Po dvaceti letech zastaví vlaky v Holubicích, kraj chce lidem ulevit od cest v kolonách na D1

Stanice Holubice. Foto: Zdopravy.czStanice Holubice. Foto: Zdopravy.cz

Od léta dojde k zavedení nové autobusové linky a možnosti nástupu všemi dveřmi.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matěj

Za mně by stačilo kdyby rychlíky směrem Šumperk zastavovali v Rousínově, Luleči i v těch zmíněných Holubicích

DeMiKu

Nic než další ukázka stupidity Kordisu, vedení kraje i potažmo vedení obce. Pokud mají představu, že řidiči jedoucí po D1 nebo 50ce do Brna v Holubicích odstaví svá auta a přesednou na vlaky tak jsou naivní až běda. U nádraží zaparkuje tak 20 – 30 aut. Další by mohli zaparkovat v ulicích Holubic, čímž je ucpou a omezí občanský život v obci. Navíc jízdní doba vlaku bude cca 30 minut, což už je pomalu doba za kterou i v koloně dojedete z Holubic na kraj Brna. Plus časy na zaparkování, přestup na vlak a MHD v Brně… odhadem dalších 40… Číst vice »

Marcel

Se nerozčilujte, je to nesystémové ano.

Hoermalmeister

Jde primárně o zlepšení obsluhy Holubic, nikoliv o P+R

Igor Mauricio

Bylo by taky na čase vyřešit linku 107, resp. trasu Vyškov – Brno. Jsou spoje, kde už kapacitně nestíhá ani 15M bus, a to se jezdí po 10 minutách. Vzhledem k polohám vlakových nádraží v nácestných zastávkách (Rousínov, Komořany, Tučapy) je ovšem otázka, zda by měl smysl Vlak. No, ale třeba alespoň pár spojů z Holubic do protáhnout do Rousínova…

M19

Tedy abych byl spravedlivý. Ráno z Vyškova na Brno ano, ale jinak ne. 😉

Igor Mauricio

Jo, jde právě o ty ranní spoje, proto jsem tam vecpal těch 10 minut. Konkrétně 5:06, 5:16, 5:26. Konkrétně v 5:06 se fronta přes dva perony – tím, že se to nepobere, přenáší se to i na ty další dva spoje, přičemž mezitím dojdou i další cestující. Ostatní spoje jsou už bez problémů, ve směru z Brna není snad problém u žádného spoje.

M19

A jak to řeší prodloužení spojů z Holubic? Než tam dorazí je stejně po problému. Ostatně s přímými osobními vlaky Vyškov- Brno se počítá. Ale vyžaduje to tu novou trať. Jinak to časově vzhledem k možnosti trati vůbec nedává smysl.

Roman

To tak ale bylo vždycky. Od 5 do 7 ráno jsou ty autobusy přeplněné. Stejně tak byly autobusy z Brna od 14 do 17 hod. Studenti, no. Jenže opačnou trasou jezdí v tyhle hodiny jen vzduch.

Svojšín

V případě 107 určitě nejezdí jen vzduch.

Svojšín

Myšleno v protisměru špičky.

Marcel

První vlak Vyskov-Brno 6:20 aspoň ten 5:20 by byl fajn klidně spojený s něčím v blazovicich

Pavel

A proč se tolik lidí v tak nelidský čas valí do Brna? Do otrockých fabrik, kde se dělá na bolševika od 6h?

Daniel

Aneb auta stojí, vlaky jedou.

svojsin

Nechápu starostu Holubic, mělo se řešit už dávno, že 601 jezdí nedostatečně vzhledem k velikosti obce.
A do Vyškova (Rousínova) stačí protažení 602, 621 (vybraných spojů) přes obec.
Pokud ale není vůle (vč. u Kordisu) tak to „nejde“.

A Os Brno – Holubice nepomůže dopravě směrem do Vyškova nijak, to asi splácal dohromady někdo něco poněkud zvláštně.

