Plzeňský klub chce udržet v chodu parní lokomotivu, shání přes tři miliony na kotel a pojezd
Parní lokomotiva 313.902. Pramen: Iron Monument Club Plzeň
Lokomotiva začínala roku 1957 v provozu v žateckém cukrovaru, kde také v roce 1983 svou první kariéru ukončila.
Možná by zde více odborně zdatní, místo „špiček“ mohli odkázat nebo i jen nahrubo nastínit co je na tlakovce u lokomotivního kotle třeba a proč to tak stojí, protože pro mnoho z nás je informace z tohoto webu docela zásadní a s ohledem na další (práce v jiném oboru) vytížení nejsme schopni prohledávat nuance k danému po celé internetu. Ostatně, z textu je možné však také si to vysvětlit tak, že cena je složená zřejmě s opravných prací na kotli, vlastní revize a dalších potřebných prací vztahujících se k podvozkové části. Předem díky.
Přesně tak to chápu i já. Nadpis na webu pořadatele této sbírky: „Složme se na generální opravu parní lokomotivy 313.902“ který říká: „Vybrané peněžní prostředky z této sbírky budou použity na generální opravu historické parní lokomotivy 313.902“. a dále v textu: „Tato generální oprava obnáší značné finanční náklady v předpokládané výši 3 100 000,- Kč na obnovu kotle, pojezdu lokomotivy a dalších souvisejících částí. “ Z výše napsaného je zřejmé, že se nejedná jen o pouhý kotel nebo revizi, ale o generální (celkovou) opravu všeho, co opravu pro další provoz potřebuje. Navíc je uvedeno, že : „Členové spolku provedou veškeré… Číst vice »
Co na tom stojí tři mega, když kotli po šesti letech a pár jízdách relativně nic není?
Generální oprava. Když děláte generálku motoru u automobilu také neměníte jen těsnění pod hlavou ;- )
no a co dělali před těma šesti rokama, když jí po 33 letech vlastní silou znovu rozpohyboval… to jí tenkrát stačilo jenom oprášit?
Asi bylo potřeba opravit jen něco a dnes je potřeba opravit to, co dříve opravu nevyžadovalo, ale dnes vyžaduje. Na tohle se neptejte mě, ale jich.
Ale proč bych opravoval něco, co by nemělo být rozbité?
Co třeba proto, že si tím ušetříte spoustu času práce, financí a starostí. Příklad u automobilu: Myslíte si že je dobré vyměnit prosakující těsnění pod hlavou a za rok muset znovu hlavu sundávat hlavu kvůli výbrusu či lapování ventilů když motor ztratí kompresi ? Je to jen a pouze zbytečný čas, práce a vyhozené peníze za těsnění které po tom roce nepoužijete a musíte koupit nové stejně jako šrouby k upevnění hlavy k bloku. Nebo jiný: Víte, že tlumiče na McPersonu (typ zavěšení přední nápravy) nejsou nejnovější a mají již hodně naslouženo, ale vy tento celek celek vyndáváte ven z… Číst vice »
Máte naprostou pravdu, ale nejsem si jistý, jestli neházíte perly sviním, neb oponenti výše nemají žádné technické povědomí.(Já dál plus).😁
Díky. Jsem rád, když můj příspěvek v diskuzi třeba někomu pomůže. Kar se zeptal a já odpověděl jak jsem jen nejlépe dovedl. Je to názor podložený zkušenostmi a všechny příklady jsou „ze života“. Chápu, že dnes je jiná doba co se týče automobilů a třeba generální opravy motorů u dnešních aut dělá si málokdo. To už je snazší koupit jiné. Rovněž pružiny asi moc lidí nemá potřebu měnit, protože tato součást vydrží klidně 10 let a to již dotyčný auto dávno nemá. Když někdo dá auto do servisu tak nevidí, jaký je to očistec se k něčemu dostat. Holt na… Číst vice »
Díky za info. Rád nějakou kačku přispěji. Mám tyhle malé mršky rády a tahle mi připomíná starší „ségru“ DR BR 80.
