Po 40 letech se vrátí do Židlochovic osobní vlaky. Oprava a elektrizace trati začala
Správa železniční dopravní cesty začala minulý týden s elektrizací další tratě, na které navíc už několik desítek let nejezdí vlaky.
Správa železniční dopravní cesty začala minulý týden s elektrizací další tratě, na které navíc už několik desítek let nejezdí vlaky. Tři kilometry dlouhý úsek z Hrušovan u Brna do Židlochovic má opravit a elektrizovat sdružení firem nazvané Hrušky, ve kterém jsou společnosti Subterra a OHL ŽS.
Vítězství sdružení vyplývá z registru smluv. SŽDC má za opravu zaplatit 689 milionů korun bez DPH. Ve hře byly ještě další tři firmy, nabídky byly relativně blízko od sebe: druhý Strabag Rail nabízel o deset milionů korun více, nejdražší bylo sdružení Swietelsky stavební a Swietelsky Rail s cenou 715 milionů korun. Odhadovaná cena byla 695 milionů korun.
Podle mluvčí SŽDC Radky Pistoriussová došlo k předání staveniště a zahájení prací ve čtvrtek. „Termín dokončení stavebních prací je 16 měsíců od jejich zahájení,“ dodala.
Práce omezí částečně provoz v Hrušovanech, kde se počítá s víkendovými výlukami od 9 do 16 hodin. Termíny ještě SŽDC bude upřesňovat, výluky spojené s náhradní autobusovou dopravou se mají týkat devíti osobních vlaků (Modřice – Vranovice, Vranovice – Brno hl. n. a Hrušovany – Brno hl. n).
V dobách, kdy se mluví o rušení tratí, jde o jeden z mála úseků, na který se má vrátit provoz. Osobní vlaky na této trati jezdily naposledy v roce 1979.
Obnovu tratě si vyžádal Jihomoravský kraj, který chce do Židlochovic prodloužit osobní vlaky linky S3. Plán už dříve schválila centrální komise ministerstva dopravy. Důvodem je i velký nárůst automobilové dopravy.
Kromě opravy samotné tratě a elektrizace je součástí akce i plná peronizace ve stanici Hrušovany u Brna. Ve stanici současně dojde k rekonstrukci trakčního vedení v souvislosti se změnou konfigurace kolejiště. V Židlochovicích už na konci října dokončili nový přestupní terminál pro autobusy.