Plzeňský tarif veřejné dopravy IDPK expanduje do PID. Pokryje i Hořovicko
Nové RegioPantery pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy
Integrace se týká autobusových i vlakových linek.
Integrace se týká autobusových i vlakových linek.
Zdravím, škoda, že to bude zatím takový mišmaš – IDPK do Hořovic, vlakem i busem a PID do Rokycan jen bus a vlak stále jen do Kařezu. Očekával jsem, že se propojí IDPK do Hořovic a PID do Rokycan vzájemně vlak i bus, to je například jako by z Březnice do Blatné a nebo z Rakovníka do Loun platila PID jen v busech. Tak pro mě se zatím nic nemění, navazovat od Plzně budu nadále v Kařezu, protože pak je pro mě výhodnější pokračovat na PID již z Kařezu. Kombinace ročního předplatného na Plzeňské kartě plus dokoupení zon 42,44,48 na… Číst vice »
tak napojeni Horovic na IDPK na mimo jine i ten smysl, ze po „vykuchani“ nekolika casi rokycanske nemocnice (mj. porodnice) jezdi dosti lidi prave do nemocnice horovicke, ktera je kvalitou docela vyhlasena
mam verit tomu, ze povereni pracovnici kteri tohle vyjednavali , meli na zreteli i onen zmineny aspekt?
Tak to není jen z Rokycan. I z Příbrami, kde dochází k personální nouzi napříč odděleními nemocnice, se čím dál častěji jezdí do Hořovic. Rokycany naštěstí leží na koridoru, ale od Příbrami do Hořovic je to cesta kterou každý psychicky nezvládá. 😀 😀
Jako člověk, který se svého času na plánování krajské dopravy podílel, silně pochybuji o tom, že by moji bývalí kolegové vůbec tušili něco o tom, jaká oddělení jsou a nejsou v rokycanské nemocnici 😉
Bohužel, to nejsou jediné informace, které jako podklad k plánování dopravy chybí. Vzpomeňte si na problém v rozdílu mezi trvale bydlícími a skutečně bydlícími.
vidite jak jsou veci komplexni……a budte si jist, ze i takovahle zalezitost ma na vyuzivani integrovaneho systemu nezanedba(tel)ny vliv 🙂
Bohužel spousta účastníků plánování si to neuvědomí. A to nejen v té dopravě.
Takže ono se vlastně na železnici v tomto smyslu nic nemění a navazování tarifu IDPK a PID půjde jako doposud v Kařezu?
Na IDPK pojedete až do Hořovic.
Takze si budu moct zvolit, kde presne mi ty jizdenky budou navazovat?
Už dneska jízdné 345 z Prahy do Liberce má jinou cenu, než naopak. 🙂
Když neřeknu kde chci navázat, tak dostanu jízdenku až na konec systému ve kterém nastupuju, a navazující jízdenku odtamtud.
Na jednotlive jizdence usetříte třeba 10 kačku při cestě do Prahy
Když pojedu jako doposud na IDPK do Kařezu a dále na PID tak to doufám vadit nebude?
Teď už je ve všem takovej binec… Od té doby, co do toho začaly kecat kraje….
Vytvoření krajů, byla bohužel obrovská chyba, což přiznávají i ti kteří je vytvořili.
Díkybohu za krajskou dopravu a jednotný krajský tarif! 🙂
Zdravím, chci se zeptat, jestli bude tarif PID platit také až do Rokycan i ve vlacích? Takže cestu z Plzně do Rakovníku bude možné jet do Rokycan na IDPK a dále na tarif PID? Nyní platí IDPK i PIDka do Kařezu a tak by kombinace IDPK a PID byla ještě výhodnější.
Ne.
Tak potom nechápu, proč IDPK půjde do Středočeského kraje a naopak ze strany PID ve vlacích tomu tak nebude. Když již nyní platí tarif PID například až do Loun, Žatce, Blatné, Milevska. Takže busy ano, vlaky ne…
Když Plzeňský kraj objednává osobní vlaky až do Hořovic, bylo nelogické, když v nich tarif IDPK neplatil.
