Po ČD Ghana. PESA vyrobila první motorovou jednotku pro Afriku
Nová jednotka pro Ghanu. Foto: Ghana Railway Development Authority
Jednotky budou jezdit na první trati s rozchodem 1435 mm v zemi.
Jednotky budou jezdit na první trati s rozchodem 1435 mm v zemi.
Věděl by někdo jak je to s bezpečností v Ghaně???
Ten rozchod se jmenuje normální. Normální. Trošku vám z té angličtiny v hlavě straší.
Takže se přesný rozměr v _milimetrech_ uvádět nesmí, aby to nebyl _amerikanimus_?
Četl jste vůbec to, nač reagujete? Byly to dvě věty. O číslech se v nich nehovořilo. Nemusíte reagovat na vše…
Co já vím tak tam mají být taky nasazený regiofoxy a jezdej tam teď nějaký žraloci ne😀
To jako ta vlaječka je udělala krásnější? Nebo ta velká plocha sterilní bílé?
Gratuluji i Borcadu za dodané sedačky do vlaků. 🙂
Taky jsem si všiml https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pesa-dla-ghany-z-serii-regiofox-wnetrza-117338.html
Škoda například zase dodávala motory do 17 nových lokomotiv pro novou tanzánskou železnici.
https://www.youtube.com/watch?v=3yeanZJERM8
Proč, když už budují úplně novou trať, tak proč není rovnou elektrizovaná?
Peníze?
The electricity access rate stands at 86.63 percent (2021), with 50 percent of rural residents
https://www.trade.gov/country-commercial-guides/ghana-energy-and-renewables
Což znamená, že na venkově nemá polovina obyvatel přístup k elektřině. A pak je otázkou odolnost troleje v deštném prasele při bouřkách. Odpověď na ni neznám…
Tak ta železnice přes žádný deštný prales asi nepovede, Ghana není Kongo a fakt, že ne všichni mají přístup elektřiny nevylučuje elektrifikaci železnice (Indie by mohla vyprávět)… spíše to bylo prostě levnější a celkově jednoduší…
A v USA přestože všichni mají elektřinu, a v Texasu
dokonce z větrníků v noci zadarmo, tak to nevylučuje, že řada hlavních tratí elektrifikována není. Stejně tak v Austrálii.
Protože v Africe obecně zdaleka nejsou dodávky elektřiny moc spolehlivé
To je pravda, ale grid i zdroje se každým rokem zlepšují a třeba u senegalské TER žádné problémy nejsou.
a) Spolehlivost dodávky elektřiny v západní Africe není stejná jako u nás, a to ani přibližně. Stačí, že máte blackout, nemusíte mít ještě navázaný výpadek železniční dopravy.
b) Údržba trakčního vedení je pro rozvojový stát jedna starost navíc.
Osobně bych čekal, že bude-li někdy v Ghaně elektrický vlak, bude jezdit na baterie. Je to na rovníku, slunce praží, baterie by se mohly dobíjet z fotovoltaických panelů nezávislých na celkové síti.
V Senegalu ta nová příměstská železnice s Coradiemi prý zatím celkem funguje.. teď se staví 2. fáze až na letiště.
https://www.youtube.com/watch?v=Z7x5DUrSPsE&t=7s
Zřejmě intenzita provozu nebude tak silná aby se elektrifikace vyplatila.
Nemají ještě elektřinu.
Buď mají ten motorák fakt tak dobře navrženej, že to zvládne klima od Finska po rovníkovou Afriku, anebo je čekaj solidní problémy. V Africe je poněkud vyšší koncentrace částic písku, což může třeba toto anebo něco jiného zadělat na problémy….. No stačí vzpomenout na Škoda made, kdy si neuvědomili, že v ČR sněží a s prašanem byly problémy u jistých nejmenovaných vozidel.
V Ghaně, písek… Ne, v Africe to nevypadá všude jak v Egyptě. 😉
Saharský písek je schopen se dostat až do Evropy. Ve vzduchu je tam částic z něj až až…
A? A z toho plyne co? Že v Ghaně je ho víc než v Evropě? Nebo spíš jen to, že za tím je proudění vzduchu, které odnáší saharský písek nad Evropu nikoli nad Ghanu? Hmmm… 😉
Tak většinou jsou ta vozidla upravována pro místní specifikace. Panter v Lotyšsku musí také vydržet větší zimu a třeba Alstom Coradia v Dakaru má také specifikace pro polopouštní prostředí a v Senegalu je prostředí daleko agresivnější než v Ghaně, která se zase tak moc od střední Evropy lišit nemusí.
