Nikde se neuvádí, kolik tedy byly náklady na 1 vůz vč. nákladů na sestavení v DPMB. Jestli to nakonec nebylo víc, než koupit hotovou tramvaj. Takto to spíš vypadá na umělou zaměstnanost ve vozovnách DPMB.
Martin Grill
1 měsíc
Evo2 je nejlepší šalina, jaká kdy v Brně byla. Tichá, prostorná, s velkými a až na jeden případ nepolepenými okny, klimatizací a opravdu příkladně řešenou konfigurací sedadel. Škoda, že se jí více neinspirovali v Plzni, při návrhu 45T.
příkladnou konfigurací sedadel? Tím myslíte skoro všechny na podestách, mnohdy ani ne rovných (ostatně mezi podvozky jsou podesty vyosené) Zadní článek se houpe jako na horské dráze i když jako Stadler v Ostravě to zas není, to je fakt. Jediné pozitivum je klima, alespoň částečná nízkopodlažnost a relativní tichost. K modernosti má tahle parodie na moderní tramvaj fakt nedaleko. Jediné co je ok je jednočlánková varianta v Olomouci Mostě v Dauvgapilsu, protože v této kategorii to ani líp udělat snad nejde. Ale srovnávat tone 45t kdy se jedná o moderně řešené vozidlo a hlavně kde pod sedačkami nejsou žádné podesty!!!
Konfigurací sedadel určitě nemám na mysli to, na čem jsou namontována, ale jejich rozmístění v interiéru a možnost vybrat si z několika variant. Polstrované opěrné tyče v prostoru pro kočárky jsou taky skvělým detailem.
Právě, 45T má na podestách půlku sedaček a EVO2 Drak jim má na podestách dvě třetiny. Takže ano, světoborný rozdíl. Akorát že na „čtyřce“ v 45T se čtyři vejdou jen když jsou všichni podměreční…
Ano, 45T je o něco tišší a má o něco lepší chodové vlastnosti při vyšších rychlostech na otevřeném svršku. Ale rozhodně ten rozdíl není na shození EVO ze stolu – mno nepodepsal jste se …
Asi máte pravdu.Bohužel v Liberci zakoupili vlastně prototyp,měl a má dodnes problémy a tak se ,doufejme prozatím,rozhodli o provozování T3 v různém stupni modernizace.Ale já také považuji Evičku za velice povedenou tramvaj a tak snad i v Liberci se v blízkém horizontu určitě objeví.
Z hlediska vnitrniho usporadani interieru, umisteni, poctu a velikosti dveri, jizdniho komfortu, je ze vsech NP vozidel v Brne za mne stale nejlepsi 03T. Samozrejme stav, zivotnost, provozni naklady… je vec druha.
Celkem souhlasím, jen už dneska ty dva schodky do vyšší části není úplně „ono“… lepší než většina předchůdců i někteří následníci, ale čas nestál a „díky“ délce toho neseného článku to mělo někdy problémy (broušení vozovky) na výškových zlomech…
Ojin
1 měsíc
Su zvědavý, kdy se aspoň o víkendu dočkáme 100% nízkopodlažní výpravy. Momentálně je asi 7 víkendových vysokopodlažních kursů.
SYN
1 měsíc
Opravdu doufám že na Draky skutečně navážou, snad vozem délky plusmínus 30m? Přecejen, dvojdrak je souprava okolo 42m, to je problém provozovat jinde než na jedničce… a sólo je zase jen na „tenší“ linky. Ale když jsem viděl obrázky „EVO“ odjinud tak to moc přesvědčivě nevypadalo (poměrně neforemné „boxy“ pod sedadly) ale tohle někdo promyslel fakt dobře (vnitřní uspořádání) takže jednak je to připravené na případnou obousměrnou variantu, druhak to do sebe „zapadá“ takže ulička sice není úplně rovná, zato je širší než jinde (kde jsou boxy) a i ten schodek pod sedačkama je poměrně nízký… Fakt nemám co bych… Číst vice »
Souhlasím, jen ta délka soupravy je okolo 45m.
Ve srovnání například s Vídeňskou Flexity kde mě vážně zaráží někomu přijde vozidlo s takhle křivou (členitou) podlahou ok.
