Po čtyřech měsících opět jezdí vlaky z Lovosic do Litoměřic
RegipSprinter AŽD Praha v Litoměřicích. Foto: AŽD Praha
Další omezení skončí na počátku srpna. Hotovo má být v září.
Další omezení skončí na počátku srpna. Hotovo má být v září.
přes miliardu a stejně to nezatrolejovali, což bych v „eko 21 století“ očekával, na víc se mohlo elektrifikovat až dolípy a ten českolipský uzel taky mohl být, z lípy do dečina, do liberce i do mlade boleslavi. V děčíně elektrifikace už je, litoměřice jsou napůl a boleslav bude v budoucnu, takže liberecký kraj bude skoro „okleštěn“ všude kolem něj budou dráty, ale uvnitř ne. Pak by mohli jezdit elektricke rychlíky děčín-lípa-liberec a osobáky třeba liberec-lípa-lovosice. Jenže to by museli kraje chtít a museli by motivovat lidi aby ty tratě využívali, lepe zkoordinovat dopravu, omezit bus, tam kde je vlak. Lidi… Číst vice »
Na pomezí Úseckého a Libereckého kraje, jezdí autobusových linek minimum. Tady problém rozhodně není.
zdánlivě souběžná linka vede pouze z Ltm do Liběšice. Obsluhuje ale jiné obce a kdyby měla zajíždět do těch kudy jede vlak tak už by radši opravdu každý vzal auto.
Jako, že když lidi nedochazejí aspoň kilometrů zastávku, tak je to špatně? Čas od času se periodicky objeví, jak by ten ten vlak či bus bylo levnější nahradit taxíkem… A investorem je SŽ, nikoliv kraj…
Chytrých komentářů tu je dost, odborných a problematiky znalych…ale co ten Kocourek nebo tím moravským narecim receny….
Po čtyřech měsících kodrcání se v busech NAD konečně návrat zpět do vlaku. Osobně kvituji. Ne, sebelepší bus bude vždycky horší dopravní prostředek než vlak.
Ale jo, RS1 je pohodlnější než bus, to nepochybně. Ale ta cena člověkokilometru je nereálná a při započtení všech relevantních nákladů nesrovnatelná s cenou jízdenky.
Zcela souhlas s tou druhou větou. (A s tou první samozřejmě taky)
Zas to byl dost rychlý bus, před lovosickym nádražím, 10min. Za 21 Kč na Vojtešském nám. V Ltm:-)
A autobus se rozjede z 0->50->90 o něco rychleji než vlak z 0->80, dtto zastavení. 🙂
Mnoho vlaků má proti autobusům rozjezd skvělý.
Na druhou stranu kdy se rozjede autobus na 90 a jak dlouho mu to na trase Lovosice-Litoměřice vydrží….
Řeč je o trase Litoměřice – Česká lípa.
Trať z Litoměřic do České Lípy je přesně ta, která nemá smysl pro osobní dopravu a jejíž rekonstrukce je efektivní pouze pokud slouží pro náklady (a to nevím).
Kdysi jsem tam jezdíval a trasa je bez problémů ve stejném čase obsloužitelná busem, o počtu cestujících nemluvě.
Naopak v Zahrádkách, Kravařích a Lukově umožní bus dobrou obsluhu obcí narozdíl od dnešní, může obsloužit i Holany a i stavět v Blíževedlech uprostřed obce bude jednodušší než až za vodojemem někde na poli, dtto Liběšice, ale tam je to fakt kousek.
Mel byste si ji projet znovu, jedna regina casto byva malo…
84 nebo dokonce 189 cestujících tam v jednom spoji nejelo nikdy v životě, vyjma mimořádné události typu koncertu Metallicy v Úštěku.
Obvyklou obsazenost pamatuju 5 – 20 kousků, z toho polovina platících.
Pamatujete. Dobře, o jaké době mluvíte?
Že by dobu covidovou? 😉
2015-2016
Nevím, kde jste přišel na to, že trať na které chce kraj jezdit se soupravami s kapacitou 140 cestujících, která se tam ve špičce pohodlně zaplní, nemá smysl pro osobní dopravu, ale ok. 🙂 A nebo jste nějaký šototroll s cílem vyvolat flamewar.
Na to lze říci jen viz výše + máme bohaté kraje, které plýtváním peněz a projekčních a stavebních sil na „lokálky“ nedovolují věnovat dost pozornosti páteřním, důležitým a nákladním tratím. Proto to tu vypadá tak, jak to tu vypadá.
