Plzeňský kraj chce vrátit provoz na část trati Kralovice – Mladotice, vlaky by obsloužily poutní areál
Stanice Kralovice. Foto: mapy.cz
Zbývající část trati má podle dohody Správa železnic upravit na pěší stezku.
Zbývající část trati má podle dohody Správa železnic upravit na pěší stezku.
Mně bylo divný, že se najednou na internetu objevila k prodeji zastávka v Trojanech, když jí SŽ léta ze msty odmítala prodat, dokud se situace s tratí nevyřeší. Bohužel ta cena blížící se milionu, co za ní chtějí, nebyla reálná ani před 5 a více lety, když byla střecha zastávky ještě v pořádku a nebyla zřícená střecha terasy. Dopadne úplně stejně jako Horní Slavkov zast. či budovy na trati 149.
Tyhle dokonalé úvahy mnohých zde o tom, jaký je to nesmysl mě fakt baví. A copak když vám prozradím, že tato investice je „pouhou“ investicí do budoucna, kde se počítá s prodloužením tratě v nové stopě do Plas, protože si kraj i místní obce dobře uvědomují, jak důležitý směr to je? Tady jde hlavně o to, aby se zabránilo zastavění trati okolo Kralovic novou zástavbou, která by navždy zabránila obnově celé trati (jako třeba v Haidmühle). Dnes není dobrá konstalace pro celou obnovu, tak se dělají jen takové kroky, aby se do budoucna neznemožnila obnova celé trati. Toto je jen… Číst vice »
Nechci být pesimistou, ale trať do Plas v nové stopě nebude záležitost této dekády a možná ani příští a tuším, že v územním plánu nejsou pozemky pod tratí určené k výstavbě.
Zatím není ani vybráno, kudy ta trať povede (povede-li vůbec někdy), protože to co kdysi navrhl SUDOP je naprosto unreal a žádný jiný návrh současné SŽ nepřijme.
Nejsem si jistý, jestli by v Bavorsku chtěl někdo soudný zprovozňovat trať z Waldkirchenu do Haidmühle/ Nového Údolí i kdyby nedošlo k zastavění traťového tělesa, když není síla ani k tomu, aby se vylepšily parametry stávajících provozovaných tratí, které zajišťují spojení Česka s Bavorskem – Prahy s Mnichovem.
Jen tak pro ilustraci:
Z Passau do Waldkirchenu jezdí v letní sezóně 4 vlaky – v sobotu!
https://ilztalbahn.eu/fahrplaene-ilztalbahn/
To bylo udáno jen jako příklad co nechceme, aby se stalo v Kralovicích. O možnostech zprovozňování jakýchkoli tratí v Německu se bavit nehodlám.
„Za prodloužení trati bojujeme pět let.“ Aha, a blíží se další volby, byť tentokrát ne krajské (ale zato možná ty důležitější). Ten výrok je spíše k pláči než k smíchu, byť možná pro současnou garnituru politiků representovaných panem Čížkem skutečně platí: o tomto „prodloužení“, resp. o zkrácení trvalé vyloučeného traťového úseku o část trati z Královic k Mariánské Týnici a vybudování nové zastávky poblíž kláštera (bude tam ale možná trochu problém se zřízením přístupové cesty) se ve skutečnosti mluví neoficiálně už aspoň 25 roků, totiž od doby, kdy se nedařilo prosadit regulérní obnovu celého mezistaničního úseku. Takže je to spíše… Číst vice »
Pardon. Kde je tam přejezd silnice první třídy? Myslíte Ten vlak Kralovicich, I/27? Proč obnovit, když je funkční a čas od času se využívá?
Ne vlak, ale „v Kralovicích“…
Ano, tento přejezd bude nutné celý rekonstruovat a zřídit na něm úplně nové traťové zabezpečení, protože nyní je tam zabezpečení místní (přejezd se zavírá zmáčknutím tlačítka). Kdo by při jízdě vlaku mačkal to tlačítko? Z Kralovic by to ještě šlo, ale kdo by zavíral přejezd pro jízdu z Týnice do Kralovic? O tomto přejezdu se moc nemluví, ale ten bude větší problém než obnova zbytku trati. SŽ naprosto zbytečně vyvolává obrovskou akci za závratné peníze pro obnovu trati, kterou by bylo možno opravit jen prostou výměnou svršku v rámci údržby (bez projektu), ale o nevyhovujícím přejezdu se mlčí.
Už jste slyšel o pagerech? Strojvedoucí si zmáčkne a dostane zpět info o stavu přejezdu. Na D3 rozhodně levnější řešení než kilometry kabelů. Pak někdo řekne , že do Týnice se bude jezdit jen o víkendech a bude problém ukončit vlak na zastávce město bez další investice (krycí návěstidlo, další tlačítko…).
tohle je ekonomicky nesmyl,ale sotousi skaci radosti az do stropu a nekteri by nejradsi zrekonstruovali celou trat
Nesmysl je hlavně předpokládat, že to se třemi páry vlaků denně zachrání zastávky u města a u poutního areálu. Opětovné protažení a spojení do Plas vícekrát denně by si své alespoň turistické uživatele najít mohlo.
Pokud pro vás jsou kraj a obce šotouši, tak jistě. A co se týče ekonomiky, tak při současném nastavením legislativy a dopravní politiky EU je ekonomický nesmysl jakákoli investice do železnic včetně VRT, protože ekonomicky zaplatit investice do železnic dokáže jen nákladní doprava, se kterou se na železnici nepočítá. Osobní doprava bude vždy ztrátová (dotovaná) a tudíž jakékoli investice do ní jsou jen politikum včetně této investice.
Ale pane, ekonomický způsob provozování železnice, komerčně pro přepravu nákladů, aby si na sebe vydělala je přece sci-fi. Pan ministr to říkal a ten má vždy pravdu. To nevíte, že i v 19. století předci stavěli železnice, aby je pak mohli dotovat?
Možnosti přepravy nákladů v 19. století byly od současných značně rozdílné. Povozem se zboží dovezlo na nádraží, přeložilo na vlak a v cíli opět na povoz. Silniční doprava v tomto značně pokročila.
Možnosti jsou pořád stejné, jen technologie se modernizuje. To že jsme se vrátili do středověku na silnice je jen vůle byznysmenů a politiků. Železnice dnes prohrává nad silnicí jen proto, že se to tak chce. Ta ekonomika je pořád stejná: pořád při správném řízení dopravy dokáže železnice přepravit tunu zboží levněji a úsporněji (nejen pro životní prostředí) než silnice, jen se pro železnici vymýšlí takové podmínky a překážky, aby toho nebyla schopna. Pouze v osobní dopravě se ta ekonomika skutečně přehoupla ve prospěch silnic a to hlavně proto, že se výrazně změnily požadavky na cestování, kde už železnice skutečně nedokáže… Číst vice »
Ano správně, naši předci vynalezli využití páry a mnoho dalších vynálezů jen proto, aby se šotouši mohli ukájet jízdou parních mašinek. Ale pssst, o tom se mlčí, to se nesmí vědět. Ještěže současní politici na tento úskok přišli a železnici a šotoušům utli tipec, kdo to má 200 let platit takovej úlet.
Když to tady čtu, tak se nemůžu smíchy udržet,na té trati jsem jezdil.Přes týden pár vlaků z poloviny plné,zbytek skoro nikdo.Přes léto více lidí o víkendu a o prázdninách jinak bída.Nádraží daleko od obcí, takže tady vyhrává autobus.
