné, jen si teda říkám že sportovci, kteří jedou pro zdraví a pro fyzičku, ve zdravém těle zdravý duch, to přežijou s humorem, když by se nevešli.
Oficiálně 10 míst, pokud jela 843, tak tam se věšla další.
A pro objednanou skupinu s kolama někdy připojovali o cyklovůz 010.
Kočkopes (842+954) má nějakých 12, 854+Bdtn ofiko 10.
Nutno podotknout že nyní se jezdí ve 2h taktu, nově se v rozšířené sezóně (29.3.-28.10?) bude jezdit po hodině
Zas takový kopec a dálka do není, z Hustopečí je to do Mikulova a dál do Znojma dokonce blíž.
Do Znojma bych to jel z Bohutic, do Mikulova z Vranovic…
Koukám na ten automat…a jestli vidím dobře, nebere hotovost… Takže tam bude průvodčí nebo jak???
(Pro rypaly upozorním na české zákony, kde se jasně píše, že přijímání hotovosti je povinnost, karta je jen doplňkové platidlo….) . Takže si lístek koupim kde ?
Vy jste tady v diskuzi asi poprvé, že… U průvodčího s přirážkou 50 korun (do konce ledna bez přirážky) nebo v předprodeji, tudíž na kontaktních centrech, na pokladnách čd nebo v trafice
V předprodeji, hier: https://www.idsjmk.cz/a/kontaktni-centra.html
Karta, mobil, předprodej.
Na idosu.
Nebo máte obsesi na platbu barevnýma papírkama?
Tady si dávaj scuk lidi bez karet a bez mobilů. Ještěže maj aspoň ten internet…
Na jednu stranu člověk musí ocenit nízkopodlažní a dynamičtější vozidlo, které tam v tomto ohledu udělá oproti řadě 842/854 s vlekem lepší službu.
Na druhou stranu kriticky vnímám chybějící stolky, to se opravdu divím, že JMK nemá ve standardech.
A pak je třeba také říct to B, a to že kraj si do podmínek nedal včasné vybavení ETCS, takže s nástupem nového dopravce a výhradního provozu ETCS také začne náhradní autobusová doprava mezi Hodonínem a Strážnicí. To si myslím, že je celkem fail.
Stanice Hodonín bude mít z pohledu ETCS – režim Výhradní s výjimkou ze všech směrů*. Takže do Hodonína budou moci zájíždět.
Více na: https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/ViewArticle.aspx?oid=2230853
Jenže ty vlaky jezdí Strážnice – Sudoměřice – Rohatec (koridor) – Hodonín.
U jízdních řádů na příští rok je normálně Hodonín bez nějakého omezení, uvidíme jak to nakonec bude.
Na stránkách Arrivy píšou, že v rámci technických úprav do nich bude nainstalován systém ETCS, se kterým budou jezdit od prosince 2025.
Navíc by opět měl jezdit cyklovlak Podyjí (Brno – Břeclav – Znojmo – Šatov). Takže ten taky bude zřejmě zatím jen Břeclav – Šatov.
Takže už je jisté, že nebude odklon přes Holíč?
Jé, to by bylo správný šoto, tím bych se projel!
Udělat přestupní uzel v Rohatci místo v Hodoníně, jak to kdysi bývalo.
Tak holt tu flasku poslete kolovat, nez aby stala na stolku…. 😉
geil