Hoermalmeister

602 přece nejezdí do Vyškova a 621 teď chtějí protáhnout k nádraží, takže to podle mě problémy vyřeší

Svojšín

Ale 602 řeší Rousínov s možným přestupem na Vyškov.

Svojšín

A kde máte, že pojede 621 k nádraží v Holubicích?

Igor Mauricio

Dost spojů 602 má v Rousínově garantovaný přestup na 107 směr Vyškov (a opačně, to ale už v Komořanech). 621 je účelová linka kvůli GLP, to bych do toho nezatahoval.

M19

Holubice mají 1 800 obyvatel spoje po hodině, ve špičku po půl. Plus další stavicí na kraji obce. Kde jinde má tak velká obec tak kvalitní spojení? 😉

Svojšín

601 má spojů málo.
Reálně bydlí v Holubicích dost přes 2 tisíce lidí.
Jmenovat obce nebudu, víc spojů mají i Němčany….

Michal_80

Mám dotaz k modernizaci Brno-Blažovice. V letáku SŽ je uvedeno, že původní trať přes Šlapanice se bude rušit. Ta se nedávno rekonstruovala. Nová trať by Šlapanice zcela míjela. Je to aktuální návrh, nebo původní trať zůstane pro osobní vlaky?
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S621500590_202306061331.pdf

Michal M

Opravdu? V letáku se píše tohle:

Projekt počítá s částečnou přeložkou trati mimo obec Ponětovice a kolem letiště Brno-Tuřany při zachování úseku
přes Šlapanice. Vlaky mezi Brnem-Slatinou a Blažovicemi tak budou moci využívat dvě dvoukolejné tratě.

Michal_80

máte pravdu, přehlédl jsem tento odstavec v úvodu letáku. V dalším textu je ale “ Na přeložené trati
bude nová zastávka Ponětovice jako
náhrada za zastávku ležící na opuštěném úseku.“ a v mapce je celý původní úsek přeškrtaný. Takže je to dost nejasné a proto jsem se ptal, zda má někdo potvrzené informace, co se skutečně plánuje.

Petr31

K těm Holubicím jen dodám, že se plánuje modernizace trati Brno Přerov (z Brna k Holubicím přes Blažovice) a zastávka v Holubicích se má posunout na most nad silnici z Holubic do Křenovic. Pod novou vlakovou zastávkou by měla vzniknout i autobusová, což je vcelku ideální. Moc nechápu, proč v rámci této modernizace nikdo nenavrhuje i novou zastávku v této poloze na trati z Brna do Holubic přes Sokolnice o které je právě tento článek. Roky obce na trati (Hostěrádky, Zbýšov, Křenovice) naříkaly, že se vlakem nemohou dostat do Vyškova. Přitom netlačily na toto řešení, kdy by lidé od Křenovic… Číst vice »

Jiří Kocurek

Bude zastávka v místě „cíl“ https://mapy.cz/s/racodobovu a u ní bude zastavovat autobus jako přípoj na vlaky do Vyškova.

Jak moc by pomohla druhá železniční zastávka v místě „start“ s přestupem bus/vlak, když jim z Křenovic … atd. do Vyškova pojede vlak přímo?

Petr31

Z Újezdu, Hostěrádek, Zbýšova či Křenovic se ale žádné přímé spoje do Vyškova neplánují, ty mají končit v Křenovicích (nyní některé v Holubicích, ale na nádraží za obcí) ! Plánují se spoje Brno-Vyškov přes Blažovice.

Proto o tom píšu, že by v rámci modernizace pomohlo vybudovat nástupiště i pro trať z Křenovic v místě „start“, aby mohli lidé přejít na místo „cíl“ a použít přestup vlak-vlak.

To by bylo smysluplnější, než současné ukončení v Křenovicích, či debatování o „Křenovické spojce“, o které jedna studie psala, jako ekonomicky neefektivní.

a8n

Navíc bez vyřešení ŽUB nebude jiná varianta než zajíždět až do Vyškova S2 kvůli kapacitě uzlu k dispozici.

