Dopravci Železnice

Plzeňský kraj vrátí spojení na opuštěnou lokálku, vlaky pojedou jednou týdně

Motorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTR
Motorová jednotka 628 v barvách GW Train Regio. Foto: GWTR

Půl roku po ukončení pravidelného provozu osobních vlaků na trati Svojšín – Bor se na ni v polovině května vrátí znovu provoz.

Plzeňský kraj objedná u společnosti GW Train Regio stejně jako loni speciální turistický vlak s možností přepravy kol mezi Plzní a Bělou nad Radbuzou.

Vyjede zpravidla každou sobotu od poloviny května do konce září a bude spojovat Plzeň a Bělou nad Radbuzou přes Bor,“ řekla mluvčí kraje Alena Marešová. Na rozdíl od loňského roku pojedu tam i zpět stejnou trasou. „Odjezd z Plzně se předpokládá kolem 8:15, návrat kolem 19:00. Přesná minutová konstrukce tras je momentálně předmětem prověření SŽDC,“ dodala Marešová.

Speciální vlak začal provozovat Plzeňský kraj loni.  Za vlak kraj zaplatil 440 tisíc korun, GW Train Regio využil jednotku řady 628, kterou nasazuje na rychlíky Plzeň – Most a v sobotu ji nevyužívá. Kraj chtěl tímto krokem zvýšit atraktivitu a dostupnost turisticky zajímavého území.

Plzeňský kraj od nového jízdního řádu přestal na patnáctikilometrové lokálce objednávat osobní dopravu úplně. Provoz na trati byl výrazně zredukovaný už několik let, postupně zmizely spoje ve všední dny. Trať se už v roce 2010 dostala na seznam pěti tratí, které SŽDC vytipovala ke zrušení. SŽDC tehdy po protestech Plzeňského kraje uvedla, že šlo jen o pracovní verzi a od té doby se o rušení trati nemluvilo.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Souprava
Host
Souprava

Udržovat lokálku pro 1 pár turistických vlaků týdně. Tomu se říká řádně hospodařit u šotoušků… 🙁

Martin
Host
Martin

Nákladní vlak levituje na tratí? 🙂

libor
Host
libor

tyjo vzpomínky…., asi před 15-ti lety jsem šel přechod českého lesa a nějak jsem došli na Přimdu a skončili na vlaku v Třemešné a tehdy si pamatuji, jak jsem zjišťoval (tehdy přes mobil pomocí SMS:)) spojení na jih ČR (J.Hradec) a to bylo něco. Nakonec to nějak přes Tachov a Planou šlo, ale myslel jsem, že půjdem raději na stopa, to fakt byla síla..z těch končin odjet…..

Petr
Host
Petr

O té se nic nepíše-a pochybuju,že by to tam nějak extra žilo,co se nákladní dopravy týče 😀

František
Host
František

Pochybujete, nebo víte? A co znamená „extra žilo“? Kolik se tam vůbec utratí na údržbě? Bez toho jsou to jen teoretické výroky.

Marian
Host
Marian

V loňském roce (2018) získalo ČD Cargo docela zajímavý a dlouhodobý kšeft do Holostřev. Jaké bylo překvapení, když se tam byli zástupci dopravce podívat, že SŽDC rukou dobrého hospodáře nákladiště zrušila a demolovala a co víc, ani jim nestálo za tu námahu zanést tuto záležitost do různých materiálů a tabulek k trati (TTP). Proč taky, vždyť všichni ví, že tam zdechl pes, 20 let se tam nic nenaložilo a řečeno ústíky Soupravy se to tam hodí na cyklostezku …

Petr
Host
Petr

Provozovat a udržovat trať k vůli jednomu sponi týdne,to se rozhodně vyplatí…To se fakt může stát jen u nás…Úspory z rozsahu asi Plzeňskému kraji nic neříkají 🙂

František
Host
František

A co nákladní doprava?

xyz
Host
xyz

„Provozovat a udržovat trať k vůli jednomu sponi týdne,to se rozhodně vyplatí…“
SŽDC by ji v roce 2019 provozovala a udržovala tak jako tak, bez ohledu na to, zda po ní ten 1 pár vlaků osobní přepravy pojede či nikoliv.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

No, spíš by ji měla udržovat..

Jarda
Host
Jarda

Přeji, ať se vše vydaří dle plánu 🙂

Panelák
Host
Panelák

No jo, ale jak tam nebude platit režijka a IN50 a Interrail, tak to je stejně akorát snaha o rušení vlaků.

(Extrakt názorů ze sousední diskuze.)

