Plzeňský kraj zamítl námitky Českých drah proti vítězství Arrivy. Dopravci zbývá jen ÚOHS

Nové RegioPantery pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhyNové RegioPantery pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy

Vyjádření šéfa Českých drah naznačují, že dopravce už s provozem na lince P1 nepočítá.

129 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Skládaný

Bude mít ten nový dopravce vysílačku a funkční TRS, nebo bude také jezdit jen na mobilní telefon? Zkušenost ukazuje, že jsou z toho pak zbytečné srážky vlaků a úspory se v konečném důsledku mohou prodražit.

bkv

ČD jezdí bez vysílačky TRS?

Pavel Skládaný

České dráhy nikoli, ty mají většinou vozidlovou část v pořádku. Myslel jsem jiné dopravce z nedávné minulosti.

Jiří Kocurek

předřečník zřejmě naráží na fakt, že srážky vlaků v poslední době byly především u ČD

Které vlaky soukromníka se srazily a příčinou byla absence TRS?

David Peca

Kotle na severu? Mrtvý stojvedoucí UNIDO.

libor

na této lince je snad všude GSM R

bkv

Na nic nenarážím, jen jsem s ohledem na převzetí RegioPanterů Arrivou pokládal dotaz za nesmyslný. Nebo dotazující předpokládá, že ČD z RegioPanterů vysílačky a TRS vymontují?

bkv

Takže předpokládáte, že ČD z RegioPanterů vysílačky a TRS odmontují?

Leinad

Vysílačka není součástí těch dotovaných partnerů, ČD tam měly vlastní kterou si zase vymontují?

libor

a bude vozit náhradní lopatku, kdyby ji náhodou ztratil?

Jan

Právní oddělení Časem Dojedem se nikdy nevzdává…

ABC

péče řádného hospodáře!

Geralt

Jaký smysl má odvolávat se k tomu, kdo výběrko vypsal? To je přece jasný střet zájmů – zadavatel nezpochybní vlastní rozhodnutí. Takové odvolání přece vždy musí jít o instanci výše.

ABC

Krajský úrad ale nemá žádnou nadřízenou instanci výše.
Stejně tak pokud to půjde k ÚOHS, ten nějak rozhodne a proti jeho rozhodnutí se bude chtít někdo odvolat (resp. podat rozklad), zase to bude řešit (rozkladová komise) ÚOHS.

Leinad

V podstatě souhlasím, ale zákon zní takhle.

Jan Sova

Jo to je ono. Neustálé volání po vyšších instancích vede k přebujelé administrativě. Pak se zase bude nadávat na tu přebujelost. Had se spolkne….

novotný

Přijde mi to celé soutěžení mimo realitu, jestli to je jen kvůli podmínkám z dotací, tak je to smutné. Buduji si byznys a pak mám o to najednou přijít a předat do rukou konkurence??

A odnesou to cestující, pokud Arriva nesplní, to co má, za pod nákladovou cenu. Ledaže Kraj bude tvrdě vymáhat neplnění smlouvy, to pak má smysl, když už to takhle dopadlo v neprospěch Českých drah.

Kubrt

Když budujete jakýkoliv business, musíte počítat s tím, že na trhu je i konkurence. Každému pekaři by se líbilo, kdyby byl ve svém městě sám. Jaké má taková situace vyústění, si leckdo z nás ještě pamatuje.

Pražák

Jenže pro modré šoto ultras je ta vzpomínka jako představa ráje.

Jiří Kocurek

No jo no, ta opilost mocí nad lidmi, že bez nich nebude chleba, když budou oni chtít…

Karl vB.

„Ledaže Kraj bude tvrdě vymáhat neplnění smlouvy…“
To myslíte fakt vážně?

Karl vB.

Pro mínusáře:
Já bych tvrdě vymáhal PLNĚNÍ smlouvy.