Svojšín

Holubice jezdí hlavně 601 a ta nejede po dálnici.
A na ní chybí např.spoje 15:52 a 19:21 z Brna , což by většina místních uvítala raději.

Vlakem někdo určitě pojede, ale nedělám si iluze.
Čekám mizernou obsazenost( jak tomu bylo i dříve), ale třeba se pletu.

Petr Spacek

Vlaky jsou prezitek. Nechat jen hlavni trate Praha – Brno, Praha – Plzen, Praha – Ostrava, Praha – Usti, Praha – Budejovice a z zbytek zrusit

Achilles

Jasně, silnice je totiž mnohem modernější…zabírá méně prostoru v krajině, dělá méně hluku a silniční vozidla mají nižší energetickou náročnost, že jo?

Jiří Kocurek

Mno zrovna spor autobus vs 810 vyhraje na spotřebu ten autobus.
A pokud se nenajde víc zboží než na dodávku, tak loko s jedním vagonem spotřebuje víc. Firma Audy tam v Holubicích vyrábí nemocniční nábytek a nemocnice vlečky nemají.

Opravdu to není černá vs. bílá.

Achilles

Jasně, takže pojmy jako valivý odpor nebo odpor ve stoupání vám nic neříkají, že?
Ne, autobus ani kamion opravdu není lepší řešení, než vlak.

Achilles

Nehledě na to, že tento článek není ani náznakem o 810, ale o Moraviích.

Jurášek2

Ty to nehul

WhtRbt

Jeďte se někdy podívat třeba na tratě Pardubice – Hradec Králové, Olomouc–Uničov apod., které na leží mimo koridory, a třeba pochopíte, že přežitek nejsou

Klemovak

Stačí okolo Brna směr Tišnov a Blansko narvané vlaky.

JirkaM

4636 každý ráno….

Daniel

Ty máš dost.

Michal M

Jako hezkej nápad, nicméně vozit tam špičku je tak trochu nesystémové a zas takový efekt to mít nebude.
Nebo jak se k tomu autu dostanete zpátky, když pojedete dřív nebo později?

Jiří Kocurek

Z článku: „v odpolední špičce až do večerních hodin“

Což řeší „nebo později“. Obvykle, kdo jede v ranní špičku dopráce, tak zpátky taky jede až ve špičce a ne dřív.

Michal M

To opravdu nevím. Taky používám nádraží, které leží mimo civilizaci, a přemýšlet jak se tam dostanu jinak než vlakem, je lehce diskomfortní…

M19

Tak pojede busem, jako dosud. Ne, nezavadí se obsluha něčeho, kde dosud nic nejezdilo. 😉

Marcel

Já myslel že součástí bude i parkoviště pro klienty? To bude taky? Nebo jen opět nesystémové řešení? A co průmyslová zóna Slatina, Černovice?

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/muladojesu
Tady se jich vejde… jen by to chtělo alespoň vyskládat obrubníky, aby někoho nenapadlo, že zkusí auta natlačit na koleje, aby je sebral vlak… někteří jsou toho schopní a ještě budou tvrdit, že je to tak správně, že zachraňují železnicni a svět.

Igor Mauricio

Modré zábradlí to vyřeší.

vladimirsobotka251

Já, vím, úřední šiml je neštěstí, ale možná by se to hodilo,využít vlecku i takto

FFranta

Jsem zvědavý, zda lidé vymění auta za vlaky, když tam 20 let žádný nejel

Jiří Kocurek

Tak to je jen v šotosvětě, že buď auto nebo vlak, obojí kombinovat nejde: Kdo sednul do auta, už nikdy do vlaku nevstoupí, protože byl šotouši zařazen k nepříteli – autem se může jen a pouze na šotovýlet.

Svojšín

Spíš by mě zajímalo číslo počtu cestujících na spoj, které považuje KU , ( Kordis) jako odpovídající jejich představě, které by se potom porovnalo s realitou….

Svojšín

Do Holubic se vlakem z Brna nejezdilo ani v 90 letech, resp. min. lidí.

