Po nové Koralmské dráze už jezdí nákladní vlaky. Tunel ušetří až 300 tisíc kilometrů ročně
První nákladní vlak na Koralmbahn. Foto: ÖBB

Nákladní dopravci díky menšímu sklonu ušetří i za spotřebu, mohou nasadit delší vlaky.
Čím více o tomto projektu čtu, tím se mi více líbí, a nejde přitom zdaleka jen o maximální rychlost a ten dlouhý tunel. Zvláště pozoruhodná je i kombinace rychlosti nad 200 km/h s použitelnosti pro nákladní dopravu – nízké sklony, stanice pro odstavení co cca 20 km (Grafenstein, Mittlern, St. Paul, pak dobře 36 km do Weststeiermarku), hezké propojení na místní lokálky (elektrifikované). Perlička na závěr s vazbou na včerejší nehodu na SVK – v každé stanici jsou odvraty (aspoň podle openrailwaymap)
Delší a tezsi vlaky, kratsi trat, mensi stoupání, nižší naklady na trakci, vetsi kapacita trate. Super!
O kolik bude tedy tranzit pres Rakousko levnejsi?
O náklady na ušetřené lokomotivy a personál?
To opravdové „zlevnění“ – tedy úspora času, personálu a hnacích vozidel se začne projevovat až s dokončením Semmering Basis Tunel. V tuto chvíli je efekt je tak nějak třetinový.
A pro redakci – náš generál se jmenuje Clemens FörsT a společnost Rail Cargo Austria, nikoliv ÖBB Rail Cargo. Zkušenosti posledních let se naopak snaží od značky ÖBB tak trochu odcizit, hlavně co se hnacích vozidel a personálu týče. Koneckonců, projekt „OneRU“ , který si klade za cíl odpojit od ÖBB Produktion aspoň mezinárodní vlaky, je již dva roky v běhu.
Plus až ještě dodělaj tunel pod Semmeringem, plus ještě méně lokomotiv – na Semmeringu jsem viděl i 3.