Z Plzně do Rakovníku přes Kařez? Není to jednodušší a rychlejší přes Kralovice, kde na sebe navazují 321 IDPK a 404/570 PID.
Zvlášť, když IDPK platí až do Rakovníka a řada spojů jede přímo Plzeň – Rakovník a naopak.
Přímé spoje jedou pouze o víkendu.
Děkuji za doplnění. Nepodíval jsem se. V této relaci jsem zatím vždy jel o víkendu.
Bohužel tam je podobná dopravní opona jako na trojmezí (jihočeský/Plzeňský/Středočeský).
Tak raději jezdím vlakem než autobusem a ty návaznosti v Kralovicích ne vždy vyšly a pak jsem hodinu trávil v Kralovicích k ničemu.
Jinak taky využívám kombinaci IDPK a PID při cestách z Plzně na Slapskou přehradu.
Nechybí v tom článku, že nejde jen o rozšíření IDPK do PID, ale že i PID se v tomto území rozšíří až do Rokycan? Jen neumím najít, zda jen v autobusech nebo i ve vlaku? Protože to by potom byla skoro revoluce, když by se z Rokycan do Prahy jezdilo s pražskou lítačkou za 90 Kč místo 134 nebo 179 Kč s ČD.
Praha – Rokycany vyjde s pražskou tramvajenkou na 106 /70+36/
Moc nerozumím špatné dostupnosti v pozdních večerních hodinách z Plzně do Berouna. Největší město na trase mezi Plzní a Prahou, poslední dálkový vlak na Prahu Beroun projíždí, ale zastavuje v Rokycanech a Hořovicích. A poslední osobka končí také v Hořovicích.
Řekl bych, že Beroun je frekvenčně spíš ku Praze, na Plzeň ty vazby moc nejsou. Takže chápu.
Jo, máme v Plzni kolegu od Berouna a celkem mu to komplikuje situaci, poslední spoj v osm…
Řeší se to pomocí IAD. Je to běžný problém po roztržení autobusů v Rožmitálu.
No vida každá koruna dobrá. Do Hořovic mi bude stačit pak na rychlík z Berouna půlhodinová PID za 30 korun, když pojedu dál do Plzeňského, tak to bude jako doposud kombi PID a IDPK, jak jsem zvyklý.
Časem dospějeme k tomu,že všechny krajské tarify budou platit v celé republice a pak konečně zavládne tarifní klid a mír..
Nejprve tarify a nakonec jeden organizátor. Prostě PID do celé republiky…
PID prosím fakt ne, fakt mě jako cestujícího nebaví zkoumat a řešit, přes kolik zón jedu a kolik minut ta cesta trvá. IDPK je v tomhle směru mnohem komfortnější jak pro cestující, tak pro pracovníky dopravců.
Vážně? Myslíte, že v IDPK nemusíte zkoumat počet zón?
A čas tam také řeší?
Petr: Časová platnost jízdenek se v Plzeňském kraji řeší taky, ale na rozdíl od PIDu jsou pravidla celkem benevolentní, takže se do vymezeného času v pohodě vejdete.
Jerry: Já si taky myslím, že počet a čísla zón nemusím zkoumat. Jízdenky se kupují do konkrétní zastávky a ani jako pracovník dopravce, ani jako cestující, nepotřebuju vědět, kolik je to zón. Spočítá to za mě buď mobilní aplikace a nebo ten přístroj na prodej a tisk jízdenek.
Aplikace to vyzkoumá sama a hned
Ano muze byt, ale vzdy musi byt zacatek nebo konec cesty v kraji ke kteremu dana ids platí
Tak přepočítat to interně přes projeté zóny se už dneska umí. Jen to použít.
Kdy přestanou osobáky z Plzně nesmyslně končit ve špičkách v Hořovicích a dojedou až do Berouna?
