Plzeňský kraj zamítl námitky Českých drah proti vítězství Arrivy. Dopravci zbývá jen ÚOHS
Nové RegioPantery pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy
Vyjádření šéfa Českých drah naznačují, že dopravce už s provozem na lince P1 nepočítá.
Bude mít ten nový dopravce vysílačku a funkční TRS, nebo bude také jezdit jen na mobilní telefon? Zkušenost ukazuje, že jsou z toho pak zbytečné srážky vlaků a úspory se v konečném důsledku mohou prodražit.
ČD jezdí bez vysílačky TRS?
České dráhy nikoli, ty mají většinou vozidlovou část v pořádku. Myslel jsem jiné dopravce z nedávné minulosti.
předřečník zřejmě naráží na fakt, že srážky vlaků v poslední době byly především u ČD
Které vlaky soukromníka se srazily a příčinou byla absence TRS?
Kotle na severu? Mrtvý stojvedoucí UNIDO.
na této lince je snad všude GSM R
Na nic nenarážím, jen jsem s ohledem na převzetí RegioPanterů Arrivou pokládal dotaz za nesmyslný. Nebo dotazující předpokládá, že ČD z RegioPanterů vysílačky a TRS vymontují?
Takže předpokládáte, že ČD z RegioPanterů vysílačky a TRS odmontují?
Vysílačka není součástí těch dotovaných partnerů, ČD tam měly vlastní kterou si zase vymontují?
a bude vozit náhradní lopatku, kdyby ji náhodou ztratil?
Právní oddělení Časem Dojedem se nikdy nevzdává…
péče řádného hospodáře!
Jaký smysl má odvolávat se k tomu, kdo výběrko vypsal? To je přece jasný střet zájmů – zadavatel nezpochybní vlastní rozhodnutí. Takové odvolání přece vždy musí jít o instanci výše.
Takový je postup dle zákona
Krajský úrad ale nemá žádnou nadřízenou instanci výše.
Stejně tak pokud to půjde k ÚOHS, ten nějak rozhodne a proti jeho rozhodnutí se bude chtít někdo odvolat (resp. podat rozklad), zase to bude řešit (rozkladová komise) ÚOHS.
V podstatě souhlasím, ale zákon zní takhle.
Jo to je ono. Neustálé volání po vyšších instancích vede k přebujelé administrativě. Pak se zase bude nadávat na tu přebujelost. Had se spolkne….
Přijde mi to celé soutěžení mimo realitu, jestli to je jen kvůli podmínkám z dotací, tak je to smutné. Buduji si byznys a pak mám o to najednou přijít a předat do rukou konkurence??
A odnesou to cestující, pokud Arriva nesplní, to co má, za pod nákladovou cenu. Ledaže Kraj bude tvrdě vymáhat neplnění smlouvy, to pak má smysl, když už to takhle dopadlo v neprospěch Českých drah.
Když budujete jakýkoliv business, musíte počítat s tím, že na trhu je i konkurence. Každému pekaři by se líbilo, kdyby byl ve svém městě sám. Jaké má taková situace vyústění, si leckdo z nás ještě pamatuje.
Jenže pro modré šoto ultras je ta vzpomínka jako představa ráje.
No jo no, ta opilost mocí nad lidmi, že bez nich nebude chleba, když budou oni chtít…
„Ledaže Kraj bude tvrdě vymáhat neplnění smlouvy…“
To myslíte fakt vážně?
Pro mínusáře:
Já bych tvrdě vymáhal PLNĚNÍ smlouvy.
Budujete byznys s vlakem, který jste dostal z dotace za jasných podmínek. Co na tom furt nechápete.
Jasně, nejlepší je dělat byznys bez konkurence…
Pořádná mafie má dokonce i vlastní „policii“ která dbá na to, aby si nikdo konkurovat nedovolil. Za trest jim může vyhořet dům, otrávit se pes nebo dítě vypadnout ze školy. Jak z okan, tak obrazně. Běda, kdyby někdo odešel od mafie jinam, za zradu je trest smrti. A taky je důležité mafii platit za ochranu před ní samou.
PS: Ano, jeden se tady nechal slyšet, že platnost zákonníku práce by měla být podmíněna zaplacením příspěvků. Podobnost asi nebude náhodná.
A jak to vidí obchodní zástupce pro tuto oblast z ANO???
