Plzeňský kraj vybere do března provozovatele vlaků na Plzeňsku a v Českém lese
Motorová jednotka RegioShark v zastávce Domažlice město. Foto: České dráhy
Dopravci mají čas na podání nabídek do pondělí.
Dopravci mají čas na podání nabídek do pondělí.
Doufám , že ČD upraví konečnou cenu za vlakokilometr a kraj bude rozumný a nechá výkony ČD. Na mirošovku se nasadí pesy, zbytek stačí regionovy. Možná Dy mohlo přijít pár štadlerů, pokud by se nějaký ještě našly. Na nezvěstickou lokálku stačí 810, taktéž na H.Týn stačí 810. Bezdružice a Radnice – regionova ucházející . I mě by se líbilo jezdit všude lepšímu vlakama, ideáální by byla poloviční 844. Ale ta není , tak musíme žít s tím , co je.
Na základě čeho soudíte, že na H.Týn stačí 810? To tam mají jezdit dalších 10 let ve vyžiém olezlém šrotu v najbrtu?
Když bude v dobrém stavu tak to bude cajk.
A co by jste si Vy představoval za vozidla na tuto trať? Při současných ekonomických možnostech? Víte, mě by se tam a vlastně všude líbila nová hybridního vozidla nebo soupravy, ale realita je úplně jiná .
Než 810, není lepší nízkopodlažní autobus za 1/4 ceny?
Co řeknete, v kontextu vašeho postoje k nasazení 810, na aspekt, že za pár let budou např. Nezvěstice (ale kdo ví, třebas i Staňkov) dostupné možná jen pro vozidla vybavená mobilní částí ETCS?
na mirošovku Pesa a nezvěstice dát 810? to ne, to by hlavně chtělo propojit, ať to jezdí Nezvěstice-Rokycany a nemusí se přestupovat, je to lokálka, ale s přestupem je to top lokálka…
Si můžou podat ruku s Libereckým krajem. Pusťte si tam Arrivu nebo Länderbahn, lidi budou šťastný natolik, že autoškoly a autobazary budou mít kšefty. Jako tady u nás na severu.
Taky se mi nelíbí, že máme 3 dopravce, takže volím auto.Ale zase musím uznat, že osobáky Arrivy jsou svižné ( pokud nejede ta ta přelakovaná rychlíková krabice) , podobně dobrou zkušenost mám i s Landerbahnem.
Je mi jedno kdo to provozuje, ale systém musí být vstřícný k cestujícím, jinak to spíš odradí.
ALe třeba se Lib. kraj snaží udržet sbvé ovečky stéle ve střehu:)
On tam není krajský tarif, stejný pro všecky 3 dopravce?
V PIDu máme >25 dopravců a auto používat nemusím, takže jestli to nebude spíš tarifem a možnostmi odbavení.
Kdo do těch autobazarů ta auta dává na prodej, když (dle kontextu vašeho vyjádření) málokdo chce spoléhat na veřejnou dopravu v podání Arrivy nebo Die Länderbahn? 🙂
To je opravdu složitá otázka … ale odpověď bude něco jako:“lidé co kupují nové auto“.
Tak a teď už to obrovské tajemství víte i Vy 😀
To nové auto si ale kupují ve chvíli, kdy dávají pryč to staré?
Tzn. i předtím měli auto (takže i řidičák), i když v tom kraji jezdily ČD? 🙂
Máte k tomu svému tvrzení prosím nějaká data?
Nebyl bych v zasade proti, ale co by se stalo s primymi rychliky Praha – Z. Ruda? Mezi KT a ZR je,pokud vim,objednava kraj a pripadny prestup by vyhnal dost cestujicich.
Einfach, vybraný dopravce bude jezdit spoje klatovy-zr a do toho občas pojedou cd praha-zr…
Tak se mrkněte jak je to s přímým vlakem Praha – Ruda dnes. Jestli jezdi 2 páry v každém směru za den? Zbytek všechno přestup v KT a z Rudy jede třeba regionova. Není problém občas v celé délce stát až do KT.
Před pár lety jezdily snad 4 páry v každém směru a bylo to super.
