Plzeňský kraj začíná řešit nové vlaky pro další tratě. Odhalil, kam je chce nasadit, shání až 20 jednotek

Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: AlstomNová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: Alstom

Kraj poptávká akutrolejové jednotky i čistě elektrické.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

Zajímalo by mě, zda by třeba mohla fungovat linka (odněkud) – Plzeň – Nepomuk – Blatná s bateriovou jednotkou?

Alenkaf

Proč by nemohla. Jde o to jestli ji kraje zaplatí.

Plech

Nemohla, trať nemá normativ ani na Foxe, sotva Regína se vleze.

Alibaba

Tak by se mohla trochu zlepšit a občas někde něco narovnat.

libor

tam je výluka několikrát za rok a stejně je pořád lokálka, to je perspektiva jako blázen…

Alibaba

Po zlepšení (svršek a spodek) by ty výluky nemusely být tak často a tím narovnáním by to přestalo být „lokálkou“.

N.N.

Abyste obsloužil Lnáře, tak je to několik kilometrů novostavby. Situaci s rozpočtem znáte a bylo by tristní, kdyby se investice z trati Plzeň-ČB přesunuly na takovéhle frcky. (Což bohužel hrozí, je to Havlíčkův styl.)

Alibaba

Jo, do Lnářů by to chtělo udělat triangel a ukončit tam třeba Linku od Strakonic (beztak je to už jihočeský kraj). Linka od Plzně by byla ukončena taky ve Lářích.

tratě a spojky

Pro cestovní rychlost přímých vlaků nejsou ovšem úvrati žádné štěstí ani v případě obousměrných jednotek – bylo by třeba nejdřív vyzkoumat skutečný zájem o jednotlivé přímé vlaky (relace) v Blatné, aby to tam nepřineslo naopak zhoršení.

Alibaba

Jedna linka by jezdila Lnáře – Plzeň, druhá linka by jezdila Lnáře – (Blatná – úvrať) – Strakonice, kde si myslím, že by ta úvrať už nemusela být krizová.
Ale jinak porcujeme medvěda běhajícího v lese, napřed by to chtělo tu trať opravit (a narovnat) pro těžší vozidla.

Twix

To toho kraj zatím moc neodhalil 🙂 O lince z Heřmanky do Příkosic už se mluvilo, předtím ještě z Bezdružic do Radnic. Jak jsou myšleny ty nové spoje do Horažďovic a Sušice? Nějaká rychlejší vrstva?

Freddy

V plánu je elektrifikace až do Sušic.

Twix

A kdy? Zatím tady pořád čtu o tom, že do Sušice se to má brzy rekonstruovat, ale bez drátů. Bateriové jednotky můžou vyjet „hned“.

libor

2060

Ondřej

Já si opět od toho nechám trochu odstup 😀 jakmile se do PK pořizovali RegioFoxy, byly plánované také na linku Nýřany – Heřmanova Huť… Modernizace tímto typem skončila a co se nestalo ? Stále se každý den vozím v krásné RegioNově 🙂 Nestěžuju si, dá se s tím jet těch pár minut ale opravdu jsem se na ty Foxy těšil.., bohužel nic.

Ondřej
Tomáš Záruba

Kdo kde kdy psal o Foxech na Heřmanku? Tam se přece už dlouho plánují dráty.

Petr Šimral

Dráty již brzy, příští rok se kopne.

Alenkaf

No snad to žádný Motorista nezastaví.

Ondřej

otevřel jste si ten článek ? je to doslova v druhé větě….