Spíš za mě by bylo lepší kdyby jezdili všechny spoje v celé lince od Berouna do Klatov.
Jako větší problém ještě vnímám ty chybějící sedlové rychlíky, myslím že jsou jeden nebo dva, které Plzeňský kraj objednává alespoň v úseku Klatovy – Rokycany, ale dál do Prahy nejedou. Myslím, že by se Ministerstvo dopravy od těchto taktových vynechávek už mělo oprostit, nikde na západ od nás jsem to neviděl, aby byl celodenní hodinový takt čehokoliv s jednou dírou někdy v 11 hodin, která to narušuje…
Ty dva páry chybějících dopoledních rychlíků vyjedou nejdřív po roce 2028 s novou smlouvou na R16 a Ex6. Středočeskému kraji nebrání nic ty díry do té doby zalepit, ale má jiné priority.
není kapacita na jednokolejce do Klatov, ty vlaky by se tam nevešly nebo jen za cenu extrémně dlouhých pobytů při čekání na vykřižování. Rušit kvůli tomu hodinový takt R16 by bylo zhoršení
Přidávat osobáky do Klatov není důvod kvůli malé obsazenosti,lidí jezdí rychlíkama,které pokrývají všechny větší obce,proto kraj doobjednává ty chybějící v sedle.
Plzeňský kraj to takto chtěl od začátku, i počet vozidel na to je, hodila do toho vidle IDSK (respektive Středočeský kraj). Přitom by to mohlo již dnes plným rychlíkům ve špičkách příhodně odlehčit.
Rychlíkům se naopak přitíží tím, že expresy nebudou zastavovat na Smíchově.
Ale budou stavět v Radotíně😉
Nevím protože tyto osobáky objednává především plzeňský kraj a končí v Hořovicích a vy ještě víc nesmyslně nekončili v Kařezu.
PK je chtěl objednat po hodině do Berouna, pak přišel Borecký.
Že tyto osobáky objednává hlavně PK , a končí v Hořovicích a vy ještě víc nesmyslně nemuseli končit v Kařezu .(Do Berouna dojede ve špičkách jen každý druhý osobák ) Takže v hořovicích se nemusí přestupovat.
No spíš proč osobáky od Prahy, končí v Berouně, když se stejně bude provádět konverze. Navíc ten překryv bych čekal na trojmezí.
Koukám, že pořád chcete skákat v autobusech po 605 a D5 na Zličín 😀
Až si je středočeský kraj doplatí.
Díky za to. Když jsem nedávno jel přímým busem ze Strašic do Hořovice, dostal jsem dvě jízdenky – jednu na úsek pod IDPK a jeden pro PID. Řidič se mi málem omlouval, že to jinak nejde. Takovou ostudu jsem v dnešní době nečekal (2x nástupní sazba + zóny/pásma, takže to určitě bylo dražší, než v časech před rozvojem IDS bych dostal jeden lístek podle km tarifu a bylo by).
To ale lístek z autobusu neplatil na MHD ve městě. Takových cestujících bylo mraky.
Co tady točíte o MHD? Já nepotřeboval žádnou MHD – v Hořovicích jsem přestupoval na rychlík. Chtěl jsem jet jedním autobusovým spojem (bez přestupu) a přitom jsem překonal krajsou hranici. Proto jsem dostal dvě jízdenky, což asi není ideální stav.
A tím rychlíkem jste pokračoval na PID lístek, jest tak?
Dřív byste kupoval 2 lístky taky: Bus + vlak.
Nevím jestli jste jel až do Prahy s tím PID, ale v Praze byste postaru potřeboval ještě 3. lístek. A s vámi úplně všichni, kteří přijeli vlakem a pokračovali MHD.
IDS holt řeší vetšinu přestupů, nedokáže ale vyřešit všecky. Je o to, aby ubylo dvojích lístků globálně.
