Po kolejích z Prahy do Brandýsa. Obce a kraj se dohodly, kudy povede nová trať
Železniční stanice Brandýs nad Labem. Foto: Kytutr / Wikimedia Commons
Kraj s obcemi vybral takzvanou severní variantu.
Kraj s obcemi vybral takzvanou severní variantu.
…a ještě hodně let se mluvit bude…jako se vším…
No ne? Že by konečně po cca sto letech se toto uskutečnilo? Samozřejmě to chce železnici, aby i využití bylo všestranné a napojené na celou síť. Teď to ještě dostat do Staré Boleslavi a na Benátky a Mladou B oleslav.
První přestávku jsme udělali v Brandýse n. L., kde jsme se vydali na prohlídku města pod vedením doc. Weigla, který tudy před válkou jako chlapec již jednou projížděl.
Brandýs je nevelké, ale rušné městečko s rozvinutou sítí služeb. Obyvatelstvo je přívětivé a naše přítomnost nezpůsobila v místě žádný větší rozruch. Zdejší občané jsou většinou úředníci, dojíždějící za prací do Prahy. Do Brandýsa zase naopak dojíždějí za výdělkem dělníci z Prahy, takže doprava je vytížena oběma směry.
Jestli chtějí spojit Brandýs vlakem s Prahou, postačí spojka z Čelákovic zast. do Mstětic.
Jestli chtějí vlakem obsloužit i mezilehlé obce, tak to těžko půjde s takovýmto umístěním tratě/zastávek „v polích“.
Když už, pak z Mstětic s přímým napojením těsně před Lázněmi Toušeň (před ul. Nehvizdská). Záleželo by také hodně na tom, jak velké by byly terénní úpravy.
O. K., to co píšete by bylo logičtější než mnou uvedené.
Pokud je to myšleno jako vtip, tak tomu nerozumím. Pokud je to myšleno seriózně, tak je to pochopitelně blbost.
Nepostačí.
Vlhké sny několika pomatenců…. Jak dlouho se staví dráha na letiště? Všejanská spojka, přímá trať KH hl.n KH město… Mohl bych napsat dalších 10 příkladů. Buďte v klidu, zůstane u plánku.
V tom je ale malý rozdíl – tady obce víceméně chtěj.
Rychlodráhu na letiště aktivně blokuje P6.
Obce chtěj, a proto je to namalované tak, že to skrz ty obce vůbec nevede? Dělat novou trať kvůli jednomu menšímu městu je naprostý nesmysl. Udělat spojku před Čelákovicemi, trať zrychlit a zavést přímé spěšné vlaky. To je maximum co se dá dělat.
Tak, jak je to namalované, to obce chtějí. Což samozřejmě není podstatné, podstatné je, jaký názor na to mají diskutující na internetu – hned po té, co si na mapě najdou, kde ten Brandýs vlastně leží.
Tak samozřejmě. Protože tento rozmar budu ze svých daní platit také.
nepanikařte. my zcela nepochybně platíme spoustu věci zase z našich daní vám.
Napojení dvacetitisícového města v těsné blízkosti Prahy kapacitní dopravou není rozmar. Budete radši platit jiné trasování, které bude vypadat lépe na mapě, ale bude daleko nákladnější? Nebo budete radši platit daleko dražší dopravu osobními auty? Protože když nebude k dispozici kapacitní kolejové spojení, lidi to od cesty do Prahy neodradí a pojedou autem.
Spojení přes Čelákovice bylo zavrženo, protože by nemělo dostatečnou kapacitu.
Kapacitní napojení na jednokolejku v Kbelích? A nevím, jak jste přišel na to, že pro lidi je zásadní, aby to jezdilo po kolejích, obzvláště když to kvůli tomu povede kilometr za vsí, asi aby krávy nepřestaly dojit. Rozšíření D10 na 6 pruhů už je upečené a jinak „daleko dražší dopravu osobními auty“ neplatíte, naopak z ní stát (= i vy) získává peníze ze spotřební daně.
Asi jste přehlédl 2. etapu. Nepsal jsem, že je pro lidi zásadní, aby to jezdilo po kolejích. Psal jsem, že je zásadní, aby to mělo dostatečnou kapacitu. A nic jiného, než kolejové spojení, dostatečnou kapacitu zajistit neumí. Kilometr za vsí to povede proto, protože to jinudy vést nemůže bez výrazného zvýšení nákladů. Rozšíření D10 nepomůže – co s těmi auty budete dělat na konci D10? Praha není nafukovací, aby se do ní vešlo neomezené množství aut. Daleko dražší dopravu osobními auty platí stát – nebo třeba to rozšíření D10 budou platit řidiči? Na spotřební dani se vybere podstatně méně, než kolik… Číst vice »
Po té dálnici může jezdit i autobus, dnes už se umí i dvoukloubový, který dostatečnou kapacitu má.
Rozšíření D10 bohatě zaplatí řidiči na spotřební dani a ještě zbyde – i na nějakou tu šotohračku na 074.
Když už řešíte finance – ta nová trať bude snad zadarmo?
No, a co je na tom divného?
Obce to takhjle chtěj, tak jak to maj jinak namalovat?
Holt ne kazda obce chce vlak … ono to nebude tezke na pochopeni.
Nemyslím si, že by to bylo „obce nechtějí vlak“. Spíš to bude „obce nechtějí vlak za cenu probourání trasy prostředkem obce“, případně „obec by chtěl vlak blíž k obci, ale trasování by bylo velmi drahé“.
Jistě, obce chtějí vlak kilometr za vsí, když ho nebudou muset platit a když jim zachovají autobus na návsi v dosavadních intervalech.
Co je lepší? Vlak kilometr za vsí, nebo nikdy nezrealizovaný plán na drahý tunel pod obcí se stanicí přímo pod náměstím?
Takhle otázka nestojí. Nejlepší je autobus/trolejbus po stávající silnici.
Mínusářům doporučuji se podívat, jak dopadlo okolí Švestkové dráhy. Vlak se s velkou slávou obnovil, ale jezdí s ním jednotky turistů, místní zůstali v souběžných busech, které obce nedovolily zrušit.
Ne rychlodráhu, ale rekonstrukci celostátní tratě Praha – Kladno ……..s odbočkou na letiště Praha Ruzyně.
Jen tak FYI – nedávno se téma kutnohorského oblouku opět otevřelo na popud IDSK. A dle místní šuškandy už je ke stavbě nakloněno i město, ale to berte s rezervou. Je to jen JPP. 😀
https://www.svoboda.info/zpravy/kutna-hora/kutnohorsky-oblouk_je-stale-ve-hre-projekt-je-zahrnuty-do-planu-investic-spravy-zeleznic/?fbclid=IwAR34KOrG-9PvQSowV4-OQgG05M9feHuFyvs2IkCiyItZBHMW0qUu2n4_hD4
A v roce 2023 zveřejnila stránka Veřejná doprava v Kutné Hoře (správcem je Radim Fedorovič, který má na aktuální podobu VHD v Kutné Hoře velký vliv) tenhle ideový návrh terminálu Kutná Hora město, který má přebrat roli stávajícího autobusáku.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=592518942912307&set=a.484346227062913
Tam by to chtělo ještě prodloužení troleje a zastávku o 1 km dál, protože ani žst. „město“ není pro turisty zrovna vhodně položená.