Co takhle si přečíst ten článek a pochopit psaný text?
Doporučuji, abyste začal u sebe. 😉
V těhlech končinách v tropické Africe je hlavně naprosto neuvěřitelná vzdušná vlhkost, pro našince vážně těžko představitelná. Což nemusí být ani tak problém z hlediska koroze karoserií, jako spíš, že se všude dostane voda, která pak může kondenzovat a tak dál. Teplotně je tam jinak pořád náš červen.
Tak on se dostane i do silničních vozidel a přesto – kupodivu? – jezdí.
Auta jsou upravená. Nejen jiné filtry a další odlišnosti.Tady se jasně píše, že vozidla jsou identická s naší verzí…
Píše se téměř identická. Lež má krátké nohy. A ještě u toho osočujete jiné. Vaše vizitka. 😉
Co tam je napsáno? Je tam toto:“Liší se jen barvou a částečně také interiérem.“ Jestli tuto větu nechápete, pak už nevím.
😁 Zase posouváte. Píše se tam: Jednotka je téměř identická… Ta další věta je zjevně informace o vnější podobnosti. Detaily, které nemají vliv na výkonové parametry těžko budou autorivu článku známy. 😉 To se nesmí každé slovo brát doslova bez kontextu. 😁😉
Jste tiskovým mluvčím pana Sůry? Myslím, že ví, co píše….
Nová auta možná, bazarová se tam z Evropy naveliko posílají tak, jak jsou. A pak, kupodivu, ještě dlouhé roky jezdí. Největší zabiják aut – solení silnic – tam nemají a ta auta jezdí, dokud se úplně nerozpadnou.
O autech vím jen to, že třeba Škoda provádi montáž v Maroku a dle manažera výroby, jehož rozhovor jsem slyšel pár let zpět na ČRo, mají auta pro Afriku spoustu specifikací. Nicméně zmínil, že při těch návrzích aut je počítáno s tím, že budou jezdit na mnoha kontinentech. Prostě to musi zvladnout od Austrálie po jižní Ameriku. Já prostě nevěřím, že to má Pesa nějak promyšlené. Rad se spletu
Že by Poláci o tropikalizaci nikdy neslyšeli? To jako fakt?
Mají být identické s našimi. Je to napsané i v článku. Klimatické podmínky rovníkové Afriky jsou se stredoevropskými dost rozdílné, i když tu různí Dannové a M19 aj. popírají. Pochybuji, že při návrhu v PESE vůbec počítali, že by to mělo jezdit někde v Africe.
Co kde popírám? Tvrzení z článku nikoli. Vaše pseudovývody ano.
Vaše blouznění o tom jestli víc písku ze Sahary je v Evropě nebo v Ghaně. Kdybyste nebyl ignorant, tak Ghana je na Afriku sice velmi zelenej stát, ale písčité půdy jsou tam všude a to i díky intenzivnímu zemědělství. Puste si nějakej dokument o tomto státě…
Došli argumenty, tak osobní napadání? 😁 A ten zbytek… No… Pokud potřebujete ze sebe veřejně dělat hlupáka, je to vaše volba. 😉 Ale tak, možná je to součást vaší terapie. Co já vím… 😉 😁😉
Jaké napadání? Jste mně ukradenej 🤪 Pořidte si slečnu, ať přijdete na jiné myšlenky než jen manipulativně oponovat za každou cenu.Ve svém prvotním příspěvku jsem pouze se pozastavil nad tím, jestli při návrhu jednotky bylo vůbec počítáno s klimatem Afriky a všudypřítomnými mikroskopickými částečky písku, kterých je tam násobně více než v Evropě. O Vaše komentáře jsem nestál hnidopichu…
O Sahaře jste blouznil vy. Stačí se podívat nahoru do diskuze.
To není blouznění, ale fakt. Sahara je největším zdrojem prachu a mikroskopických části písku na světě, ten se je schopen při správném proudění dostat až nad Evropu, natož do Ghany, kde jsou koncentrace celkem solidní. Nic víc nic míň. To vše je měřitelné a co jsem napsal ověřitelné.
