Po 18 letech příprav začnou příští týden práce na rozšíření silnice podél Bečvy na čtyřpruh

Vizualizace silnice I/57 Semetín - Bystřička. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/57 Semetín - Bystřička. Foto: ŘSD

Silnici ustoupí fotbalové hřiště, ŘSD postaví nové.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Jen nechápu napojení staré silnice z obchvatu – je zase uděláno tak, že kus staré silnice, která by tvořila pozvolný nájezd do centra – třeba pro autobusy, tak zbourají, a postaví kolmou odbočku, typicky bez odbočovacího pruhu. Pak ten, kdo chce odbočit, musí vybrzdit celou frontu za sebou.

Radek

Zastavíme si říční nivy a pak se divíme, že máme záplavy. Vše ve jménu pokroku.

Stanislav Blažek

A kdy to dostavi z bystricky do valmezu za dalsich 18 let???komedie toto dalnice z valmezu do vsetina a na slovenskou dalnici mbela byt postavena uz davno jezdit tudy je bordel

SYN

Souhlasím, ale třeba taková R43 je na tom pravděpodobně ještě hůř… teda abych nekřivdil, už s ní „začali“… postavil se jeden kruháč co sám o sobě nic neřeší akorát zajistil půl roku kolon na staveništi 🙁

mirek

Tak přesně takhle probíhá podpora železnice v praxi. Stávající trať se zabetonuje ve stávající stopě a za miliardy prakticky žádný užitek, jen se borci poplácali po zádech jak jsou dobří a vedle se postaví luxusní čtyřproud na 130. Můžete mě někdo říct, proč by měl vůbec někdo jezdit vlakem?

Jiří G

Souhlas, kdyby aspoň ten přechod nahradili nadchodem, nebo podchodem. Samozřejmě nová cesta je potřeba.

mkvig

A jakou to má souvislost

182-097

Co se týče železnice, tak paradoxně největší změnu za poslední dobu tam nezpůsobily stavby a rekonstrukce, ale to, že se konečně vyřadila řada 460 a začaly tam jezdit vlaky na úrovni dnešní doby. Jezdil jsem tam vlakem odmalička a poslední roky mi přišlo že už nejezdí skoro nikdo. Třeba v pracovní den odpoledne v celém panťáku dvacet lidí, a vedle totálně ucpaná silnice.

Jan M

kdo by se chtěl dobrovolně škvařit v dobytčáku v létě a nevidět přes zapařené okna v zimě?

SYN

No, „luxusní“… SPMV je ze čtyřpruhů to minimum.

Milan

V podstatě nechápu, proč na https://mapy.cz/s/letadodoha není sousední stavba „I/57 Semetín – Bystřička, 1. stavba“, která byla uvedena do provozu v červnu 2009 vyznačena zeleně – třeba jako např. I/37 – tzv. hradubická https://mapy.cz/s/pofovarolo mezi Hradcem Králové a Pardubicemi spojující tato města nejen mezi sebou, ale i s D35, a pomocí jí i hlavně Pardubice i se západem D11.

Zesp

Protože to není ani dálnice, ani SMV. A mapy cz toto poctivě rozlišují,všechna čest. Takže až se spolu s dalším úsekem označí jako SMV, určitě v mapách zezelená, tomu věřte. Nyní je to jen obyčejná silnice s 90 km/h.

hor411

Potvrzuji

Milan

Děkuji za vysvětlení, já tam jel naposled před mnoha roky, když na Vsetín jedu v posledních letech, tak volím minimálně z Valmezu vlak. Už tam nepotřebují nic a nikoho převážet autem – prarodiče již nežijí a já vždy pro jízdu sebe samotného preferoval vlak

SYN

Tuhle v některém nižším vláknu se probíralo proč to není ještě SPMV, a tvrdilo se „protože je toho zatím jen pár set metrů, až zprovozní tuto část, tak toho bude několik kilometrů, pak se to překlasifikuje“

mkvig

bude

Peter

Myslíte rozšíření silnice nebo postavení nové silnice na zelené louce ?…to je rozdíl

Rako

ŘSD pracuje opravdu rychle.. 4 km a miliardy lítají.. ostuda.

kix

na Moravě bude nejhustší síť dálnic a jedniček „dálničního“ typu, ale v čechách se na jedničkách postaví max kruháč..