Polovina plná je dobrá. A třeba Trojany by mohly mít zastávku kousek pod obcí, ne až daleko v lese. Zbytek záleží i na nabídce spojů, návaznostech atd. Trhák to nebude, ale na venkov asi OK. Plus nejkratší spojení mezi Rakovníkem a Plzní, s pár většími sídly po cestě. Jezdil bych tamtudy na výlety ke Střele, přes Plzeň to objíždět nechci. Jasné, kodrcat se mohu při současné nabídce podobně i metrem a autobusem. Celé to ale odráží stav naší dopravní politiky – auta především.
Polovina plná je dobrá??? Jezdily tam 810, tedy polovina je 25 lidí a to jen na některých spojích, tipoval bych na školních. Takže se tam na šesti spojích denně svezlo tak 50 lidí v každém směru. Když si vezmeme, že cena za km bude kolem 140 Kč, tak 12 spojů za den stojí kraje a obce 45 tisíc. Za jednoho cestujícího se tedy platilo kolem 450 Kč. Fakt můžou veřejné rozpočty vyhazovat peníze z okna? Kolikrát ročně byste se tam tak svezl? A ten kodrcavý autobus Vás do údolí Střely, tedy na mladotickou zastávku doveze z Prahy o půlhodiny rychleji,… Číst vice »
Souhlasím s ostatními, že je vhodné rekonstruovat celou trať. A co víc, opustit původní těleso a vést trať blíže zastavěnému území, aby k trati mělo dosah více potenciálních cestujících.
Jó, to se vyplatí, hlavně s přihlédnutím k zátěžovým proudům. 🙂
Tohle prostě není Adršpach, nebo Rožnov pod Radhoštěm.
Ale někteří fanoušci železnice nerozlišují ani po dosažení 18 let věku a táhne se to snima do důchodu.
přesně, investice má smysl tam , kde bude jasný proud lidí, což Kralovice těžko někdy budou.
A Mladotice zastávka, Plasy – dále po cestě? Kralovice dost velké jsou, na místní poměry. Nemůžete si představovat Kladno. Ovšem jako spojení Plzeň – Rakovník už to jde. Nicméně tady bych předělal spíše zastávky (Trojany, Mariánská Týnice) než náspy a zářezy ve složitém terénu.
Kolik lidi denne potrebuje spojeni z Plzne do Rakovniku? 1 nebo 2? Cestovní doba jen z Plzne do Mladotic je 50 min, z Kralovic do Rakovníka dalsich 50 min. Takze v pripade propojeni trati budeme nekde na 1 hodina 55 minut? Autem z centra do centra 1:09 Navic s obchvaty na I/27 se bude ještě zkracovat.
Takže naprosto jasně na tomhle směru mezi koncovymi stanicemi neexistuje přepravní proud ani pro autobus natož vlak.
Mezi Mladoticemi a Kralovicemi je autobus naprosto postacujici.
Planovane prodlouzeni trati v Kralovicich je z 90% urcene pro zlepseni obsluhy Kralovic, Tynice je jen takova tresinka.
To víte že jo. 😀 😉
opravdu než toto, tak i v PLZ kraji jsou jiné tratě, co mají smysl do nich investovat, ona taková trať z Plzně na Klatovy a dál na Rudu má větší smysl (třeba i drátovat). Prostě i ta poptávka bude násobně větší jet tím směrem než k nějakému kostelu. Ono jet na výlet se podívat na kostel super, ale mnohem větší proud lidí bude jinam, protože nebude jezdit stále na jedno místo, kdežto třeba železná ruda bude mnohem větší magnet na lidi (pěší, kolo, běžky, lyže atd).
Tak hlavně z Plzně přes Beroun a Rakovník, že. 🙂 Nicméně třeba od Prahy jsme tím směrem rádi jezdili ke Střele, do Plas. Přes Plzeň je to nepříjemná oklika. Od Prahy by ovšem bylo třeba udělat i něco s tratí mezi Kladnem a Rakovníkem, jestli tedy při současné dálniční horečce není už pozdě (a nepojedeme to celé nakonec po silnici, jak nás státní správa už léta svými činy nabádá).
Souhlasím. Ale jde o to, že ten kousek nic moc nevytrhne, proto když už rekonstrukce, tak celé trati.
Samozřejmě, že jsou jiné tratě, které vyžadují rekonstrukci více, ale těžko říct, proč Plzeňský kraj trvá na tomto.
o tom to je, čekat něco ohromného, že se někam přidají dvě zastávky. Skoro bych očekával, spíš nějakou zásadní změnu, třeba i někde přidat novou trať nebo ji zásadně narovnat. Kraj v tomto směru sice neřeší nové koleje, ale nyní je ten, co udává směr územním plánům…
jistý příklad by mohl být zadrátovat Horažďovice a udělat klidně i přímé napojení na Plzeň (bez úvrati – už trochu sci-fi ).Časem drátovat klidně i Sušici Protože pokud vyjde varianta druhé koleje Plzeň – Nepomuk, byla by super kapacita na hustější provoz vlaků Sušice – Plzeň
na kolik mld investic byste to videl, pane Bartonicku?
zkuste to alespon odhadnout, dekuji
Zkuste svůj dotaz směřovat na někoho jiného. 🙂
No, to brzo. To s tím budou mít chlapi ale sakra dost práce!
Bude to novostavba, takže mohou klidně lepší trasou.
Bohužel na lepší trasu nejsou pozemky, a nikdo je nedá do územního plánu.
Všichni tu píšou, že je to pustý kraj a najednou nejsou pozemky.
Vim, ale nikdo nemá koule to navrhnout, na MD nemají žádnou strategii a představu rozvoje a úprav železniční sítě.
Kdo by to tam měl dát? Kraj? Ten se bojí tam objednat vlaky, aby to SŽ muselo alespoň spravit. SŽ? To tam nic nedá, to je pod vedením MD.
Praktický ano,ale oficiálně to bude navrácení navrácení tratě z dlouhodobé výluky.
Hrozně se těším, až přijdou při průzkumu terénu na to, že v Kralovicích obchůzka trati v minulosti moc neprobíhala (mám potvrzeno) a výsledkem jsou v okolí přejezdu P1759 zahrádky a domečky až těsně u kolejí. V Týnecké ul. dokonce frajer odebírá násep, aby měl rovný a větší dvorek. Někde mám i fotku.
K tomu „těsně u kolejí“ – dle https://mapy.cz/letecka?x=13.4818220&y=49.9858960&z=19&ovl=1 to ale pořád vypadá, že stavěli jen „na svém“ a ne „na drážním“.
A co ochranné pásmo?
49.9836950N, 13.4744531E
Máte potvrzeno, jo? Ono je to jednoduché, máme nějaké zákony a ochranné pásmo. Zadruhé, nedávno jsme tamtudy procházeli a žádného odebírání náspu jsme si tedy nevšimli. Pravda je, že místy je to zarostlé, takže z jedné strany není vidět na druhou. A co si budeme, tu trať neobnoví pouhým vykácením a položením ukradených kolejí, stejně se bude muset kopnout. 🙂
Nemohu mít něco potvrzené? Zákony mít můžete, ale musí se dodržovat. A co se ochranného pásma týče, u trati v dočasné výluce trvající přes čtvrt století jeho dodržování asi nebude hrozit, že si toho hned zítra někdo všimne, ne? A kde není žalobce…
To, že jste někde v okolí procházeli a nevšimli jste si odebraného náspu neznamená, že tam není. Sám jsem tu trať za posledních 10 let prošel asi 5x a pokaždé narážím na něco nového.