Tato republika generuje ročně 300 miliard na dividendách firem zahraničních vlastníkú, v ČR z toho nezůstává skoro nic. Je to způsobeno překotnou privatizaci klause, a v podobném duchu se pokračuje.
Ano, lokomotiva typu 380 je zářným příkladem, že jest nutno mít „srdíčko“ při nákupním rozhodování.
Podobně např. ComfortJety, které vychází na cca 1,4 milionu/sedačku. Zatímco nejnovější TGV M vychází na 0,9 milionu/sedačku…. To je jak ve vtipu, jak se stát milionářem… Inu stačí býti miliardářem a koupit ComfortJety pro české pasažéry .
A že jsem tak smělý … budete podobně brojit např. proti podnikání rakouských nádražáků z ÖBB, kteří zajišťují dotovanou regionální dopravu ve většině Jihočeského kraje?
Na 380 stě nebyl nevíte co ta mašina umí …jen kydat hnůj
Mě stačí jak na loko „jásá“ jejich uživatel – firma ČD – ve své výročce
Např. výživná je pasáž o těchto loko v „Ztráty ze snížení hodnoty“
Fakt umí 380 kydat hnůj? Nemumí spíše rozmetat chlévskou mrvu?
Tak určitě; kdybychom sem ty zahraniční investory nepustili, mohli jsme dnes mít průmysl v domácích rukách. Jako třeba v Abcházii. Sice by to nevydělávalo, ale bylo by to naše! Rodinné stříbro se neprodává! Lubomír Soudek, Plzeň.
Vladimír Stehlík, Kladno.
Ignác Lorenz, firma rozprášena, najitel vyhozen z bytu
Otto Vichtrle, výzkum znárodněn, prodán, označen za zbytečný
Josef Sodomka, znárodněn, zatčen, odsouzen
Josef Sousedík, zavražděn nacisty, pozůstalí znárodněni za spolupráci s nacisty – tady se opravdu podařilo přidat urážku ke zranění
Dřív si českého průmyslu vážili…
Mně to psát nemusíte – já plně chápu, že co se týče privatizace po roce 1989, tak žádná z možností nebyla ideální a že hlavním problémem bylo, že bylo víceméně vše státní (dokonce na rozdíl od některých dalších ex-komunistických zemí, kde aspoň drobné provozovny byly i za socialismu soukromé).
CKD
Zvláštní, že jiní vyčítají Klausovi právě jiný způsob privatizace než přímý prodej zahraničním vlastníkům.
Vyčítají mu kupónovou privatizaci.
To už je na běžného novinkového diskutéra příliš mnoho detailů.
Já si myslím, že rozdání občanům je lepší. Kdybych měl generálovat po bitvě (dát do toho i informaci, jak to dopadlo) tak:
Neměly být kupony zadarmo. Mělo se prodávat s podmínkou „konečný vlastník jen místní občan.“
Česko(slovenské) podniky v době privatizace potřebovaly dvě věci: kapitál na modernizaci výroby a přístup na nové (solventní) trhy (respektive zapojení do světových dodavatelských řetezců – v rámci tehdy probíhající globalizace). Ani jedno z toho jim „drobný český korunový akcionář“ nemohl zajistit.
Plus potřebovaly česko-slovenské firmy peníze na nákup zásob.
Neboť v 80. letech vláda ČSSR vysokým zdaněním firmy vysála skoro až „na dřen“. A pak část peněz firmám vrátila, ale formou bankovních úvěrů, které byly úročeny.
Těmto socialistickým úvěrům se říkalo: „Úvěry na trvale obracející zásoby“.
Byl by k tomu nějaký zdroj? (zvědavost, slyším to prvně)
Já to znám z doslechu, v praxi jsem se s tím nepotkal. Říkali tomu TOZ nebo TOZy. Původní úrok 3% byl v polovině 80.let zdražen na 6%.
Velkou část těchto úvěrů někdy na začátku 90. let převzala Konsolidační banka Praha ve státním vlastnictví, která neměla být privatizována.
Řádově šlo o stovky miliard Kč.
Nezapomeň říct že v tu dobu byl rozpočet 150 000 000 000% celou ČSSR takže 1 000 000 000 za socialismu bylo něco jako 100 000 000 000 dneska
No, hurá. Něco se dá od Vás přece jen číst, člověk se něco dozví ale hlavně to má hlavní a patu. 👍
To ti Kellner family, Toman, Kretinsky a další dolarové miliardáři nestačí ?