Jiří Kocurek

Z Vídně do Krakova: https://mapy.cz/s/kafolosocu

Z nějakého důvodu stavěli Císařpán železnici údolím Moravy a Odry, nikoliv údolím Váhu. Z nějakého duvodu vede spojení z Baltu na Jadran právě přes Moravu.

Z nějakého důvdu staví tu silnici údolím Bečvy a ne po kopečkách okolo.

Milan

Jenže tato silnice není součástí Vámi uváděné spojnice – ucelený minimálně čtyřpruh vždy po území ČR / Moravy mezi těmi městy povede Mikulov – Brno – Přerov/Olomouc – Ostrava! Ovšem jako kapacitní spojení pro motorová vizidla mezi ČR/Moravou a SR fakt: 1.) nedostačuje jen stávající dálniční přechod D2 mezi Lanžhot-Kůty na jihu 2.) ani k tomu nestačí na severu plánované silničním spojení pro motorová vozidla mezi Frýdek.Míste/Český Těšín – Jablunkov – Čadca – Žilina ( https://mapy.cz/s/gekupaseju ) 3.) opravdu je potřeba ještě alespoň jedno kapacitní spojeníc cca kolem středu společní Moravcko-slovenské hranice Púchov – (Vizovice – Slušovice/Zlín – Fryšták –… Číst vice »

SYN

Na těch přeshraničních úsecích (podobný obraz prakticky na všech částech hranic se všemi sousedy) klesá frekvence oproti vnitrostátním úsekům, proto se obvykle dává přednost tomu vnitrostátu (myslím si že plnohodnotné přeshraniční spojení dálničního typu máme jen na D2 a D5, je už kompletní D8 přes hranice?). Jistěže se to též bude muset nakonec dotáhnout, ale holt v nějaké posloupnosti…

SYN

Mimochodem, ty silnice přes hranici nejsou „ustřižené“, oni tam vedou už teď, holt „jen“ (tak jako na mnoha jiných místech mimo hraniční oblast) nejsou dostatečně kapacitní (a někde stále ještě vedou přes obce)…

Jan M

prosím podívejte se na vytíženost této silnice a pak něco pište.

Milan

+ vhodné až nutné brát úvahy vytíženost silnice současného mezinárodního tahu E422 Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm ( s cenným skanzenem historických staveb + v zimě oblíbeným lyžařským centrem ) – Slovensko, které reálně dokáže odlehčit jedině právě čtyřpruh Púchov – (Vizovice – Slušovice/Zlín – Fryšták – Holešov – Hulín) – Kroměříž/Přerov a (Vsetín . Valašské Meziříčí) – NovýJíčín/Hranice na Moravě ( https://mapy.cz/s/pofadumuja ), tak jako dalšímu stávajícímu mezinárodnímu tahu E50 po silnicích oficiálnně pouhé 1. třídy vedenému jižně přes Slavkov u Brna, Bučovice, Uherské Hradiště a Uherský Brod.

Basak

Po rozdělení republiky se nelogicky zrušilo trasování dálnice z Holubic na TN a na přirozený střed Slovenska a Zlín si stáhl D49 z druhé strany.

SYN

Ale to ono není až tak nesmyslné, do Zlína se taky potřebujeme „dostat“, větší problém tam je že to pokračuje směr Fryšták „dva kroky tam, jeden krok zpět“ už nějakých 15 let…

SYN

Je drastický rozdíl v překonávání Buchlovek a v trasování okolo Kroměříže… pro osobák ještě jakžtakž, ale kamion tu „horskou dráhu“ fakt nedocení.

SYN

Starý Hrozenkov přechod – 330mnm, Vlárský průsmyk – 280mnm, Lyský průsmyk – 455mnm

Vrták

Ono to asi nebude úplně přesné, spíš jde o výšku nejvyššího kopce, který je potřeba překonat. Od Púchova se táhne pozvolna jak cesta tak trať a jedním táhlým kopcem dorazíte do nejvyššího bodu n.v. 455 Horní Lideč. Trasa Vlárská má jeden nejvyšší bod nad Hrádkem (n.v. 356) nebo rozcestí poblíž Šanova a pak klesá k Hostětínu. Hrozenkov samotný vysoko není, ale kopec mezi ním a Brodem, to je jiná liga, nemluvě o kopcích Buchlovských.

kix

asi jste nepochopil můj příspěvěk, rozhodně nechci nějaké silnice ubírat, jen to že už teď je tam na území mnohem více plošný podíl dálnic/silnic dálničního typu a v čr nic (myšleno, že ten stav v čr je špatně)..tam je jen prozatím ani nedostavěná hvězdička od Prahy, na Moravě už se tomu bude dát začínat říkat opravdu dálniční „síť“. Ale intenzity tam nejsou zas tak šílené, na I/38 je místy i přes 20tis a neplánuje se tam nic, krom trapných obchvatů (které měly stát už tak přes 50 lety) a kruháčů a to obojí má termíny dokončení vesměs za 10 let..ale… Číst vice »

Jan M

protože Morava je hustěji osídlená než Čechy?

