Po narovnání koridoru vznikne na Voticku páteřní cyklostezka
Čtvrtý koridor se zhusta staví v nové stopě. Ilustrační foto. Autor: SŽDC
Opuštěné drážní těleso hlavní trati mezi Benešovem a Táborem poslouží cyklistům. Takový je záměr obcí na Voticku, jejichž snahy podporuje
Jen podoktnutí. Labská cyklostezka a navazující byznys, na německé straně, generuje ročně jednosto milionů euro zisků, v několika různých rovinách. Dosti podstatná část jde v různých daních do státního rozpočtu. Ještě více, je to na rakouském úseku Dunajské cyklostezky. Rozšíření cyklistické dopravy je v obou zemích na velmi vysoké úrovni. Vpodstatě lze konstatovat, že stavební úřady v Rakousku, prakticky nepovolují nové developerské projekty bez těchto stezek, nebo bezpečných ostavných prostor u staveb občanské vybavenosti. Re. Michal.(19.10.2017-19.01) V mém rodném městě, na začátku devadesátých let, spravili jednu ulici a s ní vybudovali i cyklostezku. Nic, jen jedna ulice nedaleko centra. Poté… Číst vice »
Tak mezi Olbra a Voticemi je opuštěný úsek nějaké 2 km. Moc si neumím představit, na co bude na začátku a na konci navazovat, ani do samotných Votic nevede (železnice tam byla a je daleko za městem).
A opuštěné jsou opravdu jen kousky (tenhle je největší), hodně by se toho muselo dostavět, včetně řešení kolizí s velkými cestami, třeba II/19. Třeba to nějak vyřeší…
V podobných případech jde často o kombinaci cyklostezky s cyklotrasou, což je obvykle nějaká místní silnice nižší třídy osazená žlutými cyklistickými značkami.
Už to vidím na mapě, asi by to u tohoto konkrétního úseku dávalo celkem i smysl, v úseku Olbramovice-Votice je cyklotrasa trasována dost nešťastně, takže dobrý nápad (s nadjezdem té II/18).
Nic proti cykostezce, ale z pohledu SŽDC léta vyjednávat a vykupovat pozemky pro přeložku trati a pak ty původní pustit zadarmo mi přijde minimálně škoda. Kdyby se to normálně komerčně prodalo (alespoň v obcích) jako parcely, tak se z toho můžou částečně pokrýt náklady, byť by to stačilo na výstavbu jedné zastávky.
Roman Srp – obávám se, že prodejní cena pruhu pozemků by nebyl nijak významná, a pro stát je principiálně lepší mít v místě turistickou službu ve formě cyklostezky než dalších dvacet baráčků, které mohou stát kdekoliv jinde.
Zrovna tohle je v hornatém terénu a po různých náspech. Rozrubat ten násep, někam to odvozit a spojit to s přilehlými poli je asi výrazně nad hodnotou získané zemědělské půdy. Zmiňované úseky jsou mimo obce, velký úsek v obci bude až v Heřmaničkách díky ploše zrušeného nádraží.