:DDD aha, kraj tam dobrovolně vyhazuje prachy za 2xRS1, když by mohl objednávat jenom jednu. Jasně. 🙂
Zlákal jste mě k tomu, že se tam pak pojedu podívat. Hodně bych se divil, kdyby – i ve špičce – počet cestujících překročil kapacitu staré Karosy. 🙂
Nesmysl. Tato trať rozhodně význam má, jelikož spojuje poměrně veliká města. Sice spoustu obcí neobsluhuje, ale tranzitním cestujícím to nijak vadit nemusí. Ani jeden z obou krajů snad nikdy neuvažoval o něčem jako ukončení objednávky vlaků.
Po přímé silnici je vzdálenost Litoměřice – Česká lípa 41km. Je-li hlavní frekvence tranzitní, vyplatí se i expresní spoj, který bude podstatně rychlejší než vlak.
Vymetací zastávkový autobus pojede trasu zhruba https://mapy.cz/s/conorabatu, která má pořád jen 51km a nebude pomalejší než vlak v současnosti. K jakému dojde urychlení, těžko říct.
Cena provozu obou autobusových bude pořád nižší než cena vlaku a o kapacitě trvají stále mé pochybnosti, viz výše.
Je fajn že jste napsal kdysi. Protože zkuste jet autobusem tuto přeplněnou silnici. Docela nic moc. Kravaře mají obchvat, takže zdrženi do obce a zpět. To by jel autobusem jen šílenec.
Celkově cesta autobusem je snesitelná tak do 15 zastávek. Pak už je to opruz.
Ale vždyť to není pravda. Mimo je naopak trať, která se kroutí mezi loukami a poli. Bohužel ani miliardové reko jí nepomůže. Silnice se víc a víc napřimuje. A i když je poměrně vytížená mezi Lipou a LT to frčí velmi pěkně. Vlak tomu ani od září konkurovat nedokáže.
dle vyjádření ředitele SŽ OŘ Ústí n.l. bylo jednání ohledně vybudování zast Horní Řepčice přímo v obci. Kraj i obec však doporučili ponechání na místě z důvodu plánované výstavby zde.
Pořád nechápu, v čem je méně snesitelná cesta autobusem s docházkovou vzdáleností do obce +- stovky metrů než stejně dlouhá cesta vlakem s docházkovou vzdáleností 500m a více v lepším případě.
Že by fakt šlo o wc a režijky? 🙂
opravdu ještě věříte na režijky? Zrovna v této oblasti je jejich uživatelů opravdu minimum. každý třetí strojvedoucí/ vlakvedoucí Vám řekne že už se mu nevyplatí. Zbývající jezdí max.mezi Ltm a Lovosicemi.
Rad bych si precetl o kolik se zkrati jizdni doba, to je pro cestujiciho nejpodstatnejsi
Do Úštěka o 9 minut, které tam vlak prostojí, protože dál v Lbc kraji rekonstrukce nepokračuje. Uvidíme, co tam přinese opravná akce co bude na výluku navazovat. Ve stylu OŘ Ústí se tam možná povede to upravit tak, aby byl tenhle problém odstraněn.
no tomu pobytu v Úštěku fakt nerozumím. O co se ušetří čas díky reko, o to se prostojí v Úštěku. Prosadil si to snad lbc kraj nebo Úštěcký starosta?
Valná většina cestujících jezdí mezi úštěkem a lt/lovo, takže pro majoritu se jízdní doby zkrátí o 10min. Hodně vlaků do Úštěka bude i zrychlených a končit tam.
ano ale o vikendy a v letním období jezdí hodně skupin které jedou od rychlíku z Lovosic do Blížáků, Stvolínek i Zahrádek. Zejména krosnařů, kolařů a trampů. Někteří pokračují přes Lípu do oblasti M.jezera a Ralska.
Zarazilo mne že úsek Ltm Cihelna- Ltm Horní zůstal nedotknut. Včetně problémového přejezdu na Pokratické.
Nesmí se na to nějakou dobu sáhnout. To je zase problém z minulosti.
myslíte dobu, kdy bylo rekonstruováno Ltm horní? cca 2016. Při této akci tu byla akorát instalována seřaďovací návěstidla.
mělo by to vycházet z toho, no. Vzhledem k tomu, že reko končí a začíná přesně u návěstidla 🙂
Úsek tratě svou technickou úrovní skočil z 19. století přímo do 21. století.