To už se dá v rámci roztažené stanice vyřešit šturcem vybočeným z hlavní koleje (záhlaví), kam se dá odstavit el. jednotka.
Já myslel někde tady: https://mapy.cz/s/gevuzosoja
Že by to dopravně byla pak součást stanice je asi jasné, ale spíš než o šturcu by to bylo buď o rychlém obratu nebo odstavení/přistavení do rozvětvené části stanice. Leda by se nějaký 200 m šturc vykouzlil v tom stoupání lesem následně.
Máte sice pravdu Luboši, ale je tu jedno velké ALE. O tom, co se postaví a co ne, rozhoduje poměr sil pro a proti. Převáží-li pro, stavba se prosadí, převáží-li proti, stavba se nepostaví. Vy argumentujete potřebnými stavbami, které se nedaří prosadit a já bych zase mohl dodat minimálně 10 úplně zbytečných staveb, které se prosadit podařilo (např elektrifikace Klatov). Jen čas ukáže, jestli v tomto případě převáží hlasy pro nebo proti, ale chyba by byla se o to vůbec nepokusit. A to že je trať plánovaná poměrně daleko od obcí u Prahy nic neznamená. Žst Nučice bývaly také uprostřed… Číst vice »
Tak ve Kbelích prezidentovi přes letištní dráhu spadnou šraňky a poté co to překříží dráhu, tak to dopadne ze skály někam za Lehovec ?
Jasná věc. Byl jste někdy na Gibraltaru?
Tam už to zrušili – mají nový tunel pod ranvejí. Šraňky jenom pro chodce a cyklisty – a nevím na jak moc dlouho.
Počítá se s tím, že až se to bude stavět tak zas bude u moci Andy a ten dohodne ten mír a tudíž nebude potřeba vojenské letiště a Alena dá místo toho peníze na ty silnice a koleje.
Škoda, že u nás nejdou vlakotramvaje. Tady se hodily. Kdyžtak aspoň dočasně v té pražské části trasy.
Vlakotramvaj s ETCS? A i kdyby byla bez ETCS, je to brutálně drahé vozidlo.
Spíš bych hledal řešení v rychlodrážní tramvajím aby jezdila ideálně aspoň 100, nemusela splňovat TSI pro konvenční železnici a nemusela mít ETCS. Neboli normální tramvaj, která ale bude schopna jezdit stovkou, nebo aspoň 80.
A to proto, protože normální tramvaj by se mezi vesnicemi příliš courala, a není potřeba pro tuto trasu využívat železniční trať. Nikde. Na západ od stanice Brandýs lze mít souběh tramvajové trati s regionální dráhou. Nebo ještě lépe tu dráhu křížit/nadjet, a městem projet ideálně až k nádraží ve Staré Boleslavi.
Vlakotram je dneska patrně mrtvý směr kvůli vysokým fixním nákladům na vozidlo.
Každopádně nějaká forma regiotram by tu asi byla vhodná. nejezdila by ale do centra, nýbrž k metru. Třeba na novou konečnou do Čakovic. Odtamtud by další tram mohla jezdit do Neratovic s případnou odbočkou do Kostelce.
Cokoli “k metru” je anachronismus. To se hodí tak pro autobusy.
Přesně. Když tram, tak takovou, která může jezdit až do Prahy dovnitř. Bez jakýchkoliv omezení.
Proč by taková regiotram měla jezdit „až dovnitř“, když tím stejně nikdo nepojede, neboť metro je rychlejší?
Krom toho, taková regiotram není nic jiného než takový větší kolejový autobus.
Do centra z periferie jedině metro a nebo vlak.
Projektování v Malování. 🙂
To ale není projekt… To je náčmrk v mapě na základě politické a místní shodě na hrubé trase.
Mně to přijde jako když hráli Transport Tycoon. Tam se tady dělala extra trať do jednoho malého města.
Mezi Lázněmi Toušeň a Čelákovicemi to novou spojkou zatočit na Prahu, a zavést přímé vlaky. To jediné dává jakýsi smysl. To, co namalovali do té mapy, je při vší úctě naprostý úlet.
To nevyjezdíte (čtvrthodina od BnL do Prahy) přes Balabenku ani omylem. Tak velký provoz vyžaduje mezi Skálami a Balabenkou (včetně) důsledně mimoúrovňové rozplety a všechny trasy dvojkolejné. A to do toho nemáte zamontovanolý severní dvojkolejný rychlý výjezd z Prahy na Mělnicko/Litoměřicko.
Za to když do Vysočan přijedete od Neratovic, tak už to vyjezdíte.
Nevyjezdíte. Kdo řekl, že jo?
Automatické spřáhlo + nelpět na intervalu pod 15 minut.
Kdo psal o intervalu pod 15 minut?
Když dáte z BnL int. 15 a od Lysé taky, od Čakovic už je 15, tak to na skálách máte 3 linky po 15 což je 12 vlaků do hodiny nějak nerovnoměrně rozložených, podle toho, jak integrovaný jř vyjde jinde. To mezi Skálami a Balabenkou nejde vyjezdit bez zpoždění. A to nepočítám vůbec žádné Sp a R. Natož nějaké Ex a kdoví co přes Milovice do MB.
Ergo nejlíp nestavět nic a kuplovat to v Čelákovicích s ešusem.
To kapacitně nestačí.
Další dostaveníčko jábychodborníků.
Při pohledu do přiloženého plánku je snad na první pohled zřejmé, že se navrhovaný kolejový koridor zcela nesmyslně vyhýbá nejrozlehlejšímu osídlení mezi MČ Kbely a Brandýsem, kterým je MČ Vinoř! Je zcela opomíjeno, že tramvaj 1.) i v ČR může jezdit na tomu uzpůsobených (samostatných) tratích (mimo pozemní komunikace) až 80km/h 2.) v zahraničí jezdí snad až 100km/h, při čemž je tižší a prostorově méně náročná než vlak, tak díky tomu může proti němu zajíždět co nejblíže k zástavbě – resp. mezi ní (a tedy umožňuje přímé spojení bez nutnosti přestupů z/na návazné autoBUSové linky), což by v dané oblasti… Číst vice »
To, co píšete, v zásadě platí, ale to, co jste namaloval, je nepoužitelné, protože to v podstatě nikomu vyhovovat nebude – je to příliš pomalá klikatice.
Jako všude je podstatou všech problémů skutečnost, že „jednou řití lze sedět maximálně na dvou židlích, ale jen jsou-li těsně vedle sebe“: jakmile někdo chce jedním systémem řešit dopravu několika různých zákazníků a jejich příliš různící se potřeby a zájmy, nevyhoví to ve výsledku nikomu a nemůže to ani řádně fungovat.
Mnou zakreslené trasování TT vede převážně těsně kolem zástavby, kde proti vlaku nebude mít problémy slpnit přísné hukové limity na novostavby, ale převážně může být stále vedena po samostatném drážním tělese = s traťovou rychlostí 80km/h v ČR roky pro TRAM povolených, ale technicky až 100km/h v zahrničí již fungujících, A DÍKY TOMU BUDE REÁLNĚ RYCHLEJŠÍ A POHODLENĚJŠÍ NEŽ VLAK VEDOUCÍ DÁLE OD ZÁSTAVBY, A PRÁVĚ PROTO
PORŘEBUJÍCÍ PŘESTUPY S NÁVAZNOU NEKOLEJOVOU DOPRAVOU!