Mohl by někdo znalý, nebo místní, vysvětlit zajímavost v rodové odchylnosti dvou názvů:
– Proč se klášter Mariánská Týnice nachází v obci s názvem Mariánský Týnec?
https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=27536&x=13.4642254&y=49.9846061&z=16
tehda paní úřednice to zvorala a blbě to zapsala, od té doby je to taková divoké 😉
To vám nevysvětlí asi nikdo. Řekl bych, že to neví ani osoba nejpovolanější, bývalá dlouholetá ředitelka Muzea a galerie severního Plzeňska PhDr. Irena Bukačová, která se nejvíc zasloužila o to, že se z bývalého zchátralého skladu učebnic stal opět barokní skvost.
osada při které původní kostelík stál se jmenovala Týnec … slovo Týnec znamenalo oplocenou osadu, kterých najdeme v Čechách celou řadu … Týnicí se rozumí kostel s proboštstvím
zdroj: Bukačová Irena, Mariánská Týnice-historie poutního místa a muzea, 1.vydání , ISBN: 80-903-1650-6 str 31
Děkuji
Samec a samice 😀
U Olomouce je to jednodušší, tam oba rody mají stejný tvar. 🙂
5 samyc:
https://www.youtube.com/watch?v=ZuWxTaqlky8
Had a hadice 🙂
Německé Mariateinitz tak nějak odpovídá obojímu..
Je to dobrá zpráva, ale bylo by fajn to obnovit celé a nezapomínat na tratě Radejčín – Chotimer, Chrudim Heřmanuv městec, Smirice Hnevceves a další a další, udržovat a opravovat a lbnovovat více takových trati
Radejčín-Chotiměř je v plánu. Už byl uveden i termín opravy. Najdete to tu v historii článků.
Hněvčeves – Smiřice stále slouží nákladní dopravě ne?
ciste ze zvedavosti – pokud je usek do Mladotic stale vedeny jako trat, jak je mozne, ze napr. prejezd P1760 fyzicky neexistuje? (vystrazne krize tam nejsou a koleje jsou kdesi pod asfaltem…)
https://mapy.cz/s/lufopedere
docela rad bych vedel, ve kterych mistech planuji tu stavnu ukoncit – budou tam dve koleje se sturcema nebo jen jedna?
a to tam má být 20 let stále koleje, které nikam nevedou a přejezd, co má prudit lidi. Toto je naprosto vhodné řešení…
ještě radar by se k němu mohl umístít (ala Mělník)
a co teprve kdyby se tam srazil vlak s autem! bez kříže!
Ne, spíš je zarážející, že se u nás často důsledně dbá na dodržování nesmyslných nařízení, ale tady, kde je nějaká infrastruktura (která dopadla jak dopadla), se může neoficiálně zaasfaltovat nezrušený přejezd. Ano, technicky a prakticky je to lepší. V Trojanová stávalo pul metru vody. V Kralovicích se silnice mírně srovnala. Ale že to nevadí vůbec nikomu, už asi deset let, je zarážející. 🙂
Je to legální. Ve výlukovém rozkazu se už několik let píše že přejezdy přes komunikace II. a III.třídy jsou se souhlasem odboru dopravy, PČR a SÚS upraveny tak, aby komunikace byla souvislá, úprava trvá až do případného obnovení provozu.
uprimne dekuji za vysvetleni…skoda jen, ze autori prispevku nad vami nevyuzili prilezitosti mlcet…
Taky se to dá řešit rakouským způsobem – kříže se odstraní, koleje se nechají a dá se tam značka nerovnost na silnici s dodatkovou cedulí „pozor, koleje“.
Není náhodou pouť od slova putovat? Tak by poutník hodný toho jména snad mohl ty necelé tři kilometry od nádraží dojít pěšky.
Ty tři páry denně se týkají letních víkendů nebo celého roku? Je to trochu nejezdnoznačné vyjádření. Připadá mi divné, že by kraj chtěl objednávat dopravu k turistickému cíli i ve všední dny v listopadu, ale zase mě překvapuje, že by SŽ kývla na obnovu vč. nových zastávek při tak malém rozsahu dopravy, jako jsou letní víkendy.
Putovat není od slova pěšky.
Wiki: Slovo putovat vzniklo od slovního spojení „putovat vlakem“ a aby to nebylo tak dlouhé, používá se zkráceně jenom putovat. Poutník je ten, co putuje (vlakem). Železnice je svatá. Jen teda nevím ,proč většina kostelů (chrámu svatých je na kopci, kam železnice často nevede. (Týnice to má správně). Třeba někdo doplní 😀
Pouť i putovat je od staroslovanského pút tedy cesta. Mimochodem, říká vám něco název Hidžázská dráha? Hadždž totiž je také pouť. Na pouť se mohou vydat i nemocní a chromý. Je zvykem, že v poutních místech očekávají na dopravních terminálech, tyto nemocné asistenti, kteří je dovezou na vozíčcích a lehátkách na místo.
3km z vlaku? To si ten očistec a připomenutí trpění za hříchy představujete pěkně tvrdě! Plně jízdné byste po nich ještě nechtěl?
Jo, a pouť do Mariazell taky byla i na stovky km. 🙂
Přesto tam nakonec železnici postavili (i když, pravda, od nádraží k bazilice to pořád je cca 1,5 km) a udržují.
Dobrá správa na té trati zejména od začátku své existence nedodržuje legislativu (trať buď udržovat, nebo se pokusit o její úřední zrušení).
Tak Svatá Hora je také 1,5 km od nádraží. Přitom se tam chodilo pěšky i z Bavorska. Naštěstí vás dnes linka 506 PID zaveze od nádraží až do areálu 😀 Naštěstí na 200 se trať udržuje i když by si zasloužila víc a poutník to má díky barierovosti nástupišť „trochu“ obtížné
„navazující neprovozovaný úsek z Mariánské Týnice do Mladotic upraví SŽ na pěší stezku“
Takže v podstatě zpětná legalizace nezákonného stavu…
Některé úseky jsou zarostlé tak, že jsou zcela neschůdné.
Ostatně něco velmi podobného čeká trať na Praha-Žižkov
v tyto části – https://mapy.cz/s/jagenevube převážně v trase části původních železničních kolejí se mí postavit dvoukeolejná tramvajoví trať v ulici Jana želivského napojená novým tzv. kolejovým trohúhelníkem jedním bokem navazující na stávající protější do ulice Olšanská. Co se oficiálně chystá s touto – https://mapy.cz/s/jetevusoce zbylou/počíteční částí tratě Malešice – Žiřkov jsem dosud nic nečetů, a to ani o nějaké pščí/cyklo stezce. Osobně ovšem jsem přesvědčen, že s plánovanaým prodloužením/propojení tramvajové tratě v Hartigově ulici od jejího stávajícího obratiště Spojovací pořátkem ul. Českobrodská právě s tělesem zrušené železniční tratě Malešice – Žižkov mi dává smysl její počáteční část využít k prodloužení… Číst vice »
To jsou všechno zajímavé plány a sám se těším, co s toho vzejde.
Se současnou tratí ale nemají nic moc společného, jen to, že se částečně využije její násep. Myslím, že ta současná (vlaková) trať ještě zrušena nebyla, tedy je ze strany SŽ protiprávní že ji neudržují sjízdnou
Vidím, že koukáte hodně do budoucnosti, zatím se se trojúhelníkem na Želivského nepočítá (je při současném stavu legislativy neprojednatelný, další část trati má být jednokolejný a končit cca u Habrové). Další úsek je tak na anarchistický kroužek po půlnoci, když se dobře zahulí…
A který zákon má přednost? Péče řádného hospodáře nebo drážní?
Samozřejmě točvolantová loby na MD je (mlčky) ráda, že SŽ neoprauje někter tratě. Natož aby je i modernizovala, aby se daly použít i v současné době. 🙁
Drážní. Péče řádného hospodáře se má konat v rámci pravidel.