Takže ono už tohle dnešní spojení nějaké cestující odradí.
To bude na kolejích samej šrot,když už tak podmínkou by byli nové soupravy.
Když je kraj zaplatí.. Budou i nové.
Pán na kraji je vykuk, mohli uzavřít smlouvu a bylo by , nyní, po započtení turbulentního vývoje všech nákladů se jim panenky protočí. Nebo to ČD podhodí, půjčí si další peníze a nějak se to vyšmoulí při další privatizaci toho co ještě zbylo.
naopak, pán na Kraji (Čížek) na to jde dobře… některé kraje by mohly závidět
ČD ve smlouvách nemají inflační doložky a budou tiše trpět, že finančně krvácí na zvýšených nákladech?
To je vtip, nebo to myslíte fakt vážně?
Bohužel další kraj vytváří binec v železniční dopravě. Namísto aby se podporoval národní dopravce, aby existovala jednotná železniční síť, bude se sem tahat někdo jiný. Opět dojde k narušení síťovosti. Když v roce 1923 naši předkové zestátnili tři velké společnosti a v roce 1925 většinu těch malých, jistě věděli, co dělají.
Jak přesně dojde k narušení síťovosti v kraji, kde je všude IDPK, které umí právě i Národní dopravce prodat i v eshopu?
E-shop neznám, ale když si koupím jízdenku v pokladně nebo u průvodčího až do cíle mé jízdy. Třeba z Ústí nad Labem do Horšovského Týna.
To už je dávno vyřešené, dobré ráno..
Jé to už tu dlouho nebylo.
PS: Jak dopadla ta slibovaná stávka zaměstnanců ČD proti jednomu z největších zákazníků svého zaměstnavatele?
Ustoupili od ní ve chvíli, kdy JMK souhlasil s krajskou vlakovou jízdenkou (resp. ČD to pojaly coby „příplatek“ bez možnosti samostatného zakoupení za 1500 Kč/os./rok pro pracovníky ČD mimo JMK + pro kterékoliv pracovníky dalších subjektů (MD, SprŽel atd.).
Ani si pak nebyli schopni dojednat se svými zaměstnavateli (ČD, SprŽel atd.), aby za ně aspoň část z těch 1500 Kč hradil přímo zaměstnavatel.
„Národní dopravci“ jsou toho času u nás tři – České dráhy, Regiojet a LeoExpress.
Síťovost ve veřejné dopravě znamená propojení všech jejích druhů, tzn. mj. linkových autobusů, jehož dominantním provozovatelem v Plzeňském kraji je Arriva.
Co před skoro 100 lety kdo dělal, je z dnešního pohledu úplně irelevantní. Nota bene když to tehdy dělal i z pohledu infrastruktury.
Pánové to už se nedokážete podívat na věčnou stránku věci? Kdo je národní dopravce není vůbec důležité, ani tak kdo provozuje autobusy v kraji. A už vůbec je nesmysl argumentovat nějaký článkem (viz níže).
Hlavní argument síťovosti je (konečně) existence SJT!
Který ukončuje potřebu jednoho dopravce jako podmínku pro zachování síťovosti, která je plus pro cestující ať si soukromofilové povídají co chtějí…
Pane Králi, vy zřejmě server „Z dopravy“ nečtete pravidelně… .https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-tri-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-regiojet-48475/
Co je to síťovost?
Přestupy (vlak-vlak i vlak-bus) řeší IDS, docela dobře. Tarif řeší taky IDS.
Síťovost je taková ta věc, kdy jeden tarif platí na autobus, trolejbus, tramvaj, metro, vlak a také na lanovku a přívoz. PID tomu říkají.
Soutěž vyhraje dopravce Arriva vlaky, s moderními, nadčasovými a spolehlivými vozidly ř. 845 ! Smlouvu bych podepsal min. na 15 let.
… 🙂
845 nevyhovuje zadání.
Arriva má jednotky Siemens Desira, Stadler GTW a ještě něco pravděpodobně seženou.
A proč tedy všude možně jezdí 845 a její deriváty? Kolik těch desir má a kde?