Pokud by Krečímu nedávali „podvedení“ papirky zadarmo, ale vlastní tisícovky, trošku by o tom přemýšleli.
Mimochodem dividendy jsou odměna za zisk vzniklý z peněz, který do té které firmy ti vlastníci vložili. A co se týče „překotnosti“ privatizace (kdy Klaus mimochodem právě byl spíše zastáncem toho, ať „peníze zůstanou doma“ – viz přímé prodeje českým vlastníkům či viz kupónová privatizace), tak např. maďarský příklad po roce 1989 ukazoval jiné úskalí – rozkrádání státních podniků zevnitř (i když O. K., k témuž leckde došlo i při té kupónové privatizaci; o to nižší hrozba takového rozkrádání byla při přímém prodeji solidnímu, byť zahraničnímu, vlastníkovi). P. S. ČD nebyly privatizovány nikdy. A za Klause byly státním molochem s… Číst vice »
A co firmy, které generují zisk v zahraničí a přelévá se do ČR? To vám taky vadí? A kolik máte akcií, aby ten zisk zůstal v ČR?
Víte vůbec co je dividenda?
Kupte si akcie té firmy a dividendy budou chodit vám.
Ne. Je to způsobené genocidním zdaněním českých zaměstnanců, díky čemuž postupně vymírají. Naopak na danění firem se kašle, a je jim povoleno vyvádět zisky i nedaněně přez nastřelené ceny za poradentství, software, reklamy či licence na názvy a podobné blbosi.
Ale vy si svůj vlastní zisk (mzdu) klidně vyvážíte do zahraničí na dovolenou, žejo?
Genocidní zdaněním zaměstnanců je co, prosím? Máme rovnou 15% daň, tak moc nechápu kde je ta genocida. To vám vadí 8% solidární daň, ta už byla ale zrušena a byla nad 140.000 měsíčně hrubého.
klause někdo privatizoval? 😀 😀
tak hlavně aby měli zaměstnance, bez toho to nepojede.
tak hlavně aby měli zaměstnance bez toho jim to nepojede
Tak hádám, že strojvedoucí od ČD budou dále pracovat na svých pozicích u ČD a jezdit tam, kde jezdili dřív ve stínových vlacích…
Zdá se, že firma ČD je v situaci, kdy obrací každý haléř. Pokud by kauce pro ÚOHS byla 20 milionů, tak ČD patrně nechce riskovat ztrátu tak velkého objemu financí. Ono si stačí uvědomit, že těch 20 mega je zhruba třetina, co ČD zaplatila za VYDOS Bus s flotilou cca 60 busů. Kde jsou ty časy, kdy koncern ČD plýtval desítkami milionů např. 30 milionů do rekonstrukce 70ti leté techniky Stříbrný Šíp. Podobně si asi v ČD rvou vlasy, když za Babišovy vlády se ČD pustila do zprovoznění „hromady šrotu“ – staletá parní loko 365.0 – o kterou nikdo solventní… Číst vice »
Nereagujte, nekrmte trolla
Mě by vcelku zajímalo kde bere takový kvantum textů co sem pořád sype. Ale co, stejně se to nikdy nedozvíme tak to necháme koňovi, ten má větší hlavu.
Štve mě vyhazování státních peněz na ptákoviny, které by mohly posloužit, aby naše společnost měla budoucnost. Např. vyhazování za staleté parní loko. V 2017 bylo plánováno, že budou „kompletně zrestaurovány 3 parní lokomotivy“… typy: 365.0, 210.0 „Serenyi“ a 411.0 „Conrad Vorlauf Dnes tyto 3 lokomotivy plus 464.0 Ušatá patrně budou stát mnohem víc, možná až dvojnásobek částky původně odhadované. A to nepočítám Albatros, kterého plichtí v České Lípě, ale to snad nebude tak strašná finanční rána. Je zbytečné investovat do dalších parních loko, protože pro ně chybí zázemí (voda,…), a regionálně chybí párychtiví solventní zájemci. V centrech velkých měst nechtějí… Číst vice »
Tovizejo. Možná by sis měl vytvořit nějaký transparenty. Třeba jako
„Likvidací lokálek zajistíme budoucnost našich dětí“
„Oprava parních lokomotiv je zločin“
„Kam nevedou koleje, tam na světě dobře je“
A přitom by stačilo použít selský rozum:
Když mi výdělek stačí na chleba s máslem, tak nemůžu utrácet za kaviár a za chlebíčky.