Tak polopatisticky: buď nějak přijatelně obsloužíte ty vesnice, ale bude to k ničemu Brandýsu, protože autobus bude rychlejší, nebo uděláte rychlou dopravu do Brandýsa, ale pak můžete ty mezilehlé vesnice jen „štrejchnout“, ale ne je obsloužit plošně tou „klikaticí“ (s několika zastávkami v každé) – obojí najednou fungovat nebude (nemůže), leda snad mezi 22. a 5. hodinou, kdy nikdo nikam nespěchá a je rád, že sedí v teple ve vozidle.
Tesat šotúšům do monitorů a některým politik taky!
Děkuji – bohužel to tak chápe jen velice málokdo.
Ale ještě doplním, že naopak v noci a leckde třeba i o víkendech může být naopak výhodné obsluhovat větší území i za cenu delší cestovní doby okružními trasami i s různými závleky jedinou linkou v kratších intervalech, než mít několik samostatných linek do různých směrů (oblastí): lepší sedět v teple ve vozidle než mrznout někde venku na zastávce při čekání po delší dobu. Ale pro dopravce je to pochopitelně dražší = vozidla většinou najedou o dost víc km.
– Zajíždění do zástavby znamená blokování jinou dopravou. Zajíždění na vlastním tělese = lepší by byl vlak.
– Vlak by mohl klidně i 160, což by u bezzastávkových vlaků z Brandýsa znamenalo udělat z něj sídlo na úrovni třeba Vysočan.
Konvenční vlak musí splňovat TSI. Čili drahá konstrukce vozidla a ETCS. Čili nejméně dvojnásobná cena na sedadlo oproti tramvaji, co smí jezdit stovkou.
1.) Zajíždění mezi zástavbu nemusí znamenat blokování jinou dopravou – i TRAM na městských linkách může jezdit po samostatných drážních tělesech, byť žel Praha jich má nejen procentuálně z celé sítě TT, ale i v reálné délce jistě méně než Brno či i Ostrava, a aktuální celkovou délkou samostatných TT se žel může porovnávat možná tak s tramvajovou rychlodráhou mezi Mostem a Litvínovem či (či aktuálně v rekonstrukci) Libercem a Jabloncem nad Nisou! Např. i toto jsou úseky TT mimo PK (pozemní komunikace) a) v Praze: – TT přes zastávky Brusnice – Pražský hrad . Královský letohdádek ( https://maps.app.goo.gl/3kzjDZZHZD4QQoTf6 )… Číst vice »
Tak takhle opravdu ne, pane Milane. To už můžeme rovnou zůstat u trolejbusu 375.
Ten váš náčrtek je vyloženě promarněná šance.To je potřeba dotáhnout přes Ruzyni do Motola a konečně tak dokončit Chalupoidu.
Měli by jezdit na kole. Čili cyklodálnici z BnL do Prahy!
Ta mou navržená trať Lehovec – Brandýs-Stará Boleslav se územím tzv. neproplétá podstatně více než TT Hlubočepy – Sídliště Barrandov – Slivenec, a při tom celá ta mnou jmenovaná existující pražská TT je na samostatném drážním tělese = kdyby se chtělo, tak po ní jde jezdit rychlostí až 80km/h!
Jenže Slivenec má drobátko méně obyvatel, než Brandýs nad Labe – Stará Boleslav.
To nijak neomlouvá všeobecnou pomalost tramvajových linek v Praze.
Jestli tu má mít něco aspoň chabou naději na realizaci, tak je to nějaký propojovací oblouk zhruba mezi Mstěticemi a Lázněmi Toušeň – pokud ovšem trať mezi Prahou a Mstěticemi bude mít ještě kapacitu na cca 4 další vlaky za hodinu v každém směru.
Ale zůstal bych v klidu: myslím, že nikdo (ani ti nejmladší) z těch, kdo sem píší, se v tomto svém životě po žádné nově postavené trati mezi Prahou a Brandýsem n/L. nesveze (= v lepším případě možná po trochu zmodernizované kapacitnější silnici s nějakými obchvaty obcí na trase).
Naopak, jediné co má naději je to, co je rychlé. Ta trasa v článku (kde já už ji jenom viděl, že ano…) umí centrum Prahy za čtvrt hodiny. Pak tam lze očekávat tisíce lidí.
Tisíce lidí za jak dlouhou dobu? Kolik lidí z Brandýsa n/L. (+ Staré Boleslavi) skutečně potřebuje jezdit denně do Prahy?
A jak se dostanete na tu čtvrthodinovou jízdní dobu = odkud kam bude?
Nějakých pokud si dobře pamatuju 8 tisíc denně tam francouzští kolegové naprognózovali. Vysočany – Brandýs n. L. 10 minut Panterem.
Pokud tam ta trať stát bude, budou to denně desetitisíce lidí z celého okolí. Ostatně už teď se tamtudy hrnou auty po dálnici.
Z okolí? Jako že by najeli do fiktivního parkovacího domu pro desetitisíce aut u brandýského nádraží namísto do toho stávajícího u Černého Mostu? A co ti blíže Praze, pojedou nejprve protisměrně, nebo jim tam dáte polní zastávky? Jako jo, vize je vize, ale…
Za jak dlouho se dostanete do centra Prahy např. ze Kbel?
Motorákem řafy 810 za 19 minut
.. a právě proto není reálné z Brandýsa být v centru Prahy pod 30 minut = pod jízdní dobu mezi Brandýsem a Kbely (případně s jejich minutím do Satalic) minut 11 = 15 minut Brandýs – centrum Prahy je totálně nereálné!
Taky nebyla řeč o nesmyslu přes Skály, ale o „cílovém“ stavu s tunelem do Vysočan.
Ani tak vám to do centra za 15 minut nevyjde – a hlavně to splní zadání jen zčásti, protože obyvatelé mezilehlých obcí zřejmě předpokládají, že by z toho měli nějak profitovat také, a k tomu by jim „rychlíky“ příliš nepomohly. A o (ne)ekonomičnosti takového řešení už raději neuvažuji vůbec.
Se zastavením ve Vysočanech a na severním kraji Přezletic (nic jiného ta trasa nepotká) to bylo 17 min. z TGM. A ekonomicky už to vyšlo, včetně příslušných provozních nákladů (čtvrthodina Os). Stačilo by to prostě schválit.
Tou nevykonnou kraksnou po té serpentině přes Skály?
Nebude mít tu kapacitu.
Tramvaj je samozřejmě nesmysl. Začal bych elektrizací s modernizací Čelákovice – Brandýs, poslal tam přímé úvraťové Sp. Pokračoval bych přímou spojkou od Prahy na Toušeň a pak by se uvidělo..
Tramavaj není nesmysl – tramvaj i v ČR může jezdit na tomu uzpůsobených (samostatných) tratích (mimo pozemní komunikace) až 80km/h a v zahraničí jezdí snad až 100km/h, při řemž je tižší a prostorově méně náročná než vlak, tak díky tomu může proti němu zajíždět vo nejblíže k zástavbě – resp. mezi ní, a tedy zmožňuje přímé spojení bez nutnosti přestupů z/na návazné autoBUSové linky!
Navíc při pohledu do přiloženého plánku je snad na první pohled zřejmé, že se navrhovaný kolejový koridor zcela nesmyslně vyhýbá nejrozlehlejšímu osídlení mezi MČ Kbely a Brandýsem, kterým je MČ Vinoř!
