Po 140 letech skončily osobní vlaky na trati z Křince do Městce Králové
Poslední vlak z Městce Králové do Křince. Foto: České dráhy
Vlaky budou nahrazeny autobusy, ty pojedou častěji.
Vlaky budou nahrazeny autobusy, ty pojedou častěji.
Borecký si může zatleskat. A po něm to někdo bude za drahé peníze obnovovat. Žádné víkendové spoje časem nebudou. Je to jen hra pro hlupáky.
Časem nebude možná ani tento svět. A 10 let po konci světa proběhne posední jízda ř. 810
Předpokládám, že nástupce Boreckého vypne peníze pro spoustu dalších tratí. Vemte si, že ve Středočeském kraji/Praze je PRŮMĚRNĚ nejvíc využití kolejí regionálními vlaky… Ještě jednou pro natvrdlé = ve Středočeském kraji/Praze jeden průměrný kilometr tratě ročně použije 15 tisíc regionálních vlaků ročně
Pro srovnání: Např. v Ústeckém kraji je využití tratí regionálními vlaky mnohem nižší (7,5 tisíce vlaků ročně použije 1 km kolejí v ÚK). V Jihočeském kraji nebo na Vysočině ještě míň = 6 tisíc vlaků ročně využije jeden průměrný km tratě v JČK nebo VYS.
Někdo tu nechápe pojmy jako suburbanizace, počet obyvatel, centralizace, hustota zalidnění. Radši tu bude opakovat tak tři zprávy dokola. Zkuste přijít s něčím novým.
Ten příběh je stále stejný. Nejprve se zruší provoz na trati a následně nechá trať chátrat, aby později se trť renovovala a opravovala za těžké peníze
Již tento GVD v červnu má dojít k omezení Žatec – Lužná a zatavení Os Velké Opatovice – Boskovice.
Máte k tomu nějaký zdroj prosím? Především by mě zajímal provoz Velké Opatovice – Boskovice. Děkuji.
Nevím, zda je povoleno dávat odkazy, ale zkusím to: https://zpravyzmoravy.cz/krajsky-dopravni-plan-omezuje-vlaky-na-boskovicku-a-hodoninsku/
K úvahám o investicích do takovéto tratě…Tito navrhovatelé se můžou podívat, jestli byly nějaké investice do vedlejších tratí, které před lety měly víc vytíženou kapacitu než koridorová trať Choceň-Česká Třebová:
1 Hradec Kr.-Starkoč-Náchod až 90 vlaků denně ve špičkové dny
2 Náměšť nO.-Zastávka u B. až 65
3 Staré Město u UH-Bojkovice až 65
4 Tanvald-Liberec-Frýdlant až 60
5 Opava-Krnov až 50
6 Plzeň-Plasy až 50
Jde o údaj popisující průchodnost tratě mezi 5 až 20 hodinou.
Už se tu s tím seznamem opakujete. Nuž, když se ale ptáte na investice, tak v posledních cca 9 letech bylo provedeno: č. 1: rekonstrukce úseku Předměřice – Smiřice a traťových úseků na t-032 č. 2: revitalizace tratě Zastávka – Náměšť vč. zřízení TZZ (do té doby telefonické dorozumívání) + rozdělení dlouhého úseku Zastávka – Rapotice na 2 oddíly č. 3: zřízení DOZ (O. K., to už je víc než 9 let); nová nástupiště v žst. Uherský Brod a Bojkovice č. 4: kompletní rekonstrukce tratě Liberec – Tanvald cíleně mířená na zavedení 30min. intervalu; stejně tak zřízení nových nástupišť v… Číst vice »
Uvádím čísla o vytíženosti tratí z roku 2015
Zase jablka a hruštičky…
Trochu investice, tady se snad od stavby tratě do ni nic nedalo, take trochu napřímit/modernizovat, možná elektrifikovat, nasadit krásný německý vláček a věřím že by to šlo. Zrychlení, klimatizace a zrušit souběžný autobus.
Ani krásný německý vláček nepomůže faktu, že zastávka Činěves je od obci Činěves vzdálena 3 kilometry a Svídnice má jen 444 obyvatel. Z Křince asi moc lidí do Městce nejezdilo a z Nymburka je to zas okružní jízda.
trochu přetrasovat mezi dymokury a městcem králové, takhle se to tam ještě víc vylidní a třeba ta obec se 400 lidmi zanikne. Měli bychom si železnice vážit, ne ji ničit.
Jasný, teď ten vlak jezdil skoro prázdný. Ale jeho zrušením vesnice zanikne.
V Jardově světě už Dymokury atd. zanikly
Přetrasování tam už je a jmenuje se silnice. Se zastávkami uprostřed obcí.