Marana_CZE
1 měsíc
Jak na to navázat? Fuha, co já vím… Co třeba kupovat nízkopodlažní a klimatizované tramvaje (ideálně však celý vozový park). Neznám lepší způsob jak lidi odradit od MHD, než když například musí jet 9 v odpolední špičce a z Životského až Juliánov na (I obráceně) musí jet v neklimatizované T6A5. Venku, mezi domy na silnici s pěti stromy, teplota v pohodě překročí 50 stupňů a tramvaj dosahuje maximální rychlosti 10 km/h. To pak ty schůdky na výstup na Dělňáku jsou ňaminka, aby člověk doslova vypadl po přehřátí organismu :).
Vy s tím teplem naděláte.V Bandundu , ve Svobodně republice Kongo mají v tramvajích také 50 stupňů a po výstupu je občas sežere tygr. A zatím nebyla jediná stížnost.
Inu, vznik už je hluboká minulost, ale to že je v Brně pořád v nemalém množství provozujeme, to už jako problém vidím. Zrovna dneska jsem z ní vystupoval na zastávce Rybkova (do města) ve „výšce nula“ (neboli na vozovku, není tam žádný ostrůvek) a byl to horský výstup (sestup)…
Bohužel se „to“ nedá ani na nic rozumně předělat, a pokud vím tak ani s ničím spojit (možná tak s Kačenou)… takže soupravy z toho spojené jsou vyloženě naprd.
A to jsme tuším tuhle ještě nějaké „pořídili“ z Prahy 🙁
No a co se klimy týče, vzpomínám si na výrok z radnice, tuším snad přímo tehdejšího primátora, že “Přece nebudeme vyhazovat prachy za klimatizaci, kvůli dvěma dnům v roce, kdy teplota vystoupá přes 30 stupňů”. No, ušetřili jsme…to je tak, když si lid zvolí modré, nikoliv zelené, planeťany…
Tak horko bývalo vždycky, není třeba zacházet do (polo)filozofických úvah jestli bude hůř nebo ne, už teď je to nepříjemně často nesnesitelné.
Domnívám se že rozhodující je jestli si to můžeme „dovolit“ nikoliv jaký přesně je výhled…
Tomáš P
1 měsíc
Brno ma jednu z nejlepsich MHD na svete ! a to jsem toho procestoval celkem dost…
Souhlasím s vámi, že IDS JMK je v našich zeměpisných šířkách mezi prvními třemi IDS.
Dotazy:
1. K výsledku, že Brno má jednu z nejlepších MHD na světě, jste přišel na základě nějakých kritérií, nebo jste si to v roce 2022 přečetl ve volební reklamě na Vaňkovou? https://1gr.cz/fotky/idnes/22/063/cl8h/KRU94645b_IMG_20220627_112826.jpg
2. Která další města byla zahrnuta ve vašem hodnocení?
Nikde se neuvádí, kolik tedy byly náklady na 1 vůz vč. nákladů na sestavení v DPMB. Jestli to nakonec nebylo víc, než koupit hotovou tramvaj. Takto to spíš vypadá na umělou zaměstnanost ve vozovnách DPMB.
Evo2 je nejlepší šalina, jaká kdy v Brně byla. Tichá, prostorná, s velkými a až na jeden případ nepolepenými okny, klimatizací a opravdu příkladně řešenou konfigurací sedadel. Škoda, že se jí více neinspirovali v Plzni, při návrhu 45T.
příkladnou konfigurací sedadel? Tím myslíte skoro všechny na podestách, mnohdy ani ne rovných (ostatně mezi podvozky jsou podesty vyosené) Zadní článek se houpe jako na horské dráze i když jako Stadler v Ostravě to zas není, to je fakt. Jediné pozitivum je klima, alespoň částečná nízkopodlažnost a relativní tichost. K modernosti má tahle parodie na moderní tramvaj fakt nedaleko. Jediné co je ok je jednočlánková varianta v Olomouci Mostě v Dauvgapilsu, protože v této kategorii to ani líp udělat snad nejde. Ale srovnávat tone 45t kdy se jedná o moderně řešené vozidlo a hlavně kde pod sedačkami nejsou žádné podesty!!!
