Problém je také v tom, že stát nařidil povinné přestávky, ale už nestanovil a nezřídil míska, kde je má řidič vykonat.
Čili jedna nedotažená regulace se teď řeší jinou regulaci. Dokonce musím pochválit policajty (divím se sám sobě), že nechtějí, aby se chyba opakovala a tak dávají čas se na tu regulaci připravit.
Vláčkaři: Představte si, že vám od 1.1.2024 nařídí zastavit a křižovat na jednokolejné trati, aniž by tam postavili výhybnu: Nějak si poraďte sami, §9. Tak blbé to je to nařízení.
Stát nařídil zimní pneumatiky a taky mi nepošle novou sadu, když předchozí sjedu vzorek. Stát vám dává hodně povinností a vy je musíte řišit na svoje náklady. Tak si holt dopravci musí zajitit komerční odstavné plochy, nevidim problém. Teď ty plochy nejsou, protože jsou kamioňáci zvyklý zadarmo parkovat tam kde je napadne
Souhlas s tím ať platí, ve finále to zaplatíme my všichni v ceně zboží atd., to je v pořádku. Problém je v tom, že nenajdete místo v ČR kde by parkoviště kamionů nikomu nevadilo. Na žebříčku NIMBY je tohle zařízení hodně vysoko. Osobně si myslím, že by měly být v blízkosti dálničních a silničních tahů, průmyslových zón a taky by se tam nějak měli rozumně dostal řidiči do práce, čili pokud to bude v nějakém pohraničním bývalém vojenském prostoru, tak zaplatíme dopravu těch řidičů opět v cenách zboží. Navíc zbytečná jízda a km navíc taky není taky žádná ekolologie Je-li… Číst vice »
na tom článku ale vidíte, jaký je přístup. ŘSD nepříjde s akceptovatelným projektem, ale nejdřív napálí co to jde a jakýkoliv ústupek si musíte vyvzdorovat. NIMBY je v tomhle případě standardní vyjednávací strategie, protože bez ní se s váma nikdo bavit nebude.
Křižování na jednokolejce už bylo při nějaké výluce Pacifiku 😀 Přijely do zastávky šukafony z obou stran, cestující se vyměnili, šukafony si prohodily čísla vlaků a jely zpátky. Vážně, i bez nařízení AETR by přeci řidiči odpočívali. A splnit se to dá i zastavením (jezdit ve dvou či třech, jeden řídí druhej chrápe, auta většinou mají postel s pásem). Zastavit většinou je kde(i kdyby na benzince u stojanu s naftou ale netankovat). Delší odstavy jsou trochu věcí dopravce(v Japonsku se před nákupem auta prokazuje možnost parkování), jsem pro to, aby se dalo rezervovat místo na odpočívce. Při rozumných nabídkách dopravců… Číst vice »
To střídání řidičů se podle mě dřív dělalo, ale asi je to moc drahé 🤔🤔
Digi
10 měsíců
Policie si vyminila že musí bejt náhradní místa… Tak to je bizar maxi… Takže když někdo začne krást tak si policie vymini že se mu to za státní koupí… Nebo spáchá podvod a tak, aby se nenamahal, policie okrade oběť sama.. Fakt bizar…
Policie si vymínila, že při rušení *aktuálně legálních* parkovišť se budou dělat náhrady.
Bezďáci choděj na vodu do obecní kašny, když se jim to zakáže tak za městem bude charita s vodovodem.
Miloš
10 měsíců
Celé to je postavené na hlavu. Je vidět, že mnozí nepřemýšlí. Mnohá města a Plzeň zvláště rozvíjí průmyslové zóny. V Plzni se téměř zlikvidovala Škoda s tradicí kolem 170 let, s 40000 zaměstnanci. Ti museli najít rychle práci, nebo se z nich stali živnostníci. Po zrušení letiště Bory se v těch místech vytvořila průmyslová zóna kam nevedou žádné koleje. Firmy většinou zahraniční se rozrostli, dostali mnoho finančních úlev a všechno zboží se vozí po silnici. Ne jen výrobní fabriky, ale vyrostly i mamutí obchodní centra. No a lodí to nejde, tak přijíždí vše po silnici. Super, ale součástí kamionu je… Číst vice »
Krásný příklad toho jak funguje trh na který nikdo nedohlíží. Socializace ztrát, personalizace zisku.
EU Směrnici 561/2006 znáte? Tak proč „se“ nedodržuje? Protože to čeští řidiči tolerují a systém u nás netrestá firmy, které je k tomu tlačí.
Brečením na internetu jak je svět na řidiče zlý změny nedosáhnete.
Můj soused z MKD odešel, jezdit pro zahraniční firmu se mu nechce, tak jezdí menším autem „kolem komína“, nejspíš ho neplatí tak dobře ale má klid a spí ve své posteli.
Je to smutné, ale je to tak. Ohromná nesvoboda a někdy až šikana souvisí s tím, že nejsou řidiči. Stejně jako s profesionálním řidičákem, jeho udržením, případně obnovou. V kterých jiných profesních to je podobně? Při tom jezdí společně na silnicích i řidiči kteří si udělali řidičák v mládí a 50 let na to nemusí ani kouknout. A přeprava dodávkami je kapitola sama pro sebe…
Máme to celkově špatně nastavené.
omar
10 měsíců
Trochu úsměvné mi na celém tom projektu přijde, že úředníci už teď vědí, že v případě zahraničních dopravců bude vymahatelnost pokuty problematická, což v podstatě znamená, že když takový řidič nebo dopravce nezaplatí dobrovolně, nikdo s tím nic moc nenadělá. To by se na západ od nás stát nemohlo.