Tak to mají narozdíl od nás nějakou hypersuper klimu ? S tou evropskou to zatím není prý stále echt.. Svezl jsem se s tím v Berouně.. taky ten hluk prý leckomu vadí..,ale co, norma Afro 4. není problém 🙂 Každopádně Poláci šikulové 🙂
Už i do té afriky cpou ty zpropadené vláčky. Takový ráj gumokolů to byl, velký vzor česka, všechno se vozilo kamiony, auty a už i tady začínají stavět koleje. Svět se v chaos obrací.
Bohnice mají vycházkový den? 😂
Ne , to je pacient s diagnózou od narození, protože argumenty ano, ale tenhle matroš se fakt jen tak nevidí.
Spíš Vám schází kousek smyslu pro humor.
Když se tu takovýto nepovedený pokus o břitkou ironii objevuje každý den, tak už to ani hodně tolerantní smysl pro humor nezachrání.
Asi tak, pan (nebo paní?) Hala D se ukazuje být protipólem Axela. Svůj odpor nesměruje, narozdíl od něj, k železniční dopravě, ale k té silniční.
Železnice z hlavního přístavu do vnitrozemí se v Africe stavěly už před sto lety. Pokud tam není splavná řeka, tak se bez železnice dá Afrika vykořisťovat velmi blbě, a zbývají vám už jen nejprimitivnější metoty, že hlavní artikl z vnitrozemí příjde do exportního přístavu pěšky, jako třeba otroci.
??????????????????????????????
takže už jenom EŽ Praha natahá dráty, a může se jim tam prodat řada 380 a pendolina 😀
Ví někdo, jak jsou na tom jednotky pro pražské městské linky pro Regiojet?
Dle vyjádření RJ cca před týdnem výroba běží podle plánu a není indikováno zpoždění.
A to dostanou do prosince všech sedm jednotek nebo šest a sedmou někdy v červnu 2025, jak jsem někde zaznamenal ohledně termínu dodání?
V Ghaně mají LVZ, že tam vidím LS06 v té jednotce na videu? 😀
Je to hezký na pohled a určitě i vevnitř. Soused co dělá u ČD strojvedoucího občas vypráví a zrovna narážel nedávno jak dostali do Loun ,, modernizované,, 30 let staré ojeté šroty z Německa , a přitom by ty jejich jízdy byli krásné na tuhle novou pesu. Dneska se prý ti kluci modlí že na výkon dostanou raději Regionovu, že ta i když se něco ,,sere,, tak aspoň většinou dojede.
Můžete to, prosím, přeložit do češtiny?
Zeptejte se v depu v Lounech, já jel vlakem naposledy před dvaceti lety, říkám jen co soused občas vypráví , a vím že spokojeni s tím rozhodně nejsou.
Jo nejchytřejší jsou ti, co už 20 let nejeli vlakem a slyšeli, co říkala Máňa u nich v konzumu. 🙂
Tak hlavně aby jim to tam brzdilo jak má. Taky tam bude na vše dohlížet x let x desítek Poláků jako v Rakovníku?
Za co mám ty mínusy? 😀
Za blábolivé předvídání budoucnosti.
Jaké předvídání budoucnosti? Obyčejný dotaz. Rakovnické pesy měly problém s brzdami, ktery se x týdnů řešil a na 5 let je v Rakovníků cca 20 Poláků, kteří jsou tam na servis Pes.
To je známka kvality 😁😁 Z toho si nic nedělejte….
Jestli je mínus známka kvality, tak jsem vám právě dal jedno plus 😉
Chapete to? 0-8 na mínusy. V Rakovníku je opravdu celá armáda Poláků jako servis k vlakům, opravdu se už x krát měnil soft kvůli chybujícím brzdám. Stejně mě tu vyplísní 😀
Chápu, ono je to tady na hlavu.V článku je výslovně uvedeno, že jednotky jsou identické s našima 847. Pak mě jeden pisatel vysvětluje, že jsou upravené načež mu oponuji, že v článku je něco jiného. On má plusy já mínusy…Normální 🤪😉
Ta identičnost bude myšlená: kastle podvozky, řídící pult, ovládání, vnitřní vybavení, atd., atd. Ty úpravy jsou pouze specifika pro danou oblast (např. dokonalejší chlazení, filtry, atd.), zpravidla pod pojmem tropikalizace. Ostatně ta se také prováděla při regeneraci mašin (hektorů) v 90. letech pro železnice na Kubě.