PS: Sám pamatuju nutnost kupovat 2 lístky, pokud člověk přestupoval bus-bus i uprostřed okresu. To je s IDS už na jeden lítek.
Mohu poprosit o odpověď, za co mám tolik minusů? Za pravdivý popis reality?
P. S. Z Hořovic jsem pokračoval rychlíkem do Prahy a dále na Moravu (na jednu železniční jízdenku).
Jenže jiní lidé to mají jinak, tu realitu. Podávte to jako byste byl etalonem, kterému se má systém přizpůsobit, aniž byste se díval na ostatní.
Za to, že podle jednoho svého příkladu hodnotíte, že je ten systém špatný. A jak vidíte, kraje vám jdou naproti a příště už si ze Strašic do Hořovic koupíte jen jeden lístek IDPK. A až pojedete zpátky, můžete jet z Hořovic do Strašic (nebo až do Rokycan) na jízdenku PID. A tu jízdenku PID ve městě využijete, až se budete metrem nebo tramvají přesouvat ze Smíchova na Hlavní nádraží. Pak to možná přehodnotíte, koupíte si ze Strašic PID lístek včetně Prahy a jízdenku drah až z hlavního na Moravu.
A to teď nemůžete? Nepovídejte…. 😁
Správně, antipragocentrismus vpřed!
Takových pragocentristů…
Uvědomnění své identity?
Tak ještě prosím pohltit jčk a zavést IDPK i tam. děkuji 🙂
Obdobně na Vysočině IDSJMK 😀
I Karlovarský by mohli zhltnout (a konečně by tam byla nějaká integrace). Jihočechům to ostatně budou organizovat, čili je tu šance na nějakou funkčnost…
Taky jsem se ty přeryvy naučil využívat. Třeba při cestách na sever kombinace PIDu a DÚK vychází o dost levněji než tarif ČD. Jen ty ČD body nějak nepřibývají…
Překryvy jsou pryma…
Souhlasím, jen by se mohla ještě DÚK naučit celodenní jízdenku s platností 24 hodin a ne kalendářní den a bude to prima. Ale už teď PID+DÚK vede.
Jo, „celodenku“, která platí třeba jen od večera (podle času nákupu) do tuším čtyř ráno dalšího dne taky nepobírám. Jinak skoro tak fajn jako IDPK.
Když třeba vidím v IDOSu nebo eshopu ČD Kladno-Úštěk za 221 Kč, tak mi to přijde vyloženě jako drzost. Škoda, že běžný cestující nezná kouzlo krajských tarifů (PID+DÚK = 96) a po tomto šoku jde zase rovnou do auta.
Vím, že je to extrém daný klikatostí spojení, ale v jiných relacích to taky není nevychází moc dobře.
Zkuste kombinaci třeba Sušice-Horažďovice-Plzeň-Rokycany (nově tedy až do Hořovic). Může jít až o tři dopravce (GW, Arriva, ČD) a tedy teoreticky OneTicket (částku se bojím ověřit). V tarifu IDPK to vyjde na 86.
Tak zrovna na tento úsek Vám ČD (či jiný dopravce) nabídne jen jízdenku IDPK za 84, protože podle smlouvy s krajem musí a nesmí Vám prodat Oneticket.
Ale jet až do Hořovic, tak to místo 84 vyjde na 249 přes Horažďovice s GWTR/Arriva/ČD, resp. 266 přes Klatovy s GWTR/ČD (při dnešních cenách).
Neuvěřitelný rozdíl!!!
To ano, ale na pokladně, pokud mě napadne si to koupit celé až tam. Pokud si to kupuju přes Idos (nejlepší dopravní eshop, kdyby tak fungoval, doprčic, Oneticket!) nebo po částech (aneb nevím, že můžu mít jednu jízdenku na vlak, bus a různé dopravce), tak je to k těm 250.
Kombinace tarifů IREDO+PID je při cestě z Trutnovska/Náchodska totéž.