Po 130 letech se propojí Letná s Holešovicemi. Nový průchod vede areálem nádraží Bubny

Nový průchod pod železniční tratí spojující Holešovice s Letnou. Foto: Praha 7Nový průchod pod železniční tratí spojující Holešovice s Letnou. Foto: Praha 7

Dosud museli cyklisté a chodci mířit do Holešovic ze západu oklikami.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Ačkoliv mě velmi mrzí, že tudy nakonec nebude jezdit tramvaj propojující Veletržní a Dělnickou, jsem i tak nesmírně rád za toto propojení pro cyklisty a pěší. TLESKÁM!

Milan

Velmi si cením, že v článku je zobrazen zákres v vedení popisovaného spojení do plánku, ale dost mě zarazil ten podkal, tak jsem si ti oblast musel na netu najít sám – https://mapy.cz/s/lotalamuzo to se někdo na mapy.cz fakt totálně zbláznil, že „pouze“ aktuálně (sice dlouhodobě) rekonstruovaný úsek železniční tratě zobrazuje jako zrušený!

Ovšem mám vítku i k autorovi článku – to nešlo v textu uvést přesně cca „“Nová spojnice skrz území rozsáhlého bývalého areálu Bubenského nádraží propojuje pro chodce a cyklisty ulice Veletržní a Dělnická.“?

Jiří Kocurek

A Google zase zobrazuje staré kolejiště, které už na fotomapě sám nemá. Na faktický stav věcí to nemá vliv.

lokodepo

Plýtvání veřejnými prostředky v přímém přenosu! Myšlenka dobrá, ale proč se s tím najednou tak strašně spěchalo? Více jak 130 let byly obě části oddělené železnicí a muselo se to složitě obcházet, to už to nemohlo ten rok počkat, než bude provizorní kolej snesena? To se kvůli tomu musel za zhruba osm miliónů postavit fungl nový provizorní most, který bude za další nemalé peníze (dle zvyku SŽ) v příštím roce zdemolován? Lidé ze SŽ a z Magistrátu hl. m. Prahy, kteří rozhodli o tom, že cyklostezka musí být postavena a zprovozněna již v průběhu stavby, by měli být obžalováni a… Číst vice »

Pavel Q

Mám pocit, že podjezd pod mostem provizorní koleje předtím sloužil potřebám stavby.

Petr

Nemohlo. Byla naopak ostuda, že to trvalo tak dlouho. V minulosti se dokonce uvažovalo o nákladné provizorní lávce, jejíž životnost by byla v jednotkách let (do stavby železnice). Tyto projekty v řádech nižších jednotek/desítek milionů znamenají pro místní zásadní zlepšení. Snad bude Praha 7 pokračovat a kromě zprůchodnění celé oblasti Bubny-Zátory dokončí konečně i celou náplavku od Hlávkova mostu až po Stromovku.

Michal M

Je neuvěřitelné, kolik desetiletí trvají podobné počiny…

Jiří Kocurek

V 19. století tam zástavba nebyla https://mapy.cz/s/joputunuze a známe dráhu. 😀

Clovek

O víkendu již bylo průchozí, ještě bez muralu

Francimor

Bez čeho?

hyper9
MaT

Když už nemáte přehled a neznáte termín, který se už docela dlouho používá, aspoň byste ze sebe nemusel dělat ještě větší lamu, která nejen že evidentně ani nečetla článek, ale neumí ani zadat jedno slovo do Googlu… 🙂

Lysimachia

Nástěnná malba.

Ondra

Je to takhle dočasné, ok ale až to budou dělat na pořád, tak ať tam raději chodce a cyklisty oddělí

XXyy

Nebo cyklisty zakážou, jsou to bezohledný hovada

Ondra

Co zakázat jen ty bezohledný a ty hodný ne ?

Neznamy Jarek

A elektrokolisti jsou jaká skupina?

DavidS

A bezohledné řidiče aut zakážeme taky? Pak bychom nepotřebovali dálnice, protože stávající kapacita silnic by plně dostačovala.

Jiří Kocurek

Jistě všchni zbývající by pak jezdili přes náměstí v Bíteši. Protože bezohledných cyklistů je 10 % a bezohledných řidičů je 99 %. Aby to ta Bíteš pobrala.

A ještě teda bezohledné traktoristy, jedou do hor orat brambor, kriminalita mládeže, tráva je ke koukání ne ke spásání!

MaT

Je fakt, že lidé s karyotypem 48,XXYY mají někdy mírně opožděný psychomotorický vývoj a udávají se i různé specifické poruchy učení…

Francimor

No myslím si že Letná je tak trochu úplně jinde. V tomto místě byla původní osada Bubny. Později čtvrť Holešovice-Bubny, některé domy to mají stále na zdech.

Milan

Sice Letenská pláň je hodně daleko, ale Letná jí určitě nekončí – od ní pokračuje severně kolem Letenské vodárny až ke Královské oboře a východně přes Letenské nám. až po ul. Dukelských hrdinů. Mezi ul. Dukelských hrdinů a Bubenečskou se nachází západní část historicky Buben – dnes spíše západ středu „velkých“ Holešovic byla dávno průchozí, ale východní část Buben zabraná právě rozsáhlým areálem jejich nádraží byla průchozí jen jižně od něj podél Vltavy Bubenským nábřežím a severně od něj ulicemi Železničářů a Partizánská, ale historicky Holešovice ležely východně od Bubenského nádraží = východozápadní zprůchodnění Bubenského nádraží, a tím tedy celých… Číst vice »

MaT

Tak ono v článku (jestli jste ho četl a nezůstal jen u nadpisu) je to upřesněno – Horní a Dolní Holešovice. Každopádně při cestě na Letnou třeba z Libně je určitě možné průchod/průjezd použít také. 🙂

platamond

Nedaleká křižovatka Dukelských hrdinů a Veletržní je v materiálech IPRu označována jako Letenský kříž.

Karel Mio

Vynikajici vec! Pro mistni pesi a cyklo vazby podobny vyznam jako lavka HolKa.

PavelX

Rámcově sice souhlasím, na druhou stranu z toho rozpáleného asfaltu budou pěší jistě „nadšeni“. Hroznej problém vydláždit, v případě potřeby změn dlažbu rozebrat a umístit jinam.

Jan Tichavský

Pod estakádou se bude rozpalovat asfalt?

Milan

z té Vámi navrhované dlažby by byli zase „strašně vělmi nadšení“ cyklisté, kterým to při jízdě po ní drncá a při vlhku více klouče!

MaT

Já se tam na kole neplánují zdržovat nějak dlouho, v diskuzi jinde někdo trefně poznamenal, že to tam vypadá jak na vězeňském dvorku, ale tak za minutu je to projeté. Pěšky bych se tam asi taky nezdržoval zbytečně. Je to prostě průchod. A po dlažbě by se jelo (a leckomu i šlo) hůř. A brzy kolem bude na pár let stejně jen staveniště. A pro zajímavost, tyhle obalovací směsi se dají také recyklovat…

Panoramix

To víte, není to centrum města a navíc by to pumpičkářům drncalo, takže raději pěkně vyasfaltovat do hladka. Že to bude mít Vámi zmíněná negativa, to je pro vrchní plánovače nepodstatný detail.

bbb

Tak podkládka dlažby by asi byla ještě dražší, než ten asfalt, což u dočasné stavby nedává smysl. A sázet stromy je tam už úplně zbytečné, protože by se stejně za 5-6 let musely kácet. Je skvělé, že tam to propojení bude fungovat, byť je to
kompromisní podoba daná tím, že prochází přes staveniště, kde ani město nevlastní pozemky.