Po narovnání koridoru vznikne na Voticku páteřní cyklostezka

Čtvrtý koridor se zhusta staví v nové stopě. Ilustrační foto. Autor: SŽDCČtvrtý koridor se zhusta staví v nové stopě. Ilustrační foto. Autor: SŽDC

Opuštěné drážní těleso hlavní trati mezi Benešovem a Táborem poslouží cyklistům. Takový je záměr obcí na Voticku, jejichž snahy podporuje

Opuštěné drážní těleso hlavní trati mezi Benešovem a Táborem poslouží cyklistům. Takový je záměr obcí na Voticku, jejichž snahy podporuje i Správa železniční dopravní cesty. Mikroregion Voticko chce vybudovat páteřní cyklostezku z Mezna přes Votice a Olbramovice do Bystřice, využije přitom části dráhy, které zůstaly (či teprve zůstanou) ladem po modernizaci koridoru a jeho přesunu do nové stopy.

„Děláme pro tamní obce maximum, navrhneme bezúplatný převod,“ řekl deníku Zdopravy.cz ředitel odboru prodeje a pronájmu na SŽDC Jakub Červenka. Převod musí schválit vláda, jednou z podmínek SŽDC přitom je dlouhodobý projekt pro využití pozemků. Nesmí dojít k jejich rozparcelování. To obce splňují, projekt páteřní cyklostezky už je v takzvané Cyklokoncepci Středočeského kraje a byl představen na ministerstvu dopravy i na Českých drahách. Od těch chtějí obce odkoupit některé pozemky a budovy. Příslušné úřady už schválily studii proveditelnosti úseku cyklostezky Votice – Olbramovice – Bystřice.

„Začali jsme rovněž zpracovávat studii proveditelnosti cyklostezky v úseku Mezno – Votice, kde bude drážní těleso z části opuštěno v nejbližších letech,“ doplnil předseda mikroregionu a starosta obce Ratměřice Viktor Liška. Jím zmíněný úsek čeká v nadcházejících letech velká přestavba a narovnání trati. Z opuštěného drážního tělesa pak dělníci snesou koleje a pro SŽDC se z něj stává zbytný majetek.

Podobně díky přeložce třetího koridoru vznikla například i cyklostezka mezi Hoštejnem a Lupěným na Olomoucku, stezka na úpatí vrchu Vítkova po dokončení Nového spojení v Praze nebo cyklostezka Varhany mezi Českou Lípou a Kamenickým Šenovem.

O cyklostezku usilují i obce kolem trati Čejč – Uhřice u Kyjova. Jde ale o trochu jiný případ než u čtvrtého koridoru. Trať jde do prodeje jako nezrušená dráha, starostové tak budou muset počkat několik kol, zda se nenajde kupec. Pak dojde na proces zrušení dráhy a teprve potom se mohou začít plnit sny starostů o stezce pro cyklisty.

Tři etapy převodu majetku na Mikroregion Voticko

1. etapa, úsek mezi obcí Votice a obcí Olbramovice, projednávání převodu zahájeno, stanoveny technické podmínky, geometrické plány vyhotoveny, konkrétní majetek SŽDC vybrán – 4 pozemky (kú Votice, kú Olbramovice u Votic, kú Křešice u Olbramovic) o celkové výměře 53.975 m2, a další související majetek (mostní objekty, propustky, železniční spodek v daném úseku), nyní bude žadatel seznámen s výběrem.

2. etapa, úsek mezi obcí Olbramovice a obcí Bystřice, je v prvotní přípravě a v postupné identifikaci a zjišťování rozsahu majetku, kterého se bude převod týkat (přibližně kolem třinácti pozemků + další související majetek).

3. etapa, úsek mezi obcí Sudoměřice a obcí Votice (resp. žst. Heřmaničky), je ve fázi záměru – trať v provozu.
Pramen SŽDC

Tagy cyklostezka SŽDC votice
7 komentářů