Libor

Není přesně toto příkladem použití paragrafu „nikdy se to tak nedělalo“, který se tedy lehce změnil na „nikdy to nefungovalo“ a kterým se zdejší diskutující obecenstvo často vysmívá nádražákům, že takto myslí a uvažují pouze oni? 😉

svojsin

Napíšu to jinak:
Snažím se vžít do lidí různých částí Holubic (ta vesnice je velice rozlezlá v dnešní době a přibylo hodně obyvatel), jak jedou, nebo jdou na Os na vlakáč, aby pak jeli cca 33min. na hlavák.

Jestli tak nějak v době, kdy bude vlak ve Zbýšově, by už třeba cestující nevystupoval např. na Tržní….

Je to schválený, takže uvidíme, jestli jsem nebyl moc pesimista 🙂

Ojin

Reálně ovšem taky můžou být někde u Bedřichovic v koloně. Plánuje se taky prodloužení části 509 z Chrlic do Modřic a CTParku, tímto směrem to pak může být zajímavá variants.

svojsin

Taky můžou ještě čekat na vlak v Holubicích a pak jít na nadjezd na linku 106.
Zajímá mě realita (čísla, ne kecy jako „hojný počet“) obsazenosti, uvidí se , pak se vám připomenu 🙂

Michal M

Holubice > Nadjezd je nápad tak pro pěší turisty, ne na cestu do práce…

svojsin

Každý den využijí tuto zastávku desítky lidí z Holubic, hlavně ve směru z Brna.
O víkendu tam není nic jinýho, což je ostuda Kordisu u takto velké obce.

Ještě je tam tedy 602 z druhé strany, což je ale poněkud mimo obec.

Dlouholetí „rivalové“ z „Velsu“ jsou na tom poněkud líp, tam se dostanou relativně dobře všude.

Michal M

Pardon, měl jsem na mysli Holubice – nádraží až nadjezd.

Ivan

Nevymění 🙂

Johnny Cash

Ano i ne. V této oblasti dochází totiž k samovolnému rozvoji P+R. Nádraží ani zastávky na Vláře ani na Přerovce žádná parkoviště P+R nemají, ale obskládaná auty jsou k prasknutí. Ten vlak do Holubic bude především pro přespolní s auty.

Jan

Nevymění! Minulou sobotu jsem cestoval vlakem, nástup ve Vyškově, bez zástavky doba cestování do Brna 40min. Teoreticky ve stejný rok se bude budovat zdvojkolejnění a rozšiřovat dálnice u Holubic…

M19

Jel, ale nezastavoval. 😁

vladimirsobotka251

Jen mě napadlo,nešlo by jezdit po vlečce z Blazovic,pak udělat zastávku Holubice most,kde by to byl přestup na bus a pak někde Pozořice podle trasy,

Marcel

S bahn do Mokré?🙂

Svojšín

Jakože sukafon Pozořice – Blažovice?
Aby dojeli lidí od Šumic, Kovalovice a Pozořic později do Brna?

Johnny Cash

Proč šukafon? Proč ne Panter BEMU se zastávkou a parkovištěm P+R na rozhraní Pozořic a Sivic?

Achilles

Proč někteří hned za každou cenu strkají všude nápady na šukafony? Kolik % výkonů na železnici v osobní dopravě v současnosti zajišťuje tento typ vozidel? Ne, opravdu to není jediné vozidlo, které při zavádění vlaků připadá v úvahu.

gringoAD

Koukám do mapy, a jezdit po vlečce by nebyl vůbec špatný nápad … Aspoň je zastávka most v obci … a né kilometr za obcí

Michal Bartoníček

Mohl by mi prosím někdo vysvětlit problém s nedostatečnou kapacitou v Holubicích? Čím se Holubice liší od Šlapanic nebo Ivanovic na Hané?