Právě když kouknu na ten koridor mimo obce, tak mi vysvětlete, v čem by byla tramvaj lepší? Kdyby to chtěli táhnout přes obce, pak ok, ale takhle ne.
Maximální rychlost dopravních prostředků neřešte. Řešte celkovou cestovní dobu přepravy z Brandýsa/Staré Boleslavi do centra Prahy.
A potřebujou všichni skutečně do centra? Pracovní místa jsou jinde po Praze a je otázka, jestli vlak/tramvaj do centra vůbec nějak dojíždění zrychlí.
Tak si tam dosaďte jakýkoli jiný cíl cesty, v principu mnou napsané platí. Maximální rychlost vozidla je podružná. Jde o celkový čas přepravy.
Také ne všichni potřebují z/do Brandýsa…
Jenže právě maximální rychlost = vlak je přímo nesmysl, neboť tento při ní nezajede k obydlím/současným zastávkám BUS po cestě = buď se výrazně protáhne docházkovíá vzdálenost na nové spojení vlakem proti současným BUSům či bude potřeba stejně návazná nekolejoví VHD = v obou případech rychlost vlaku ztrácá atraktivitu, a ve druhém neruší náklady na nekolejovou VHD v daném území! A PRÁVĚ PROTO JEDINÝ DORPAVNĚ EKONOMICKÝ SMYSL MI DÁVÁ NAHRADIT SOUČASNÉ ABUTOBUSOVÉ LINKY TRAMVAJÍ (v maximální možné míře na samosattném drážním tělese, které silnice a chodníky maximálně jen úrovňově křižuje) S NIŽŠÍ MAXIMÁLNÍ, ALE SROVNATELNOU CESTOVNÍ RYCHLOSTÍ NEŽ VLAK, ALE… Číst vice »
Tak modernizace tam byla nedávno, ale na rychlosti se to nijak nepodepsalo.
Modernizace? Vždyť tam (mj.) zůstaly kolejnice co pamatuji Hitlera!
Čelákovice Brandýs se dělalo komplet tak 10 let zpět. Možná to ani 10 let ještě nebude.
Dělalo. 2019 a 2020. Opravné práce. Ani zdaleka ne komplet – a modernizace ani omylem…
opravy a třeba kolik tam je míst bez PZZ a PJ? Dyť tam jsou rychlosti 15 a 20 km/h, to fakt není hodný 21 století
Ani omylem. Troškaříte a zabíjíte tím celou trasu. Vaše řešení nemá žádnou budoucnost, za středně peněz msloiziky. Nová dvojkolejka, ať tram, či vlak, je za hodně peněz hodně muziky. Ale hodněuziky za málo peněz v tomto případě nelze.
Jo, jsou tu i názory, že zvyšování HDP je třeba zastavit, tak těmto názorům nejlépe vyhoví nic nového nestavět, pouze udržovat a opravovat to, co lidi vybudovali doteď. Maximálně tak přestavba za účelem snížení vlivu lidstva na přírodu.
Brnadýs, Stará Boleslav i Benátky se měly ideálně napojit novostavbou tratě na Boleslav
Samozřejmě. Ale Sosna…
Ten projekt s tím takhle počítá, že se dá v budoucnu prodloužit ze Staré do Mladé Boleslavi.
Ale to nesmíte teď říkat.
a proto je nesmyslný – zpomaluje to spojení Boleslavy s Prahou než po stávající trati Praha – Čelákovice – Lysá nad Labem a násldenou novostavbou tratě přes Milovice a navazující spojkou, na jejíž oficiální název si nemhu vzpomenout.
Proto třeba dálnice vede taky přes Milovice, že jo?
Tramvají až do Benátek! 🙂 (No, mívali tam vlečku, leč…)
Nesmysl Boleslav má jediné možné správné napojení železnicí na Prahu – přes Milovice, Lysou, Čelákovice!
a proč? Protože to někdo řekl? Ale samozřejmě je to k realizaci blíže, než postavit tohle až k Bolce, ale logicky je to nejkratší směr a vyřeší to tři problémy najednou..rychlé spojení do Bolky a dále na Liberecko, obshluhu Brandýsa i Staré Boleslavi a obsluhu Benátek..to je prostě nejideálnější řešení, místo nějakých sálamových metod postavit novou trať
V ČR je šance postavit něco jedině metodou salámu. Komplexní velké projekty neumíme, cena roste, termín se oddaluje a nakonec není nic.
Já se z té malé věci že STANu zblázním, nejefektivnější je odpojit se z trati 070 za Hovoročovicemi a táhlým obloukem, třeba pro rychlost 140 km/h pro vlaky se standartní skříní a napojit ji do Neratovického zhlaví žst Brandýs nad Labem, pokud bychom chtěli spojení do žst Stará Boleslav, tak stačí udělat odbočku opět z trati 070 za Tišicemi a plně zrekonstruovat uzel Neratovice, zrušení zejména ostrého oblouku tratí 070 ve směru Měšice u Prahy a Praha, kde je traťová rychlost 50 km/h, pokud chceme opravdu zkapacitnit následně pražský úsek trati 070, tak nahradit stávající oblouky po hranici Kbel za… Číst vice »
já bych to udělal ideálně ještě dál, třeba výlet přes Brno? Tohle je přeci nesmysl, trať 070 je výletní vlečka z předminulého století, nikoliv rychlá trať do centra..pokud na něco napojovat, tak jedině na 232 a do Brandýsa z druhé strany, to co navrhujete by bylo pěkné esíčko z Brandýsa na západ, aby se pak mohlo zase úplně na druhou stranu na východ přes Skály a pak zase na západ do Prahy..
Tak doufám že prvně zvoukolejni trať až do Nera než se tohle vůbec začne nějak řešit. Když už se tam neplánuje napojení na vrt ani na tunel z balabenky a navěky se bude jezdit výletem kolem Prahy přes Skály tak ať to aspoň jezdí rychle než tam začnou napojovat další virtuální tratě.
Přinejhorším by šlo obnovit výhybnu Kbely, a udělat tam od Brandýsa přestup.
Pro neznalé – titulní fotka už nějaký ten pátek neodpovídá skutečnosti – v BNL jsou dvě nástupiště 550 mm/TK a kolejiště po opravě…
Ale šukafón je stále aktuální 🙂
Pro začátek by stačilo osadit na 074 PZZ a zvýšit TR alespoň na 60 km/h (trať na to připravena je, stačí to vypapírovat). A samozřejmě vyházet ty zgarby 809…
Ani ne za rok začnou z Čelákovic jezdit do Prahy Os co 15 min, přestup bude v podstatě bez čekání. Jenomže čekat na Godota v podobě imaginární nové tratě je asi jednodušší…
O tu šedesátku (pouhou = aby to bylo skoro zadarmo) jsme se marně snažili už „za bolševika“, ale „traťovka“ (tehdejší TD Nymburk) byla už tenkrát naprosto „neprůstřelná“. Kdyby se Borecký místo vyrábění hloupých chimér o nové trati pořádně snažil donutit SŽ, aby tu lokálku trochu pozvedla i jinak než jen výstavbou „vysokých“ nástupišť, tak už možná mohla být úseková jízdní doba mezi Čelákovicemi a Brandýsem pod 15 minutami a, byť „na krev“, už se mohlo jezdit po půlhodinách aspoň ve špičkách – a to už by byl docela vysoký standard i na okolí Prahy. A samozřejmě by to předpokládalo i… Číst vice »
Řekl bych, že než pozvedávat tuto lokálku, je daleko efektivnější zkapacitnění souběžné autobusové linky 655.