Lomb

Budujete byznys s vlakem, který jste dostal z dotace za jasných podmínek. Co na tom furt nechápete.

bkv

Jasně, nejlepší je dělat byznys bez konkurence…

Jiří Kocurek

Pořádná mafie má dokonce i vlastní „policii“ která dbá na to, aby si nikdo konkurovat nedovolil. Za trest jim může vyhořet dům, otrávit se pes nebo dítě vypadnout ze školy. Jak z okan, tak obrazně. Běda, kdyby někdo odešel od mafie jinam, za zradu je trest smrti. A taky je důležité mafii platit za ochranu před ní samou.

PS: Ano, jeden se tady nechal slyšet, že platnost zákonníku práce by měla být podmíněna zaplacením příspěvků. Podobnost asi nebude náhodná.

Jan Novák

A jak to vidí obchodní zástupce pro tuto oblast z ANO???

toor555

Tato republika generuje ročně 300 miliard na dividendách firem zahraničních vlastníkú, v ČR z toho nezůstává skoro nic. Je to způsobeno překotnou privatizaci klause, a v podobném duchu se pokračuje.

Olcit

Ano, lokomotiva typu 380 je zářným příkladem, že jest nutno mít „srdíčko“ při nákupním rozhodování.

Podobně např. ComfortJety, které vychází na cca 1,4 milionu/sedačku. Zatímco nejnovější TGV M vychází na 0,9 milionu/sedačku…. To je jak ve vtipu, jak se stát milionářem… Inu stačí býti miliardářem a koupit ComfortJety pro české pasažéry .

A že jsem tak smělý … budete podobně brojit např. proti podnikání rakouských nádražáků z ÖBB, kteří zajišťují dotovanou regionální dopravu ve většině Jihočeského kraje?

Zeryk

Na 380 stě nebyl nevíte co ta mašina umí …jen kydat hnůj

Olcit

Mě stačí jak na loko „jásá“ jejich uživatel – firma ČD – ve své výročce

Např. výživná je pasáž o těchto loko v „Ztráty ze snížení hodnoty“

Alexandr Mikulka

Fakt umí 380 kydat hnůj? Nemumí spíše rozmetat chlévskou mrvu?

Kubrt

Tak určitě; kdybychom sem ty zahraniční investory nepustili, mohli jsme dnes mít průmysl v domácích rukách. Jako třeba v Abcházii. Sice by to nevydělávalo, ale bylo by to naše! Rodinné stříbro se neprodává! Lubomír Soudek, Plzeň.

xyz

Vladimír Stehlík, Kladno.

Jiří Kocurek

Ignác Lorenz, firma rozprášena, najitel vyhozen z bytu
Otto Vichtrle, výzkum znárodněn, prodán, označen za zbytečný
Josef Sodomka, znárodněn, zatčen, odsouzen
Josef Sousedík, zavražděn nacisty, pozůstalí znárodněni za spolupráci s nacisty – tady se opravdu podařilo přidat urážku ke zranění

Dřív si českého průmyslu vážili…

xyz

Mně to psát nemusíte – já plně chápu, že co se týče privatizace po roce 1989, tak žádná z možností nebyla ideální a že hlavním problémem bylo, že bylo víceméně vše státní (dokonce na rozdíl od některých dalších ex-komunistických zemí, kde aspoň drobné provozovny byly i za socialismu soukromé).

Vojtěch

CKD

xyz

Zvláštní, že jiní vyčítají Klausovi právě jiný způsob privatizace než přímý prodej zahraničním vlastníkům.

Vyčítají mu kupónovou privatizaci.

Kubrt

To už je na běžného novinkového diskutéra příliš mnoho detailů.

Leinad

Já si myslím, že rozdání občanům je lepší. Kdybych měl generálovat po bitvě (dát do toho i informaci, jak to dopadlo) tak:
Neměly být kupony zadarmo. Mělo se prodávat s podmínkou „konečný vlastník jen místní občan.“

Kubrt

Česko(slovenské) podniky v době privatizace potřebovaly dvě věci: kapitál na modernizaci výroby a přístup na nové (solventní) trhy (respektive zapojení do světových dodavatelských řetezců – v rámci tehdy probíhající globalizace). Ani jedno z toho jim „drobný český korunový akcionář“ nemohl zajistit.