Milan

Nevím, co nechápete na tom, že: 1.) Přes Šlapanice zjevně jezdí PO DVOUKOLEJNÉ TRATI Os liny S6 https://mapy.cz/s/fafugacepe Brno hl.n – Nemotice (Uherské Hradiště), tak není problém po ní vést i ryhlíky jako zejména R8 Brno hl-n – Ostrava hl.n – Bohumín,, a to zejména, když od ní odbočuje další samostatní spojovací kolej mezi stanicemi Blařovice – Holubice po níž jezdí právě R Brno hl-n- Ostrava hl.n,. 2.) Do Holubic budou prodlouženy Os vlaky linky S2 jezdící po jiné jednokolejné trati https://mapy.cz/s/repumunuve se stanicemi Brno hl.n. – Brno-Chrlice – Sokolnice-Telnice – Křenovice , při čemž ta linka Brnem projíždí (… Číst vice »

Pavel

Pěkně ses rozepsal, ale nějak jsi zapomněl na Vyškov Ivanovice kde jsou delší mezistaniční úseky a zároveň jezdí osobní vlaky. Takže osobní můžou jezdit až do Vyškova. Uhlí už nejezdí

Milan

A kde/kdy kolik jede osobních vlaků mezi Brnem a Vyškovem? Léta o nich nevím – jezdí BUSy, tak za mě se tam prostě ty vlaky na ten úsek nikde nevlezou!

Michal Bartoníček

Šlo by to i bez toho jízlivého tónu. Nejsem železničář, nevyznám se v zabezpečení. Jinak bych se neptal.
Takže problém byl v tom obratu?

Michal M

Směrem na Brno je jednokolejný úsek.
Plus na to asi nevycházely obraty.

Jiří Kocurek

Vida, tak snad se bude dařit a nebude vadit jízda křížem přes trasu R8 a R12.

… zásady územního rozvozje nebyly roky schválené, protože jistý # do toho házel vidle a tak je stanice v Holubicích ve stavu mírného pokroku v mezích §1 až §10 – zapíchány sloupy ke trati v 90. letech.

Milan

Tak R8 a R12 jedou snad mezi Brnem a Holubicemi bez zastabení kratší trasou = měli by na to mít znatelně kratší jízdní dobu než do Holubic prodlužované S2 jefoucí přes Sokolniv-Telnici = čili by ty linky v Holubicích neměli být časově v kolizi!

Jiří Kocurek

Předpokládám, že ten osobák přijede na kolej k budově, tedy z Křenovic horního křížem přes zhlaví.

Milan

ale s tou jízdou osobáku v Holubicích k budově nádraží = křižováním přímé jízdy rychlíků počítám také, ale napsal jsem důvody, proč si mylsím, že dle JŘ jízda osobáků a křižovaných rychlíků má být snad v jiný čas – rychlíky do/z Brna jedou kratší trasou po převážně dvoukolejné trati a bez zastavení = i přes výjezd z Brna cca jako osobýk musí být v Holubicích dřív než on a naopak přes příjezd do Brna cca jako osobák musí projíždět Holubice až po výjezdu osobáku!

Marcel

To bude další neštěstí , tipuju 25 mrtvol

Gunduľ neubiješ

Prosím o přidání mapy. Děkuji.

Míření

Škoda že se ministerstvo snaží modernizaci tratě pohřbít PPP projektem.

veli.k

Ano. U všech projektů, kde ministerstvo líbivě prezentuje, že nově budou PPP projektem, to reálně znamená odsun stavby o několik let. Což je asi vlastně cílem ministerstva a Správy železnic.

Jiří Kocurek

Ano, takto například schválně odsunuli stavbu D4

Jiří Kocurek

Ještě bych mohl kousavě napsat, že se to odkládá, aby tam Jančura nemohl poslední roky kontraktu rýžovat na nové trati: Se vzpomínkou na zaručené zprávy o tom, že poslední rok si ČD musely vyžrat výluky, aby Radímek mohl jezdit bez výluk.

Jiří Kocurek

Zrovna u Vyškova to SŽ podělal už před pár roky, kdy se pro výslednou variantu neobtěžovala udělat EIA. No a obec není v jízdním řádu… tak se tu na ně štěkalo, co si to dovolují.