Hmm, omyl. Možnost přispění a platby je jen online. Škoda, budu tak muset hledat jinou cestu.
já myslím že když jim to pošlete složenkou na adresu spolku tak vám to zpátky vracet nebudou 🙂
Řešením už mám. Požádat někoho v tomto směru „zdatného“ tzn. disponujícího těmito možnostmi, aby to odeslal a mezi sebou si to už „vyřídíme po staru“ ;- ). Ta možnost pro nás předpotopní jedince kterou by bylo zveřejněné číslo účtu ale prostě chybí. Věřím tomu, že podobný „problém“ může mýt i někdo další.
Hezký pokus. Ani jste to nezkusil, protože jinak byste věděl, že přispět můžete i bankovním převodem, tzn. i složenkou. Ale nikdo vás nenutí.
Pokus o co? Tvrzení, že jsem to nezkusil je mylné. Dal jsem přispět s tím, že tam najdu další info. Je tam uvedeno A-platební karta nebo Apple play B- Bankovním převodem a jediné možné tlačítko „Přispět“ s danou částkou na které přece přece nebudu klepat pokud vím, že to online nemám jak vyřešit. Kdyby tam bylo číslo účtu tak to mohu odeslat z bankomatu.
A protože nejsem dnešní:
6.2 Po ukončení Dobročinné sbírky Pořadatel:
(a) poskytne Příjemci čistý výtěžek Dobročinné sbírky převodem na předem
určený bankovní účet; nebo
(b) opatří věc potřebnou pro naplnění účelu Dobročinné sbírky a tuto převede
do vlastnictví Příjemce, případně obstará a umožní Příjemci čerpat službu
potřebnou pro naplnění účelu Dobročinné sbírky
7. Přispěvatelé
7.1 Každý může být Přispěvatelem do Dobročinné sbírky. Příspěvky je možné
poskytnout prostřednictvím Portálu Donio. Přispět je možné bankovním převodem
nebo platební kartou online.
A co si vybrat „bankovní převod“ a nechat si potřebné údaje (účet + v. symbol) poslat na e-mail?
Už jsem si to domluvil. Ale díky za radu ;- )
Platnost způsobilosti provozu kotle skončí letos v září
Takže platnost je nějakých 6 let a pak oprava za 3 mega? To není moc veselý….
Kotelní zkouška je přísná a je to dobře. Jedná se o tlakovou nádobu a u té musí být pro bezpečnost vše extra v pořádku, bez ohledu na cenu.
S dovolením pro doplnění. Někdy jsou obrázky lepší než tisíc slov ;- )
https://www.youtube.com/watch?v=4OJipVw9Rjg
Tak tomu samozřejmě věřím, jenom mi přijde že taková ekonomika (že musí vydělat 42 000 měsíčně pouze na budoucí zkoušku či opravu kotle), to snad musela být darda i za komančů….
Platnost způsobilosti kotle běží nezávisle na tom, zda lokomotiva jezdí, nebo ne.
no a 3 mega stojí ta zkouška i kdyby se během těch šesti let nejezdilo vůbec?
Tri mega není jen za zkoušku ale zřejmě za výměnu trubek v kotli plus další práce podle satavu kotle.
Takhle to úplně není že 6 let a konec. Každý rok se dělá roční prohlidka kotle s tlakovou zkouškou a o tom kdy je potřeba větší zásah rozhoduje kotelni komisař. Ušatá 102 takhle jezdila asi patnáct let.
5+1 rok platilo v době kdy v těch kotlich hořel oheň téměř pořád a byly víc tepelně namáhány.
Na druhou stranu těm dnes používaným parním lokomotivám zase víc vadí to nepravidelné užívání. Kotel je pak více namáhán.
A k tomu pojezd a další opotřebené díly.
Držím palce. I když jsem hodně z daleka