Ale jinak osobně považuji faktické zrušení některých tratí za rozumné, byť nelegální
Rychlíkem do Mladotic s přípojem do Kralovic by se bus i vlak časově vyrovnaly, takže opravit celé.
A proč? Aby kraj platil 3x víc za vlak než za bus, poskytující stejnou službu? Busy Plzeň Kralovice zrušit nejdou, protože mezilehlé obce.
Vlak a bus rozhodně stejnou službu neposkytují, maximálně pro ty co tím nejezdí na papíře ano.
Tak! Záchod, stoleček…
Přebalovací pult, režijka, jídelní vůz…
a otvírák na pivo!
Jakou jinou (nezbytnou) službu poskytuje vlak proti autobusu na vzdálenost 30-40 km s jízdní dobou 50-60 minut?
Prostor pro víc než jeden invalidní vozík nebo kočárek.
https://www.vozejkmap.cz/84361-klaster-marianska-tynice
Čistě teoreticky, pokud by kraj chtěl a dokázal si to obhájit, SŽ dle zákona musí konat.
Nemusí viz Lovosice Úporiny
Tohle je trochu jiný případ, přece jenom stavba ve svážné území je trochu náročnejší. I když tady se vlastně taky okolo Mladotic v lehce svážném území pohybujem, ale předpokládám, že tu zatím nic dalšího neujelo.
Nikdo by s tím nejezdil, už před zrušením to bylo marné spojení.
Člověk by tím jel, ale to by na těch výkonech nesměly jezdit nejhorší šroty, na trať se nesáhlo, takže se neustále snižovala rychlost a tím prodlužoval čas jízdy. A problém jsou i spoje, které jedou od nikud nikam bez návazností, v době, kdy to nedává smysl… A nejde jen o osobku, chtělo by to (celkově) nějak podpořit a nakopnout i nákladku.
A co by tam měli odkud nakládat ?
To, co i teď. V Kralovicích dřevo, v Mladoticích kámen. Jenže vy vidíte zřejmě jen na špičku nosu. Nemusí to být jen odtud/sem, ale také jako varianta cesty pro jiné náklady, které by pouze projížděly. Každopádně to nebylo myšleno jen na tuto trať, ale kompletně, „národně“. 🙂
Viděl bych to i tak, že v prokladu stávajícího taktu rychlíků by jezdily zrychlené Sp do Mladotic a pak jako osobák do Rakovníka.
Bohužel na zvýšení kapacity (2. kolej) mezi Plzní a Mladoticema nikdo nechce slyšet a přitom třeba na silnici se tu postavilo spousta přeložek. Takže podpora železnice je hubou…
Ty silniční přeložky se staví proto, aby se tranzitní doprava na I/27 dostala z měst a obcí. Tento problém dráha nemá, tratě 160 i 162 míjejí centra měst a obcí většinou úctyhodným obloukem. Což je ovšem jeden z důvodů, proč tam cestující nenaplní vlaky. Je totiž rozdíl v tom jít na vlak každý den 15-20 minut a jít na autobus 5-10. Ale těžko dostanete železnici na náměstí nebo na náves. Další důvod je, že tam prostě nežije dost lidí, aby ty vlaky naplnili. Takže přidáním vlaků si nijak nepomůžete a i zrychlený Sp by jel do Kralovic hodinu, to není… Číst vice »
A co takhle nejdřív dostatečně zlepšit trať a její obsluhu, aby se doprava z měst a obcí dostala na ty koleje? Zastávky mohou být klidně na okrajích obcí, kde to jde, pokud už nejsou přímo v nich. Deset minut se ujít dá. Pokud budeme ovšem nejprve dimenzovat silnice na svým způsobem závadný stav, a současně nezlepšíme ani tu blbou docházku třeba přisunutím zastávek (nemluvím o nákladištích a vlečkách), tak se spirálou dostaneme možná i na jeho vrchol. Což je dost smutný cíl.
Tady nejde o to, že se jde na vlak 10 minut, ale o to, že se na ten vlak jde o 10 minut déle než na autobus. Na trati 162 už kdysi jezdívalo 6-7 párů denně z Rakovníka do Mladotic (a někdy i s přestupem na Plzeň) a i tak mělo ČSAD Plzeň-sever v Kralovicích kloubové Ikarusy a Karosy a před tím i RTO s vleky pro linku do Plzně, aby to pobraly. Prostě dráha ve směru Kralovice -> Plzeň a zpět v posledních 50-60 letech nikdy nefungovala, protože autobus z Kralovic byl v Plasích za 15 minut a vlak… Číst vice »
A na zlepšení parametrů železnice se kašlalo na rozdíl od silnice.
Co to melete, že na 160 cestující nenaplní vlaky? Zkuste si na Bolevci nastoupit třeba ráno do 7662, nebo odpoledne do 7604. Jezdím tudy denně do práce a pokud nejsou prázdniny, tak se mnohdy i stojí. Když sedím vepředu ve směru jízdy, dojde vlakoš na kontrolu jízdenek až tak kolem Břízy zastávky
Blbě jsem se vyjádřil. Proti provoznímu konceptu na trati 160 po Žihli nic nenamítám. Ostatně z Žihle a Mladotic je vlak jediné použitelné spojení s Plzní. Do Břízy díky vlaku nemusí zajíždět autobusy na Kralovice a zdržovat se tím. A i v Plasích, Kaznějově a Třemošné má pro část obce ten vlak význam. Na druhou stranu pro část Třemošné (u školy), Kaznějova (u náměstí), Plas (na druhém břehu Střely) a pro Rybnici, Hadačku a Kralovice jsou vhodnější autobusy, protože je vlak neobsluhuje. A přidání vlaků, které by ze 160 pokračovaly po 162 na Kralovice by tomu nijak nepomohlo. Navíc poptávka… Číst vice »
A co takhle nestavět přeložky, ale omezit škodící silniční dopravu? například omezit průjezd obcí na 1 auto za minutu v obou směrech? Pak nebudou potřeba obchvaty. Proč vlastně kraj objednává autobusy, když škodí (použito trochu demagogie 🙂 )? Podle mě je jeden z hlavních důvodů, proč nejezdí cestující vlaky chybějící druhá kolej a nějako k tomu drobné přeložky pro zvýšení rychlosti. Jízdní doba z Plzně do Kralovic by byla pod jednu hodinu už dnes, ale nepočítám žádné zrychlující přeložky a nějaké to zdvoujkolejnění pro odstranění čekání na křižování. Beztak by to chtělo 2 koleje minimálně z Plzně do Mladotic, silnice… Číst vice »
Celou trať opravit ať to má smysl.
Nebo celé zrušit, když už tak už..
Když to zaplatíš a pak tam budeš jezdit? No tak nepiš blbosti..
Po obnovení trati by tam mohla klidně vzniknout linka do Plzně s prodloužením linky R24 od Rakovníka, jako alternativa od přetížené tratě 170 + 171.
A budeš na ní povinně jezdit ty – o dvě hodiny delší trasou a za plné jízdné, ať je tam aspoň jeden platící.
Kdyby taková linka byla potřeba, může jet už teď z Rakovníka přes Jesenici a Blatno. Jednotce 845 by úvrať v Blatně nijak nevadila.
Jen je to o 50 km delší a o hodinu a půl pomalejší cesta.
Dobrý pokus, ale jako na potvoru to přes Blatno zapotřebí není, musí se prostě jet přes Kralovice.