Olcit

Plus potřebovaly česko-slovenské firmy peníze na nákup zásob.

Neboť v 80. letech vláda ČSSR vysokým zdaněním firmy vysála skoro až „na dřen“. A pak část peněz firmám vrátila, ale formou bankovních úvěrů, které byly úročeny.

Těmto socialistickým úvěrům se říkalo: „Úvěry na trvale obracející zásoby“.

Lukáš Chytil

Byl by k tomu nějaký zdroj? (zvědavost, slyším to prvně)

Olcit

Já to znám z doslechu, v praxi jsem se s tím nepotkal. Říkali tomu TOZ nebo TOZy. Původní úrok 3% byl v polovině 80.let zdražen na 6%.

Velkou část těchto úvěrů někdy na začátku 90. let převzala Konsolidační banka Praha ve státním vlastnictví, která neměla být privatizována.

Řádově šlo o stovky miliard Kč.

Vojtěch

Nezapomeň říct že v tu dobu byl rozpočet 150 000 000 000% celou ČSSR takže 1 000 000 000 za socialismu bylo něco jako 100 000 000 000 dneska

Tonda Sehnal

No, hurá. Něco se dá od Vás přece jen číst, člověk se něco dozví ale hlavně to má hlavní a patu. 👍

Vojtěch

To ti Kellner family, Toman, Kretinsky a další dolarové miliardáři nestačí ?

Leinad

Pokud by Krečímu nedávali „podvedení“ papirky zadarmo, ale vlastní tisícovky, trošku by o tom přemýšleli.

xyz

Mimochodem dividendy jsou odměna za zisk vzniklý z peněz, který do té které firmy ti vlastníci vložili. A co se týče „překotnosti“ privatizace (kdy Klaus mimochodem právě byl spíše zastáncem toho, ať „peníze zůstanou doma“ – viz přímé prodeje českým vlastníkům či viz kupónová privatizace), tak např. maďarský příklad po roce 1989 ukazoval jiné úskalí – rozkrádání státních podniků zevnitř (i když O. K., k témuž leckde došlo i při té kupónové privatizaci; o to nižší hrozba takového rozkrádání byla při přímém prodeji solidnímu, byť zahraničnímu, vlastníkovi). P. S. ČD nebyly privatizovány nikdy. A za Klause byly státním molochem s… Číst vice »

DavidS

A co firmy, které generují zisk v zahraničí a přelévá se do ČR? To vám taky vadí? A kolik máte akcií, aby ten zisk zůstal v ČR?

Jiří Kocurek

Víte vůbec co je dividenda?
Kupte si akcie té firmy a dividendy budou chodit vám.

Peeetr

Ne. Je to způsobené genocidním zdaněním českých zaměstnanců, díky čemuž postupně vymírají. Naopak na danění firem se kašle, a je jim povoleno vyvádět zisky i nedaněně přez nastřelené ceny za poradentství, software, reklamy či licence na názvy a podobné blbosi.

Jiří Kocurek

Ale vy si svůj vlastní zisk (mzdu) klidně vyvážíte do zahraničí na dovolenou, žejo?

Lukáš Chytil

Genocidní zdaněním zaměstnanců je co, prosím? Máme rovnou 15% daň, tak moc nechápu kde je ta genocida. To vám vadí 8% solidární daň, ta už byla ale zrušena a byla nad 140.000 měsíčně hrubého.

Tomáš

klause někdo privatizoval? 😀 😀

kopanin

tak hlavně aby měli zaměstnance, bez toho to nepojede.

zdydy

tak hlavně aby měli zaměstnance bez toho jim to nepojede

Jiří Kocurek

Tak hádám, že strojvedoucí od ČD budou dále pracovat na svých pozicích u ČD a jezdit tam, kde jezdili dřív ve stínových vlacích…