Tronda
Host
Tronda

Ještě mezinárodní jízdenky dle tarifu NRT. 🙂

Honza
Host
Honza

Víc by mi vyhovovalo v neděli večer, než v sobotu večer. Krásně bez přestupu do Plzně.
Ale to je jen takový nikdy nesplnitelný přání.
PS: nejsem zvědavý na odpovědi typu: mě by vyhovovalo tohle a mě zas tamto 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Samozřejmě by tam víc vyhovoval víkendový provoz od pátečního odpoledne do nedělního večera (či pondělního rána), a nemuselo by to ani být tak veliké vozidlo, které se na „cyklovlak“ navíc ani příliš nehodí – ale nelze vše mít najednou: třeba se i k tomu nepovedený POVED nakonec někdy dopracuje …

Kirschner
Host
Kirschner

Jeden hot a druhý čehý. Ovšem ať to jezdí a lidem přinese užitek. To souprava nerozdejchá :-))

svojsin
Host
svojsin

O tomto vlaku se mluvilo už na podzim, že nejspíš bude v sezoně jezdit.

xyz
Host
xyz

„Na rozdíl od loňského roku pojedu tam i zpět stejnou trasou.“ Dodám, že vloni se z Bělé vracel přes Horšovský Týn a Nýřany. „Trať se už v roce 2010 dostala na seznam pěti tratí, které SŽDC vytipovala ke zrušení. SŽDC tehdy po protestech Plzeňského kraje uvedla, že šlo jen o pracovní verzi a od té doby se o rušení trati nemluvilo.“ Pěti tratí možná v rámci Plzeňského kraje. V rámci celé ČR těch „vytipovaných“ tratí (dle scestného ukazatele „rentability“ zvaného „alespoň 1 mil. Kč vybraných za rok na poplatcích za dopravní cestu“) bylo o dost více (a u některých se… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Jako turistická atrakce pro cyklisty, proč ne. Zopáknu, co už jsem psal vedle:
Dnes v 16.54 KŽC Čelákovice – Mochov. V 810-435 3 lidi v kabině fíry a jedna cestující v saloonu.
Fotky klidně pošlu.
Návaznost od vlaku od Prahy vynikající, z vlaku vystoupilo by oko 150 lidí.

Informátor
Host
Informátor

Mohu požádat o foto?

Informator
Host
Informator

Pane VRT? Mohu pozadat o foto?

VRT
Host
VRT

Jistě. Kam pošlu?

Kirschner
Host
Kirschner

Doufám, ta žádost o foto není podmíněná nějakou bonzáckou pohnutkou?

VRT
Host
VRT
VRT
Host
VRT
Anonym
Host
Anonym

A jakou to má spojitost s článkem? Nechápu.

VRT
Host
VRT

Co je špatného na focení vlaků? Není to smysl života šotouška?

Stepig20
Host
Stepig20

Jedná se o strojvedoucího a průvočího to že průvodčí může mít i „papíry“ na vlak je věc jiná. Jinak s platností od 1.4.2019 se odbavení změní na specifické odbavení, tedy už bude jezdit sám strojvedoucí.

VRT
Host
VRT

A to se pro jednu cestující vyplatí!

dopravak
Host
dopravak

Vyplatí, nevyplatí, to je přece úplně jedno. Hlavně že tam jezdí vlak, ne? 😉

svojsin
Host
svojsin

Tak určitě!!!!
Vlak do Mochova jezdit musí!! Cestující nepotřebuje, jede to na naftu, ne na cestující….

Stepig20
Host
Stepig20

Vlak například využívá hojně místní školka na cestu do Čelákovic a zpět. Obec Mochov chce vlak tak ho má. Uvidíme co udělají uzavírky dálnic D11 a D10 s obsazením vlaku.

svojsin
Host
svojsin

Děti ve školce bývají nadšené jak z vlaku, tak busu…..

Stepig20
Host
Stepig20

Až na to že, když by objednávali bus, tak je to vyjde několikrát dráž než když pojedou vlakem.

svojsin
Host
svojsin

Nemusí, když pojedou po lince, popř. jim pošlou posilu, yáleží na počtu dětí.
Naprosto běžná praxe.
Kvůli těm několika jízdám opravdu není třeba provozovat vzduchošukafon ….

I v případě objednání přepravy jakožto zájezdu, jistě nepůjde o likvidační částku pro rodiny dětí….

František
Host
František

Nebo si mohou objednat tu 810, případně jim ji pošlou jako posilu busu. 😉

Martin Liška
Host
Martin Liška

„Pošlou posilu“ – dlouhá léta se zabývám letními tábory a dalšími aktivitami, ale žádný autobusový dopravce v životě neprojevil sebemenší ochotu vypravit posilu, když jsem předem sondoval kapacity. Takže s tím „naprosto běžná praxe“ bych byl hodně opatrný…

MartinS.
Host
MartinS.