SYN

Co blázníte, jakože v české části se nestaví „ostošest“?? D4 D3 D6 D7 D8 D10 rozšíření D11 rozšíření jen tak na začátek?? Čtyřpruhové úseky Hradubice, Přeštice (a dále), Pištín (a dále)? Nemůžete na jedné straně srovnávat plány s tím co už stojí případně se teprve začíná stavět.

Milan

Máte pravdu – osobně na Moravě z oficiálně plánovaných nových silnic pro motorová vozidla považuji za naprosto nevhodnou až nepotřebnou tu mezi severem Brna (resp. D1 od jeho západu vedenou Bystrcí a pod hrází Brněnské přehrady) a Moravskou Třebovou dríve označovanou R43 a pak D43, ale aktulně I/73 – https://mapy.cz/s/kafezoruko , protože za výhodné až nutně potřebné pro ČR považuji: a) rozšíření dálnic směřujících do a od Prahy by nemuselo být v jejím okolí vůbec potřebné, kdyby je směrově nesmyslně nemusel využívat tranzit do Prahy nepotřebující – stačilo by realizovat tzv. český dálniční okruh sloužící zejména pro rychlá spojení krajských… Číst vice »

Jiří Kocurek

„aby je nemusel používat tranzit do Prahy nesměřující“

A předtím tvrdit, že I/43 od D1 ke Kuřimi je zbytečná … což by znamenalo vedení veškerého tranzitu velkým městským kruhem.

Milan

Neznamená (jak píšu v PS bod D) kam/odkud jede nejen mezinarodni tranzit od Brna po I/43 či plánované I/76 a naopak? Bingo po I či D35 mezi Svitavami/Moravskou Třebovou a D11 západně od Opatovic nad Labem, kam se dle mého plánu dostane pro násobně větší množství vozidel a směru jejich jízdy trasovanou dálnici spojujicu D1 a D35 mezi Pardubicemi a Dašicemu cca kolem Žďáru nad Sazavou a Chrudimi, která poměrně přimo navazuje na dálnici D11 od/k severu/Polsku! Toto spojení není nesmyslné blízko k existujícím dálnicím Brno- Olomouc – Mohelnice a narozdíl od plánované silnuce pro motorová vozidla zde preferují plnohodnotnou… Číst vice »

PetrN

Trochu úlet tahat dlouhé dálniční úseky přes několik CHKO (v CHKO České středohoří máte 40km, dlouhé úseky rovněž přes CHKO Žďárské vrchy a Železné hory), trasování nějak smysl dává, ale toto nemůže nikdy projít, naštěstí!!! A hlavně by to bylo brutálně drahé díky mostům a tunelům… Vize středočeského dálničního okruhu je dobrá, ale spíš tak jak ji představil Kremlík, na od Plzně jihem jako D19 přes Blatnou a Tábor, na východě kopírovat současnou I/38 z HB přes Kolín až k Bezděčínu D10 (před MB) a dále na západ ve stopě I/16 přes Mělník a Slaný k Řevničovu na D6 (obzvlášť… Číst vice »

SYN

Neboli – udělat z krajovek (přednostně v těchto směrech) slušné silnice vyhýbající se obcím a padesátkám, občas (především do kopce) se stoupacími pruhy/2+1…

SYN

To je nesmysl, na I/43 až někam po Boskovice je velice silná příměstská frekvence, to není zdaleka jenom tranzit, to NEPŘEVEDETE žádnou dálnicí ať už na Olomouc nebo na Žďár nebo jakýkoliv jiný výmysl. Ještě se tak můžete pokusit nadělat tam „jen“ obchvaty okolo těchto obcí: Kuřím/Podlesí, Lipůvka, Lažany, Milonice, Závist, (Černá Hora-lepší), Sebranice, Svitávka, Sasina, Zboněk, Letovice, Skrchov, Stvolová/Skřib, Rozhraní, Chrastová Lhota, Moravská Chrastová, Březová n.Sv, Hradec n.Sv. – to jsou všechno obce (mimo ČH) kde vede aspoň kus cesty přes obec na „padesátce“… To vám ale potom z těch obchvatů stejně ta R43 vznikne. Celkem dobře to znám,… Číst vice »

SYN

Jistě, ten rozdíl v koncepcích by v jistém okamžiku mohl být plusmínus rovnocenný, ale od té doby už se skoro každá dálnice v Čechách začala stavět hvězdicově z Prahy… to už nevytrháte.