Já vím…;)
to už by bylo rozumnější obnovit rychlík Praha – Karlovy Vary přes Rakovník. Sice by tam nikdo nejezdil, ale pořád by byl lepší, než do Plzně
Ok. Fakt je ten že je to z Mladotic přes Kralovice o 8 km kratší. Časově by to asi bylo podobné. Taky je fakt že teď se dá z Plzně do Rakovníka ve všední dny 2x za odpoledne dostat za 2 hodiny, což je samozřejmě krásný čas. Ale další fakt je ten že vy a podobní fanoušci autobusů tady píšete často zavádějící informace, které mě vytáčí do běla. Určitě jsou i rozumné argumenty proč tu trať celou neobnovit ale ty většinou uvádějí lidé s nickem vedle kterého není fotka autobusu. Jde spíš celkově o smýšlení, s tím Vaším by tu… Číst vice »
Já ale nejsem fanouškem autobusů, to se sakra pletete. A ten double-decker si špatně vysvětlujete. Jen ten region velmi dobře znám, jezdím tam celkem často (cca co 14 dnů) a tak vím, že veřejná doprava tam nyní funguje nejlépe v historii. Nemám nic, proti lokálkám a mnoho jich má význam. Trať 162 k nim ale nepatří už asi 50 let nepatří. Když vynecháme Trojany, které jsou úplný úlet, tak v Kralovicích nádraží na okraji města pro většinu obyvatel 1-2 km daleko, v Kožlanech zastávka za městem, pro celé město 1-2,5 km daleko, Hradecko trať míjí, Strachovice zastávka v lesích jen… Číst vice »
Nic proti prodloužení, ale alternativa Praha – Plzeň to nebude.
Nestačil by bus? S možností vedení až Manětín popř. Rabštejn. Tam koleje nevedou a asi nikdy nepovedou…
Ten už tam jezdí.
Tak cajk, hlavně za ty peníze, by mohl jezdit každou hodinu až dvě a ne tři páry za den.
A kdo by tím každou hodinu až dvě jezdil? Počet návštěvníků muzea v Mariánské Týnici je asi 40 tisíc za rok, tedy v průměru 140 denně. O víkendu asi víc, ale i tak to nejsou tisíce, ale nižší stovky. Ono se tam zase tolik lidí nevejde.
V tom případě je zbytečně investovat do železnice. Tečka.
Souhlas.
Tak to by se měli teda v Plzni zamyslet proč platí vlaky že Stoda, Přeštic, Dobřan, Kaznějova, Nepomuku, Blovic, Stříbra, Rokycan, Radnice, Bezdružic, Nýřan, …když jim místní odborníci radí že autobus je levnější.
Protože tam vedou koleje moulo.
To neříkejte mě ale těm co říkají že stačí autobus.
ono je třeba i vnímat kudy ty koleje vedou. Přeštice mají celkem dost obyvatel, ale třeba proti Nepomuku to je vlastně pomalejší než bus. Natož Kralovice a okolní vesnice, to prostě na jízdu do Plzně není ono…
Tak myslím že Kralovice oproti Nepomuku mají nádraží úplně v pohodě
Jasně. Každý touží jít 10 – 20 minut pěšky na nádraží, aby mohl jet dalších 45 minut do Rakovníka nebo hodinu do Plzně. Když na autobus dojde o 5 – 15 minut rychleji. Při denním dojíždění to udělá třeba 2 hodiny za týden. V Nepomuku na to nádraží jezdí z města autobusy.
v nepomuku jezdí „MHD“
Tak to máte 100 ,
100 lidi Plzeň- Rakovník
100 lidi Plzeň- Kladno
100 lidí Plzeň – Letiště
50 do kralovic
300 Rakovník-Praha
50 plasy-Praha
Atd….
Za den? Jakou metodou výpočtu jste došel k tomu, že by potřebovalo jet 100 lidí denně hodinu a tři čtvrtě z Plzně do Rakovníka a 2 a půl hodiny z Plzně do Kladna a 50 lidí také 2 a půl hodiny z Plas do Prahy? To by znamenalo, že v Kralovicích přestupuje každou hodinu z linky 321 na linky 404/570 asi 20 lidí. Ne není tomu tak. A ten přestup limitující nebude. Oni tam prostě jet nepotřebují.
Tak abychom to shrnuli já navrhuji rychlík Plzeň – Plasy/Kaznějov – Kralovice – Rakovník – Kladno – letiště- Praha v dvou/jednohodinovém intervalu, který řeší příměstskou dopravu z Plzně do Plas, Kaznějova Kralovic, příměstskou dopravu Rakovník-Praha, posily pro Kladno – Praha, meziregionalní spojení Plzeň – Rakovník/Kladno a Praha- Kralovice/Plasy přímé spojení Plzně a Rakovnicka s letištěm v Praze. Pokud to chce. někdo řešit desítkami autobusových linek a nejistými přestupy, jizdou přes Beroun, taxíky a auty tak samozřejmě je to řešení ale ekonomické to rozhodně není. To že je potřebné zrekonstruovat tratě č. 120 a 160 nikdo nezpochybňuje , taky v plánech… Číst vice »
Opravdu chcete nazývat vlakové spojení, které by trasu dlouhou 146 km urazilo za 3 hodiny (tedy průměrnou rychlostí 49 km/h), rychlíkem? To i osobák z Kolína do Úval nebo z Kralup na Podbabu jede rychleji.
Takže až někdy v letech 2040-45 SŽ zrekonstruuje a zrychlí tratě 120 a 160 aspoň o 35 minut, aby ten vlak jel aspoň šedesátkou, tak s tím nápadem přijďte.
Tak si vypočtěte cestovku R26. 😀
R21, R22, R24 a R27 jsou na tom hůř, ale to přece neznamená, že to má být cíl.
Mohli by tady jezdit přímé vlaky z Plzně na ruzynske letiště. A ještě navíc by vzniklo spojení Plzně s Rakovnikem a Kladnem.
Kolik lidí denně potřebuje jet přímým vlakem z Plzně na ruzyňské letiště?
Plzeň a okolí má přes 300 tisíc obyvatel takže nemálo
Autem za hodinu a vlakem? Nesmysl s vlakem Plzeň -Kladno trať jen poškozujete (nejen vy, ale i další), místo toho, aby bylo argumentováno místní dopravou…
To je ale ale nesmysl co jste napsal.
Opakuji otázku, kolik z 300 tisíc obyvatel Plzně má potřebu jet přímým vlakem na ruzyňské letiště? Nemálo není odpověď. Myslíte, že při taktu nějakého vlaku 2 hodiny a 8 spojích denně by jich bylo aspoň 10 na každý spoj, tedy 80 za den?
Já to narozdil od vás nevím. Ale když mnohem menší Pardubice nebo Budějovice „uživí “ vlastní letiště, tak nevidím důvod proč by Plzeň neužívá přímý vlak na letiště. Ale že to bude víc jak 80 se klidně vsadím.
Prej ČB nebo Pardubice uživí vlastní letiště. Možná tak Černá díra na peníze.
V Budějovicích do toho má kraj letos nalít 90 míčů.
Nějak málo. Zřejmě jen odhad?
Zkusíme pčítat. Plzeň má 186 tisíc obyvatel, rok 365 dnů, tedy něco přes 500 lidí na den. Kolik lidí z 500 potřebuje v daný den na letiště? Pokud procento je to 5 lidí, pokud 2 je to 10 lidí. I kdybych vzal váš údaj o 300 tisících, což se blíží počtu obyvatel Brna, tak i když to vynásobím dvěma (a jsem skoro na tom Brnu, co do počtu obyvatel) žádné závratné čísla to nejsou. To by neuživilo ani přímý bus. 😉
Tak jsem si našel že alespoň jednou za rok létá třetina Čechů. To znamená 100 000/365=cca 275 plzeňanů denně. Pokud by vlak využila půlka tak je to přes 130 lidí denně. Ale je to hodně zjednodušeně.