Vidíte, tohle fungovalo ještě loni v Čisté na pátečním přípoji od vlaku Os17716. Ten vyjel z Rakovníka po příjezdu R1224. Strojvedoucí se zeptal, kdo pokračuje z Čisté dál do Kralovic? A když těch lidí bylo hodně, tedy více než 20, zavolal do Čisté a Lextrans Bus přistavil místo mikrobusu větší autobus. Když se chce, tak to jde.

VRT
Host
VRT

Heleďte, mě je ukradená nějaká dojmologie šotoušků, kteří tu melou něco o potenciálu. Já se prostě sebral a jel vyfotit situaci ke spoji, který by měl být z logiky věci nejplnější. Našel jsem jednu cestující. Fakta, nic víc mě nezajímá!

Veselovský Jan
Host
Veselovský Jan

Chlapče promiň, ale jeden spoj o ničem nic vlastně neřeší. Nejsem šotouš, to v žádném případě, ale mám dráhu rád. Mimochodem potácím se v těch službách od roku 1967. Ale nerad přiznávám, že máš asi pravdu

VRT
Host
VRT

To samozřejmě, problém je, že to není jeden spoj. O co mi šlo? Šoutouši tady pořád mluví o potenciálu lokálek a o tom, jak jsou všichni proti nim a jak záměrně dělají „oni“ blbě jízdní řády a jak to je všechno těžké, ale že ti lidi těmi lokálkami jezdí když se vše povede. Dobrá, šel jsem k nejbližší lokálce a vybral spoj, který by měl být nejobsazenější. Spoj, který má všechno: návoz z hlavní trati jak blázen, minimální přestupní dobu a jede poměrně krátce do Mochova, což není Horní Lhota. Co jsem viděl? Jednu cestující a dva-tři lidi obsluhy. Výsledek… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A kde je na té fotografii ta jediná cestující? Stahovat to nechci, ale v tom náhledu nevidím nic, co by skutečnou frekvenci dokládalo!

VRT
Host
VRT

A co si to stáhnout a nebo se tam jet podívat, než blbě kecat, to by nešlo. Času máte evidentně dost.

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Hele, VRTáku, takhle mluvili v devadesátkách modří ptáci. A jak se dnes některé tratě hodí – třeba ten pražskej Semmering. A že to vomílám furt dokola? No, Vy jste taky jako kolovrátek. Se Soupravou dohromady 😀

Marian
Host
Marian

Není náhodou Souprava a VRT tentýž člověk?

VRT
Host
VRT

Ne, nechci cyklostezky, chci likvidaci těchto přísavek.

VRT
Host
VRT

A k tématu? Nebo došly? Došly, tak už jen prudí na netu. Kolik vidíš cestujících, pověz…

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Vás prostě se.., pardon štve, že nemáte ty styky a nejezdíte tam Vy, poněvadž si dokážete dobře spočítat, že náklady kontra příspěvek musí být ve výsledku slušnej vejvar pro majitele KŽC. A k tomu dekádu jistoty. Kdybyste ty možnosti měl, budete konat stejně.

VRT
Host
VRT

Co bych tam dělal? Já se uživím sám. Ale šotouškům došly argumenty, co? No to je dobře.

František
Host
František

Možná by stačila jedna fotka, ale z většího množství jízd. 😉 Neobhajuji, jen konstatuji.

VRT
Host
VRT

Nebojte, nebyl jsem tam naposledy 😀

Hanzi
Host
Hanzi

Každý normální člověk to neskutečné kydani veřejnými financemi vidí. A neni to jen jedna trat nebo spoj co jste vyfotil. Na straně jedné se kraje hádají o desetník na kilometr, na straně druhé cpou do černých děr. Tohle samozřejmě štve každého ekonomicky uvažujícího člověka. Já osobně si udelal stavební spoření, důchodové pojištění, chodim dávat krev, pro dobrý pocit, že alespoň ze mě ten státní rozpočet má co nejméně třeba na tyto kraviny.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A co má, prosím, státní rozpočet z Vašeho stavebního spoření a důchodového pojištění?

Hanzi
Host
Hanzi

Celkem nic, pouze vratku na daních, takže o tuto částku alespoň méně přispívam do systemu. Kapka v moři to je pravda, ale každá kapka dobrá

Kajman
Host
Kajman

Pořiďte si děti, to teprve uvidíte ten veletoč v dani z příjmu.

Petr
Host
Petr

Bude tam jezdit i jejich cyklovůz?

Josef22
Host
Josef22

„turistický vlak s možností přepravy kol“

Tak ona asi jiná varianta ani není 🙂

os.ka.rek
Host
os.ka.rek

Jen aby nenutili lidi to rvát do těch dveří. 😀

JirkaM
Host
JirkaM

Ne, letos to bude bez cyklovozu. Hlavně co se obsazenosti týče tak tam těch cyklistů jezdilo asi tolik že by to nenaplnilo ani kapacitu kol v samotné jednotce.

Partneři