Po deseti letech od kompletní opravy až půlroční výluka. Správa železnic opraví Dolnolučanský tunel
Dolnolučanský tunel. Foto: Správa železnic
V roce 2015 byl tunel opraven jen částečně.
V roce 2015 byl tunel opraven jen částečně.
A co dalšího na úseku Liberec – Tanvald se investičně a projekčně se nezvládlo v roce 2015? A co se investičně a projekčně nezvládne v roce 2025 na celé trati Liberec – Harrachov st.hr.? Proč se toto otevřeně nesdělí už dříve?
Podle toho jak hluboký je zářez to mohly prodloužit víc, na každé straně o cca 30 m.
Neobnoví zastávku, nebo by při dalším zastavení nestíhal jízdní doby?
Už zastavení v Nové Vsi nad Nisou mělo původně být kvůli problematickému stíhání jízdních dob zrušeno, takže další zastávka leda se střídavým projížděním, což asi nikdo zavádět nebude.
Jo, něco takového jsem tušil.
mělo být, ale praxe jasně ukazuje, že stadlery to stíhají i s rezervou, při zpoždění se dá krátit i s tou novou vsí
Já se divím jedné věci. Proč všichni ti zdejší diskutující nejdou pracovat na SŽ? To by pak přeci byl ten svět tak krásný ….
tam pracuje lidí, to se musela půlka vyházet a nasadit tam něco pořádného…
Ryba smrdí od hlavy. Koho jste si zvolili, ten to řídí. Nemůžete se jen vymlouvat.
Sotousek Jaaa je navic i komliha, no super…
A počítá Dobrá správa i s profilem na elektrifikaci ?
Ne, tento upgrade si ponechá na další rekonstrukci, přece!
/s ale obávám se že pravdivý
to bude jasný fakt, přeci nebudou dělat něco, aby tam za pár let neměli co dělat…
Můžu se zeptat, co znamená to mgr. před tvojim jménem? Mám jistou teorii…
Mně se zdá, že vy jste jeden z těch “odborníků”, co za současný tristní stav ve skutečnosti mohou.
Rika zamestnanec Spravy zeleznic… 😁
Trať nefiguruje v žádném seznamu kandidátů na elektrifikaci a při přípravě rekonstrukce tunelu se došlo k tomuto závěru:
Varianta s trakčním nástavcem byla z výběru vyloučena s ohledem na spíše teoretickou možnost elektrizace tratě vzhledem k dalším umělým stavbám, které by bylo nutno rovněž výrazným způsobem konstrukčně měnit.
https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2021/4/tunel-2021-04_062-077.pdf
Ještě z téhož zdroje doplním zdůvodnění:
Rozšíření tunelu pro variantu s trakčním nástavcem znamenalo zvětšení plochy výrubu z 42 m2 na 63 m2, tj. o 21 m2 a zvýšení stávajícího líce výrubu ve vrcholu klenby o 1,15 m (obr. 8). V celé délce tunelu to znamená vytěžení 1666 m3 horniny…
A budu mít dotaz: Vešla by se pevná trolej do Varianty 1?
Díval jsem se na řez varianty 1, a tipnul bych si, že by se tam pevná trolej vešla asi s „odřenýma ušima“. A pak ještě do varianty 3. Obě mají totiž pojistný prostor 300 mm čímž se nahoře rozšiřuje zásadně prostor pro elektrický nástavec (pantograf). Navíc se tam nejezdí nijak závratně rychle, takže i ten nástavec může mít pouze jmenovitý rozměr (o trochu menší než ten Základní).
Jojo, na všemožné výjimky se tam vejde, jen asi byla ambice posuzovat novostavbu dle platných norem.
A co by mě zajímalo jsou ty další zmíněné stavby vyžadující úpravy.
Jestli míníte stále elektrizaci probíranou v tomto vlákně, tak tam jsou další tunely v podstatě se stejným profilem, občas nějaký nadjezd.
ale jo, sice je to trochu komedie, ale aspoň se to udělá opravdu pořádně, tak bude na dalších aspoň 100 let pokoj. při zavření očí a taky všech dalších děr do hlavy bych za tohle dokázal SŽ i pochválit…
SŽ udělá něco tak, aby to opravdu vydrželo 100 let?
Vytrhání kolejí Plzeň-Chrast? 🙂
Tam došlo k přeložení trati.
A jo 😃
SŽ si na to objedná stavební firmu. Mno nidkdo z žijících to neposoudí, jestli to opravdu 100 let vydrželo.
To máte jak s čímkoliv novým: Vždycky se dá říct, že zatím to vydrželo jenom X roků … to X ponížit o 10-20 let, aby měl škarohlíd důvod se naštvat.
Ani nevíte, jak moc bych si přál být optimista. Ale SŽ opravdu svým konáním a někdy i nekonáním opravdu k optimismu moc nadějí nedává.
Ano, tunely se taky jako mosty navrhují na 100 let. Nejvíc náchylná na degradaci je izolace, ano tu navrhnout na takovou dobu je problematické (hlavně při agresivní vodě).
Po 100 letech u tunelu by měla proběhnout něco na způsob generálky.
Sice chápu, že to projektově a investičně může být „nemožné“ sesynchronizovat a sloučit do jedné výluky, když se tady obvykle přihazují peníze na věci „co jsou zrovna potřeba“ nebo na ty zrovna připravené k realizaci, ale z hlediska dopravců i cestujících to je katastrofa.
Snad jediné plus je v tom, že přeražení tunelu SŽ spojila s rekonstrukcí zbytku tratě, tím ta výluka není úplně sólo.
2015 to investičně nevyšlo, 2024 to asi bude levnější…..
2015 hlavně nebylo ještě jasné jak to rekonstruovat. To jen zdejší experti se kouknou na tunel a hned mají jasno, kam by to ještě chtělo kousek polystyrenu a kde by se hodilo přisypat trochu trávy od Fallera…
Tenhle blábol není dobrý ani jako výmluva ve škole. Tak znovu a lépe .
Já myslím Pájo, že to určitě není o nic horší než tvoje neustálé negativistické kecy.
Navíc to upozorňuje na skutečnost, že naprostá většina zdejší kritiky nemá jakýkoliv odborný nebo logický základ…
Neznate-li, doporucuju Pokáče, píseň Dělniq. JJestliže potíž s hledáním, zadejte Dej tam pěnu.
Však už tehdy to bylo vlastně nadvakrát – nejprve 2014 Jablonec (mimo) – Tanvald (včetně) a pak 2015 Liberec (mimo) – Jablonec (včetně) a zároveň u Lučanský tunel (viz https://mapy.cz/letecka?x=15.2099896&y=50.7357971&z=19) a tuším že až tehdy dodatečně i Tanvald zast.
Tzn. výluka Jablonec – Tanvald už tehdy byla nadvakrát – 2 roky za sebou.
proč by to dělali při jednom a pořádně, není třeba. §2: výluka musí být každý rok hned několikrát, ať si lid nezvyká