Skvělé, tak pro 130 lidí za den (nebudeme počítat, že někteří letí z Mnichova nebo Norimberka) by se určitě vyplatilo objednat 8x denně jednotku o 115 místech. Btw: Pardubice ani Budějovice vlastní letiště neuživí. Za to, co platí kraj na provoz letiště v Budějovicích by se dali všichni odvézt do Prahy taxíky.
Co to zase plácate ta jednotka už tam dávno jezdí, jak z Rakovníka do Prahy tak z Mladotic do Plzně. Stačí ji prodloužit o poměrně krátký úsek. Reálně nárůst o 1ks při dobré navržených obězích. A ještě ty vlaky budou jezdit plnější.
A na dopravní obslužnost Žihle, případně Blatna může Plzeňský kraj zapomenout, protože tu jednotku pošle z Mladotic do Rakovníka… počty cestujících se zvýší o jednotky procent, docházková vzdálenost o kilometry, náklady proti autobusu na trojnásobek. A to se vyplatí.
Povšimněte si, prosím, že to už se do značné míry stalo. Do Žihle dojede v kladiva 5 párů spojů a jeden v neděli. A z většiny to jsou spoje v okrajových částech dne, které by do Prahy stejně nedojely. (Pozn.: Nápad předřečníka tímto nikterak nehodnotím.)
Všiml jste si, že v Žihli staví také rychlíky a že z Blatna/Žihle jedou vlaky do Plzně v ranní špičce a z Plzně do Žihle/Blatna zase odpoledne. Protože přes den jsou děti ve škole a pracující v zaměstnání a ten vlak by jezdil prázdný.
Takže přesměrování osobaku v Žihle nijak neomezuje děkuji za potvrzení mých argumentů a vyvraceni vašich
Jak neomezuje? Vezmete Žihli a Blatnu ranní dopravu směr Plzeň a odpolední dopravu směrem z Plzně. Navíc zrovna na tyhle osobní vlaky navazují v Blatně vlaky směr Rakovník, po kterých tak voláte.
Uživí jsem dal zcela záměrně do uvozovek, protože za peníze co dávají na letiště by v klidu zaplatili celoroční provoz přímých vlaků na letiště v Praze.
Taky do Mnichova ty vlaky jezdí a o mnohem vyšší kapacitě než je 115 míst.
Jestli to není tím, že ty vlaky do Mnichova spojují největší město v ČR a 3. největší město v SRN. Rozhodně nejezdí jen proto, aby se obyvatelé Plzně dostali na mnichovské letiště, na které ty vlaky ani nezajíždějí (pokud vůbec do Mnichova dojedou)
Vy si neustále vyvracite to co jste před chvílí napsal, tady by se taky nejednalo o spojení pouze Plzně a pouze letiště .
Mimochodem vlaky do Mnichova staví ve Friesingu kousek od letiště.
Já vyvracím, co jsem napsal? Ne nevyvracím. Já pouze konstatuji, že na trase Plzeň – Plasy – Mladotice – Kralovice – Rakovník – Kladno – Praha není dostatečná poptávka cestujících, kterou by nezvládly obsloužit autobusy, které tu oblast obsluhují kvalitně už nyní a které by stejně musely jezdit a obsluhovat obce, kam koleje nevedou. Tím pádem by souběžně jezdily poloprázdné drahé vlaky a poloprázdné levnější autobusy. Většině cestujících by to nic nepřineslo a kraj by to stálo násobně dráž.
NemohlY Františku, shoda podmětu s přísudkem…
A jak dlouho by jim to trvalo?
4 hodiny vlakem z Plzně na letiště? Tak to snad radši taxíkem.
Jak jste přišel na 4h?
Minimálně 3 to budou. Sečtěte si časy mezi Plzní a Mladoticemi a potom mezi Kralovicemi a Prahou. A také cenu za jízdné, třeba pro čtyřčlennou rodinu.
Eko City Taxi jezdí na letiště z Plzně za 1900,- Kč. To je max o nějakých 500 ,- Kč víc a je to od baráku až na terminál. Volba je jasná.
Přes Prahu hl. n. to dá cca 2 hodiny, pokud někdy dokončí trať na letiště. Pokud postaví tunel mezi Berounem a Plzní, bude cesta trvat okolo jedné hodiny. Kdo by se kodrcal přes Mladotice a Rakovník?
Vy už víte kolik se bude jezdit po rekonstrukci? Kde to lze najít rád bych se podíval.
Jo, jak přišel na 4 hodiny, když by to byly jen 3?;)
Přes Prahu hl.n. jsou to 2 hodiny.
No jo, 3 hodiny, to je terno. Jak jsem mohl toto opomenout? 😀
A po modernizaci Kladno – Praha, a elektrizaci Rakovník – Kladno a Plzeň -Mladotice ?
Jo vy už z Kladna do Rakovníka a z Plzně do Mladotic taháte i dráty? No když to má být drahé, tak ať je to ještě dražší. Sice jsme se ještě nedopočítali ani obsazení poloviny sedaček v RegioFoxu a tak tam dáme RegioPanter, který jich má o 30 víc. To se vyplatí.
Jestli by se nevyplatilo dát všechny peníze z těchto nevýkonných lokálek tam, kde už teď nestačí kapacita, i když tam jezdí kapacitnější vozidla a třeba 4x za hodinu.
Dráty do Rakovníka i Plzeň Žatec schválilo ministerstvo dopravy, takže není o čem spekulovat
Tak já bych tedy počkal, až budou ty dráty natažené, ne? Do té doby jsou to jenom spekulace:)
To můžou i po 171, s úvratí v Rudné, na Smíchově/Hlaváku či na Libni.
Ale myslím, že na taktový provoz by to bylo málo užitečné, a na pár spojů denně to je blbě použitelné. A navíc mají možnost je busem po dálnici na Německá letiště
Nevím jestli zájmem ČR by mělo být hezdit na německé letiště
Lepší služby, větší nabídka cílů …
Trochu mimo.
Když už z Plzně na Havliště, tak z Berouna po Hrbaté do Hostivic (i s těma 2 úvratěma)
Ačkoliv cením snahu obnovit to alespoň po Mariánskou Týnici, vidím za tím trochu nehezký obchod mezi Správou železnic a krajem. Správa železnic opraví dva nebo tři kilometry tratě, a kraj za odměnu nebude blokovat úřední zrušení vlastně již fyzicky protiprávně „zrušeného“ zbytku tratě do Mladotic.
Já doufám že se ten zbytek administrativně nezruší. Ale cose obnovení týče stoho bude druhá Kozí dráha. Když to šlo tam tak proč ne i tady?
Protože tam nic není.
Ta trať by měla smysl jako alternativní propojení pražské aglomerace s Plzní (přesně tyhle alternativy naší síti chybí). Ale to by musela mít jiné parametry.
No, musela by to být od Kladna do Plzně úplně jiná trať.
Problém je v tom, že ta úplně nová trať Kladno-Rakovník je tam stejně tak potřeba už dnes.
To by musela mít hodně jiné parametry nejen trať 162, ale i tratě 120 a 160. Ostatně Praha je s Plzní alternativně propojena už teď přes Rakovník a Blatno. Je to jen o 7 km delší, ale jízdní doba stejná, a nevšiml jsem si, že by se to jakkoliv využívalo… ono totiž jet z Prahy do Plzně 3 hodiny není moc atraktivní.
