Plzeňský kraj požaduje po Arrivě šest milionů korun za neodjeté spoje
Autobus Iveco Crossway (145 ks). Pramen: Arriva
Kraj je i přes nejvyšší pokutu v historii se službami dopravce spokojen.
Kraj je i přes nejvyšší pokutu v historii se službami dopravce spokojen.
Pokuta, která je 25 násobkem ceny za ujetý km je v rozporu s dobrými mravy. Skončit to u soudu, nedivil bych se, kdyby takovou smlouvu označil za částečně neplatnou … přiměřená by byla pokuta na stejné úrovni, max 100 Kč …
To je problém toho, co soudy považují za dobré mravy? Má-li být pokuta postihem za nedodanou službu nemůže být ve stejné výši jako dohodnutá platba nebo jen 2.5x vyšší… to by se potom dopravci mohlo vyplatit nejezdit.
jake dobre mravy proboha?
Smluvní sankce dohodnutá ve smlouvě není totéž jako např. úroková sazba za půjčku. Takže nějaký dobrý mravy si laskavě strč za klobouk. 6MKč Arrivu nepoloží.
Pokud si dobře pamatuju, ROPID více jak 100 Kč za km. V případě, že je to přiznané, tzn. dopravce zvedne telefon, zavolá, přizná se, má to levnější než jako nepřiznané.
Pokuta je prostředek jak přinutit obchodního partnera plnit doopravdy to, co kdysi slíbil. Nic víc, nic míň. Můžeme se bavit o tom, co objektivně ovlivnila pandemie a co je výmluva. To je těžké od klávesnice objektivně posoudit. Ono je vůbec nejlepší, když žádné potíže nenastanou a spokojený je zákazník (cestující i kraj) i dodavatel (dopravce).
Nesmysl. Tohle je obchodní vztah, ne smluvní vztah k fyzické osobě.
Pokud se pod to podepsali, tak je to v pořádku i mravně. Pistoli u hlavy ani nůž pod krkem jim nikdo při tom podpisu nedržel. Sám bych sice taky volil 80-100 a nebo paušálně 1000, ale za jeden spoj a ne kilometr, ale kraj jen využil co dopravce slíbil.
Proč se Arriva brání? Na takový sazebník pokut přistoupila a podepsala viz. registr smluv.
Nedodržuje ještě jiné věci jako například ošacení řidičů. Ve výběrku a smlouvě bylo uvedeno košile, kalhoty, vázanka s neodstranitelným logem. Řidič může sundat vázanku jenom při teplotě vyšší jak 25°C. Viděli jste někoho takhle oblečeného řidiče?
Ano.
Viděl, třeba v autobusech do Varů to byl standard, když jsem jezdil z Holýšova, tak většinou mladý kluci se Setrama, ale taky. Problém byl bez ohledu na počasí u starších řidičů, ti fakt neměli nikdy ani jedno z toho.
Fakt musí mít smlouvu ? To je na pováženou – tady jde o lidské životy ! Fakt může být za volantem takový ….?!!! https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/nehoda-sumava-spicak-autobus-ridic-dechova-zkouska-hasici.A210520_111659_plzen-zpravy_vb
a to má společnýho s pokutou za nevyjetý spoje co?
Tak má řidiče nebo ne ? Nemá – ukončit smlouvu. Byl jsem se podívat v Rakousku přeshraničním busem. Jezdila to Dolnorakouská firma. Samo , aby ušetřili, jezdil pro ně Čech. Ale, když mu klekl bus, zavolal, přijel v neděli navečer šéf dopravní firmy s náhradním busem. Bál se totiž, že by si někdo v Vídňi stěžoval, že neodjel linku. To by dle jeho slov znamenalo pohovor na úřadě s možností odebrání licence na dotovanou linku. A to si nemohl dovolit !
je vidět, že buď opravdu nevíte o co jde nebo jste si nikdy nečetl články, které vyšly při startu arrivy. Zjistil byste, že mimo jiné při startu arrivy „onemocnělo“ dvacet řidičů. To někdo ovlivní? Ptám se co má společného to, že neměli vyjeté spoje s tím, co tu sdílíte vy.. asi mi neodpovíte a budete tu tlachat ty vaše nemysly.. chápu..
Takže podle Vás je normální něco naslibovat a neuskutečnit ! No, to tedy prrrrrrrr. Opravdu si myslíte, že nedodržovat smlouvy je v pořádku. Na to, že jim (možná trucem nasmlouvaný řidiči od jiných dopravců) nepřišli do práce – je jejich riziko podnikání. Měli zálohu ? Použili ji? Jejich byznys.
Jste úplně mimo. Řidičů má ARR dost.
Ano, Arriva je jedina firma, kde kedy sadlo za volant ozrate hovado. Nikde inde na celom svete nic take nebolo.
Iba ze by…
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/opily-ridic-autobusu-mhd-pmdp.A170306_084855_plzen-zpravy_pp
Těch průšvihů bylo i jinde 😉 zkuste google.