Jasně, dej si chleba s máslem ale prosimtě už neřeš světovou ekonomiku, jo?
V dlouhém období jsme všichni mrtví.
Tak neřešte radši nic nebo z vašich plku někdo bude mít predcasnou smrt.
PS: jestli je něco prasecina a debilita, tak to není oprava parních masin, jakkoliv to za co to NTM soutěži…je fakt síla…ale spíš dotace pro podnikatele. Podívejte se např na takovou firmu LN group. Za to by bylo hned několik parovek
Šetřit se musí všude. Jo souhlasím, že v těch desítkách miliard dotací pro nádražáky jsou peníze za parní loko minoritní položka.
Ale halíře, dělají talíře.
Ad dotace pro LN group… promiňte, ale můj den má 24 hodin. Čili jsem vrchovatě splnil svoji morální povinnost, když se věnuji „tureckému hospodaření“ v jedné oblasti, o které něco vím i jako uživatel (=pasažér).
Na další už nemám čas, nezlobte se. Ale třebas je to parketa pro Vás, to pranýřovat.
lidé pochopte… ČD sice „daly“ mld za nove jednotky, ale 85% z oné mld. šlo z veřejných peněz OPD , takže ČD daly pouze 15% z oné mld. a nyní po několika letech používaní těch svých 15% podílu musí prodat nové společnosti. Nebo snad ČD mají zájem odkoupit 85% těch jednotek? ( i když to tady nelze), ale ano, pokud by je teoreticky ČD chtěly pro sebe (opět píší, že to tady NELZE), musely by teoreticky doplatit 85% . Je to fakt těžká matematika?
My to chápeme. Teda aspoň ti co už jim bylo 15
Ono se taky zapomíná na otázku hotovosti. Uvědomme si, že za měsíc musí ČD splatit 400 milionů EUR (cca 10 miliard). https://www.denik.cz/ekonomika/ceske-drahy-vydaly-dluhopisy-za-vice-nez-10-miliard-korun-20160525.html
A to ještě firmu ČD čeká placení za obtížně využitelné vlaky jako ComfortJet či RegioFox či dvouvagonkové RegioPantery 3. generace. Plus nesmyslně rychlé zavádění ETCS Babišovou vládou.
Čili v ČD spíše budou rádi, že dostanou hotovost za nejstarší generaci panterů a poplatí část faktur.
to nejsou nejstarší panteři, ne? to byl upgrade …
Podle mého těch 9x Panterů je 7Ev (což spolu s InterPantery 10Ev a zrušenou dodávkou do Německa je nejstarší generace Panterů)
viz datasheet https://www.skodagroup.com/admin/wp-content/uploads/2021/06/RegioPanter-serie.pdf
já teda nevím přesně, ale ty co byly pro linku P1 už měly nějaké věci jinak…. první byly snad 2014 (řada 640), pro PK linku P1 až v roce 2018 (řada 650)
Mluvím o 1. generaci, tj.
a) Firemní označení Škoda 7Ev
typ 640
640.1 (dodáván jako 440)
650
a ten typ určený do Německa (zrušeno)
tj. RegioPantery
b) Firemní označení Škoda 10Ev
typ 660
tj. InterPanter
Podle mého názoru laika je hlavní rozdíl mezi generacemi Panterů v podvozku
Musím se zeptat – vážně jsou České dráhy povinny prodat Regiopantery v barvách Plzeňského kraje novému dopravci ? Pokud je to majetek Českých drah, ač pořízený z dotací, je to majetek Českých drah a jak s ním naloží je jen na nich. Otázkou je, jak byla dotace poskytnuta a zda je toto v podmínkách. Jiný případ je to v JMK, kdy jsou Moravie majetkem kraje. Tudíž případný nový provozovatel je musí dostat.
Podmínky prodeje jsou součástí smlouvy o poskytnutí dotace. Kterou ČD podepsaly, dobrovolně.