Chce to znát význam slova alternativní. Primárně by to samozřejmě sloužilo jako spojení mezilehlych měst se dvěma největším městem v Čechách. Obdobné trasy jsou Praha-Pisek-Budejovice nebo Praha – Havlíčkův Brod – Brno
Já znám slovo alternativní a říkám, že alternativní trať nyní existuje. Je stejně pomalá, stejně dlouhá a z mezilehlých míst míjí pouze Kralovice a Čistou, ale obsluhuje Žihli a Jesenici. Ale potřeba cest mezi Plzní a Rakovníkem nebo Kladnem a Kralovicemi není velká a veškerou místní poptávku po VHD zvládají autobusy.
Až na úvrať v Blatná, nevšiml že by tam něco jezdilo naopak Blatně se nedá ani rozumně přestoupit. Ono totiž je třetí kraj. Takže žádná alternativa neexistuje.
Nemyslím si, že pro nějakou DMU120 by měla být úvrať v Blatně překážkou. To, že je Blatno v Ústeckém kraji také fyzickou překážkou není, hraniční kontroly tam nejsou. Mezi IDSK, IDPK, DÚK a IDOK probíhá v oblasti mezi Žatcem, Rakovníkem, Kralovicemi a Žluticemi celkem intezivní spolupráce. Existují mezikrajské autobusové linky s garantovanými přestupy v rámci projektu Čtyřmezí, do kterého jsou zapojené linky 304, 305, 404, 570, 415, 321, 435, 560, 711, 744, 745, 760, 766 i vlaky na tratích 160 a 161. Ale na dvouhodinový takt mezi Plzní a Rakovníkem nějakou DMU120 ten region cestující prostě nevygeneruje. A aby DMU120… Číst vice »
Tratě 120 i 160 se v budoucnu určitě nějaké rekonstrukce dočkají obě jsou to příměstské tratě a pražská a plzeňská aglomerace jsou aktuálně dvě nejvíce se rozšiřující aglomerace u nás.
Trať 160 se rekonstrukce dočkává už asi 10 let každý rok souvisle několik měsíců. Letos to budou zase 4 měsíce bez provozu.
To že k rekonstrukci tarte 160 není argument k tomutak pokračovat a ani se inspirovat na dalších tratích
Já bych zrušil trať mezi Žichlínkem a Hoštejnem, tam taky nic není.
Tak to je hodně zoufalý „argument“.
Taky si myslím, ale je to váš argument, je ho jen umístil na jiné území.
V Polsku obnovují tratě mezi městy s počtem obyvatel v řádu desítek tisíc lidí, my obnovujeme tratě, kde obce na trati nají dohromady pět tisíc lidí a doufáme, že místo aut případní návštěvníci pojedou vlakem, který pojede rychlosti maximálně možná 50 km/hod. A mezitím nám jezdí mraky lidí autobusovými linkami bez dotací, protože je to rychlejší než vlak viz. Praha – Brno/Český Krumlov/Chomutov/Karlovy Vary/Teplice/Mnichov, popřípadě spojení České Budějovice – Brno.
Zrovna Praha – Brno, pohodlný vlak 2:30 – 2:40 + pomalé Rychlíky za 3 hodiny vs méně pohodlný Bus 2:25- 2:55, nevidím, že by bus byl nějak rychlejší oproti vlaku.
Bus je spolehlivější a levnější
Levnější možná.
Fakt? Zrovna jedu busem se 20min sekerou
Spolehlivější je rozhodně vlak. Na ucpané D1 v každém případě.
Jezdim spíš na východ a ze zkušenosti je na bus/auto mnohem větší spoleh. Pro vlak je jízda včas skoro sproste slovo
Falešné dilema.
Jsem pro polský model. Zruší se hromada tratí a pak se slavnostně pár z nich opraví.
A to vše za peníze Evropských daňových poplatníků! 😀
Peníze evropských daňových poplatníků se vyhazuji i za mnohem větší nesmysly.
Plzeň a Rakovník nemají 5 tisíc lidí.
Dá se tam jet přes Beroun. Jinak cestujících mezi Plzní a Rakovníkem moc není. A trať za Týnicí prakticky neexistuje-je to les.
Pro začátek by bylo dobré zjistit, kolik lidí z Plzně touží cestovat do Rakovníka a opačně. Bohužel ta krajina mezi a podél železnice je dost řídce osídlená.
Srovnatelné velké a stejně vzdálené jako Rakovník (15 000 ob., cca 55 km) jsou Domažlice (11 000 ob., cca 50km), takže asi tolik.
Především bez nabídky není poptávka. Nikdo z Rakovníka nebude v Plzni hledat práci když se tam nedá rozumně dostat. Tu tam začne hledat až se tam bude dát dostat.
Jasně, Praha za rohem, ale bude jezdit do Plzně. K smíchu…
Pozor, a ještě povinně do té Plzně vlakem!
Praha je od Rakovníka dal než Plzeň.
62 km a 62 km. To je tedy rozdíl.
Projděte si data o dojíždění, kolik lidí jezdí do Prahy a kolik do Plzně. Proč asi.
To že z Kralup do Prahy jezdí víc lidí než do Ústía Děčína není argument k tomu zrušit rychlíky Praha – Děčín
Rakovník vždy tíhnul ku Praze, ty vazby na Plzeň tam nejsou takové, tak to je.
O tom nikdo nepochybuje. Nymburk nebo Poděbrady taky spádují do Prahy, přesto dost lidí nastupuje i do rychlíku do Hradce . A takových případů najdete spoustu.
Nymburk a Poděbrady mají dohromady 30 tisíc obyvatel a rychlíkem se dostanou do Hradce pod 60 minut. Rakovník je poloviční a po tratích 162 a 160 se pod hodinu nikdo do Plzně nedostane.
To ale vůbec není pravda. Z Rakovníka do Plzně je to o 10 km dál, ale především Domažlice jsou v Plzeňském kraji a spádují do Plzně. Rakovník je ve Středočeském kraji a spáduje do Prahy. Ostatně je to vidět na počtu a obsazenosti spojů Rakovník – Praha.
Z Rakovníka do Plzně se dostanete autem za 1:05 – 1:10, autobusem za 1:45, vlakem by to bylo také minimálně za 1:45. To je doba, která od pravidelného dojíždění celkem odrazuje, protože strávit denně přes 4 hodiny na cestě do a z práce není zrovna atraktivní.
Mám příbuzné, co to dělají – státní správa, takže bez home office – a nezávidím jim.
Domažlice a Rakovník jsou od Plzně stejně daleko vzdušnou čarou. Ale zatímco trať do Domažlic měří 55 km, do Rakovníka je to přes Kralovice, (za předpokladu, že by existovala trať z Mladotic), to dělá 80 km. Pěkný nesmysl.
Popravdě, v životě by mne nenapadlo jet z Plzně do Rakovníka takovou nesmyslnou oklikou. Když už, tak přes Beroun.
A přes Beroun to není oklika? Jen Beroun Plzeň je 60km
Všichni, kdo potřebují jet mezi Plzní a Rakovníkem VHD, se vejdou do autobusů IDPK 321 a PID 404/570 s rychlým přestupem v Kralovicích. Jede to i o něco rychleji než vlak a obsluhuje to i místa, kam koleje nevedou.
Všichni kdo dnes jezdí z Rakovníka do Plzně jedou autem. Pokud auto nemají tak VHD jedou tam kam jede, školy, práce i turistika jsou i jinde ne jen v Plzni.
1) Nevím, jak jste na to přišel.
2) I kdyby to tak bylo, divil byste se jim, když autem to zvládnou něco přes hodinu od domu k domu a VHD (autobusem nebo vlakem) minimálně za hodinu a tři čtvrtě + docházka?