To jste ten záměr ovšem vůbec nepochopil. O stávající lokálku nejde. Ani o spojení do Čelákovic.
Ale pochopil. Pokud se nevymyslí jiná železniční varianta, jsou veškeré investice do stávající lokální trati, pokud se tím nemyslí její údržba, házením peněz do kanálu.
Tam je směrové řešení možné minimálně na stovku, kdyby se trochu narovnalo pár oblouků.
Ale furt je to 15 – 25 zcela zbytečných minut navíc.
Lepší 074 v hrsti než novostavba na střeše…
15 – 25 navíc? Po revitalizaci je reálné tímto způsobem udělat Brandýs – centrum Prahy za 30minut, což není zas tak zlé a v podstatě za minimální investice
Mn teď dává BnL – Čel za 16 min…
A po půlhodině by to nemuselo stavět na zastávkách v BnL a Čel…
Optimální by bylo dostat se s jízdní dobou na cca 13 minut, ale zastavování na zastávkách (samozřejmě jen na znamení) bych nerušil – velká frekvence tam asi stejně není a z pohledu obsluhy obcí je to dobrý komfort.
Svršek je udělaný „až na 70“, ale na OŘ Praha odmítli zapíchat nové rychlostníky, nikdo moc nechápe proč. Jediné co se povedlo je kousek šedesátky mezi Toušení a Čelákovickou zastávkou. (Kde měla být 70), ale dál zůstala čtyřicítka, i když je tam trať minimálně na 55.
60 zřejmě proto, že při 70 by tam měřicí drezina musela 2x do roka (teď stačí jednou) + je tam přejezd bez PZZ, takže by tam byl propad na 60 tak jako tak. 40 dále zřejmě pro krátké přibližovací úseky PZZ v Čelákovicích. To by člověk ještě pochopil. Ale proč nedali 60 na úseku mezi LT a BNL – to ví snad jen ZABABA… Stejně jako v Jiřicích straší 40 i když tam výhybky již dávno nejsou…
Stejně jako na trati Kolín – Ledečko. Tam jsou taky nesmyslně pomalé rychlosti, i když svršek nedávno prošel obnovou. Asi by vyšší rychlosti vyžadovaly častější údržbu, a to se na příslušných místech nechce…
Jenže pro pana Boreckého jsou stávající lokálky zásadně na odpis, takže s nimi pracovat (zlepšovat jejich podstatné parametry) leda zase až s někým jiným, pokud přežijí.
jak tu trat chteji nacpat mezi dve letiste? pokud mam brat vazne napojeni na zeleznici (v obrazku etapa 1), pak by musel byt vyrazen tunel z klicovskych sadu turch az na okraj Kbel delky tak 3720m ktery by vylezl nekde za stavajici trati mezi ulicemi Semilskou a Jilemnickou…..
ma-li to byt tramvaj, pak jeji procpani centrem Kbel asi tky neni uplne koser
Bude muset být tunel.
to má být náhrada té trolejbusové linky, která se léta plánuje přímo přes obce?
Bezva trať, vede v podstatě mimo hlavní sídla na trase, řeší v podstatě jenom Brandýs. Ale když to tak obce chtějí, je to jejich blbost. Něco jako Chrudim v 19. století. 😉 Dělat ji jako tramvaj je tím tuplem absolutní nesmysl, tramvaj se v ulicích Prahy zakope ještě než dojede aspoň k blbému metru na přestup (něco jako, kdyby všechny osobáky od Berouna končily na Smíchově 😉 😉 😉 ). Nicméně vedení trasy pod vojenským letištěm je samozřejmě nesmysl. Pokud by ale vedla pod letenským letištěm, které se má zrušit a nahradit panelákama, tak asi cajk. Jinak konečně i nějaká… Číst vice »
No, tak ono je dost pravděpodobné, že okolí té tratě se poměrně rychle zastaví dalšími domy a tím se počet cestujících výrazně zvětší. Poptávka po bydlení ve vlastním domě (aspoň řadovém) někde, kde je zároveň dobré spojení na Prahu, je veliká.
a až postaví ,začnou remcat že je tam hluk od vlaků . jako v Libni.
Další urban sprawl v okolí Prahy? 🙁
Aby to dávalo smysl, musel by to celé někdo nakreslit a spočítat. Třeba by stálo za to vybudovat tam i nějaké to centrum, aby se lidi nemuseli se vším tahat až do Prahy, žejo. Ale to bychom nesměli být v ČR, kde si každý může dělat co chce a pravidla pro nikoho neplatí.
Každopádně jenom železnice by pak určitě nestačila, pro obsluhu takového území potřebujete kompaktní dopravní systém a ty silničky tam se na to nehodí…
Vlaky co svážejí lidí do města mají stát každou chvíli někde v polích, kde je to k nejbližším barákům tak kilak? Už prosím ne…
Takhle blízko Prahy bych čekal, že zástavba ke trati rychle doroste. Postavit koleje namísto II/610 nepůjde a jinde by se musely bourat domy. Odhadem 3 zastávky (Kbely, Přelezletice a Popovice – tahle na zmanení) mezi Vysočany a Brandýsem mi zas tak hrozné nepřijdou.
A kde teda mají stát? Nebo se má skrz ty vsi vybourat nějaký průtah, kudy by vedla dráha?
Ideální místo pro diverzní akci tunel pod drahou vojenského letiště .. 🙂
Čtete to? Nejbližší baráky kilometr = bourání, když to chce blíže? Asi ne, že…
Pochvala Boreckému za smysluplnou aktivitu, jejíž smysl v dané podobě (není to asi jen věc obcí) zároveň vyvracíte? Zajímavé…
Nevím co řeknou vojáci na podkopání pojížděcích drah či přímo VPD.
Když už se ale bude chystat nějaký tunel z Vysočan, tak by nebylo od věci ho napoji i na trať směr Neratovice, rychlíky by to podstatně zrychlilo.
Obávám se, že to je ta nerozhodnutá část, tak je to tam jen čmrknuto přes letiště „vzdušnou čarou“ a je to jinou barvou. Ono je tam i dost převýšení. Asi pokud to bude vlak, nejspíše se napojí na Turnovskou trať (s dlouhým tunelem bych moc nepočítal), pokud tram, někde ji vhodně provléknou kolem.
Ono by bylo dobré i tu turnovskou trať nějak srovnat, ušetřilo by se dost.
Převýšení u nějakých čistě sbahnoých tratí zas není takový problém, tam těch 30 promil být může klidně.
Ale asi je to tak, že to je nerozhodnuté.
Převýšení https://mapy.cz/s/gamovuhero je 50-52 m na vzdálenost 4,4 km, tedy průměrné do 12 promile. To by měl zvládnout i nákladní vlak, pro osobní jednotku typu Regiopanter to neznamená nic.
No jo, ale to je převýšení v celé trase hloubkovým tunelem (který pochybuji, že má návratnost zrovna pro tuto trasu obsluhující jedno město a možná nějaký budoucí satelit po cestě). Já měl na mysli, že by to vlekli mělce pod letištěm a pak nějak dolů a to je hodně velké převýšení.
