Po obchvatu Volyně chce ŘSD vylepšit i další pošumavský úsek I/4

Silnice I/4 v Pošumaví. Pramen: ŘSD/dokumentace EIASilnice I/4 v Pošumaví. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

ŘSD předkládá úsek silnice I/4 severně od Volyně ve třech variantách.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta Svobodný

Jakoze I/4 by si zasloužila čtyřpruh nebo alepson 2+1. Oblast Pasova je od ČR nyní v podstatě odříznuta prave kvůli katastrofální silnici

Camillos

Ctyrpruh pro těch 3000 vozidel za den tam někde kolem Kubovy Hutě? Jako vážně? 🤭

Vojta Svobodný

Ano, zcela vážně. Po dostavbě D4 by se ta doprava na silnici mohla znásobit a odlehcila by tak D5. Byl by to primy tah na Mnichov.

SYN

Nojo, ale dokud tahle čtyřka povede přes mnoho dědin a městeček, tak má cenu to maximálně upravit aby tam všude byl kousek odstavného (místy to vypadá jako lepší okreska, od krajního pruhu po trávu sotva pár centimetrů) a snad semtam stoupací pruh, jinak je to ztracená investice a je potřeba začít obchvaty, nebo aspoň místy upravit průjezd okrajem dědiny tak aby to sneslo aspoň 60-70ku…

SYN

Ne že bych to úplně odmítal, ale těch míst co by vyžadovaly MINIMÁLNĚ 2+1 je spousta 🙁

Vojta Svobodný

To souhlas. Ale ten kdo tudy jezdí tak ví, že ty kamiony co se řítí po těch klikatých silničkách na úrovni III.třídy je fakt otřes.

joska

Právě kvůli nebezpečným kamionům je potřeba udělat 2 pruhy protože za stávajících podmínek osobák kamion prostě nepředjede nebo riskuje že se něco stane

Čtyři pruhy po Strážné

Vzhledem k tomu že to je na trase do budoucna nejlepší trasy do Rakouska na hory i k moři tak od Prahy do Strážného jsou nutné čtyři pruhy

bkv

4 pruhy pro méně než 3500 vozidel denně?

Vojta Svobodný

Tak jelikož je to nyní na úrovni III. třídy, tak tam skutečně nikdo nejezdi-to je jasný. Kdyby tam byla normální silnice čtyřproudá, tak to klidně k 20tis/den dá. Praha-Mnichov je dost vytizena trasa

joska

kvůli narůstajíci kam.dopravě

Čtyři pruhy nic jiného

Hlavně ať tam jsou čtyři pruhy

Tomáš Záruba

A zatím na souběžné železnici…

looki

I/4 si zaslouží kompletní rekonstrukci (narovnání trasy a obchvaty měst a obcí) od Nové hospody až po Strážný. Provoz tady je a ještě vzroste, parametry silnice jsou dost nevyhovující.

qěcy

Písek – Pasov. Jo, podporuju maximální varianty, byť vím, že na ctyrpruh to není. Ale je to důležitý tranzitní tah, v Bavorsku je to krásně plynulá jízda s jedním (bohužel) kruháčem, jako vadou na kráse. Hlavně v Bavorsku obchvátit Pasov.
Čili za mne zjednodisene asi toto: dvoupruhý plus stoupáky plus místy vystřídaný třípruh. Důsledně všechny křižovatky mimoúrovňové a všude mimo obce. Na celé trase od DO do pasiva nepodkročit nikde rychlost 80 km/h. I v plynule jízdě ustálenou rychlostí je totiž úspora energií.

Dalnice

Jak jsem vdecny za kazdy kilometr nove bezpecne silnice/dalnice ale tady naprosto nerealne. Tenhle tah neni a nikdy nebude nejaky mezinarodni tranzit. To je hlavne privadec k rekreacni oblasti Sumava/Lipno. Preshranicni presah je marginalni. K mezinarodnimu tranzitu na druhou stranu Sumavy slouzi/bude slouzit D5 a D3.

mimochodem

Hmm, tak proc je ten posledni usek od hranice po Strazny ctyrpruh?
Nebo je to jenom relikt kvuli tehdejsim celnim kontrolam?
Ale zas celej ten prelozenej usek u hranice vypada relativne nove…

Dalnice

Relikt

libor

čtyřpruh je tam z doby, kdy nebylo v ČR v EU ani schengenu, a dělaly se kontroly na hranici (dost kamiony). V té době nebyla ani celá D5 ani zárodky D3. Nyní je jiná doba. Tím ale nechci napsat, že by ta silnice nemohla mít jiné parametry. KDyž se zamyslíte nad cestou ČB – Regensburg , tak ideál je právě I/4 …

WHN

Jeden pruh býval před Schengenem v podstatě nonstop blokován čekajícími kamiony. https://mapy.cz/letecka?x=13.7207117&y=48.8984973&z=16 (ortofoto 2003)

Něco k historii (stránka už bohužel neexistuje): https://web.archive.org/web/20191024183317/http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-4.htm Ten „čtyřpruh“ jsou stoupací a klesací pruhy.

mimochodem

Diky.

WHN

Správný odkaz na mapy.cz: https://mapy.cz/s/lohemuzoho

coolio

Přeshraniční přesah není marginální, protože mezi Strážným a Studánkami už pak není žádný jiný přechod mezi Bavorskem a Jižními Čechami.
I pro relace řekněme příbramsko, strakonicko – Itálie přes Kufstein, kdy Železná Ruda je neprůjezdná pro NA, je důležitá. Stejně tak od Mnichova na východ do ČB a JH.

SYN

No semtam se hodí i jiné přechody, mně se včera hodil Strážný protože vyjíždím z Brna a potřeboval jsem do Německa, a ne projíždět cípkem Rakouska…

Jiří Kocurek

Obzvlášť ten přejezd je jedlý: Zastavíš před označníkem, nevidíš na trať. Zastavíš, abys na trať viděl a máš závoru na na střeše.
Jeden by mylně očekával, že se břevno sklápí rovnoběžné s kolejí.

Klabavátor

Co myslíte tim DO? Pasivum bych pochopil 😉

Klabavátor

Jo už mi došlo, to je D“nula“, tedy od Zbraslavi zhruba.

Bakiy

V Německu sice jedinej kruháč, ale když dojedeš kamión, tak bez šance na předjetí. Takže ano, krásně plynule, ale rychlostí kolem 70 km/h. Mě osobně se po tý silnici nijak dobře nejezdí…

t t

nikoliv, pokud si dobre pamatuji, tak cesta do Passau je vcetne predjizdecich pruhu, tzn. castecne stridavy tripruh

Jirka Trumpeta

A co na to černej pes a mrvej kostelník? Nepostaví se proti?