Trať prošla kompletní modernizací, maximální rychlost stoupla na 80 km/h.
Jakou rychlostí se v tom 19. století jezdilo, že je těch 80 tolik oslavováno?
😁, ja po přečteni chtěl napsat uplně stejný příspěvek.
Mě fascinuje, jak lidi na dopravním webu absolutně nechápou k čemu je rychlost na železničních tratích, co je to dynamika vozidel, a k čemu železnice slouží. Ne, 80 ani 70 km/h opravdu není málo na trati která slouží příměstské a regionální dopravě, a naprosto to odpovídá tomu, co je v takové situaci při vzdálenosti zastávek i teoreticky využitelné. A v 19.stol. se na lokálkách jezdilo 25-35km/h.
To si děláte srandu? Jak vozidla Stadler, tak RS zvládnou dynamicky 100km/h v pohodě a měl by to být standart!
100km/h zvládnou, no. Dokonce i 120. Ale víte jak dlouho jim trvá na takovou rychlost zrychlit a opět z ní zpomalit, a víte od jaké vzdálenosti zastávek je tak logické takovou rychlost na trati mít? 😀 Pro regioshuttle, což je v současnosti nejdynamičtější motorák na českých kolejích se do vzdálenosti zastávek 1km vyplatí max 55, do 2km je to někde kolem 90. Při jízdě absolutně na krev s pákou do skla zabere RS1 zrychlení na 90km/h asi 700m, na stovku už přes kilometr. Pak taky musíte z té rychlosti zabrzdit. 🙂 Rozjet se na 120 zabere pak pár metrů přes… Číst vice »
Naklápění a přídavné spalování tu ještě dneska nebylo. Kolik by tam mohly teoreticky jezdit klopidla? 😆
Stejně rychle jako brejlovec, který to potáhne.
Nojo, takže ještě naklápěcí Brejle je potřeba zajistit 😊
A na té trati jsou všechny zastávky do kilometru? Počítám že ne.
Nejsou no, proto se tam taky jezdí 70-100 z původních 50.
Nezapomeňte na spotřebu PHM!! Můj osobní automobil zvládne 150km/h po rovině, ale spotřeba se přehoupne k 15l /100km!! A to jedu plynule. Dovedete si vůbec představit,co by sežral vlak při neustálém přecházení na maximální rychlost a následném brzdění před zastávkou? Nehledě na to,co by ty prudké změny rychlosti dělali s cestujícími!
Tak to maximální zrychlení a provozní brždění okolo 1m/s^2 zrovna využívají i tak, modelují se na to jízdní doby, a kdyby je nevyužívaly, tak budou regionální vlaky naprosto k ničemu. S tím co umí gumová kola je to ale nesrovnatelné, takže se cestující nepomlátí. 🙂
Ano,to při 50km/h. Ale jak by to bylo při těch hypotetických 100km/h?
Pomohl by hybrid…
Ideální je, když lidé nemusí chodit na horskou dráhu na pouť … i když, pravda, někteří přece jen potřebují šetrnější zacházení.
Zastávkový autobus jezdící přes naši vesnici ujede podle jízdního řádu 10KM mezi koncovými stanicemi 20minut. Takže průměrná rychlost 0,5km za min.= 30km/h. Jízdní doba lokálky Č.Lípa -Lovosice (50km) cca 90min(10 min. reserva )se rovná průměru 34km/h. Taže i nezrychlená lokálka je rychlejší než odpovídající zastávkový autobus! Tolik prostý výpočet.
Vsak ja se neptal, proc to neudelali na 160. Zajimala me ta puvodni rychlost proto, protoze je specialne uvedena jako bonus te rekonstrukce. Takze ted uz vim, ze v roce 1990 se tam jezdilo 35kmh a tak je tech 80 dost vyrazne zlepseni.
Maximální rychlost před právě dokončovanou rekonstrukcí byla mezi Žalhosticemi a Úštěkem 60 km/h, s mnoha úseky s rychlostí 50 km/h.
pochopte že zde krajinný reliéf 120 neumožnuje. To by se musely vybudovat přeložky atd., což na trati využívané na denní dojíždění pár středoškoláky a jinak spíše s turistickým charakterem někdo těžko obhájí. Ano těch turistů kteří nikam nepospíchají zde jezdí hodně. Cyklistů, krosnařů, borůvkářů, trampů a jiných kempařů…
No tedy ten výrok o skoku do 21. století působí dost bizarně, když se hned v dalším odstavci člověk dočte o zvýšení maximální rychlosti na dechberoucích 80 km/h.