Já moc nechápu to lepší chlazení. Vždyť tady to jezdí dva až tři měsíce v roce v podobných teplotách, jako panují v ghaně. Naopak mi to přijde jednodušší, že nemusí řešit nízké teploty. Chlazení musí být relativně dimenzované. Není tam ani nějaká extra vysoká vlhkost.
Myslím, že to nebude nějak extra náročné po klimatické stránce. Spolehlivost tak bude spíš otázkou údržby.
RegioMonkey 🙂
A při psaní jsi dělal Huhuhu?
Copak absence smyslu pro humor a nadsazku??
Humor má svoje hranice a někdy je spíš dost uslintaný 😉
Jo ahaaa….Tak to mě opravdu nenapadlo, že bych měl takto přemýšlet. Jako že tamější obyvatele přirovnavat k opicím…. Styďte se!! Vy tak ale přemýšlíte, tak kdo z nás dvou je vlastně rasista??Já ne. Mě napadli zvířátka opičky na stromech a ne rasistické pojmenování obyvatele. Jste odporný,když vás to napadne!
Hnus. Dal bych ban za napadání
Hlavně že u nás jezdí vlaky, které už byly vyřazené do šrotu. Jen že ČD asi nemají peníze, tak tu jezdí a kolejích starý šrot že šedesátých let minulého století.
Protože v Ghaně je to jinak poháádkové :))
Redakce dejte mu prosím ban. To už je znovu co tady někoho uráží…
Koukám, že Poláci si dokáží sehnat zakázky.
Zrovna v Africe bych čekal, že tam budou dost agresivní Číňané. Poláci jako dost dobře!
Právě. Nebo Francouzi.
Francouzi začínají být ve svých bývalých koloniích populární jako krvácivá horečka.
Až na to, že Ghana je bývalá bristká kolonie
Řada afrických států si už v posledních letech uvědomila, že nemůže vše sázet na Čínu a snaží diverzifikovat. Navíc Ghana měla k západu vždy blíže, než některé další státy v sousedství. A pokud jde o Poláky, Duda byl teď 3 dny na státní návštěvě Rwandy, kde si všichni kromě ČR podávají dveře a která má dobře našlápnuto stát se za pár desítek let Singapurem Afriky… pokrok, který ta země učinila od genocidy v 94 se donesl až do Varšavy, byť minul Prahu.
Ono to platí i naopak, Čína výrazně utlumila investice do Belt and Road projektů, dnes preferuje menší záměry s rychlejší návratností. Afrika už rozhodně nemůže počítat s tak velkými investicemi z Číny jako před 10 lety.
Rwanda se sice rozvíjí, ale se Singapurem bych ji nesrovnával. Základní výhoda Singapuru je dobře situovaný přístav na jedné z nejdůležitějších námořních cest světa. Rwanda vůbec moře nemá.
Jestli někde v Africe může vzniknout nový Singapur, byť jen teoreticky, bylo by to v Džibutsku nebo Somalilandu, tam je ta strategická poloha poněkud podobná.
Jasně, máte pravdu. Nicméně já narážel spíše na podnikatelský ekosystém, přívětivé byznys prostředí pro inovace, start ups + všude relativně uklizeno a bezpečno.
+ přezdívku Singapur Afriky jsem si nevymyslel já… občas se tak Rwandě říká
Zrovna tu trať, pro kterou se to kupuje, překvapivě nestaví Číňané (ti by si tam vlastní vlaky prosadili), ale Indové. Na africké poměry prostě nadprůměrně dobře řízený projekt.
V Tanzánii zase napříč zemí staví elektrifikovanou trať na 160 km/h s ECTS Turci. https://www.youtube.com/watch?v=wL1LTjuln_U
A vlaky kupují z Jižní Koreji… škoda se podílela na motorech do lokomotiv
Tak oni už i v Africe začínají mít Číňanů plné zuby, protože jim došlo, že jsou to jen neokolonizátoři.