V pořádku. Mělo by být jedno, jakému dopravci a s jakým dopravním prostředkem se to celé stalo. Zda je pokuta v maximální výši v pořádku je asi věcí objednavatele a dopravce. Dle mého názoru by neměla být symbolická, ale ani exemplární, vzhledem k tomu, že vůle pokračovat je na obou stranách.
Pokuta v plné výši dle smlouvy jednoznaně v pořádku je. Kdyby byla menší, mohlo by být rozhodnutí kraje snadno napadnutelné – kraj tady v podstatě nemá jinou možnost než postupovat přesně podle smlouvy. Padni komu padni.
Pokuta nejspíš není dána od do,ale jen striktně částka. Není co řešit, maximálně se může řešit jestli je smlouva vyvážená,ale když s ní dobrovolně souhlasily obě strany…..
Skutečnost, že s něčím souhlasily obě smluvní strany neznamená, že smlouva jako taková není v rozporu se zákonem … čili buď absolutně nebo relativně neplatná … v mnoha úvěrových smlouvách byla doložka „o rozhodci“, jíž soudy následně zrušily a tudíž bylo zrušeno i rozhodnutí rozhodce „podle smlouvy“ …
Tohle může rozhodnout pouze soud až po „úřad pana Rychetského“ majícího poměrně zajímavé pohledy na některé „kauzy“.
mate snad pocit, ze smlouva mezi krajem a arrivou je podle obcanskeho zakoniku? 😀
Hned se pozná, že nejméně posledních sedm let jste žádné zákony neviděl.
Občanský zákoník už podle svýho názvu řeší vztahy mezi občany. Na zbylý případy tu máme Obchodní zákoník 😉
Omyl, omyly omyl. Jednak je poměrně velká množina“případů“, které řeší jiné kodexy, například zákoník práce a druhak – obchodní zákoník je už sedm let dobrý max. jen jako podložka pod skříň na nerovné podlaze…. Abych byl korektní, tak nelze ho použít na právní vztahy založené mezi podnikateli po 1. 1. 2014…
„Firma nemohla dokončit kvalifikaci řidičů, a tak jich měla v době startu dopravy pro kraj nedostatek, než je stáhla z jiných lokalit. Arriva se podle náměstka odvolávala na zásah vyšší moci.“ to tvrdí teď. V článku z 9. července 2020 však tvrdí něco jiné: „Mluvčí Arrivy Jan Holub problémy potvrdil, zejména na Plzeňsku se firma podle něj potýká s vysokou nemocností řidičů.“ „V celém kraji nasadila Arriva 315 nových autobusů, pro ně přijala kolem 400 řidičů. Například na Tachovsku už nové řidiče nepotřebuje, v působnosti plzeňského dispečinku by potřebovala přijmout ještě alespoň 15 řidičů, aby dokázala pokrýt výpadky způsobené nemocenskými… Číst vice »
A slyšel jsi, o tom, že existují i jiné nemoci? Těch 15 nemocných lidí z několika stovek si představit umím, a jestli opravdu měli v autoškole lidi, kteří by je v případě dokončení výcviku dokázali nahradit, tak v tom žádnou lež nevidím. Píše se tam, že jde o vykrytí nemocenských a podobně, což nemusí být rovnou neschopenka, ale návštěva lékaře, OČR apod. Nerozporuji udělení a odůvodnění pokuty, jen nevidím v každém vyjádření dopravce nutně lež.
Krom toho někteří (a ne jeden) s podepsanou smlouvou omarodili záhadně přesně ve chvíli, kdy měli přestoupit od původního dopravce.
Ano, samozřejmě, stres zapůsobil a sesypali se. 🙂
To je zase spousta zbytečných keců kolem jasný věci, proč? Spousta lidí má hodně krátkou paměť. Platí to, co napsal Arthur: „s podepsanou smlouvou omarodili záhadně přesně ve chvíli, kdy měli přestoupit od původního dopravce“, bylo to řádově několik nizkých desítek řidičů. A když vám najednou třeba 30 nových lidí nepřijde do práce, máte jako firma problém. Koronavirus naopak Arrivě dost pomohl, protože s linkovým autobusem šli jezdit jak zájezdoví autobusáci, protože neměli práci, nemohli vozit turisty. Stejně tak přešlo na bus pár řidičů z náklaďáků a kamiónů, protože nefungovaly automobilky (ani některý jiný průmyslový odvětví) a tím pádem ani… Číst vice »
Zálohy mít můžete, jenže i ty zálohy mohou být v pracovní neschopnosti. Řešit TO přesčasem nelze, nelze překročit denní dobu řízení, pak musí být dodržen odpočinek ….
A navíc v jeden okamžik jeden řidič nezvládne víc než jeden autobus. Fakt, v mládí /období nerozumu/ jsme to zkoušeli. Nedařilo se 😀