Pavel

A kdo s tím pojede. Obec je daleko.

M19

Co takhle si ten článek přečíst,? A nejlépe celý… 😁

xyz

Nechápu, v čem spočívá to zlepšení stability jízdního řádu Moraviemi coby „jazýčku na vahách“ v tom, že z Křenovic hor. n. se bude moci pokračovat až do Holubic.

Napadá mě jedině nepotřebnost objíždění soupravy, nicméně ta nebyla potřeba ani v dobách, kdy na S2 jezdily 560 či Regiopantery (a že svého času byly doby, kdy na téhle lince nejezdily Bdmtee pokud vím vůbec).

veli.k

Tak oproti 560 má pořád RegioPanter asi lepší adhezní vlastnosti, maximální rychlost + možnost zastávek na znamená.

Pavel P.

Nejde ani tak o adhezi, jako spíš dvojnásobný měrný výkon. Řada 560 sice nebyla špatná, ale vysokým výkonem neoplývala.

Dušan

560-ka má i horší adhezní hmotnost než Regiopanter/Ibalgin – zatímco u nich je min. 50 % hmotnosti jednotky na hnaných nápravách, tak u řady 560 je to maximálně cca. 35 % nebo tak něco (přesně teď nevím z hlavy…).

Michal M

+ vysokopodlažnost – 2x delší pobyty…

Pavel P.

Řada 560 má dva hnané vozy po 68 t, vložené mají 37 t (prázné). Sestava 2HV+3VV měla 136 t adhezních z 247 t celkových, tzn. 55% hmotnosti prázdné jednotky.
Na počet má sice řada 560 jen 40% hnaných náprav, ale na váhu je to přes polovinu soupravy. Adhezně je na tom tedy ř. 560 celkem dobře (srovnatelně s panterem), nedostatek má ve výkonu.

Rei

Mýlíte se, právě Bdmtee byly poměrně hojně ve vozbě těsně před Moráviemi nehledě na fakt, že pár měsíců se ještě jezdívalo s tou šílenou klasikou. Nicméně ano, na to objíždění to nejspíš mířilo.

xyz

Těsně před Moraviemi ano (protože už byly odstavené panťáky).

Ale mám na mysli stav mj. z roku 2005, kdy došlo k utnutí osobáků v Křenovicích h. n. Co tak pamatuji, tak právě od 12/2005 došlo k úplnému rozdělení že 560 na S2, zato na S3 Bdmtee.

Tzn. na S2 se pak dlouhé roky neobjíždělo.

Pavel P.

Nemáte tak úplně pravdu. Sice na S2 jezdila převážně řada 560, ale ř. 242+Bdmtee se taky celkem běžně objevovala. Na první pohled bych řekl, že těch jednotek 560 nebylo dost na pokrytí linky včetně záloh. Logicky pak bylo nutné počítat s nasazením zálohy a i jízdní řád tomu musel odpovídat.

Kuba2

Pořád tu byly ještě 242+sysel.

Pavel P.

Varianta to určitě byla, akorát na to těch syslů bylo málo. Jestli si to dobře pamatuji, tak po zprovoznění Židlochovic (stanice bez možnosti objetí soupravy) šly všechny sysly a pantery na S3. Už na Hustopeče jich ale nebylo dost a obracelo se s výměnou lokomotivy (souprava dojela s první lokomotivou, druhá, co čekala ve stanici, se přivěsila pro cestu zpět a první následně čekala ve stanici na další vlak).

Pavel

Rychlost výměny cestujících. Bylo to silně poznat mezi Prostějovem a Olomoucí, kdy klasika s Bdt nebo tornádo zpoždění dokázalo vyrobit i při pár babičkách a cyklistech.

Michal M

I my máme na FJB kulturní obohacení s Bdt a jezdí to pravidelně každý den +10 (tzn. kolize s dalšími vrstvami v uzlu Praha, zážitek…).