Plzeňský kraj zprovoznil silnici za 140 milionů, má zlepšit dostupnost Sušicka
Silnice II. třídy. Ilustrační foto. Autor: Juandev – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17416653
Podle starosty Sušice Petra Mottla obchvat Brodu přispěje ke zkvalitnění napojení celé Šumavy.
Jsem rád, zato, že kraj do takových staveb investuje, jen mě trochu mě mrzí, že hlavní motivací pro stavbu té silnice je zrychlení tranzitu, zatímco zlepšení kvality života obyvatel té vesnice kraj ani nezmiňuje. Podobná slova pak používajá u průtahu Kolíncem, jako kdyby domy obyvatel okolo silnice a historický mostek byly naobtíž rychlému tranzitu. Snad to bude právě to, co donutí kraj ke stavbě obchvatu i v Kolínci.
Na II/187 je bohužel pořád úzkým hrdlem ten průjezd Kolincem a také Hrádkem u Sušice, serpentiny mezi Hrádkem a Sušicí taky nejsou nic moc. Jinak ta II/187 je z hlediska dopravního významu napojení Šumavy spíš druhořadá, rozhodně je důležitější I/27 (dobré, že se staví obchvat Klatov), II/169 (a I/22, obchvat Horažďovic by se hodil) a I/4 (potřeba něco udělat alespoň v úseku Volyně-Čkyně).
Jak souvisí nový dopravce s rychlostí a lepším napojení na rychlíky?
Blãboly…
Nový dopravce nasadí RS1, svižnějš než stávající regionovy. ČD se soutěže také zúčastnily, ale jejich nabídka byla dražší.
tušíte o kolik bude rychlejší RS1 než nyní?
To s tím přeci vůbec nesouvisí.Rohoduje čekací doba a včasnost R od Brna.Ušetřená minuta ze Sušice na Babín nikoho nezajímá.
Mno tak těch blábolů a nebo jak píšete „Blãbolů“ je v textu docela dost! 😐 Ale pokud se jedná o citace a převzaté materiály, tak to není chyba na straně toho serveru. 🤪
Jinak ten obchvat Brodu a přivaděč Kolince je poměrně luxusní a troufám si tvrdit, že s výjimkou křižovatek je kvalitnější než přiléhající silnice I/22 (směrem na východ a od Bystré na západ)!
Nepochopil jsem, jak obchvat Brodu ušetřil 5 minut, v praxi ani ne minutu