Olcit

Zdá se, že firma ČD je v situaci, kdy obrací každý haléř. Pokud by kauce pro ÚOHS byla 20 milionů, tak ČD patrně nechce riskovat ztrátu tak velkého objemu financí. Ono si stačí uvědomit, že těch 20 mega je zhruba třetina, co ČD zaplatila za VYDOS Bus s flotilou cca 60 busů. Kde jsou ty časy, kdy koncern ČD plýtval desítkami milionů např. 30 milionů do rekonstrukce 70ti leté techniky Stříbrný Šíp. Podobně si asi v ČD rvou vlasy, když za Babišovy vlády se ČD pustila do zprovoznění „hromady šrotu“ – staletá parní loko 365.0 – o kterou nikdo solventní… Číst vice »

Jméno*

Nereagujte, nekrmte trolla

Profesor

Mě by vcelku zajímalo kde bere takový kvantum textů co sem pořád sype. Ale co, stejně se to nikdy nedozvíme tak to necháme koňovi, ten má větší hlavu.

Olcit

Štve mě vyhazování státních peněz na ptákoviny, které by mohly posloužit, aby naše společnost měla budoucnost. Např. vyhazování za staleté parní loko. V 2017 bylo plánováno, že budou „kompletně zrestaurovány 3 parní lokomotivy“… typy: 365.0, 210.0 „Serenyi“ a 411.0 „Conrad Vorlauf Dnes tyto 3 lokomotivy plus 464.0 Ušatá patrně budou stát mnohem víc, možná až dvojnásobek částky původně odhadované. A to nepočítám Albatros, kterého plichtí v České Lípě, ale to snad nebude tak strašná finanční rána. Je zbytečné investovat do dalších parních loko, protože pro ně chybí zázemí (voda,…), a regionálně chybí párychtiví solventní zájemci. V centrech velkých měst nechtějí… Číst vice »

Profesor

Tovizejo. Možná by sis měl vytvořit nějaký transparenty. Třeba jako
„Likvidací lokálek zajistíme budoucnost našich dětí“
„Oprava parních lokomotiv je zločin“
„Kam nevedou koleje, tam na světě dobře je“

Olcit

A přitom by stačilo použít selský rozum:

Když mi výdělek stačí na chleba s máslem, tak nemůžu utrácet za kaviár a za chlebíčky.

Profesor

Jasně, dej si chleba s máslem ale prosimtě už neřeš světovou ekonomiku, jo?

Gwann

V dlouhém období jsme všichni mrtví.

Tak neřešte radši nic nebo z vašich plku někdo bude mít predcasnou smrt.

PS: jestli je něco prasecina a debilita, tak to není oprava parních masin, jakkoliv to za co to NTM soutěži…je fakt síla…ale spíš dotace pro podnikatele. Podívejte se např na takovou firmu LN group. Za to by bylo hned několik parovek

Olcit

Šetřit se musí všude. Jo souhlasím, že v těch desítkách miliard dotací pro nádražáky jsou peníze za parní loko minoritní položka.

Ale halíře, dělají talíře.

Ad dotace pro LN group… promiňte, ale můj den má 24 hodin. Čili jsem vrchovatě splnil svoji morální povinnost, když se věnuji „tureckému hospodaření“ v jedné oblasti, o které něco vím i jako uživatel (=pasažér).

Na další už nemám čas, nezlobte se. Ale třebas je to parketa pro Vás, to pranýřovat.

libor

lidé pochopte… ČD sice „daly“ mld za nove jednotky, ale 85% z oné mld. šlo z veřejných peněz OPD , takže ČD daly pouze 15% z oné mld. a nyní po několika letech používaní těch svých 15% podílu musí prodat nové společnosti. Nebo snad ČD mají zájem odkoupit 85% těch jednotek? ( i když to tady nelze), ale ano, pokud by je teoreticky ČD chtěly pro sebe (opět píší, že to tady NELZE), musely by teoreticky doplatit 85% . Je to fakt těžká matematika?