A není ta druhá etapa zbytečná? Nestačilo by napojení u Kbel na stávající trať přes Skály? Myslím že i cenově by to bylo neprosaditelné s takovým tunelem. Jinak v zbytečné to podle mě moc nebude, ta trať bude těsně míjet Přezletice, kde podle současného ÚP bude bydlet na konci 30. let zhruba 6-7 tisíc obyvatel, Miškovice to též ocení, Veleň, Brázdim, Dřevčice, Polerady… To jsou dohromady vysoké tisíce obyvatel. Když bude jedna zastávka u Přezletic a další u Popovic, svede se k nim pár autobusových linek a postaví se u nich stovky P+R (za pár korun v těch polích), ta… Číst vice »
bez té druhé etapy je snad možná i lepší zmodernzovat současnou trať a jezdit přes Čelákovice..sice 30minut nebude dosžitelných ale na 40 by se dostat dalo a to v podstatě proti novostavbě „zadarmo“, trať do Čelákovice se stejně bude modernizovat, tak stačí pořešit jen ten kousek do Brandýsa a nasadit něco modernějšího a zavést zrychlenky, aby Brandýs – Čelákovice bylo do 10minut
Nebojte systém je u nás již dávno nastaven, že 1 etapa se udělá a druhá ne. Například Most Inteligence, nebo Berounský tunel.
No nevím, na první pohled nejdražší a nejméně projednatelna varianta. To že aktuální starosta souhlasí je hezké ale k ničemu protože za dva roky tam může být někdo jiný a třeba právě jen díky tomu že souhlasí. A na proces EIA už to nemá žádný vliv. Neprojednatelny je i ten tunel pod letištěm protože by to znamenalo přerušit na něm provoz. Další otázkou je jak by vypadala ta trasa skutečně až by to začal kreslit nějaký skutečný železniční projektant protože návrh je na první pohled nenormovy viz napojení u Kbel. Přitom by stačila spojka Mstětice- Lázně Toušeň a reko 074.… Číst vice »
Spojka Mstětice-Lázně Toušeň-Brandýs. Pobere to současná trať Vysočany-Mstětice i s výheldovým provozem do Hradce a dál?
Do Hradce přes Vysočany-Mstětice nic nejezdí a ani jezdit nebude. Hradecké rychlíky jezdí teď přes Libeň-Poříčany-Sadskou-Nymburk. A po zprovoznění https://www.spravazeleznic.cz/vrt/polabi se jen přesunou na VRT.
Pardon, tak to jsem ustřelil. Hradec tedy nahraďte Libercem (Bezděčínská + Všejanská spojka).
no a až se dostaví poslední úsek do lysé a ETCS tak vlaky na hradec budou jezdit pořád přes poříčany? to mi neříkejte …
Samozřejmě přes Poříčany. Jen blázen by se chtěl do Hradce courat přes Lysou. Ale samozřejmě mezi rychlíky Praha – Liberec a ÚnL – Hradec bude v Lysé možný přestup. Z Poděbrad a Nymburka do Prahy pak čekám spěšňák, stejně už Poděbrady zahrnuli do Pražské metropolitní oblasti.
Spojka by se hodila tak jako tak, ale kapacitně je to mimo hru, dokud se nepostaví VRT se sjezdem na Nymburk.
Když to pobere trať Vysočany- Neratovice, tak tato určitě. Je úplně jedno zda se to sjede v Vysočanech nebo Mstěticích
Ani ne, dál z Vysočan až na Hlavní/Masaryčku je více kolejí a R i Os to mají jako jeden mezistaniční úsek. Rovnoběžný grafikon a propustnost trati.
Neprobere. Hlavně to neppberou úrovňová křížení směrů po trase.
Zastupitele si vybrali severni trat, ktera je mnohem drazsi a delsi nez jizni spojeni, a navic neresi napojeni trati na trat Nymburk – Usti ve St. Boleslavi. Mnohem vetsi cast severni trasy vede obydlenym uzemim, takze bude velmi obtizne sehnat stavebni povoleni. Timto rozhodnutim trat vpodstate dali k ledu, a pravdepodobne nebude nikdy realizovana.
Zatím se jedná o neformální dohodu, která může být zítra nahrazena jinou neformální dohodou. Žádná definitivní rozhodnutí ještě napadají.
Přitom by stačila odbočka z tratě Vysočany – Čelákovice a modernizovat celou trať až do Neratovic. Obloužila by mnohem více obyvatel.
Nestačila. 🙂
Tohle je zbytečnost. Jsou důležitější stavby. Boskovice, Chrudim a jiné.
V každém případě jsou to akce krajů, a každá akce leží v jiném kraji, takže si nekonkurují.
Vzhledem k tomu, že na to kraje budou žádat peníze ze SFDI…
Všechny akce budou ve stejný čas?
Dnes to nevíme. Možná budou a možná nebudou ve stejný čas, což může být jak příčina, tak i důsledek. Je to příliš daleko na nějaké lepší odhady.
Boskovice odhaduji generují méně lidí (předpokládám, že zůstane 234, byť v odlehčené podobě a návoz na R do Skalice).
Tím netvrdím, že nemá být prosazena z Brandejsa nějaká spíše úspornější varianta.
Srovnání s Boskovicemi je nesmysl. Tam se zjednodušeně jedná o elektrifikaci stávající jednokolejky plus její bez úvraťové napojení na koridor no a reko nádraží. Proti trati do Brandýsa možná pětinový počet cestujících, ale také pětinová náročnost.
Já s těma Boskovicema nezačal:-)
Oproti tomu, kolik lidí jezdí do Prahy z Brandýsa, je Chrudim nic a Boskovice už tuplem. (Boskovice nahradit autobusy na nádraží ve Skalici, aby dělaly přpoj na rychlíky. Pak to boskovičtí budou mít do Brna rychlejší, než přímým osobákem.)
No nevim, zda se to byt pouzitelne jen pro Brandys a Prezletice, pro vsechny ostatni je to daleko, tezko to trumfne bus jedouci po navsi az na metro…
Je jasné, že kolem trati vznikne silná poptávka po další výstavbě.
A jakmile bude postaveno, zacnou stiznosti na hluk z one trati. ;D
A staví se to kvůli obsluze sídel, nebo jako podpora další sídelní kaši, která stejně bude závislá od aut (přinejmenším k těm zastávkám od vzdálenějších domů)?
Těžko? A vy jezdíte 367 která vymetatá vesnice aby pak ještě stála v koloně na DO nebo 375 která se courá půl hodiny aby se objevila v Letňanech? Každý soudný člověk pojede vlakem.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L100346_231101_359784.pdf
Nepojedou spíš tímto?
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L100379_230919_357602.pdf
Nebo tímto.
Ocaď? https://mapy.cz/s/mavepemele
Ani jeden odkaz mi nejde otevřít. Ale jestli myslíte linku po D10 tak to je zase z Bláta do louže vzhledem k tomu jak D10, Zápská nebo okolí Cerňáku ve špičce vypadá.
A copak se stane, až ta oblast dostane dalších 20 tis. obyvatel?