ARR má asi 10× 642
Dekuji
Protože si je objednatel objednal, kdyby si objednatel objednal desiro, jezdilo by desiro.
Takže uznávané, že Arriva jezdí se starým šrotem v podobě 845? Vaše záliba v soukromnícich je sice hezká věc, ale nemělo by vám to bránit v objektivním pohledu….
Zatímco úplně nové 842/843/854 atd…
To je nějaký divný příspěvek ne? Jak to s tím souvisí?
Ano, 845 116 spolehlivá. Dnes V Pardubicích . R 1062 neodjel. Nepodařilo se nastartovat. Startér se snažil co to šlo. Ale bohužel. A cestující ať si poradí.
… a vo tom to je !
Záleží na objednavateli. Ve ZLK nepotkáte (až na opravdové výjimky) řadu 845.
Víte o tom, že Arriva má 832,846,848 a zmiňované Desira?
Lze chápat nově zařazení výkonů Klatovy – Železná Ruda do souboru Plzeňsko, že tím kraj rezignoval na společný výběr dopravce s BEG na zajištění výkonů Klatovy – Plattling?
A co trať do H.Huti? Co bude po elektrifikaci? Nebo se s tím už nepočítá? Když se tam natáhne někdo s dieselama na 10 let?
Třeba to bude jako s Vyškova do Nezamyslic, tam jsou také dráty a je tam natažený někdo s dieslama na 10 let.
Víte vůbec, o čem je řeč? Jaké byly plány s tou trati?
Myslím že německý dopravce (DLB) nechce jezdit až do Klatov, přesto nemá dost vozů, protože existuje už 4. linku v síti WBA. V době kdy jezdila Waldbahn až do Špičáku, byly to jen tři linky…..
Z čeho usuzujete, že by to vyhrálo DLB? Výkony na Bavorské straně se soutěží normálně a byla právě šance vysoutěžit to společně, kraj o tom v minulosti několikrát hovořil. Propojit ramena v Železné Rudě by vzhledem k časovým polohám dávalo smysl.
DLB tam zůstane. Stejně jako na linkách RB23, 27-29 a 95 😌
Zajíždění do Špičáku tak jako tak negenerovalo potřebu nasazení jakéhokoliv dalšího vozidla. Jen ten vůz/souprava neprostál(a) přes půl hodiny na pohraničním nádraží, ale měl(a) ostrý obrat na Špičáku.
A pro zajištění vozby na trati Gotteszell – Viechtach byly tak jako tak pořízeny second-handové vozy (ex ODEG), tzn. s tímto to taky nesouvisí.
(Toť jen technické poznámky; vůči eventuální lince Klatovy – Plattling to stejně nemá přímou souvislost, protože pro takovou linku by stejně byla určena jiná vozidla než RegioShuttle; v úvahu měly připadat Pesy Link).
Nejde o zajíždení do Špičáku ale do Klatov. Q pak by nestačily ty vozy co má WBA. Ano, na lince RB38 jezdí většinou vozy řady 650 (ex. ODEG), ale ty zelené 650 co WBA má by nestačily.
Asi bych neřekl, že rezignoval. Spíš neví, jak to uchopit.
Na Německé straně aktuálně probíhá nabídkové řízení na dopravce (provoz od 12/2025 do 12/2030). Soutěží se výkony jen do Bayerische Eisenstein, ale dopravci není zapovězena spolupráce s českou stranou.
Je to trochu vidět i na české straně, kde vzhledem k požadovaným kapacitám jednotlivých spojů je to trochu šité na shodné motory (Regioshuttly).
Že by něco pro die Länderbahn? 🙂
„Protože by se už nestihla regulérní soutěž se vším všudy, tak postupujeme přímým zadáním“
A vinu za to „nestihnutí“ nese kdo? 🙂
Zajímavé, že obdobná „nestihnutí“ se hromadně přihodila ve většině krajů i co do kontraktů platných od 12/2019, přitom to, že přechozí 10leté kontrakty, platné od 12/2009, vyprší právě k 12/2019, bylo jasné každému, kdo umí počítat do deseti. 🙂
Jestli ty nebudeš náročný volič. Navíc ty znáš jiný , lepší způsob, jak to co nejlíp příhrát ČD, aby co nejméně lidí nadávalo , že jezdí za draho a šrotem ? Každý pohár jednou přeteče .
já chci vidět ostatní dopravce s čím budou jezdit.