Profesor

My to chápeme. Teda aspoň ti co už jim bylo 15

Olcit

Ono se taky zapomíná na otázku hotovosti. Uvědomme si, že za měsíc musí ČD splatit 400 milionů EUR (cca 10 miliard). https://www.denik.cz/ekonomika/ceske-drahy-vydaly-dluhopisy-za-vice-nez-10-miliard-korun-20160525.html

A to ještě firmu ČD čeká placení za obtížně využitelné vlaky jako ComfortJet či RegioFox či dvouvagonkové RegioPantery 3. generace. Plus nesmyslně rychlé zavádění ETCS Babišovou vládou.

Čili v ČD spíše budou rádi, že dostanou hotovost za nejstarší generaci panterů a poplatí část faktur.

libor

to nejsou nejstarší panteři, ne? to byl upgrade …

Olcit

Podle mého těch 9x Panterů je 7Ev (což spolu s InterPantery 10Ev a zrušenou dodávkou do Německa je nejstarší generace Panterů)

viz datasheet https://www.skodagroup.com/admin/wp-content/uploads/2021/06/RegioPanter-serie.pdf

libor

já teda nevím přesně, ale ty co byly pro linku P1 už měly nějaké věci jinak…. první byly snad 2014 (řada 640), pro PK linku P1 až v roce 2018 (řada 650)

Olcit

Mluvím o 1. generaci, tj.

a) Firemní označení Škoda 7Ev
typ 640
640.1 (dodáván jako 440)
650
a ten typ určený do Německa (zrušeno)
tj. RegioPantery

b) Firemní označení Škoda 10Ev
typ 660
tj. InterPanter

Podle mého názoru laika je hlavní rozdíl mezi generacemi Panterů v podvozku

gringoAD

Musím se zeptat – vážně jsou České dráhy povinny prodat Regiopantery v barvách Plzeňského kraje novému dopravci ? Pokud je to majetek Českých drah, ač pořízený z dotací, je to majetek Českých drah a jak s ním naloží je jen na nich. Otázkou je, jak byla dotace poskytnuta a zda je toto v podmínkách. Jiný případ je to v JMK, kdy jsou Moravie majetkem kraje. Tudíž případný nový provozovatel je musí dostat.

Kubrt

Podmínky prodeje jsou součástí smlouvy o poskytnutí dotace. Kterou ČD podepsaly, dobrovolně.

gringoAD

Aha, tak to jsem nevěděl …. tak to pak zcela mění situaci a je to stejné jako v JMK s Moravií …

libor

ty jednotky vlastně vůbec nikdy nebyly pořádně ČD, ty patří více kraji než ČD 😉 kdoví jestli vůbec na sobě mají logo ČD 😉

Jerry

Mají. Dokonce je logo ČD i na sklech oken, ale to je zcela irelevantní, nakonec tam bude logo Arrivy. Ty Pantery jsou v krajském nátěru, takže to nebude problém.

libor

však si pamatuji, jak se hlasovalo, jakou budou mít barvu. a tehdy to řešil kraj…

PepaM

Není. Moravie patří přímo kraji a dopravce je pouze používá, pantery v Plzni nyní patří ČD a koupí je Arriva, tedy patří dopravci.

Chronosphere

Já bych řekl, že v těchto případech jde spíše o správce a uživatele, než plnohodnotného majitele. Ať se jedná o ČD,nebo Arrivu.

Kubrt

Spíš majitel s omezenými vlastnickými právy. Např. jako nemovitost na hypotéku, se zástavou ve prospěch banky. Což tedy spousta joudů interpretuje jako „ten barák je stejně banky“, ale to je blbost. Barák je toho, kdo je v katastru.

libor

v katastru možná, ale je tam zároveň záznam, a když větší část domu financuje někdo jiný tak do splacení to vlastně patří i tomu, do platí. nevím, co pořád nechápete…

Kubrt

Zástavní právo není vlastnické právo.

Profesor

Nikoliv. Nechápeš to totiž ty. Ne, ten barák nepatří bance. Patří majiteli s omezením práv s ním nakládat. Co na tom pořád nechápeš?

libor

jenže když nebudeš platit, tak ti ho seberou 😉

Profesor

Ano, v zásadě jde o takový nájem. Je to především kvůli poskytování nedovolené veřejné podpory a podobných záležitostí.

gringoAD

Proč mám mínusy za otázku ? Nevěděl jsem, zeptal jsem se … Otázky se snad mínusovat nemusejí … Nebo napište proč mínus … jakože nevím a slušně se zeptám ?