Vrták

Některým zde dochází, že R43 (v kombinaci D52) tak jak je navržena, řeší výhledové dálniční napojení z Kladska či tranzit od Náchoda či Trutnova D11 a také části Jeseníků, což vyhovuje potřebám Brna a potažmo Jižní Moravy a Východu Čech.

Pete

Jak může vyhrát soutěž dceřiná firma odsouzeného molochu Metrostav??

hor411

A navazující úsek s tunelem bude až bude kolonizovaný Mars a budeme mít všichni vznášedla 😀

Black

Jel jsem tudy (Vsetín – ValMez) v sobotu 31.8. Stavba už evidentně začala, protože na několika místech probíhá skrývka ornice.

Lysimachia

To může být ZAV, ne?

Koro

To bývá pro archeology

Zdenek

Tak si shrňme fakta: První úsek: Bobrky -Jablůnka, výstavba 2005-2009, EIA schválena 1995. Viz.: https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/349/s57-semetin-bystricka_1436782598164.pdf?t=2021-06-04%2021:51:43.2 Druhý úsek: Jablůnka – Bystřička, výstavba 2024-2027 Takže pokračování po 15 letech !!! Obchvat ValMezu se řeší od 2009 a snad snad se kopne 2028-2031. (mělo se začít už 2025). Tomu říkám koncepce a návaznost. 10-20 let sem tam, kdo by to řešil. Nesmíme zapomenout, že stále není ani dořešen úsek Bystřička-ValMez (s tunelem kolem Bystřičky). I když… https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/347/infoletak_s57-jarcova-bystricka-jih.pdf?t=2024-05-23%2010:16:18.361 A stále chybí úsek Jarcová – ValMez. Takže postavit celý úsek (Vsetín-Bobrky – ValMez), který měří nyní 25 km bude plán tak minimálně do roku 2050… Číst vice »

Zesp

Matoucí titulek – nebude to žádné rozšíření silnice, ale novostavba čtyřpruhové silnice v úplně nové stopě. Stávající silnice zůstane ve stávající podobě (jeden pruh každým směrem) jako doprovodná komunikace, určitě se rozšiřovat nebude…

Peter

Přesně tak,ten dobrý člověk co to psal se krutě mýlí a píše nesmysly

Jakub

Čtyřpruhová, ne čtyřproudá, pořád se vám to zde plete 🙂

Beskyd

To bylo myšleno jinak. Ta komunikace bude překonávat Bečvu. A součástí stavby bude rozdělení koryta řeky na čtyři proudy pro bezpečný bezkolizní průprav ryb. Prostě takové pruhové rozdělení řeky.

Vladimír

Na teto ceste nejezdim uplne casto, ale nehod jsem tam videl bylo uz vazne hodne. Je na case jeste urychlit vystavbu obchvatu Valasskeho Meziříčí a protahnout stavbu do Bystricky.

Adam H

O vytíženosti mluví jen to, že teď částečně opravovali povrh za Jablůnkou a semafor byl klidně na 40 minut a více.

Jiří Kocurek

Podle sčítání je přes Jablůnku provoz o 1000 vozidel za den větší než z Bochova do Varů na I/6, kde se plánuje dálnice.

Radúz Dostal

Co teprve I/35 mezi RpR a VM s krásnými 16 tisíci vozidly denně a bez vidiny realizace čtypřuhové přeložky.

Vladimír

Tam to neni uplne tak velky problem, protoze je provoz odkloneny v podstete prutahem podel reky. Nerikam, ze se to nema udelat, proste musi a hlavne jak tam bude rozsirebi Onsemi, tak to bude teprve parada, rozhodne to ale je prehlednejsi silnice s mene nehodami, takze pokud bych volil urychlit vystavbu VM – Vsetin nebo VM R.p.R, tak volim variantu cislo jedna. Nicmene pruserove mesto je Koprivnice, Sternberk a Frenstat p. R. Tam se v podstate objizdi stale namesti, ci hradby a primo do namesti se jesti trochu dale a to v Odrach. Dluhy v dobrave jsou vazne obri.