Pro nedůvěřivý. Říká Vám něco jméno Patrik Zandl? Ten co v 1996 zakládal legendární mobil.cz. ? Tak ten sedí v Brandýse na zastupitelstvo a jako správný pirát do toho šlape tak, ze ta trať možná bude za 2-3 roky stát. Ten tam udělal práce za 2 roky stejně, jako SZ za 30 let nakreslil. To projednání s obcemi atd je jeho práce a teď přišli na Kupku( Jo šlo to přímo vládním kanálem) , ať to připojí v Praze a hlavně jdeme stavět… ( narovinu Kupka prý na to zíral jak pero z gauč, protože toto za posledních 30 let… Číst vice »
Hezky text, na konci by to chtělo ještě větší gradaci, čekal jsem ještě něco jako „a když zrovna v malování necrtak
Nečrtal linku v polích, tak zdokonalil jadernou fúzi a dostal člověka na Mars“
Kde jsou Piráti v přesile, tam to prosperuje. Škoda že na ně často raději lidi kydaj hnůj který jim podstrčila jejich politická konkurence, aby se mohla dál válet u korýtek a pěkně pracovat jen na oko. BnL – Stará Boleslav je dalším potvrzením tohoto pravidla, jsou extrémně schopni.
Prosperující za dotace penězi státu a EU, obé zadluženo až po uši.
Hnůj kydají především voliči velkégo gurua Bureše a fašoida z Japonska. Ale vzhledem k tomu, že se jedná především o lidi s průměrným až podprůměrným intelektem, se ani není čemu divit.
No to není vůbec pravda, oni třeba i voliči ODS jim nemůžou přijít na chuť, to je stejná sebranka jako voliči SPD, jen mají víc peněz.
Přesně. Všude se přeložky nebo novostavby železničních tratí dělají přes odpor místních a se spoustou odvolání. Tady si to místní vyjednávají mezi sebou a státu to dávají na stříbrném podnose. Ale mudrcové v diskusích vědí, že to nebude fungovat nikdo to nechce, trasování je nesmyslné…
By mne zajímalo, kdo bude ta žába na prameni, která řekne, že “to nejde”. Zatím se vždycky nějaká našla.
Český diskutér by měl mit svou ochrannou známku. V současnosti je to asi to nejlepší, co světu můžeme nabídnout.
No, to jsou ty obce, které „chtějí zastávku vlaku,“ ale „aby to nebylo příliš blízko.“ Takže buď bude autoprovoz k zastávce anebo bude nízké vytížení z daných obcí, přičemž lidé tam budou dále jezdit aut(obus)y. Vlak pro parádu…
Ono jaksi není ve 21. století reálné, že by se přes obec probourala trasa pro novou železnici. Takže je logické, že ta trasa obvykle povede spíš kolem obce a zastávka bude někde na kraji obce. Docházková vzdálenost do 1 km v takové obci není nic hrozného. Navíc to není nic, kvůli čemu by bylo nutné jezdit autem. 1 km v pohodě ujedete na kole, a kdyby byla tak velká poptávka, může to objíždět nějaký minibus. Průběh trasy v etapě 1 je už do značné míry daný a vychází jednání z obcemi a z odhadu nákladů na různé varianty a proveditelnosti… Číst vice »
Je vidět, že místní situaci vůbec neznáte. Teď je hlavní obsluhou přetížený autobus 375, který stojí v kolonách a není výjimkou 20 minut zpoždění. Navíc řidiči jsou dost často burani, kteří cestujícím nedávají nebo rovnou nechají bus plný lidí čekat na příjezd policie, když jim některý pasažér řekne, co si myslí (osobní zkušenost).
Pro místní by zásadním způsobem bylo zlepšení i zachování stejné jízdní doby, ale dosažení spolehlivosti a komfortu vlaku.
Díky moc za info. Tak to opravdu smekám. Nicméně “konečně někdo taky dělá svoji práci”, dalo by se říct. Bohužel u nás něco nevídaného, takže skutečně klobouček…
Takových aktivit by ale mělo být v každém kraji aspoň pět. Protože když vidíte současnou katastrofální neefektivitu naší dopravní sítě, tak vás to prostě nutí takové věci vymýšlet. Jenže něco nakreslit opravdu nestačí.
Mimochodem, další podobná aktivita, kdy jiný člověk ze svého platí projektanty, aby navrhovali smysluplnější VRT přes Ústí, než je toho schopna tragická verze SŽ a MD:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-bez-rychlodrahy-budeme-periferii-polska-podnikatel-ale-prisel-s-vlastni-trasou-243193
Myslíte, že má šanci?
Doufám, že ne, jelikož nepočítá s nákladní dopravou. Bez nákladních vlaků to nemá ekonomický smysl.
Možná je to obecnější problém lidí z IT byznysu co se dostanou do politky, nebo veřejného život, že to vidí jako technokraticky jako jedničky a nuly. Asi nejhorším příkladem takové osoby je původně jihoafrický podnikatel co si mimo jiné koupil Twitter.
Tunel přes středohoří nákladní doprava potřebuje?
Ano
Takže kolik uvidíme studií, variant a vizualizací? Vůbec nemám obavy, že bych se toho dožil. Placnutí před volbami. Že se někdo dohodl,vůbec nic neznamená. Viz v JHMD se se dohodli, že to odkoupi obce a kraj, už vyšel článek, že kraj Vysočina nic kupovat nebude. Reálně tady než kopnou, to nemůže být dříve než za 10 let
Já se těším na omytnuti a vymalování lokálních nadrazicek s perónem aspoň pro 300m vlaky a ideálně aspoň za miliardu.
Nevadí vám, že volby do zastupitelstev budou až za dva roky?
Ale panu Boreckému zvoní hrana 😉
Tohle je ale akce Brandýsa a okolních obcí, ne kraje.
Podle všeho to vypadá, že se dohodli pouze věřitelé, ale s obcemi a kraji nikdo nejspíš vůbec nejednal.
Snad se toho dožijeme a vyhraje vlak i kvůli možnosti pokračovat dál. Stejně tak by byl dobrý vlak z Kačerova na Jesenici a Jílové a Kamenici. Na obě tratě bohatě stačí jednokolejná elektrická trať stejně jako bývají na západě. Podle mne je vlak hlavně lepší než metro a byl by lepší i místo trasy D na ten jih a nebo jako její doplněk
Region metra D má 300 tis obyvatel, ten snese vlak, metro, tramvaj a porad to bude málo
Ještě bych přidal loď a letadlo. 😉
Kdysi na ten jih byla prezentována studentská práce. Mělo to vést někde do Průhonic či Velkých Popovic. Pamatuji si, že na studentskou práci to mělo celkem vysokou úroveň zpracování.
No, ale pokud možno ne zcela mimo stávající obce a jen za účelem spekulace a dalšího zastavování dosud zdravé krajiny sídelní kaší.
V místě prohnutí s D0 bych poprosil terminál s P+R…
Chtít pod článkem o vlacích za milardy peníze na P+R parkoviště je svatokrádež!
😁😁😁
My se neshodneme v tom jestli auta jsou nebo nejsou úplná mrtvola. Na malých vesnicích a obecně ve venkovských oblastech je to podle mě dar z nebes. Jenže pokud někdo žije celý život v Praze tak to těžko chápe.
Na druhou stranu auto ve velkoměstě je už sporné.
P+R je cesta k rozumnému kompromisu.
Uplne bez aut to zejmena na vesnicich nepujde, ale velke P+R na okruhu uz je pozde a brutalne drahy. Daleko radsi mensi P+R (s bezpecnou moznosti celodenniho parkovani i pro kola) u vetsiny zastavek te trati.
Auto na vsi není dar z nebes. To si pořídil majitel za vlastníma rukama/hlavou vydělané peníze.
