Plzeňský kraj přidá další spoje ve veřejné dopravě, jízdné zůstává
Vylepšená Regionova pro Plzeňský kraj. Pramen: České dráhy
Počet cestujících ve veřejné dopravě poslední dva roky roste.
Počet cestujících ve veřejné dopravě poslední dva roky roste.
Co je „vylepšená“ Regina? Natřená do barev Plzeňského kraje??
Skoro jenom to. Pak drobné úpravy interiéru, přečalouněné sedačky, zásuvky a stolek s otvírákem na pivo 🙂
Nejde o vtip, takhle to opravdu je. Do několika let je nahradí Stadler RS1.
No, panečku….otvírák na pivo beru :-).
Škoda že ti tydýtové v jižních Čechách už před několika lety nepřevzali systém IDPK a pořád tady jezdí doprava podle paskvilu, kdy jakási parodie na integraci proběhla jen 20 km od centra krajského města…
jen je trochu nestastne, ze integrace zasahuje jen po Karez a ne do Horovic
V JČ kraji je krásně…narozdíl od „našeho“ StČ kraje se tam báječně jezdí autem….
Coze? PID je naopak luxus, ktery si roky pochvaluju. A nejezdim fakt jen 0-1.
Jo, v Plz. kraji dobrý.
Jenom ten soupravový panter z Přeštic na osmou ráno do Plzně by snad už mohli změnit na veřejný vlak, to je dost unikátní pitomost.:)
To je, obzvlášť u stroje, který umí rekuperovat při brždění.
Snad budou jednou zavedeny půlnoční vlaky z Plzně. Určitě nejsem sám, kdo by to uvítal. Lidé by si cestu k těmto vlakům jistě našli.
V noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli je doprava do okolí Plzně dobře pokryta autobusy a v ostatní dny v týdnu je poptávka po půlnočním spojení velmi malá. Je třeba zlepšovat základní dopravní obslužnost a ne plýtvat veřejnými penězi na dotovaní spojů s nepatrným přepravním potenciálem. A teď do mne… 😀
Hlavně by to chtělo přidat noční/ranní spojení Plzeň Praha, už se mi několikrát stalo, že jsem potřeboval jet později než ve 12 a další spoj jede až ve 2:30. Stejný problém jsem měl v opačném směru na hlavák před 6. To bych musel jet nočním autobusem v 1:50, což nepovažuji za použitelné.
Co jede v 02:30?
Rokycansti maji FLamendr Expres Os 7841
On je taky oříšek se dostat na první vlak do Prahy v 4.21.
Mimochodem nevíte, zda GWTR bude v Pošumaví spojovat dva Stadlery?
Chválihodné. Pamatuju výkřiky bývalého premiéra Špidly. Zdroje jsou a ejhle, jeho vláda zrušila dost vlakových spojů a já začal do práce nuceně dojíždět autem.
A bylo to aspoň v Plzeňském kraji, nebo k čemu tato bizarní vzpomínka?
Mišáčku, nebylo to v Plzeňském kraji.
A to bylo přesně kdy?
To už bude 20 let, co to Špidla vypustil do světa.
Mě zajímá kdy přesně to podle ní bylo, když ví za koho to bylo. Nejde o tu větu, ale to omezování.
Já si teda pamatuju nárůst půlnočních vlaků po půlnoci za vlády ČSSD.
Kde se kromě nadpisu píše o výši jízdného na příští rok?
Co taky psát, když „jízdné zůstává“? Ale ano, chápu, jednou větou to moglo být i v textu 🙂
V tarifu?
Čísla v článku mohou být velkým úvodem do životní reality pro jedince, kteří věří v sílu regionální obsluhy pomocí místních drah: v Plzeňském kraji toho autobusy najezdí 3x více než vlaky.
A co z toho plyne? V jiných krajích to bude i větší poměr. Ale to je řeč o kilometrech, ne o tom kolik co odveze cestujících. Zrovna v Plzeňském kraji je velmi málo typických místních drah, spíš to má funkci příměstské dopravy.
Plyne z toho to, že pro regionální obsluhu potřebujete takto významný násobek autobusových výkonů. Vy to jak vidím víte, takže poznámka nebyla určena vám.
Není nijak šokující fakt, že v ČR většina obcí neleží na železniční trati, tudíž jsou závislé na obsluze pouze autobusem.
tak to je snad naprosto jasné… možná na počet obyvatelstva jich dost žije poblíž dráhy, ale určitě je mnoho obcí mimo, proto si myslím, že bus má svoje zásadní místo a často volám i po tom, že fakt nemá cenu držet každou lokálku, když počet cestujících není ani na bus natož na vlak. A pokud jde o cenu pro objednavatele vlak/bus, tak je to naprosto jasné…
Většina lidí to chápe, maniakům nevysvětlíš, že veřejná doprava musí spolupracovat, aby fungovala.
Oni budou pořád považovat Dráhu za nástroj k likvidaci zaostalé, zločinné a nepotřebné silniční dopravy a převzetí všech přeprav, které konečně pojedou podle jízdního řádu. I kombajn na poli pojede podle jízdního řádu a ne jak zraje obilí.
Zase špatně. Chodil jsi ty vůbec do školy?
Plyne z toho akorát velké množství malých obcí a řídká železniční síť v plzeňském kraji.
Bylo by zajímavé znát ten poměr i pro další kraje.
Ona řídká není, je tak akorát, aby šla ufinancovat a pokryla všechna větší sídla. Navíc vede celkem centristicky. Má své mouchy, ale ne fatální. Jiné kraje jsou na tom hůř.