Kolik byste si přál, aby vlaky stavějící co pár minut na lokálce jezdily?
320km/h
100 km/h
Zkuste si spočítat o kolik by se zkrátila jízdní doba v úseku Lovo – Ltm při zvýšení traťové rychlosti na 100 km/hod. Ve výpočtu zohledněte počet zastávek, rozjezdy a brždění vlaku.
Pak nám sem napište tu ohromující úsporu. Děkuji.
A kde je psáno, že všechny vlaky musí stavět na závodě, či v Žalhosticich. Může tam stavět jen jedna vrstva .
Čili budou stavět Lovo – Cihelna – Ltm = na osmi kilometrech dva rozjezdy + dvakrát ze „100“ dobrzdit. Ta úspora vám vyšla jak?
Jak stavěl co pár minut. To staví všechny osobáky. To neznamená, že ty vlaky nemůžou jezdit rychleji. Jako chápu, že u takových tratí není dostatečný obrat cestujících, aby se tam dělaly nějaké honosné přeložky, ale vydávat pak tohle za moderní železnici 21. století je dost mimo.
A vyjde vám křižování? Aby se pak po zrychlení neodjíždělo ve stejnou minutu jako předtím.
jojo, presne takhle to ma vypadat-lokalni trate ma provozovat spolecnost s vazbou na region a motivaci k tomu, aby to nejak vypadalo.
videno v desne, videno na svestkovce, videno kdysi v potuckach, videno u satavy blahe pameti…
naopak tam, kde se tohle nedeje, to dopadne jako benesov-dolni kralovice.
Ale tu trať provozuje normálně Správa železnic. AŽD společně s Edikt prováděla modernizaci a je tam dopravcem části vlaků (linky U10 a T4).
Trať do Dolních Kralovic nezanikla kvůli zastaralosti, ale kvůli stavbě přehrady. A zbytek trati fungoval zcela bez problémů až do nesmyslného rozhodnutí kraje o dalším zkrácení, přestože zrovna tady to doopravdy byla blbost.
Z Lovosic do Žalhostic je rychlost 90 do km 36,922 a pak 85 až do stanice v km 40,447, ale to je výsledek předchozí akce. Dál by pak mělo být 70 do 40,616, 80 do 40,978 a znovu 70 až do 42,157. Před reko byla všude 50. Dál je pak 50 až na Litoměřice Horní n., tam mohla být i 70-75 (Rmin je tam 240m, na 70 stačí 232 a přechodnice tam jsou dlouhé dost), ale tenhle úsek neprošel rekonstrukcí. Naopak se kousek 60 odstranil, protože nedával smysl a byl by využitelný pouze při průjezdu stanicí.
Otázka jestli takhle vypadá 21. století..
Škoda, že se neudělalo 100 km/h. To bych rád viděl jako nový standard pro lokální tratě.
To je zaprvé při vzdálenosti zastávek jaké tam jsou zbytečnost, a navíc by to znamenalo jaksi postavit novou trať.
Tak nemuseli by tam jezdit vymetáky jako dnes, ale dalo by se něco řešit třeba spěšňáky..
Spíš než honit maximální rychlost a stavět novou trať se vyplatí dynamičtější vozidla..
Přesně tak.
A ona by ta stovka byl takový problém? To, že by toho většina vlaků nedosáhla, no, co se dá dělat, ale pak co třeba Lv, Sv, …? Reálně je takový problém si zadat vyšší rychlost při téměř stejných nákladech?
A jsou to opravdu téměř stejní náklady?
Ano, byla. Znamenalo by to postavit úplně novou trať v nové stopě.
jste místní? Pokud ano tak uvážíte že už by to vyžadovalo soustavu přeložek s tunelů.
Což by stálo ranec. Jó, kdyby byla hotová druhá dvojkolejná trať do Německa, postavený V. koridor a z Plzně do Budějic dvě koleje… tak by se dalo uvažovat o přeložkách a zatrolejování Děčín-Česká-Lípa-Mladá Boleslav a nákladních vlacích ze Škodovky.