182-097

Mezi Mezříčem a Rožnovem by to hlavně chtělo moderní železnici, která by mohla nabídnout rychlé a spolehlivé spojení, aby to aspoň částečně odlehčilo té silnici třeba od těch co denně dojíždějí do práce sami v autě. Bohužel zatím se tam maximálně vyhodily miliardy za nádraží v Rožnově, ale po trati se vlaky plouží 60 km/h (a místy ještě méně) bez nějaké naděje na zlepšení.

JirkaK

Pecka skvělá práce. Ta silnice tam chybí jako sůl. Doufám ale, že zbytek na WalMez a obchvat WalMezu nebude také trvat dalších 20 let přípravy..

Greenbitch

Obchvat ValMezu – dle aktuálního letáku stavba předpoklad mezi 2028-2031.

Black

Ve Valašském Meziříčí jsem vyrůstal a vždycky jsme ho nazývali ValMez. Ten Váš WalMez bude asi někde v Anglii. 🙂

hor411

Nebo v Polsku

Beskyd

Jaká ‚skvělá práce‘? Po tom co posledních 12+ let tuhle stavbu slibovali ‚zahájit příští, max. přes příští rok‘?
To že se to tak táhlo je odstrašujícím příkladem.

ABCD

Kategorie: S 22,5/90. Proč ne 100 km/h nebo 110? Zdá se to být rovné, je to směrově oddělené. Alespoň mezi MÚK by to zdánlivé šlo.
Jsou tam horizonty? Kvůli hluku nebo něco jiného?
Kolik tam bude značení?

Dan

Jedná se o návrhovou rychlost, na kterou se dálnice projektuje. Dovolená rychlost bude určitě vyšší.

UGL

jenom aby, na tom navazujicim useku je 90

PetrN

tak na tom navazujícím úseku je 90, protože má sotva 2 km a na takový kousek fakt nemá smysl rychlost navyšovat. Jakmile se postaví tento nový, tak by celý souvislý úsek o délce 6,5km (včetně původního) měl být označen jako SMV s dovolenou rychlostí 110.

UGL

podle me to ma smysl vzdycky, legalizuhe se realny a navic i planovany stav. OA neni vlak, zrychlit z 90 na 110 je otazka jednotek vterin.

Milan

Je to opravdu krátký úsek a hlavně na obou koncích ukončený dočasně přímo do klasických silnic o jednom pruhu v každém směru, tak je značně nebezpečné na něm aktuálně povolit vyšší rychlost!

J.M.

130 sa tam dát jet úplně v pohodě

Chybí už jen oficiální potvrzení

Z inf. letáku „1. stavby“ otevřené 6/2009 „Silnice I/57 je navržena jako rychlostní komunikace, ale dopravně bude zatím značena jako silnice. Po zprovoznění většího úseku bude silnice přeznačena.“ Spolu s „2. stavbou“ zde vznikne už skoro 7km silnice „navržené jako rychlostní komunikace“ – každý, kdo tudy jel, ví, že 110km/h se tudy dá jet úplně bez problému. Nevidím tedy důvod, aby se 110km/h nezavedlo ihned se zprovozněním 2.stavby hned v r. 2026. Spíše jen čekám, že toto na oficiálním zahájení někdo z přítomných potvrdí. Ještě doplním, že zavedení 110km/h bylo na oněch 2,6km 1.stavby již vícekrát zvažováno, nakonec vždy odloženo… Číst vice »

Peter

Znáte to valašské:tož hlavně pomály

182-097

A taky že „slúbené vydrží nejdél“

RoBe

asi aby fízlové měli, kde loupit a byrokrati mohli dělat hromádky papírů

zdeněk

jen jestli to neuspěchali ….

Pavel

Přesně. Zapomněli na přechody pro medvědy.

Jiří Kocurek

Tím bych si nebyl až tak jistý, že zapomněli. Jestli pak ty mosty přes Bečvu neslouží i jako ekodukt?

Jan Sova

dostanou se časem k Valmezu a spadla klec….

Amper77

dostali se k tunelu u Bystřičky a spadla klec..

Wartas

Zpoždění ne 2, ale 40 roků!!!!!!!!!!