1) vy tvrdíte že z Rakovníka do Plzně nikdo nejezdí proto není potřeba přímý spoj
2) nedivil proto navrhuji přímý dpoj a o tom je celá diskuse
To je furt dokola.
Mezi Rakovníkem a Plzní nejezdí dost lidí, aby bylo potřeba zavádět přímý spoj, když existují garantované přestupy.
Ten přímý spoj po stávající infrastruktuře by nebyl proti spoji s přestupem o nic rychlejší. A tudíž nebude konkurencí pro IAD.
Obnovují, protože si takovéhle tratě zrušily. V ČR si obnovujeme tratě, taky jen ty, keré máme zrušené/neprovozní.
Nebylo by celkově levnější tam dát autobusy?
to se tady nesmí říkat
Akorát by s nimi jezdila tak pětina lidí oproti vlaku.
Naopak, s převedením Kralovice – Rakovník na bus je veřejná doprava využívána více.
Kdo z vás to tam zná delší dobu, jistě si všiml velice rychle.
To se ale netýká výletních spojů.
A to mi řekněte, co jsou ty víkendové 404 až do Manětína a Nečtin jiného než výletní spoje?
Ty autobusy tam jezdili už před zrušením trati, tam se nic nezavadelo nově. Tedy nemáte pravdu.
Je vidět, že to tam vůbec neznáte.
Mezi Rakovníkem a Kralovicemi jezdily kdysi 2x denně spoje linky Praha – Manětín. Potom tam jezdil jenom vlak. Po zrušení provozu do Mladotic tam jezdily autobusy NAD, ale jen v úseku Kralovice – Mladotice, po skončení NAD se změnily na klasickou linku, která byla postupně utlumena na 1 nebo 2 spoje denně, které ale stejně v Mladoticích na vlak nenavazují.
Současný koncept linek IDPK 321 a PID 404/570 je něco úplně nového a pro ten region je to nejlepší dopravní oblužnost VHD v historii.
Přesně tak, trvalo to dlouho, ale nakonec je tam docela solidní veřejná doprava.
Francimorka nepíše pravdu.
Osobně jsem. Je několikrát Z kožlan do Rakovníka a bude to tak 15 let.
Souhlas. Chvíli to trvalo, ale linky 404 i 321 se pomalu plní i o víkendech. Ve vlaku jsem do Kralovic v sobotu dopoledne dojel většinou sám nebo max. ve třech. Autobus ve stejnou dobu už veze i 15 – 20 lidí.
Co jsem měl možnost jet, tak bylo dost lidí od začátku, samozřejmě ne úplně všechny spoje.
Tak jak sám vidíte stačí kvalitní nabídka a lidi to začnou využívat. Tak nevím o čem mne tady přesvedcujetete.
Pokud tam tedy ta kvalitní nabídka je, proč jí měnit?
Já bych jí nijak neměnil. Naopak všechny ty autobusy budou dobrými napáječi Rychlíku Plzeň- Kralovice-Rakovnik-Kladno-letiště-Praha
Ony ty autobusy totiž neobsluhují železniční stanice a zastávky, ale zastavují v místech, kde žijí lidé. Kdyby měly zajíždět do polí za obce, výrazně by se ta nabídka zhoršila a cesta zpomalila.
Ty už tam jezdí. Linka PID 404 jede z Prahy, přes Rakovník, Kralovice až do Mariánské Týnice. O víkendu 2x denně až do Manětína a Nečtin, kam vlak stejně nedojede.
Jde o to jak bude 404 jezdit plná po dokončení Praha-Kladno a z Rakovníka to bude vlakem stejně rychlé jako busem. S největší pravděpodobností pak ten bus ukončí v Rakovníku s přestupem na vlak.
Po dokončení tratě Praha – Kladno to nebude vlakem z Rakovníka do Prahy k metru trvat 1:15, ale jen 1:05. Autobusem to bude stále o 10 – 20 minut rychlejší.
Nějaké zrychlení tratě Kladno – Rakovník z 50 minut aspoň na 40 je v nedohlednu.
Bez opravy až do Mladotic je to mrtvé rameno
Přesně tak. Na to, že jsou slepé doplácejí tratě po celé ČR.
Pak by byl větší potenciíl ohledně obslužnosti poutního místa od Plzně. A to klidně i s přestupy v Mladoticích.
Neměl. Busem jste tam rychleji a z Kralovic procházka 3km.
Jenže do Mladotic s tím nikdo nepojede, max do té Týnice, to smysl má, dál je to vyhazování peněz.
Přesně tak, železnice má spojovat, aby byla použitelná. Tyto slepé cancourky jsou nesmysl. Kamionům a autobusům taky nepřikazujete, že mohou jezdit jen z jihu vyjet zase jen na jih a nikam jinam nesmí.
No a autobus vám v zásadě přímo a rychleji bez zajížďky napojuje Plasy, takže předpokládám, že to se nesmí a spojovat může jen vlak?
Kéž by se podobně jako u Kozí dráhy podařilo i zde prosadit aby byl obnoven celí úsek mezi Kralovicema a Mladoticema.
Obnova celého ůseku nejen s obnovou nádražíčka Trojany, možnost křižování, ale i s novou zastánou Trojany blíže zástavbě.
Překlep mělo být úseku.
Vyhozené peníze.
Když ono tam nic není.
(Na druhou stranu je tam příroda, otázka je jak moc je to atraktivní…)
Je tam Plzeň. Spojení mezi Plzní a Rakovníkem je dnes příšerný.
Není to příšerný, ale všechno je s přestupem.
Takže příšerný a nepoužitelný.
Pro ty 4 cestující na jaře a v pondělí?
Tak pokud tam dnes i přes nenabidku jezdí 4 lidi tak to je velice slusny
Zkuste autobus s přestupem v Kralovicích, jede tam 11 spojů denně za 1:45 hod. Dokonce na sebe v Kralovicích v obou směrech čekají.
Vlakem z Rakovníka do Plzně přes Mladotice by to nebylo rychlejší.
Bylo.
Mezi Bzence a Veselím taky 10 km nic není a je tam dokonce dvokolejná trať…
Právě že to tady dopadlo stejně jako u Kozí dráhy, skončí se uprostřed a vynaložené prostředky se vyuzijizcela polovicate.
No já vidím zásadní problém v tom, že i tímto směrem chybějí mnohem důležitější tratě (a i ty jsou nedůležite ve srovnání s tím, co chybí ve zbytku ČR) Jinými slovy – až se jednou dožijeme ,,rychlodráhy,, Pha-Kladno s jízdní dobou kolem 30 minut, pak můžeme začít uvažovat o rekonstrukci a elektrifikaci Kladno – Rakovník, tak abychom se dostali na jízdní dobu srovnatelnou s autobusem +/-45min (nicméně až do centra) Až dosáhneme tohoto ,,luxusu,, tak se dají peníze poslat sem, aby vznikla objízdná trasa do Plzně a zároveň kvalitní spojení Plzně a Rakovníku Je to jen můj názor – ale… Číst vice »
Ano, významnější by určitě byl Kladno-Rakovník.
To ale leda postavit novou trať od Kačice přes Stochov, Strašecí, Řevničov, Krušovice nějak souběžně s D6 a u Krupé jí stáhnout na Lišany a napojit na stávající. Ale to by stálo miliardy…
Zbytečně drahý.dnesni moderní jednotky si umí poradit i s menšími oblouky. Do Rakovníka a dál stačí 120km/h ve stávající stopě.
Já bych chtěl vidět tu elektrickou jednotku, která to dá z Kladna do Rakovníka, hlavně ze Strašecí do Lužné 120 km/h ve stávající stopě;)
Tak Kladno- Rakovník je ten samý směr.