lot
Infrastruktura Mimořádné události Železnice

Po nehodě u M. Lázní začne provoz na trati ve čtvrtek, rychlost se sníží na 20 km/h

Vykolejený nákladní vlak u Mariánských Lázní. Foto: HZS Karlovarského kraje
Vykolejený nákladní vlak u Mariánských Lázní. Foto: HZS Karlovarského kraje

Na opravenou trať u Mariánských Lázní, kterou na konci července poškodila nehoda nákladního vlaku, se vrátí tento čtvrtek 15. srpna po 18:00 vlaky. Dočasně bude v místě nehody snížena rychlost vlaků na 20 kilometrů za hodinu.

„Trať je opravená a prošla potřebnými zkouškami. Po dobu konsolidace železničního svršku bude v tomto úseku snížena rychlost na 20 km/h,“ upřesnila Pistoriusová.

V místě nehody, kde 28. července odpoledne vykolejil nákladní vlak vezoucí cisterny s práškovým vápencem, byla před nehodou rychlost stanovena na 30 km/h. Podle záznamu z rychloměru havarovaného vlaku zde ale strojvůdce jel téměř třikrát rychleji.

Při nehodě vykolejilo 11 vagonů, které poškodily trať i železniční trakci a část z nich se sesula na násep pod tratí. Hasiči s těžkou technikou nakolik dní nepřetržitě pracovali na tom, aby vagony z kolejí odstranili a mohly začít opravy trati.

Nehoda poškodila asi 200 metrů kolejí a 300 metrů trakčního vedení a způsobila škodu asi za 20 milionů korun. Nebyl ale při ní nikdo zraněn.

ČTK

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bivoj

Těm vagónům na cement a vápno se říká cisterny?

Dáda

Zde v článku ano.

VS

Dobrý den, nejsem si jist, myslí-li se cisternami cisternové vozy, anebo až vlastní zásobníky, byť jsou pevně spojeny s vozy a šlo by z mého pohledu o lehce nešikovné výjádření. V každém případě, druhý nebo třetí (hovorový) význam příslušného hesla ve Slovníku spisovného jazyka českého pokrývá obě možnosti: cisterna, -y ž. (2. mn. -ren) (z lat.) 1. nádrž, jímka na sbírání dešťové vody v krajinách chudých na vodu: vyschlá c. 2. nádrž na kapaliny, popř. na sypké látky, někdy umístěná na vozidle: stočit benzín do c-en 3. hovor. vůz s touto nádrží; cisternový vůz: přijely c-y s pitnou vodou; —… Číst vice »

liberal shark

Hlavně tam dejte pořádnou ceduli a informujte strojvedoucí, aby to zase nedopadlo jako posledně.

Tlapkova Patrola

Pokud to tam nekdo po mnohatydenni medializaci napali 60, protoze si u navestidla lustil krizovky, tak uz to nebude obycejnej lempl, jako minule ale ultralempl.

HonzaX

Posluchej, Patrolo, moc tomu rozumíš.

pink

Celkem mě také zajímá, jak se vůbec staví takový podjezd na trati za provozu. 🤔

patology_chef

Bokem se udělá provizorní most, k němu z obou stran šikana a může se budovat. 😉

JarynJarin

Jsem pro zavedení trvalé rychlosti 5 km/h !!!!

Přemek

Jistotou je za současné konstelace pouze V=0.

Honzazaaaa

5 km/h SŽDC neumí. Umí 10 km/h jako na budějovické….. A grafikon si můžete víte co? Kilometr pomalý….

Vít Jůza

„poškodily trať i železniční trakci“ …. úžasná hantýrka, a člověk aby pátral, jestli „železniční trakcí“ myslí tažné vozidlo(-a), nebo snad elektrické dráty …

Přemek

Pohon (historicky česky potah, polsky pociong) poškozen byl. Na lokomotivě.

Tomáš Záruba

Možná trochu mimo hlavní téma: Proč jsou vlastně parametry té přeložky tak děsivé? Jde-li o provizorium vyvolané cizí stavbou, neměla SŽDC v první řadě trvat na tom, aby tam byl poloměr odpovídající traťové rychlosti? Nebo aspoň minimum dané poloměry oblouků v okolí (tj. řekněme na 80 km/h), či jinak podobně stanovené? Ne až tak proto, že „co kdyby to někdo přehlédl“, ale hlavně proto, aby byl „vliv na železniční provoz minimální“ (ve smyslu prodloužení JD)? Přece jen, dost na tom, že cestující a náklady musí strpět nejméně dvě výluky na začátku a konci provozu přeložky…

Arimatejsky

Protože by to stálo megahu peněz že státní kasy a zbytečně.

Přemek

Kolik myslíte, že stojí zpomalení před úsekem se sníženou rychlostí a následné zrychlení na energii? Víte, co jsou TCO?

Jirka

Já jsem raději pro tu třicítku. Co kdyby ten most spadl před vlak? Při takové rychlosti nebudou škody tak obrovské.

Dáda

Von tady ten most je „pod vlakem…“ buduje“ se podjezd…

Jiří Kokrhel

Kdybyste pozorně četl různé články, tak tam byla informace, že SŽDC nechtěla žádnou přeložku. Ale ustoupila na nátlak dopravců, kteří tvrdily, že by nepřetržitá výluka byla moc dlouhá….

Tomáš Záruba

No tak uvažovat tímto směrem mě už vůbec nenapadlo. :-))

Martin V.

Taky jsem nad tím přemýšlel. Oni potřebují udělat díru do celkem vysokého náspu, takže současný násep rozšířili a udělali tam šikanu tak krátkou jak to jenom šlo. Na dalších fotkách je vidět, že v tom náspu jsou už dnes dva jiné mosty (polňačka a potok). Pokud by dělali dlouhý souběžný násep (aby tam vyšla aspoň 60 km/h), tak by museli nejspíš rozšířit i ty mosty. To už by snad vyšlo levněji postavit kompletní trvalou přeložku, jak tu kdosi ukazoval v letáku ŘSD (prý dnes již opuštěný nápad).

Alibaba

A navíc je to celý v oblouku, takže ty protisměrné oblouky, kterýma se to vrací/odvrací do/z původní stopy by bylo docela náročné na tom krátkém úseku vůbec vytvořit.
Kdo odpískal tu přeložku? Vidím v tom malost a nekoordinovanost v dopravě.

K.S.

A už mají rychlostníky správně?

Honzazaaaa

A teď jsem zvědavej na oficiální zprávu od OŘ. To bude průlom….

Zelenay

To jsem rád, že se nebude muset přetahovat celá rodina busem.

Jiří Kocurek

Doufejme, že už je toto místo dostatečně známé a vykolejní se nebude opakovat.

Valteri

Za 21 dní tam bude 20km/h trvalá asi 😃

Tonda

Jasně že jo 😉
Jinak by špatná správa nepřímo přiznala…

Anonym ze severu

Tak ona SŽDC dneska v rozhovoru pro ČT (omlouvám se redaktorům za reklamu) skoro přiznala, že asi udělali chybu…

Přemek

Když to ví každý soudný člověk…