Aha, tak to jsem nevěděl …. tak to pak zcela mění situaci a je to stejné jako v JMK s Moravií …
ty jednotky vlastně vůbec nikdy nebyly pořádně ČD, ty patří více kraji než ČD 😉 kdoví jestli vůbec na sobě mají logo ČD 😉
Mají. Dokonce je logo ČD i na sklech oken, ale to je zcela irelevantní, nakonec tam bude logo Arrivy. Ty Pantery jsou v krajském nátěru, takže to nebude problém.
však si pamatuji, jak se hlasovalo, jakou budou mít barvu. a tehdy to řešil kraj…
Není. Moravie patří přímo kraji a dopravce je pouze používá, pantery v Plzni nyní patří ČD a koupí je Arriva, tedy patří dopravci.
Já bych řekl, že v těchto případech jde spíše o správce a uživatele, než plnohodnotného majitele. Ať se jedná o ČD,nebo Arrivu.
Spíš majitel s omezenými vlastnickými právy. Např. jako nemovitost na hypotéku, se zástavou ve prospěch banky. Což tedy spousta joudů interpretuje jako „ten barák je stejně banky“, ale to je blbost. Barák je toho, kdo je v katastru.
v katastru možná, ale je tam zároveň záznam, a když větší část domu financuje někdo jiný tak do splacení to vlastně patří i tomu, do platí. nevím, co pořád nechápete…
Zástavní právo není vlastnické právo.
Nikoliv. Nechápeš to totiž ty. Ne, ten barák nepatří bance. Patří majiteli s omezením práv s ním nakládat. Co na tom pořád nechápeš?
jenže když nebudeš platit, tak ti ho seberou 😉
Ano, v zásadě jde o takový nájem. Je to především kvůli poskytování nedovolené veřejné podpory a podobných záležitostí.
Proč mám mínusy za otázku ? Nevěděl jsem, zeptal jsem se … Otázky se snad mínusovat nemusejí … Nebo napište proč mínus … jakože nevím a slušně se zeptám ?
Já sice plusy a ani mínusy nedávám. Ale Vaši otázku považuji za důležitou. Např. s ohledem na investiční dotace na nákup vlaků např. na Slovensku.
Copak na Slovensku, když dopravce dostane investiční dotaci na vlaky pro dotovanou linkou (regio) dopravu, tak proběhne soutěž mezi dopravci na tuto linku?
Ne. Pokud vím, tak 100% dotací na vlaky jde firmě ŽSSK, která dotovanou techniku bez soutěže provozuje na linkách, kde je provoz linky dotován.
Majetek českých drah je to jen z 15%
Hypoteticky díky dotacím je 85% jednotky kraje (rikam hypoteticky)
Vysoutěžili nereálné…………. kde má vítěz nové soupravy, kde má depo, kde má personál a servis ? Fakt ta cena je po 15 let stejná? Hmm Uvidíme
Soupravy odkoupí od ČD, lidi přejdou, servis rády zajistí ČD ve svém novém depu, cenu řeší inflační doložka. Ještě na něco Arriva zapomněla?
To bych chtěl vidět kubrte jak budou lidi přecházet k arrive 😅😅 za ty směsné peníze , pohádka
Hele, tohle poslouchám minimálně 12 let, od nástupu Regiojetu. Tak nevím, kdo těm „soukromníkům“ s těma vlakama jezdí. Jen Arriva potřebuje několik stovek fírů (v ČR). Možná k nim nikdo od ČD nepřešel, a všichni jejich fírové jsou „nová krev“ – což je vlastně fajn, pro železnici jako systém. No. Spíš to bude tak napůl, někdo přejde od ČD, někdo odjinud, někdo z ulice.
47 čistého za normu pohádka? To bych chtěl vědět, kolik v Plzni mají.
Proč by zaměstnanci přecházeli k Arrivě? Aby si pohoršili nejen finančně?
Vždyť ČD má v kraji spoustu jiných výkonů, kde se těch pár lidí, co pracovali v rámci tohoto ramene, uplatní…
A jak vyřešili dostatek odborníků v minulosti?
V 2004 pasažérská ČD přepravila 6,5 milionu osobokilometrů
V 2019 pasažérská ČD přepravila 8,7 milionu osobokilometrů a ostatní pasažérští dopravci dalších zhruba 2,3 milionu osobokilometrů.
A lze předpokládat, že řidičů vlaků regionálně bude přebytek s ohledem např. na loňskou bilanci veřejné dotované dopravy v jednom kraji … cituji:
„u autobusů kryly tržby náklady z 43%,
u železnice je ten poměr nižší – jen 16%.“
I když jsem si řekl, že nebudu na kindršotouše a kindrekonoma reagovat, tak tady mi to nedá.