Já netuším, co považujete za podesty, ale na sedadla 45T taky překonáváte schodky, viz fotky například zde:
https://zdopravy.cz/v-brne-se-predstavila-nova-tramvaj-skoda-forcity-smart-45t-zacne-najizdet-zkusebni-kilometry-129772/
Konfigurací sedadel určitě nemám na mysli to, na čem jsou namontována, ale jejich rozmístění v interiéru a možnost vybrat si z několika variant. Polstrované opěrné tyče v prostoru pro kočárky jsou taky skvělým detailem.
Vypadá to sice, pravda, podivně, ale funguje to velice dobře. 45T vypadá dobře, ale působí stísněněji. A půlku sedaček má na podestách, mimochodem…
Právě, 45T má na podestách půlku sedaček a EVO2 Drak jim má na podestách dvě třetiny. Takže ano, světoborný rozdíl. Akorát že na „čtyřce“ v 45T se čtyři vejdou jen když jsou všichni podměreční…
Žádné sedačky na podestách: https://www.k-report.net/foto/a000167.jpg
Ano, 45T je o něco tišší a má o něco lepší chodové vlastnosti při vyšších rychlostech na otevřeném svršku. Ale rozhodně ten rozdíl není na shození EVO ze stolu – mno nepodepsal jste se …
Asi máte pravdu.Bohužel v Liberci zakoupili vlastně prototyp,měl a má dodnes problémy a tak se ,doufejme prozatím,rozhodli o provozování T3 v různém stupni modernizace.Ale já také považuji Evičku za velice povedenou tramvaj a tak snad i v Liberci se v blízkém horizontu určitě objeví.
Z hlediska vnitrniho usporadani interieru, umisteni, poctu a velikosti dveri, jizdniho komfortu, je ze vsech NP vozidel v Brne za mne stale nejlepsi 03T. Samozrejme stav, zivotnost, provozni naklady… je vec druha.
Celkem souhlasím, jen už dneska ty dva schodky do vyšší části není úplně „ono“… lepší než většina předchůdců i někteří následníci, ale čas nestál a „díky“ délce toho neseného článku to mělo někdy problémy (broušení vozovky) na výškových zlomech…
Su zvědavý, kdy se aspoň o víkendu dočkáme 100% nízkopodlažní výpravy. Momentálně je asi 7 víkendových vysokopodlažních kursů.
Opravdu doufám že na Draky skutečně navážou, snad vozem délky plusmínus 30m? Přecejen, dvojdrak je souprava okolo 42m, to je problém provozovat jinde než na jedničce… a sólo je zase jen na „tenší“ linky. Ale když jsem viděl obrázky „EVO“ odjinud tak to moc přesvědčivě nevypadalo (poměrně neforemné „boxy“ pod sedadly) ale tohle někdo promyslel fakt dobře (vnitřní uspořádání) takže jednak je to připravené na případnou obousměrnou variantu, druhak to do sebe „zapadá“ takže ulička sice není úplně rovná, zato je širší než jinde (kde jsou boxy) a i ten schodek pod sedačkama je poměrně nízký… Fakt nemám co bych… Číst vice »
Souhlasím, jen ta délka soupravy je okolo 45m.
Ve srovnání například s Vídeňskou Flexity kde mě vážně zaráží někomu přijde vozidlo s takhle křivou (členitou) podlahou ok.
Jak na to navázat? Fuha, co já vím… Co třeba kupovat nízkopodlažní a klimatizované tramvaje (ideálně však celý vozový park). Neznám lepší způsob jak lidi odradit od MHD, než když například musí jet 9 v odpolední špičce a z Životského až Juliánov na (I obráceně) musí jet v neklimatizované T6A5. Venku, mezi domy na silnici s pěti stromy, teplota v pohodě překročí 50 stupňů a tramvaj dosahuje maximální rychlosti 10 km/h. To pak ty schůdky na výstup na Dělňáku jsou ňaminka, aby člověk doslova vypadl po přehřátí organismu :).
Vy s tím teplem naděláte.V Bandundu , ve Svobodně republice Kongo mají v tramvajích také 50 stupňů a po výstupu je občas sežere tygr. A zatím nebyla jediná stížnost.