Olcit

Já sice plusy a ani mínusy nedávám. Ale Vaši otázku považuji za důležitou. Např. s ohledem na investiční dotace na nákup vlaků např. na Slovensku.

Copak na Slovensku, když dopravce dostane investiční dotaci na vlaky pro dotovanou linkou (regio) dopravu, tak proběhne soutěž mezi dopravci na tuto linku?

Ne. Pokud vím, tak 100% dotací na vlaky jde firmě ŽSSK, která dotovanou techniku bez soutěže provozuje na linkách, kde je provoz linky dotován.

Avlaky

Majetek českých drah je to jen z 15%

Hypoteticky díky dotacím je 85% jednotky kraje (rikam hypoteticky)

medvěd

Vysoutěžili nereálné…………. kde má vítěz nové soupravy, kde má depo, kde má personál a servis ? Fakt ta cena je po 15 let stejná? Hmm Uvidíme

Kubrt

Soupravy odkoupí od ČD, lidi přejdou, servis rády zajistí ČD ve svém novém depu, cenu řeší inflační doložka. Ještě na něco Arriva zapomněla?

Tomáš Novák

To bych chtěl vidět kubrte jak budou lidi přecházet k arrive 😅😅 za ty směsné peníze , pohádka

Kubrt

Hele, tohle poslouchám minimálně 12 let, od nástupu Regiojetu. Tak nevím, kdo těm „soukromníkům“ s těma vlakama jezdí. Jen Arriva potřebuje několik stovek fírů (v ČR). Možná k nim nikdo od ČD nepřešel, a všichni jejich fírové jsou „nová krev“ – což je vlastně fajn, pro železnici jako systém. No. Spíš to bude tak napůl, někdo přejde od ČD, někdo odjinud, někdo z ulice.

Lukáš Chytil

47 čistého za normu pohádka? To bych chtěl vědět, kolik v Plzni mají.

Václav

Proč by zaměstnanci přecházeli k Arrivě? Aby si pohoršili nejen finančně?
Vždyť ČD má v kraji spoustu jiných výkonů, kde se těch pár lidí, co pracovali v rámci tohoto ramene, uplatní…

Olcit

A jak vyřešili dostatek odborníků v minulosti?

V 2004 pasažérská ČD přepravila 6,5 milionu osobokilometrů

V 2019 pasažérská ČD přepravila 8,7 milionu osobokilometrů a ostatní pasažérští dopravci dalších zhruba 2,3 milionu osobokilometrů.

A lze předpokládat, že řidičů vlaků regionálně bude přebytek s ohledem např. na loňskou bilanci veřejné dotované dopravy v jednom kraji … cituji:
„u autobusů kryly tržby náklady z 43%,
u železnice je ten poměr nižší – jen 16%.“

Lukáš Chytil

I když jsem si řekl, že nebudu na kindršotouše a kindrekonoma reagovat, tak tady mi to nedá.

Jestliže tady sám ukazujete, že narůstá, i díky dalším osobním dopravcům, počet osobokilometrů, tak kde berete, že bude nadbytek strojvedoucích.
Vždyť to nedává logiku. Jestliže se neustále zvyšuje rozsah dopravy, tak pokud nedojde k masivnímu nárůstu strojvedoucích, jako že tomu zatím tak není, tak jich bude neustále méně, už jen díky stárnutí populace.

Tady se sám střílíte do nohy a to ještě ukázkově.

Alexandr Mikulka

Já bych za výrazivo typu „pasažérská ČD“ dával trvalý a neodvolatelný ban.

Avlaky

Treba kvuli nástupního místa ???

Nástupní místo nebude jen Plzeň (ale mohu se mýlit)

Václav

A to je nějaká výhoda? Začátek v Plzni, konec v Horažďovicích a druhý den nástup třeba v Pňovanech… po tom jistě každý touží 😀

Lukáš Chytil

A u ČD nejsou spací směny?