Ondřej

„Plzeň – České dráhy (ČD) začnou od poloviny příštího roku jezdit na Plzeňsku s novými motorovými vlaky od polské firmy PESA. Budou obsluhovat tratě Plzeň – Žihle, Rokycany – Nezvěstice, Plzeň – Radnice, Plzeň – Bezdružice, Nýřany – Heřmanova Huť a dále šumavskou trasu Klatovy – Železná Ruda. “

Nesnažte se ze mě dělat blbce laskavě, děkuji 🙂

Tomáš Záruba

Neboli je to něco nového, zřejmě přechodného.

tratě a spojky

Nového? Možná před více než 2 a půl rokem …
„Vydáno: 14.03.2023, 18:18“

tratě a spojky

Nového? Možná před více než 2 a půl rokem …
„Vydáno: 14.03.2023, 18:18“

tratě a spojky

Pardon, to patří jinam,- ale je to odkaz na dataci článku o nasazení RegioFoxů na trati do Hheřmanovy Huti

Caprad

Pokud nebude požadavek na DC napájení, mohl by uspět i někdo jiný než Škodovka.

a8n

V Plzni? Zbláznil jste se?

marek hudec

upřímně mne zajímá, jak chce kraj tyhle vlaky nacpat do stávajícího grafikonu – mluvím samozřejmě o úseku Rokycany-Plzeň hl.n.
teď jezdí P21 foxy (v pracovních dnech) v hodinovém taktu s příjezdem do Ro v X.23 a odjezdem do Příkosic X.35
v Rokycanech se často čeká na zpožděné spoje R16 a i když je to jen 5-8 min (pak už mají lidi ve zpožděném rychlíku smolíka…) , má fíra na obratu v Příkosicích co dělat, aby se vrátil tak tak na čas
čili R16 plus Ex6 plus Os-pantery a fakt nevím, kudy by mezi nimi projížděly tyhle BEMU

libor

plzeňský kraj by měl hlavně zatlačit na MD, aby zatlačili na SŽ a začali modernizovat Plzeň – Horažďovice. Nevím, proč se to celé tak vleče, a na SŽ nejsou schopni ani dotáhnout územko…

Kubrt

Čím může Plzeňský kraj tlačit na MD/SŽ?

libor

když dokáže tlačit, aby vytvořili novou stanici na trati Kralovice-Mladotice, tak mlže tlačit na rychlost i tady.

Alenkaf

Jenže tam to nebylo žádné tlačení ale dohoda, že kraj povolí zrušit trať do Mladotic a SŽ jim naoplatku postaví zastávku.

Happy

Politici dokážou obdivuhodně leštit kliky a pořádat anální alpinismus. Mnohdy jsou z jedné partaje…

qěcy

Kraje a obce jsou od toho,vany si zařídily modernizaci železnic na míru i pro jejich objednávkou dopravu. Kdo jiný by to asi měl u dráhy zařizovat???

Náhodný Kolemjdoucí

Jenže tohle jsou projekty na víc než jedno volební období.

qěcy

Politicky.

Alenkaf

Myslím ze žijete trochu mimo realitu, vzhledem k finančním možnostem ČR, budeme rádi když se do Horažďovic začne stavět po roce 2030 a neodpiská se to úplně.

Frantisek X

Finanční možnosti by byly, leč priority jsou jinde – dostat co nejvíce přeprav na silnice.

N.N.

Článek je o nákupu nových vlaků.

SYN

Ale to je samozřejmě trik jak dostat vše na silnice…

Daniel Jablonecký

To je zase blábol.

Alenkaf

Jinak Teda územko nevydává SŽ, ale plzeňský kraj, takže tam by měl zatlačit především aby zaměstnaval schopný lidi. Od toho bych začal.

Zbynek

Ma uz SZ podanou zadost?

libor

jojo SŽ ta podala už někdy před rokem, ale vše se vleče, plán stavby 26-29 😀

Alenkaf

Žádost byla podaná 1.12.2021

mlokXCM

Nevím, jestli ti lidé jsou neschopní, protože stavební řízení není tak jednoduché, jak si mnozí zřejmě myslí, ale pokud tedy mluvíte o schopných lidech, tak by jim také měli nabídnout adekvátní (zejména) finanční podmínky, což se příliš neděje.

2101

Zrovna tam to teď momentálně brzdí právě kraj