Po dálnici korunami stromů už se jezdí. Na Slovensku otevřeli nejdelší estakádu

Otevření R2 Kriváň - Mýtna. Foto: Alexandra PivkováOtevření R2 Kriváň - Mýtna. Foto: Alexandra Pivková

Nejdelší estakáda na Slovensku je součástí dnes otevřeného úseku R2 Kriváň – Mýtna.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Flaška

4.4 km estakáda, to už je asi i evropských top 10, ne?

Pavel T.

Tuhle stavbu sleduji již od začátku a klobouk dolu. Je to nádherná stavba!

Béďa Havránek

Jak může být dálnice nádherná?

Evžen

Stejně tak jak někdo může být nebezpečně hloupý 😀

Petr David

Někdo možná, ale Váš předřečník se pouze zeptal, což dle mého názoru nemá s hloupostí nic společného.

M@trixX

Len potom tam daju tie hnusne auta a bude po nadhernej stavbe.

Camillos

Slováci za Zvolenem stavějí jak o závod, ale trochu se těm investicím do R2 divím. Intenzita dopravy nízká, a i kdyby se dvakrát zvýšila, pořád je to bude tak na dopravní zátěž pro rok 2150. Aut tam jezdí málo.
Ale dílko pěkné, takové by se nám hodilo například pro I/9 nad Mělníkem (myslím provozně, příroda by bohužel nevratné utrpěla).

Roman

Celém regionu zoufalé chybí kvalitní dopravní infrastruktura. Bez ní se nidky Gemer a přilehlé okolí nevyhrabe z bídy.

Nose Peak

Za Andrássyů to byl celkem prosperující kraj…

Juraj TT

V naliehavosti vystavby dostal tento úsek hodnotu 3, z 5 dielnej stupnice. Zároveň však zceluje uz dva existujúce useky, predpokad intenzity v 2030 je 11tis vozidiel denne.

Z Gemera však bude podľa mňa do 10 rokov turisticky druhý Liptov.
Priroda prekrásna, úžasné pamiatky (Gemer bola historicky veľmi bohatá oblasť), turistov zatiaľ pomenej, ceny veľmi priaznivé.
Lučenec je od dnes dostupný z Bratislavy za 2:20 hodiny.

M@trixX

Vlakom za 6

Juraj TT

Vlakom 4h.

M@trixX

Autizmus musi byt aj keby nebolo co zrat

Pepa

Určite sa tie peniaze dali minúť lepšie, hlavne keď to bolo stavané bez EU fondov, pretože to vyhodnotili ako nenávratné. Ale povedzme že aspoň sa stavia no…

Juraj TT

V prevádzke 901km rýchlostných komunikácií.
V 1993 to bolo 192km, 4,7x menej.

Višňové (13,5km) obchvat Ružomberka (14,9km), R4 10,2km, R2 BB (3km) = 943km

Ešte D3 (podpísaná, 22km), Turany – Hubova (v obstarávaní, 13,5km), Zvolen V-Z (v nedohľadne) a zakladna siet bude hotova.

PetrN

Základní síť hotová? A co takhle R4 na polské hranice, oravská R3 v nedohlednu, R2 do Košic, D1 minimálně do Michalovců, R2 z Trenčína do Prievidze a Žiaru? Už vůbec raději nezmiňuju severo-jižní propojení buď ve stopě R3 z Vrutek do Žiaru nebo R1 z RK na BB…

Juraj TT

R4 na polske hranice ma intenzitu 5-6 tis aut. Norma urcuje cestu 1. triedy 1+1

R2 do Košíc, detto intenzity nizke, max polovičný profil od Lučenca az po Šacu.

R3 polovičný profil.

R1 RK-BB nenávratný, bez odporúčania výstavby, výhľad po 2050.

D1 do Michaloviec vychádza len tak tak, tunel popod Dargov však nebude, ma sa ist povrchovo. Od Michaloviec už len polovičný profil, intenzita 6tis aut denne.

Ako píšem, zakladna sieť bude hotová. Tam kde intenzity dopravy vyžadujú diaľnicu, tak buď už je, je vo výstavbe alebo v obstarávaní.

Vaša základná sieť má mať 1980km, nie?
Nás je polovica 😉

PetrN

hele souhlasím že leckde jsou intenzity mizivé a plný profil tam rozhodně prozatím není potřeba (R2 za Lučencem, či jiné), druhou stranou mince ale je, že současná silnice je mizerná vedoucí přes obce a vyžaduje to aspoň ten poloviční profil odpovídající leckterým českým silnicím první třídy s obchvaty. No a ty jsou v některých lokalitách vážně v nedohlednu, např. ona oravská R3. Kde to ale plný profil vyžaduje je R2 z Trenčína minimálně po Bánovce. No a pokud srovnáváme kilometry dálnic tak by se hodilo jen ty v plném profilu. V ČR je navíc i několik směrově dělených čtyřpruhových silnic… Číst vice »

Nose Peak

A Branisko, druhá rúra…

Komisár Juve

Pozrite si, koľko km diaľnic bolo postavených v takom 2008 a koľko sa odvtedy postavilo. A ten smiech vas prejde velmi rýchlo 😀. Za tých pomaly 18 rokov v čase neobemdzených eurofondov sme sa neposunuli viac menej nikam. R1 do Banskej už bola vo výstavbe, Pribinou sa len dokončila. Odvtedy sa od banskej ta dialnica nepohla ani jedným smerom ani o jeden meter. D1 doteraz nic okrem pár smiešnych úsekov pri Spiskej a Martine. Visnove nieje doteraz, Ruzomberok tiez a Turany Hubová nebude ani o 15 rokov. Na dialničný obchvat Prešova trebalo čakať 10 rokov a Košice ho nemajú doteraz.… Číst vice »

Dusan

Co Vas vedie k nazoru ze bude hotova zakladna siet ? Aj pri najhlbsom optimizme nebude zakladna siet hotova / oproti CR je to este smutnejsie pretoze tu exituje dost transparentny plan, my mame len Razove „ak Boh da“ skusme len kopnut R3 ci nejake lepsie severo-juzne spojenie niekde v strede republiky

Juraj TT

Oproti ČR?
Per capita 901km verzus 1502km, tak čo oproti ČR?
V 1993
ČR 576km
SR192km
My sme sieť zväčšili 4,7x, ČR 2,6krat.
Co oproti ČR?

A hlavne, skončime u nás s predstavami diaľnic ku každému poľu.
Rozhodovať ma čistá kalkulačka, či diaľnicu treba alebo nie. A tou je intezita dopravy.

Nebudeme stavať diaľnice len preto, ze si ich niekto nakreslil na mapu, všakže?