Václav

Jsou, ale ne v tomhle stylu. Konec a začátek je vždycky na stejném místě.

Lukáš Chytil

A to u Arrivy není, případně nebude?

Olcit

Když si vezmu ten odstup 3% mezi nabídkou RGJ a nabídkou ČD…V delším časovém horizontu to myslím znamená umíráček pro nákupy dieslových vlaků firmou ČD jako RS1 nebo RegioFox. Alébrž brzká konverze některých dieslových tratí na autobusovou dopravu resp. automobilovou spolujízdu (viz průzkum očekávání veřejnosti lobbysty SVODu, že vadí malá návaznost vlaků na zbývající druhy dopravy = parking atd.) A podobně se to odrazí i na prodělečné pobočce ČD Nostalgie… Pro nostalgické jízdy si ČD nechají vlaky typu 854 (pokud se je nepovede prodat). Jeví se jako příhodné, že ŽSSK shání 26 ojetých dieslových vlaků a ČD má k typu… Číst vice »

Lojzik

Nekrmte prosím trolla…

Ondra

A kdyby Slováci chtěli jen 25 tak nám zůstane muzejní kousek, co? (y)

Jméno*

Nepochopil jsi výraz „Nekrmte prosím trolla“? Proč na něj reaguješ?

Olcit

Nám ne. Firmě ČD by zbylo cca 24 kousků. Předpokládám, že by tak 15 až 20 kousků odstavili a vydělávali prodejem dílů.

A zbývajících 5 až 10 kousků vlaku typu 854 by bylo jako zálohy a pro ukázku občasných tzv. nostalgických jízd ve stylu: srovnej starý (854) s novým (RegioFox, RegioPanter a autobusy).

PepaM

To by byla souprava motorového vozu (dieselového vagónku) a řídícího vozu (koncového vagónku s pokojíčkem pro řidiče; ok, tohle mě vyloženě bolelo napsat), poptávány jsou ucelené jednotky. Navíc na vícero místech toho dokumentu ZSSK jsou ty jednotky označeny jako nízkopodlažní, což 854 + 80-29 rovněž neplní.

Olcit

Souhlas, a ani nevyhovují co se týče stáří.

Ale když si pročtete závěry slovenského MinFinancí = mělo by se měnit zadání, aby ŽSSK vybíraly z co největšího sortimentu ojetinek = aby utratili co nejmíň za tyto dieslové málokapacitní, tedy neperspektivní, vlaky.

Protože slovenské MinFin upozorňuje, že největší investiční dluh ŽSSK je u elektrických loko.

Osobně si myslím, že favoritem jsou nevyužité dieslové vagony 628.4 (=verze s výkonnějším motorem než co jezdí jako 845.1 u Arrivy).

Olcit

Je otázkou jaká byla výše dotace. Neboť firma ČD uvádí výši dotace = 642 milionů jako 85% z pořizovací ceny, což vychází na 84 milionů/1x RegioPanter.

Ale dvouvagonkové RegioPantery stály myslím výrazně víc.

Čili možná došlo k nějakému krácení dotace. Anebo si to blbě napsaly České dráhy na svůj web
https://ceskedrahy.cz/obnova-vozoveho-parku-pro-plzensky-kraj-i

Tož bude zajímavé kolik vlastně Arriva zaplatí za tyto vlaky od ČD.

Lojzik

Nekrmte prosím trolla…

rhol

Trapná snaha zavírat vrata stáje, když už byl kůň ukraden.

noerf

Spíš jde o to, že ČD přišli o zakázku, která je do budoucna bude hodně bolet. Arriva se dostala do elektrické trakce v regionální dopravě na 15 let s relativně novými jednotkami od Škody.
Což znamená i problém do budoucna, protože v regionálních spojích v elektrické trakci měla v ČR budoucnost díky pořízení jednotek regiopanter. A na rozdíl od dieslovych jednotek, kde je spousta dalších dopravců (Arriva, Die Länderbahn, GWTR, LET, RCAS, …). V elektrické trakci uspěl pouze Regiojet, pro který to nebyla úplně priorita. A nyní dostanou dalšího významného konkurenta, což bude zejména pro soutěže okolo roku 2030 problém.