Škoda že takhle vymře tak 3/4 republiky. tedy všechny obce, který nemají alespoň vlakovou zastávku.
Trochu přetrasovat = de facto postavit úplně novou trať. Vše kvůli několika stovkám obyvatel. Komu tohle může dávat smysl?
Proč by se mělo investovat zrovna do této tratě? Vede čistě venkovskou řídce osídlenou krajinou, nespojuje žádná městská centra, nevede nikudy, kde by nebyly silnice a ani není rychlejší než cesta po těchto silnicích.
Do každé se musí investovat. Jen tak se zatočí s agresivními autobusy, co žerou lidi.
Medvědi budou taky vzpomínat … Kolín – Dymokury – Kopidlno 😥
Častěji? Autobus o víkendu pojede 5x denně, to je stejně jako jezdil vlak.
To je pravda, víc spojů tam psáno není.
Na druhou stranu pro Podmoky, Velenice a Činěves jde o zcela nové spoje veřejné dopravy.
U Dymokur jde o výrazné přiblížení, stejně tak v případě nemocnice v Městci apd..
Páč vlak tam pro zmíněné obce jel úplně na kosočtverec.
Ona je bohužel otázka času, než kraj ty autobusy o víkendech omezí a zruší taky. Jen se to odehraje mnohem tišeji, zmizení vlaků si všímá řádově více lidí.
To se stalo možná někde, ale ve většině případů nahrazující busy zůstaly a třeba jedou i častěji. (i když někteří tady opakují mantru, že skoro vždy zaniknou.).
Dokonce i na Týnce.
Další příklady: Hevlínka + Hrušovany – Miroslav -Brno, Jevíčko – MT, Vejprty . Chomutov, Kadaň – Vilémov. Hostašovice – NJ….
Časem pojede autobus mnohem méně. Protože cestující obvykle autobus nemají rádi. A utečou.
Pokud všichni cestující byli režijkáři tak asi opravdu utečou. Jinak budou rádi že jim přijede moderní, nízkopodlažní, klimatizovaný autobus místo 810 starší než většina z nich.
Nevím no, občas autobusem jezdím, ale vámi vyjmenované specifikace se ve středočeském kraji vyskytují jen zřídka.
V době, kdy řešíme ekologii a plné silnice kamionů se divím, že stát nezvýhodní firmy které používají železniční dopravu, nebo mají v úmyslu ji u kolejí postavit a do budoucna využít.
Nákladní doprava zůstává.
Nemáte prosím bližší informace o množství?
Proč je malá obsazenost vlaků? To je velké téma k zamyšlení. Z fyziky víme, že kolejová doprava by měla být efektivnější, tedy i ekologičtější. Možná se tam osobní vlaky nebo vlakotramvaje které se prosazují ve světě někdy vrátí. Snad nějaký horlivec velocipedista sedící někde na úřadu nevytrhá koleje a nebude nutit lidi vlastní silou jezdit třeba k lékaři. Stejně, to musela být dřina v těch letech postavit železniční trať…
Všichni by chtěli jezdit vláčkem a volný čas vyplnit šotovýlety a nakonec si to pokaždé rozmyslí 😢
V první řadě přeji místním obyvatelům obnovu provozu, bez prázdného šukafonu a díry do kolejiště 🚽 se k lékaři prostě nedostanou
Jste až moc velký inovátor a vizionář. Samozřejmě já s vámi souhlasím, že když už máme takovou hustou železnični síť, je nesmysl ji rušit, naopak už od zákonů a legislativy to celé inovovat. Jenže oni i vám tady v diskuzi možná vysvětlí, že to nejde…. „protože předpisy a tramvaje – to jste se zbláznil, to nejde…. a bylo by to drahé, protože jedna firma která má monopol na všechno zabezpečení a bez toho to také nejde… A úplně nejlepší je když to zamrzne v tom stávajícím stavu s šukafonem, který prostě lidí neláká, ale je v něm místo na šotovýlet… Číst vice »
ono pro státní zřízení je typické, že jedinou činnost kterou vyvíjí je aby nic dělat nemuseli
Jednou jsem tam jel. Sám.
Teda s fírou.
A co se tím snažíte říct? Pouze to znamená nevyužitý potenciál 🥸
ROFL
Pravda. Proč jsi nezval dalších 30 lidí? Mohlo to jet plné. Potenciál tam je.
To je pravda. Kdyby tu trať zavírali každý den, tak bude ten motorák plně obsazený pořád, že jo 🙂
To je divné – do posledního dne se tam jezdilo s průvodčími.
Žádný „specifický způsob odbavení cestujících“.
Mně spíš přijde smutné, že ten sezónní provoz se zavedl vloni, a po necelém jednom roce, možná ještě před letní sezonou se rozhodlo o zrušení… tak nějak asi z principu.