Souhlas. Dar je že bylo vymyšlené atd.
To je ten druhý František, bacha 🙂
Tak přijde na to, co myslíte tím velkoměstem. Okresy Praha-východ a Praha-západ už měly dávno být i formálně tím, jak se jmenují a jak víceméně, tedy součástí velkoměsta. Koneckonců třeba Brandýs se rozhoduje, jestli raději vlak nebo tramvaj…
Součást kraje Praha ano, ale jestli města… Už tak je Praha neuvěřitelně rozlezlá do okolních vesnic a ty tvoří přes polovinu z těch „městských částí“. Když třeba někdo srovnává hustotu obyvatelstva (v oblibě je třeba Barcelona), tak zapomíná, že hranice města jsou na západě úplně jinde. Tam vede hranice města zástavbou, to by v Praze vedla po Jižní spojce.
Taky by tím přičleněním k pražskému kraji přišly o dotace z EU.
Stát dal řidičům peníze na auta a oni dál ujídají peníze železničářům, které by jinak byly na mzdy!
Nebo na zábradlí, kde by šel úvazat koňský/volský povoz!
Víte, že mezi ironií a nesmyslem často není rozdíl?
Tak nevím, ale myslím si, že případnou tramvají by asi těžko byli obyvatelé Brandýsa v centru Prahy za 30 minut. Po okraj Prahy dobré, ale potom v provozu těžko.
Od kraje Prahy do centra samozřejmě metrem 😉
To moc nepomůže. Jak dlouho je to z Černého mostu/Letňan do centra? Dvacet minut? Pět minut na přestup (ha ha), a pro zbytek cesty abyste projektoval maglev s antigravitacnim urychlováním.
Z Lehovce na náměstí Republiky jede tramvaj o zhruba10 minut déle než metro z ČM, kam tramvaj zatím ani nevede. Že by se protáhla tramvaj do Letňan, to to si nějak neumím představit.
Ve vlhkých snech šotoušů vede tramvaj od Ďáblického hřbitova do Letňan či do Čakovic.
A má to tedy cenu aby to byla „čistokrevná“ tramvaj když možnost projet „v kuse“ městem i příměstem prakticky nikdo nebude potřebovat/využívat? Pokud příměstští cestující hodlají přijet jen na první zastávku metra a tam masově vystoupit tak k čemu bude dobré že tama dokáže projet „durch“ když prakticky žádní cestující durch nepojedou?
O variantě durch píše někdo jiný. Ja osobně si myslím, že v případě Letnan je neproveditelná kvůli napojení k centru a v případě ČM naopak kvůli nemožnosti pokračovat z Prahy ven. Jestli lze provozovat izolovaný úsek Letnany-Brandýs, to je zase moje otázka.
Předvolebním slibem nezarmoutíš. Po zkušenostech se současným krajským vedením by jen blázen věřil, že v případě obhajoby se projekt opravdu bude realizovat.
A ideální je sednout k mapě a nakreslit čáru. Mimo osídlení. Přesně takto se stavělo mnoho lokálek, které chtějí právě proto rušit.
Přitom stačí udělat spojku u Čelákovic a zrychlit stávající trať.
Přesně tohle mě napadlo. Zcela mimo vesnice, pro jejichž občany by to také mohlo být výhodné spojení. Asi by klesla dojivost, stoupl hluk a ty nevzhledné trolejové sloupy….
Stávající vesnice přece nechtějí ani trolejbus. No a ve volném prostoru můžou docela dobře vzniknout úplně nová městečka, když tam bude dobré spojení…
Jenže tohle vzniklo trošku jinak…
To modré pokračování v Praze asi narazí u vojáků, těžko budou chtít pod letištem veřejně přístupný tunel a je úplně jedno, zda vlakový nebo tramvajový.
Taky mně to napadlo, kudy že tu modrou čáru v reálu chtějí vést.
Nedovedu posoudit, jestli by bylo z hlediska disponibilní kapacity a zajištění pravidelnosti, lepší napojení na stávající železniční trať ve Kbelích (bez přestupu), nebo (s přestupem) na metro v Letňanech. Tato stanice byla údajně dimenzována pro potřeby olympijských her, do kterých se Praha nakonec nepřihlásila, takže kapacitně by ten Brandýs snad mohla spolknout bez problémů.
Tunel by nahradil trat vedouci na konci ranveje., cimz by lehce prodlouzil jeji uzitnou delku. Proc by jim to melo vadit? Proc by mel vadit tunel?
Si představte, že jste terorista či jiný nepřítel státního zřízení, naložíte tramvaj nebo vlak trhavinami a odpálíte to v takovém tunelu pod Kbelským letištěm… I když ještě víc škod by se takto dalo způsobit, kdyby někoho napadlo něco takového udělat ve Vinohradských tunelech, to by mělo potenciál poškodit a možná na dlouhou dobu vyřadit z provozu nejen důležité kolejové napojení na Hlavní nádraží od jihu, ale možná ještě i metro či část magistrály. Naštěstí pro nás v našich krajích se teroristé zatím omezují jen na stromy přes koleje na tratích menšího významu… Ale vážněji – máte pravdu, že kdyby z… Číst vice »
To letiště je sice vojenské, ale lítá tam jen civilní a logistická letka. Na runway koukáte přes plot, lidi tam venčí psy, jezdí na kole, chodí na procházky. To není žádná utajená základna s hangárama v bunkrech v lesích. Navíc ten tunel by musel být ražený a pod letištěm už bude muset být tak 20 až 40 metrů pod terénem. Trať musí klesnout z Pražské plošiny ze Kbel do Vysočan do údolí Rokytky.
Právě to je to utajení. Jsou to vojáci v civilu a cvičí s robopsy.
Když si do vlaku terorista vezme takšku s bombou, tak hodně poškodíte vlak, trochu tunel, ale tomu navrchu se nic nestane.
Když naloží vlak trhavinou, tak si toho někdo všimne dřív, než ho do tunelu dopraví. Navíc tam nákladní laky jezdit nebudou.
Škoda, že Vás neměli jako poradce Rakušané u letiště Schwechat, kde jde trať pod terminálem a Švýcaři u letiště v Curychu, kde jde pod jednou z ranvejí, a Francouzi, kde jde v Paříži na CDG pod třemi ze čtyř ranvejí. A takových případů by se na světě určitě našlo hafo, zvlášť kdyby se zahrnulo i metro. Prostě nikde ti hlupáci na to nebezpečí teroristů nemyslí.
Ale jsou to civilní letiště, že?
Diverzní akce, zapálený vagon se dřevem/uhlím zablokovaný a vyvalený v tunelu. Narušené ostění vysokou teplotou (600 ˚C stačí k trvalému poškození) a tím ztráta nosnosti. Nad rozpadající se tunelovou klenbou ranvej… nepoužitelná.
Pokud teda nebudem uvažovat podobné neštěstí jako na lanovce v Kaprunu či hořící žhavé trubky, kterým se při požáru prohýbal vozový rám, hořícím honeckerům taky.
Hlavně by mě zajímalo, jak by jim to šlo dělat tunel. Pod kbelským letištěm už je takhle dost chodeb.
Vede to moc blízko Veleně, tam protestují proti všemu, od dálnice po trolejbusy. Toto budou torpédovat taky.
Se dohodli ne? Ale takové druhé Ostřešany se mohou přihodit…