Pravda je, že téměř cokoliv co je na českých kolejích je lepší než 810 a 814. Na druhou stranu je otázka zprovoznění traťové části ETCS v Plzeňském uzlu na tratích okolo. Takže se dá očekávat, že část jednotek bude podobné tomu, co mají stávající dopravci a na část bude v průběhu doby nasazené nové jednotky s ETCS.
a další věc je kam tu bednu s ECTS na ty motory namontovat..to prej není žádný drobeček
… o čemž nás denně přesvědčuje GWtrain, hlavně na šumavských lokálkách. To je mnohdy v šukafonu královské svezení, dokonce si mám kam odložit batoh a trochu otevřít okno !
HyperBouda 814 je sice hlučnější, ale podobně pohodlná.
O dosazování ETCS na všechna vozidla starší 20 let, bych se vůbec nebavil.
Vážně těžko říct. 😀
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/GW_TRAIN_REGIO_810492_20190116.jpg/1280px-GW_TRAIN_REGIO_810492_20190116.jpg
V Číčenicích možno občas vidět i klimatizovanou, na střeše má tři lednice … velmi progresivní a účelné … :-)))
Kdo nejezdi srotem?
Já nevím, ale všichni dopravci jezdí šrotem. Akorát dokážou zrušit věci, který jsou docela dobrý (pokladny, půjčovny atd.) pak se nedivím, že jsou levnější.
A co s pokladnama, když si tam stejně lidi nechtějí kupovat lístky a každej by chtěl až ve vlaku. To bych taky nechtěl dotovat.
Že? Měli by si kupovat jednotlivé jízdné, maximálně tak měsíční traťovou, aby se u pokladny točili lidi. A ne že si koupí roční předplatní v rámci IDS.
Vystát si frontu u pokladny dobrá věc opravdu není
Už i ten pitomej kaštan si může nastoupit s lístkem do vlaku aniž by státl frontu u kasy.
….
Aneb jak kovaní drážníci přicházejí o privilegia.
Jak to bylo s „nestihnutím“ je vysvětleno v článku (možná to tam původně nebylo, nevím).
Ano, i předtím tam ten poslední odstavec byl. Nicméně na mnou položené otázce to v zásadě nic moc nemění – původně tedy objednatel dal příliš vysoká kvalitativní kritéria, že nabídnuté ceny byly příliš vysoké? A nyní sleví, takže ceny budou nižší? Proč nedal nižší kritéria již při minulém vyhlašování? Co když i nyní budou nabídnuté ceny (z pohledu objednatele) příliš vysoké? Tak se od 12/2023 stane co? (ve srovnání s tím, kdy by např. byla nyní vyhlášena soutěž s měkčími kritérii, ale s termínem plnění třebas až od 12/2024 či ještě o rok později) A „nestíhaná soutěž“ tedy vyústila v… Číst vice »
Chápu. Nicméně i s neúspěchem VŘ lze počítat, začít včas a zařadit to nové neprodleně po něm. Takhle to připomíná tu hlášku, že silničáře překvapilo, že přišla zima.
Stačí na konci článku kliknout na Tag „provozní soubor Plzeňsko“ si přečíst dva zdejší články z 15.a 24. dubna 2021.
Stručný výtah z textu:
Nabídky, které tehdy podaly pouze ČD,, byly pro kraj drahé.
Proti současnosti činil roční nárůst
– u Plzeňska 150 milionů Kč
– u Českého lesa až 30 milionů Kč
Proto byla regulérní soutěž loni zrušena.
Souměřitelnost nabídek jednotlivých zájemců je zajištěna pomocí modelového zadání kraje.
Ve druhé nabídkové tzv. „volné“ variantě mohou zájemci kraji navrhnout „své“ levnější řešení dopravní obslužnosti souboru.