No a jak teda vypadala ta letní sezona, bylo plno jako dnes? Byla šance, že by to něco změnilo?
No, asi nepopulární názor, ale myslím si, že konkrétně na téhle trati to je změna k lepšímu.
Co na tom, že tam něco jezdí častěji, s klimatizací a ne někam do polí, když tam neplatí rezijka a možná by si tam někdo nemohl vzít kolo?
O víkendu se autobus otočí pětkrát denně stejně jako sukafon, to není o moc častěji.
Je zajímavé, že v každé diskusi se objeví nějaký režijkozávistivý ubožák.
Že se zruší vlak je změna k lepšímu? A v čem? Že se nedostanu z MK do Nymburka přímo? A že se místo po kolejích musím kodrcat po rozbitých silnicích?
Vlakem to bude namísto 47min trvat nově 57min.
A kolik toho autobus obsluhuje navíc ?
Navíc: Podmoky, Velenice, Činěves
Dymokury a Svídnice obslouží ve středu obce, navíc staví přímo před nemocnicí v Městci…
Opravdu je provoz vlaku, který je ekvivalentem autobusu ŠM11 o tolik lepší?
Právě že 810 a podobný nedávají smysl asi nikde.
Do Nymburka se z Městce jezdí linkou 598 s přestupem na S2.
Pro obec Podmoky, Velenice, Činěves se jedná o 100% zlepšení, jelikož tyto obce zastávku neměli/mají ji 3km někde v polích.
Nehledě na to, že silniční síť v téhle lokalitě prochází značnou obnovou, krom úseku Svídnice – Křinec se tedy jede všude po hladkém novém asfaltu.
Nedivím se že bude končit trať Slaný – Louny. Paralelně jezdí dálkový autobus PID 389 až k metru Nádraží Veleslavín. Ve Slaném i v Lounech jsou obě autobusová nádraží na druhé straně města a obě nádraží jsou obsluhovaná busem jen aby se neřeklo… Obě nádraží ( i ta mezilehlá) jsou bez nástupišť a podchodu jenom doslova na hlíně jak 19. století, okolí obou nádraží je slušně řečeno nepěkné – ale obě fasády nádražních budov prošli Rekonstrukcí… Trať Slaný – Louny je velmi Hadovitá a zasloužila by si velmi výrazně napřímit – odhadují že by se vzdálenost až o polovinu zkrátila… Číst vice »
V relaci Louny – Praha velmi chybí kapacitní kolejová doprava, což je vidět na tom množství vyprodaných komerčních autobusů (389 jedoucí přes vesnice je pro ty zoufalce, kteří se od nich nevejdou). Ale trať 110 to být nemůže, protože je vedena zcela nevhodně. Řešila by to jen novostavba v úplně nové trase, která je plánována jako součást sítě VRT. Ale moc si v to naděje nedělám, protože nevěřím, že přežije první škrty.
Z Prahy těch spojení chybí víc. Kromě zmíněného Praha – Slaný – Louny – Žatec/Chomutov/Most/KarlovyVary je to ještě Praha – Mníšek – Dobříš – Příbram – Písek/Strakonice, možná taky Praha – Jesenice – Jílové (i když ta Jesenice se možná vyřeší metrem) a nakonec i tratě Praha – Mladá Boleslav – Liberec/Jablonec, Praha – Kladno – Rakovník a Praha – Neratovice – Mělník, ty sice existují, ale jsou (zatím) naprosto nekonkurenceschopné.
Trať Slaný – Louny je hadovitá a právě díky tomu obsluhuje obce a nevyhýbá se jim. A vlaky tam prázdné rozhodně nejezdí, to je čistá lež, stačí se tam projet
nevybrat si naschvál nějaký spoj, o kterém je jasné, že zrovna ten moc lidí nevozí (např. dopoledne směr Louny v kladiva o prázdninách).
Linka 389 jezdí úplně jinudy a rozhodně vlak nenahradí ani z části. A vlak je rozhodně mnohem pohodlnější a spolehlivější, autobus prostě ekvivalent vlaku není a nikdy nebude.
Prázdné většinou ne, ale skoro prázdné ano.
Opravdu se tam stačí projet.
Navíc tam busy omezit nemůžete, protože vlak neobsluhuje skoro nic a nejde o silnou relaci, kde by mělo smysl držet autobus i vlak.
Taky tam mohli na závěr poslat něco kulturnějšího
Naopak je dobře, že provoz byl zakončen tím, co bylo s touto tratí poslední desítky let spojeno. Patřily k sobě, společně končí…
Ten šukafon k tomu prostě patří, poctivá česká šmíra 👌