Po obchvatu Volyně chce ŘSD vylepšit i další pošumavský úsek I/4
Silnice I/4 v Pošumaví. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA
ŘSD předkládá úsek silnice I/4 severně od Volyně ve třech variantách.
ŘSD předkládá úsek silnice I/4 severně od Volyně ve třech variantách.
Jakoze I/4 by si zasloužila čtyřpruh nebo alepson 2+1. Oblast Pasova je od ČR nyní v podstatě odříznuta prave kvůli katastrofální silnici
Ctyrpruh pro těch 3000 vozidel za den tam někde kolem Kubovy Hutě? Jako vážně? 🤭
Ano, zcela vážně. Po dostavbě D4 by se ta doprava na silnici mohla znásobit a odlehcila by tak D5. Byl by to primy tah na Mnichov.
Nojo, ale dokud tahle čtyřka povede přes mnoho dědin a městeček, tak má cenu to maximálně upravit aby tam všude byl kousek odstavného (místy to vypadá jako lepší okreska, od krajního pruhu po trávu sotva pár centimetrů) a snad semtam stoupací pruh, jinak je to ztracená investice a je potřeba začít obchvaty, nebo aspoň místy upravit průjezd okrajem dědiny tak aby to sneslo aspoň 60-70ku…
Ne že bych to úplně odmítal, ale těch míst co by vyžadovaly MINIMÁLNĚ 2+1 je spousta 🙁
To souhlas. Ale ten kdo tudy jezdí tak ví, že ty kamiony co se řítí po těch klikatých silničkách na úrovni III.třídy je fakt otřes.
Právě kvůli nebezpečným kamionům je potřeba udělat 2 pruhy protože za stávajících podmínek osobák kamion prostě nepředjede nebo riskuje že se něco stane
Vzhledem k tomu že to je na trase do budoucna nejlepší trasy do Rakouska na hory i k moři tak od Prahy do Strážného jsou nutné čtyři pruhy
4 pruhy pro méně než 3500 vozidel denně?
Tak jelikož je to nyní na úrovni III. třídy, tak tam skutečně nikdo nejezdi-to je jasný. Kdyby tam byla normální silnice čtyřproudá, tak to klidně k 20tis/den dá. Praha-Mnichov je dost vytizena trasa
kvůli narůstajíci kam.dopravě
Hlavně ať tam jsou čtyři pruhy
A zatím na souběžné železnici…
I/4 si zaslouží kompletní rekonstrukci (narovnání trasy a obchvaty měst a obcí) od Nové hospody až po Strážný. Provoz tady je a ještě vzroste, parametry silnice jsou dost nevyhovující.
Písek – Pasov. Jo, podporuju maximální varianty, byť vím, že na ctyrpruh to není. Ale je to důležitý tranzitní tah, v Bavorsku je to krásně plynulá jízda s jedním (bohužel) kruháčem, jako vadou na kráse. Hlavně v Bavorsku obchvátit Pasov.
Čili za mne zjednodisene asi toto: dvoupruhý plus stoupáky plus místy vystřídaný třípruh. Důsledně všechny křižovatky mimoúrovňové a všude mimo obce. Na celé trase od DO do pasiva nepodkročit nikde rychlost 80 km/h. I v plynule jízdě ustálenou rychlostí je totiž úspora energií.
Jak jsem vdecny za kazdy kilometr nove bezpecne silnice/dalnice ale tady naprosto nerealne. Tenhle tah neni a nikdy nebude nejaky mezinarodni tranzit. To je hlavne privadec k rekreacni oblasti Sumava/Lipno. Preshranicni presah je marginalni. K mezinarodnimu tranzitu na druhou stranu Sumavy slouzi/bude slouzit D5 a D3.
Hmm, tak proc je ten posledni usek od hranice po Strazny ctyrpruh?
Nebo je to jenom relikt kvuli tehdejsim celnim kontrolam?
Ale zas celej ten prelozenej usek u hranice vypada relativne nove…
Relikt
čtyřpruh je tam z doby, kdy nebylo v ČR v EU ani schengenu, a dělaly se kontroly na hranici (dost kamiony). V té době nebyla ani celá D5 ani zárodky D3. Nyní je jiná doba. Tím ale nechci napsat, že by ta silnice nemohla mít jiné parametry. KDyž se zamyslíte nad cestou ČB – Regensburg , tak ideál je právě I/4 …
Jeden pruh býval před Schengenem v podstatě nonstop blokován čekajícími kamiony. https://mapy.cz/letecka?x=13.7207117&y=48.8984973&z=16 (ortofoto 2003)
Něco k historii (stránka už bohužel neexistuje): https://web.archive.org/web/20191024183317/http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-4.htm Ten „čtyřpruh“ jsou stoupací a klesací pruhy.
Diky.
Správný odkaz na mapy.cz: https://mapy.cz/s/lohemuzoho
Přeshraniční přesah není marginální, protože mezi Strážným a Studánkami už pak není žádný jiný přechod mezi Bavorskem a Jižními Čechami.
I pro relace řekněme příbramsko, strakonicko – Itálie přes Kufstein, kdy Železná Ruda je neprůjezdná pro NA, je důležitá. Stejně tak od Mnichova na východ do ČB a JH.
No semtam se hodí i jiné přechody, mně se včera hodil Strážný protože vyjíždím z Brna a potřeboval jsem do Německa, a ne projíždět cípkem Rakouska…
Obzvlášť ten přejezd je jedlý: Zastavíš před označníkem, nevidíš na trať. Zastavíš, abys na trať viděl a máš závoru na na střeše.
Jeden by mylně očekával, že se břevno sklápí rovnoběžné s kolejí.
Co myslíte tim DO? Pasivum bych pochopil 😉
Jo už mi došlo, to je D“nula“, tedy od Zbraslavi zhruba.
V Německu sice jedinej kruháč, ale když dojedeš kamión, tak bez šance na předjetí. Takže ano, krásně plynule, ale rychlostí kolem 70 km/h. Mě osobně se po tý silnici nijak dobře nejezdí…
nikoliv, pokud si dobre pamatuji, tak cesta do Passau je vcetne predjizdecich pruhu, tzn. castecne stridavy tripruh
A co na to černej pes a mrvej kostelník? Nepostaví se proti?
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_JHC1069