Plzeňský kraj začíná řešit nové vlaky pro další tratě. Odhalil, kam je chce nasadit, shání až 20 jednotek
Nová jednotka Alstom Coradia Continental BEMU. Foto: Alstom

Kraj poptávká akutrolejové jednotky i čistě elektrické.
Zajímalo by mě, zda by třeba mohla fungovat linka (odněkud) – Plzeň – Nepomuk – Blatná s bateriovou jednotkou?
Proč by nemohla. Jde o to jestli ji kraje zaplatí.
Nemohla, trať nemá normativ ani na Foxe, sotva Regína se vleze.
Tak by se mohla trochu zlepšit a občas někde něco narovnat.
tam je výluka několikrát za rok a stejně je pořád lokálka, to je perspektiva jako blázen…
Po zlepšení (svršek a spodek) by ty výluky nemusely být tak často a tím narovnáním by to přestalo být „lokálkou“.
Abyste obsloužil Lnáře, tak je to několik kilometrů novostavby. Situaci s rozpočtem znáte a bylo by tristní, kdyby se investice z trati Plzeň-ČB přesunuly na takovéhle frcky. (Což bohužel hrozí, je to Havlíčkův styl.)
Jo, do Lnářů by to chtělo udělat triangel a ukončit tam třeba Linku od Strakonic (beztak je to už jihočeský kraj). Linka od Plzně by byla ukončena taky ve Lářích.
Pro cestovní rychlost přímých vlaků nejsou ovšem úvrati žádné štěstí ani v případě obousměrných jednotek – bylo by třeba nejdřív vyzkoumat skutečný zájem o jednotlivé přímé vlaky (relace) v Blatné, aby to tam nepřineslo naopak zhoršení.
Jedna linka by jezdila Lnáře – Plzeň, druhá linka by jezdila Lnáře – (Blatná – úvrať) – Strakonice, kde si myslím, že by ta úvrať už nemusela být krizová.
Ale jinak porcujeme medvěda běhajícího v lese, napřed by to chtělo tu trať opravit (a narovnat) pro těžší vozidla.
To toho kraj zatím moc neodhalil 🙂 O lince z Heřmanky do Příkosic už se mluvilo, předtím ještě z Bezdružic do Radnic. Jak jsou myšleny ty nové spoje do Horažďovic a Sušice? Nějaká rychlejší vrstva?
V plánu je elektrifikace až do Sušic.
A kdy? Zatím tady pořád čtu o tom, že do Sušice se to má brzy rekonstruovat, ale bez drátů. Bateriové jednotky můžou vyjet „hned“.
2060
Já si opět od toho nechám trochu odstup 😀 jakmile se do PK pořizovali RegioFoxy, byly plánované také na linku Nýřany – Heřmanova Huť… Modernizace tímto typem skončila a co se nestalo ? Stále se každý den vozím v krásné RegioNově 🙂 Nestěžuju si, dá se s tím jet těch pár minut ale opravdu jsem se na ty Foxy těšil.., bohužel nic.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2338830?utm_source=chatgpt.com
zde přikládám zdroj
Kdo kde kdy psal o Foxech na Heřmanku? Tam se přece už dlouho plánují dráty.
Dráty již brzy, příští rok se kopne.
No snad to žádný Motorista nezastaví.
otevřel jste si ten článek ? je to doslova v druhé větě….
„Plzeň – České dráhy (ČD) začnou od poloviny příštího roku jezdit na Plzeňsku s novými motorovými vlaky od polské firmy PESA. Budou obsluhovat tratě Plzeň – Žihle, Rokycany – Nezvěstice, Plzeň – Radnice, Plzeň – Bezdružice, Nýřany – Heřmanova Huť a dále šumavskou trasu Klatovy – Železná Ruda. “
Nesnažte se ze mě dělat blbce laskavě, děkuji 🙂
Neboli je to něco nového, zřejmě přechodného.
Nového? Možná před více než 2 a půl rokem …
„Vydáno: 14.03.2023, 18:18“
Nového? Možná před více než 2 a půl rokem …
„Vydáno: 14.03.2023, 18:18“
Pardon, to patří jinam,- ale je to odkaz na dataci článku o nasazení RegioFoxů na trati do Hheřmanovy Huti
Pokud nebude požadavek na DC napájení, mohl by uspět i někdo jiný než Škodovka.
V Plzni? Zbláznil jste se?
upřímně mne zajímá, jak chce kraj tyhle vlaky nacpat do stávajícího grafikonu – mluvím samozřejmě o úseku Rokycany-Plzeň hl.n.
teď jezdí P21 foxy (v pracovních dnech) v hodinovém taktu s příjezdem do Ro v X.23 a odjezdem do Příkosic X.35
v Rokycanech se často čeká na zpožděné spoje R16 a i když je to jen 5-8 min (pak už mají lidi ve zpožděném rychlíku smolíka…) , má fíra na obratu v Příkosicích co dělat, aby se vrátil tak tak na čas
čili R16 plus Ex6 plus Os-pantery a fakt nevím, kudy by mezi nimi projížděly tyhle BEMU
plzeňský kraj by měl hlavně zatlačit na MD, aby zatlačili na SŽ a začali modernizovat Plzeň – Horažďovice. Nevím, proč se to celé tak vleče, a na SŽ nejsou schopni ani dotáhnout územko…
Čím může Plzeňský kraj tlačit na MD/SŽ?
když dokáže tlačit, aby vytvořili novou stanici na trati Kralovice-Mladotice, tak mlže tlačit na rychlost i tady.
Jenže tam to nebylo žádné tlačení ale dohoda, že kraj povolí zrušit trať do Mladotic a SŽ jim naoplatku postaví zastávku.
Politici dokážou obdivuhodně leštit kliky a pořádat anální alpinismus. Mnohdy jsou z jedné partaje…
Kraje a obce jsou od toho,vany si zařídily modernizaci železnic na míru i pro jejich objednávkou dopravu. Kdo jiný by to asi měl u dráhy zařizovat???
Jenže tohle jsou projekty na víc než jedno volební období.
Politicky.
Myslím ze žijete trochu mimo realitu, vzhledem k finančním možnostem ČR, budeme rádi když se do Horažďovic začne stavět po roce 2030 a neodpiská se to úplně.
Finanční možnosti by byly, leč priority jsou jinde – dostat co nejvíce přeprav na silnice.
Článek je o nákupu nových vlaků.
Ale to je samozřejmě trik jak dostat vše na silnice…
To je zase blábol.
Jinak Teda územko nevydává SŽ, ale plzeňský kraj, takže tam by měl zatlačit především aby zaměstnaval schopný lidi. Od toho bych začal.
Ma uz SZ podanou zadost?
jojo SŽ ta podala už někdy před rokem, ale vše se vleče, plán stavby 26-29 😀
Žádost byla podaná 1.12.2021
Nevím, jestli ti lidé jsou neschopní, protože stavební řízení není tak jednoduché, jak si mnozí zřejmě myslí, ale pokud tedy mluvíte o schopných lidech, tak by jim také měli nabídnout adekvátní (zejména) finanční podmínky, což se příliš neděje.
Zrovna tam to teď momentálně brzdí právě kraj