Že si sněděný tygrem nestěžuje, to je vcelku logické. A stěžovat si ve státě, kde vládne Mobutu? Ještě by byl stěžovatel naporcován…
Tygři v Africe? Něco jako draci v Brně?
Padre čerpal z Monty Pythona, nejspíš.
To by ale napsal, že ho při vystupování z tramvaje něco ošklivě kouslo.
T6 je něco, co vzniknout vlastně ani nemuselo. Podlaha ještě výš než u T3 a to už místo pod podlahou dávno nebylo potřeba pro zrychlovač.
Taky ty dveře jsou zázrak k pohledání…
Inu, vznik už je hluboká minulost, ale to že je v Brně pořád v nemalém množství provozujeme, to už jako problém vidím. Zrovna dneska jsem z ní vystupoval na zastávce Rybkova (do města) ve „výšce nula“ (neboli na vozovku, není tam žádný ostrůvek) a byl to horský výstup (sestup)…
Bohužel se „to“ nedá ani na nic rozumně předělat, a pokud vím tak ani s ničím spojit (možná tak s Kačenou)… takže soupravy z toho spojené jsou vyloženě naprd.
A to jsme tuším tuhle ještě nějaké „pořídili“ z Prahy 🙁
Ano,pořdilijste ňáké pražské.
Ale dá se předělat: https://www.youtube.com/watch?v=hwVAR_3Hg8U
No ano, uprava přes autogen a taveninu… to jo. 🙂
T6 tu za pár let nebudou, horší je že 13T nedostaváji klimatizace…
On někdo plánuje nakoupit něco, co nahradí T6?
Myslim, že casem ano
Brněnský prošly před pár lety generálkou, a dokonce i ty pražský vraždy maj zgenerálkovaný aspoň podvozky…to tu bude jezdit tak do roku 2040, počítám…
A není důvod stejný jako u pražských 14T – že by se po instalaci klimatizace překročila nápravová hmotnost?
Nevim, ve Wroclawi to jde , jak u jednosmernych tak obousmernych… proc by ty nase byly o tolik jine?
Polský maj postřední podvozek běžnej…
No a co se klimy týče, vzpomínám si na výrok z radnice, tuším snad přímo tehdejšího primátora, že “Přece nebudeme vyhazovat prachy za klimatizaci, kvůli dvěma dnům v roce, kdy teplota vystoupá přes 30 stupňů”. No, ušetřili jsme…to je tak, když si lid zvolí modré, nikoliv zelené, planeťany…
To jako že zelení človíčci jsou 100% pro klímu nebo jak??
Spíš modří človíčci považujou změnu klimatu za hoax a svým světonázorem se říděj i při vÿběru šaliny na příštích 40 let. Například.
Ode zdi ke zdi:
Příčinou může být jen a pouze člověk, tentokrát jsou jakékoliv jiné vlivy naprosto vyloučené.
Jo a vybití bizonů v letech 1870-1875 je patnáctvé století a tím se nesmí argumentrovat proti vybíjení chovů krav.
Tak horko bývalo vždycky, není třeba zacházet do (polo)filozofických úvah jestli bude hůř nebo ne, už teď je to nepříjemně často nesnesitelné.
Domnívám se že rozhodující je jestli si to můžeme „dovolit“ nikoliv jaký přesně je výhled…
Brno ma jednu z nejlepsich MHD na svete ! a to jsem toho procestoval celkem dost…
IDS JMK je spicka
Obecně je veřejná doprava v Česku na výborné úrovni (minimálně co se nabídky týče).
Výborná je ve Švajcu. U nás je použitelná.
Souhlasím s vámi, že IDS JMK je v našich zeměpisných šířkách mezi prvními třemi IDS.
Dotazy:
1. K výsledku, že Brno má jednu z nejlepších MHD na světě, jste přišel na základě nějakých kritérií, nebo jste si to v roce 2022 přečetl ve volební reklamě na Vaňkovou?
https://1gr.cz/fotky/idnes/22/063/cl8h/KRU94645b_IMG_20220627_112826.jpg
2. Která další města byla zahrnuta ve vašem hodnocení?