Jestliže tady sám ukazujete, že narůstá, i díky dalším osobním dopravcům, počet osobokilometrů, tak kde berete, že bude nadbytek strojvedoucích.
Vždyť to nedává logiku. Jestliže se neustále zvyšuje rozsah dopravy, tak pokud nedojde k masivnímu nárůstu strojvedoucích, jako že tomu zatím tak není, tak jich bude neustále méně, už jen díky stárnutí populace.
Tady se sám střílíte do nohy a to ještě ukázkově.
Já bych za výrazivo typu „pasažérská ČD“ dával trvalý a neodvolatelný ban.
Treba kvuli nástupního místa ???
Nástupní místo nebude jen Plzeň (ale mohu se mýlit)
A to je nějaká výhoda? Začátek v Plzni, konec v Horažďovicích a druhý den nástup třeba v Pňovanech… po tom jistě každý touží 😀
A u ČD nejsou spací směny?
Jsou, ale ne v tomhle stylu. Konec a začátek je vždycky na stejném místě.
A to u Arrivy není, případně nebude?
Když si vezmu ten odstup 3% mezi nabídkou RGJ a nabídkou ČD…V delším časovém horizontu to myslím znamená umíráček pro nákupy dieslových vlaků firmou ČD jako RS1 nebo RegioFox. Alébrž brzká konverze některých dieslových tratí na autobusovou dopravu resp. automobilovou spolujízdu (viz průzkum očekávání veřejnosti lobbysty SVODu, že vadí malá návaznost vlaků na zbývající druhy dopravy = parking atd.) A podobně se to odrazí i na prodělečné pobočce ČD Nostalgie… Pro nostalgické jízdy si ČD nechají vlaky typu 854 (pokud se je nepovede prodat). Jeví se jako příhodné, že ŽSSK shání 26 ojetých dieslových vlaků a ČD má k typu… Číst vice »
Nekrmte prosím trolla…
A kdyby Slováci chtěli jen 25 tak nám zůstane muzejní kousek, co? (y)
Nepochopil jsi výraz „Nekrmte prosím trolla“? Proč na něj reaguješ?
Nám ne. Firmě ČD by zbylo cca 24 kousků. Předpokládám, že by tak 15 až 20 kousků odstavili a vydělávali prodejem dílů.
A zbývajících 5 až 10 kousků vlaku typu 854 by bylo jako zálohy a pro ukázku občasných tzv. nostalgických jízd ve stylu: srovnej starý (854) s novým (RegioFox, RegioPanter a autobusy).
To by byla souprava motorového vozu (dieselového vagónku) a řídícího vozu (koncového vagónku s pokojíčkem pro řidiče; ok, tohle mě vyloženě bolelo napsat), poptávány jsou ucelené jednotky. Navíc na vícero místech toho dokumentu ZSSK jsou ty jednotky označeny jako nízkopodlažní, což 854 + 80-29 rovněž neplní.
Souhlas, a ani nevyhovují co se týče stáří.
Ale když si pročtete závěry slovenského MinFinancí = mělo by se měnit zadání, aby ŽSSK vybíraly z co největšího sortimentu ojetinek = aby utratili co nejmíň za tyto dieslové málokapacitní, tedy neperspektivní, vlaky.
Protože slovenské MinFin upozorňuje, že největší investiční dluh ŽSSK je u elektrických loko.
Osobně si myslím, že favoritem jsou nevyužité dieslové vagony 628.4 (=verze s výkonnějším motorem než co jezdí jako 845.1 u Arrivy).
Je otázkou jaká byla výše dotace. Neboť firma ČD uvádí výši dotace = 642 milionů jako 85% z pořizovací ceny, což vychází na 84 milionů/1x RegioPanter.
Ale dvouvagonkové RegioPantery stály myslím výrazně víc.
Čili možná došlo k nějakému krácení dotace. Anebo si to blbě napsaly České dráhy na svůj web
https://ceskedrahy.cz/obnova-vozoveho-parku-pro-plzensky-kraj-i
Tož bude zajímavé kolik vlastně Arriva zaplatí za tyto vlaky od ČD.
Nekrmte prosím trolla…
Trapná snaha zavírat vrata stáje, když už byl kůň ukraden.
