Lidé Železnice Železniční průmysl

Plzeňská Škoda už je plně v moci PPF. Vedení převzal Brzezina z OHL ŽS

Lokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Lokomotiva Škoda vyrobená pro Bavorsko. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Skupina PPF dnes oznámila, že dokončila nákup 100 procent akcií plzeňské strojírenské skupiny Škoda Transportation. Završila se tak transakce oznámená koncem loňského roku; začátkem dubna ji schválila i Evropská komise.

Zároveň dochází ke změnám ve vedení skupiny. Funkci předsedy představenstva a generálního ředitele přebral od Tomáše Ignačáka dosavadní šéf stavební firmy OHL ŽS Petr Brzezina. V minulosti strávil dlouhá léta v západoevropském výrobci kolejových vozidel, skupině Alstom, kde byl mimo jiné prezidentem pro Českou republiku a Slovensko.

„Věříme, že Škoda má při správně zvolené strategii, efektivním řízení a při využití našich mezinárodních zkušeností dobrou budoucnost,” uvedl Ladislav Chvátal, ředitel pro strategické projekty skupiny PPF, který je zároveň novým předsedou dozorčí rady Škody Transportation. Dosud dozorčí radu vedl dosavadní spolumajitel Tomáš Krsek.
V představenstvu skupiny zůstávají členové vrcholového vedení Tomáš Ignačák, Zdeněk Sváta a ředitel společnosti Škoda Electric Jaromír Šilhánek. Jako pátý člen je doplní finanční ředitel Jan Menclík.

Dosavadním jediným akcionářem Škody Transportation byla kyperská firma CEIL. Podle serveru Hlídacípes.org za ní přes řadu dalších entit stáli čtyři hlavní majitelé: Tomáš Krsek, Marek Čmejla, Jiří Diviš a Michal Korecký. Menší podíly drží manažeři Josef Bernard, Tomáš Ignačák, Michal Kurtinec, Jaromír Šilhánek a Marek Krsek (bratr Tomáše Krska).

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
VRT
Host
VRT

Konečně víme, komu firma patří.
Jestli je to lepší než ti plzeňští Kypřané z Kajmanských ostrovů, to je otázka.
Jestli to povede k vývoji použitelných vlaků, nebo jen vykradení know-how pro Čínu. Uvidíme.

Michal
Host
Michal

No nevím, po zkušenostech s produkcí bych řekl, že tam není know-how, ale how-no… Číňani to nakonec přece nekoupili.

asdf
Host
asdf

Číňani škodu nekoupili, protože jednak chtěli garanci po státu, že její privatizace je nenapadnutelná, což nezískali a jednak se proti prodeji Číňanům postavil jeden ze spolumajitelů (nevím už který). Navíc Číňanům ani nešlo o nějaké know-how, jako o přístup na evropský trh skrze zavedenou značku. Toť celé.

VRT
Host
VRT

Maj Kellnera…

Partneři


Newsletter

Výběr editora