Tuňák

Myslím, že to ale ve skutečnosti nikoho netrápí. Ani objednatele, ani stát, ani cestující. ČD čeká osud ČSA, po kterých zbylo akorát pár odštěpených dceřiných firem o kterých běžný člověk ani neví že existují. A nikdo pro ně netruchlí.

Karl vB.

Navíc v tomto výběru nabídl RJ, jako druhý v pořadí, podobnou cenu jako ČD i když by tam musel, na rozdíl od „domácích ČD“, veškeré služby zázemí řešit na komerční bázi.
Doufám, že Arriva na této zakázce předvede, že to za nabídnutých nákladů lze v pohodě provozovat a že se neznemožní tím, že by z důvodu jejich podhodnocení došlo ke snížení standardu pro koncového uživatele.

Olcit

O motivaci Arrivy v této zakázce je obtížné něco usuzovat. Protože toho spoustu nevíme.

Např. z pohledu Trenitalia (Die Ländernbahn) se jeví příhodné geografické rozložení linek firmy Arriva i firmy GW Train… Pokud má Trenitalia peníze na akvizice dopravců, tož Italo patrně koupit nesmí, ale Arriva je na prodej….

Bram

Strojvedoucí ve vozidle bude, vlakvedoucí ve vozidle také bude a vozidlo se musí udržovat dle udržovacího řádu pro dané vozidlo, neb ECM a tedy se to nedá obchcávat. Vozidlo též bude muset být uklízeno.

Karl vB.

Snížením standardu pro koncového uživatele jsem nemyslel to, že by na vlaku chyběl strojvedoucí, nebo vlakvedoucí a vlak by kvůli tomu ani nevyjel, to by byl už prů….
Např. třetí a zejména ten čtvrtý bod vašeho komentáře může být v případě finanční tísně realisován docela „flexibilně“.

Bram

Třetí bod flexibilně řešily ČD a výsledky jsou dodnes patrné a je třeba je skrývat pod výmluvy typu: Opravci našich vozidel nestíhají.

noerf

Záleží na dvou věcech. Je tam poměrně velký rozptyl v kilometrech/rok. Druhá věc je instalace ETCS do jednotek a jejich servis. Pokud se domluví Arriva se Škodou na obojím za rozumnou cenu, tak mohla díky tomu nabídnout nižší částku. Vliv může mít i započítání možné dotace na ETCS

Kamil Novotný

Ale já bych ty vrata zavřel. I pro údržbu. Dílna má práce dost i bez těchto jednotek. V depu prostě místo není.

Olcit

To záleží jestli z pohledu ČD by byla zisková zakázka na servis vlaků jiného dopravce.

Pokud by byla zisková a pokud by byla volná kapacita garáží ČD, tak vedení firmy ČD zakázku přijmout MUSÍ, neboť by porušoval práva věřitelů firmy ČD, tj. zejména bankéřů.

Vizte nejnovější údaje Skupiny ČD = k 30.6.2022

Cituji:
Závazky 74,21 miliardy Kč
Peněžní prostředky+p. ekvivalenty 2,11 miliardy Kč

Kubrt

V tom modernizovaném depu v Plzni? Pracuješ jako jeho vedoucí? Už se těším, jak budeš na GŘ obhajovat, aby tenhle kšeft ČD odmítly.

Leinad

Podstav, ČD nestíhají ani údržbu vlastních vozů (však od schválení ECM uběhlo jenom pár let).

Olcit

Inu vedení ČD má asi stejný názor jako paní Ing. Hnulíková z Arrivy (ex ČD) před pár měsíci… cituji: „Dnes jsme na vrcholu objednávky.“

https://zdopravy.cz/podcast-nejvetsi-uspech-railjety-pro-ceske-drahy-rika-ludka-hnulikova-133499/

Jiří Kocurek

Ta sedla 🙂