Spíš jde o to, že ČD přišli o zakázku, která je do budoucna bude hodně bolet. Arriva se dostala do elektrické trakce v regionální dopravě na 15 let s relativně novými jednotkami od Škody.
Což znamená i problém do budoucna, protože v regionálních spojích v elektrické trakci měla v ČR budoucnost díky pořízení jednotek regiopanter. A na rozdíl od dieslovych jednotek, kde je spousta dalších dopravců (Arriva, Die Länderbahn, GWTR, LET, RCAS, …). V elektrické trakci uspěl pouze Regiojet, pro který to nebyla úplně priorita. A nyní dostanou dalšího významného konkurenta, což bude zejména pro soutěže okolo roku 2030 problém.
Myslím, že to ale ve skutečnosti nikoho netrápí. Ani objednatele, ani stát, ani cestující. ČD čeká osud ČSA, po kterých zbylo akorát pár odštěpených dceřiných firem o kterých běžný člověk ani neví že existují. A nikdo pro ně netruchlí.
Navíc v tomto výběru nabídl RJ, jako druhý v pořadí, podobnou cenu jako ČD i když by tam musel, na rozdíl od „domácích ČD“, veškeré služby zázemí řešit na komerční bázi.
Doufám, že Arriva na této zakázce předvede, že to za nabídnutých nákladů lze v pohodě provozovat a že se neznemožní tím, že by z důvodu jejich podhodnocení došlo ke snížení standardu pro koncového uživatele.
O motivaci Arrivy v této zakázce je obtížné něco usuzovat. Protože toho spoustu nevíme.
Např. z pohledu Trenitalia (Die Ländernbahn) se jeví příhodné geografické rozložení linek firmy Arriva i firmy GW Train… Pokud má Trenitalia peníze na akvizice dopravců, tož Italo patrně koupit nesmí, ale Arriva je na prodej….
Strojvedoucí ve vozidle bude, vlakvedoucí ve vozidle také bude a vozidlo se musí udržovat dle udržovacího řádu pro dané vozidlo, neb ECM a tedy se to nedá obchcávat. Vozidlo též bude muset být uklízeno.
Snížením standardu pro koncového uživatele jsem nemyslel to, že by na vlaku chyběl strojvedoucí, nebo vlakvedoucí a vlak by kvůli tomu ani nevyjel, to by byl už prů….
Např. třetí a zejména ten čtvrtý bod vašeho komentáře může být v případě finanční tísně realisován docela „flexibilně“.
Třetí bod flexibilně řešily ČD a výsledky jsou dodnes patrné a je třeba je skrývat pod výmluvy typu: Opravci našich vozidel nestíhají.
Záleží na dvou věcech. Je tam poměrně velký rozptyl v kilometrech/rok. Druhá věc je instalace ETCS do jednotek a jejich servis. Pokud se domluví Arriva se Škodou na obojím za rozumnou cenu, tak mohla díky tomu nabídnout nižší částku. Vliv může mít i započítání možné dotace na ETCS
Ale já bych ty vrata zavřel. I pro údržbu. Dílna má práce dost i bez těchto jednotek. V depu prostě místo není.
To záleží jestli z pohledu ČD by byla zisková zakázka na servis vlaků jiného dopravce.
Pokud by byla zisková a pokud by byla volná kapacita garáží ČD, tak vedení firmy ČD zakázku přijmout MUSÍ, neboť by porušoval práva věřitelů firmy ČD, tj. zejména bankéřů.
Vizte nejnovější údaje Skupiny ČD = k 30.6.2022
Cituji:
Závazky 74,21 miliardy Kč
Peněžní prostředky+p. ekvivalenty 2,11 miliardy Kč
V tom modernizovaném depu v Plzni? Pracuješ jako jeho vedoucí? Už se těším, jak budeš na GŘ obhajovat, aby tenhle kšeft ČD odmítly.
Podstav, ČD nestíhají ani údržbu vlastních vozů (však od schválení ECM uběhlo jenom pár let).
Inu vedení ČD má asi stejný názor jako paní Ing. Hnulíková z Arrivy (ex ČD) před pár měsíci… cituji: „Dnes jsme na vrcholu objednávky.“
https://zdopravy.cz/podcast-nejvetsi-uspech-railjety-pro-ceske-drahy-rika-ludka-hnulikova-133499/
Ta sedla 🙂