No tak dneska si tam zaparkují (třeba na těch Vinicích u té hlaví) a je to dokonce legální, vyznačené a zdarma… A jsou tam třeba dnes volná místa, přitom Vánoce, všichni doma… Takže tolik k tomu jak je to urgetní, z článku to vypadá jako by byla Plzeň zasekaná parkujícími kamiony.
Jj, naopak se spousta míst už zrušila (Slovanská alej, u GESu, u zast. bus Sokolovská,…) a jako poslední plochy vídám v Plzni snad už jen ty Vinice a Alej Svobody od FN. Na Vinicích, když jedu kolem, je spíš problém, že autisti zabírají i ta vyhrazená parkoviště pro kamiony a pak to vypadá, že je nikdo nevyužívá když 15 m před a za osobákem je pro kamion málo.
Spíš jsem zvědav, jak to má všechno zachránit parkoviště u Česmadu, když je už dnes beznadějně plné, motorest byl zrušen a zázemí tam není žádné.
Obecně mě připadá postoj naší společnosti vůči kamionu hodně pokrytecký. Taky se mi kamiony nelíbí, hlučí, smrdí překáží, řidiči dělají bordel a negativ je milion. Když pomenu teorii vlečku do každé vesnice a manufaktury, tak kamion je naprosto nezbytná věc a stále relativně nejrozumnější způsob dopravy. Nevím jestli si většina lidí přeje život jak někdy v 17. století ale bez této dopravy, to tak může vypadat. Na provoz civilizace našeho typu, potřebujeme hromadnou a koncentrovanou výrobu a asi i služby. Jestli někomu stačí vlastnitctví motyky a k obědu brambory nebo chleba a jinak nic, tak tak to potom chápu. Toto… Číst vice »
Ona je to všechno otázka míry. Je jasné, že kamiony musí jezdit. Ale třeba u velkých podniků by se dalo tlačit na konec JIT a tím vrátit u nějaké části přeprav ten vlak přece jen zpět do hry, aniž by to znamenalo cokoliv ve smyslu „vlečka do každé manufaktury“. Pro ten zbytek (jasně, asi stále vyšší desítky procent dnešního stavu) už pak ten tlak na prudký rozvoj infrastruktury nemusí být tak silný; navíc leccos by mohl řešit nějaký rezervační systém parkovišť napříč dopravci a podobně. Nehledě na to, že je mi pořád trochu divné, že se vyplatí, aby „kamion čerpal… Číst vice »
To ale znamená, že zdražíte všechno všem. Zaplatit se budou muset totiž nejen sklady, ale i hodnota kapitálu, která v těch skladech bude nově umrtvená, aby výroba nestála.
Totalitní režimy nikdy nebyly ekonomicky výkonné. A mít povinost vyjádření Dráhy ke každé přepravě, to by byla totalita jak vyšitá.
Kdosi to tady v jedné diskuzi dohanal do takového extrému, že snad se měla samospráva… tuším Heřmanova městce … dovolit samozvanců odkudsi, jesli vůbec můžou usporádat farmářské trhy s čerstvou zeneninou. Pod heslem „Náměstí má sloužit lidem, ne trhovcům“. Jak bych slyšel nácka řvát „sloužit lidem a ne židům!“
Chcete konec JIT? Jak Nakupujete domu potraviny? Brambory, zeleninu, jablka na celou zimu do sklepa? Pěkné do písku, zelí do sudu?Půlku prasete ? Ryby ve vlastním jezírku? Ostatní suché potraviny vc. Mouky pytel 25kg. Protože chodit na nákup do marketu každý druhý den je JIT v maloobchodním měřítku pro koncové uživatele…😉
O maloobchodu řeč nebyla. Stejně tak není třeba chodit do extrému. Ani to „ne-JIT“ nemusí mít podobu skladů na 3 měsíce. Ale místo kamionu každou hodinu vlak jednou za 2 dny by myslím bylo rozhodně k zamyšlení.
Zkuste udělat nástřelem takový malý projekt na zrušeni JIT v nějaké vzorové firmě typu Bosch, Continental nebo Škoda bylo by zajímavé zjistit kolik m2 plochy na to budete potřebovat, co se bude muset třeba vybourat, přestavět. Kolik bude investice a jaká bude návratnost…
Předpokládám, že máte rámcově představu, kolik to bude stát – o to z určitého pohledu, třeba například zaměstnanosti, také jde.
Tvrdím snad, že to bude stát nula? Od toho je ale stát, aby případně nějakou takovou regulaci nastolil, pokud společenské výhody převáží (a aby to taky spočítal).
My občané všechno, co si prostřednictvím státu objedname, budeme muset zaplatit na danich nebo v cenách zboží a služeb. Dost možná se budeme muset uskromnit a to hodně, abychom splnili Vámi navrhované cile. Mě jde o to, aby se mně i společnosti (eknomicky) dařilo. Ono i tak následující léta možná nebudou vůbec lehká a lidi to budou dávat najevo a nebudou mít pro spoustu věcí žádné pochopení.
Co je tím Vaším cílem,? Předpokládám, že totéž ale úplně jinou cestou…
Ve vlákně se neřeší také to, kolik je firem/areálů kam je zavedena vlečka a kde jsou volně pozemky na vybudování skladu. Pokud jedno nebo dokonce obě chybí, pak je zcela nereálné JIT v místě zrušit
Uvědomujete si, že ty kamiony nevozí od 1 dodavatele k 1 odběrateli, ale je to např 20 kamionů týdně od 10 dodavateů, každý odjinud a s jinou frekvencí?
Ta posledlost regulováním všeho a všech jen na zákadě přesědčení „já jsem starý od dráhy“ je fakt nemoc.
OK, takže před začátkem rekonstrukce trati si navezete veškerý pořebný materiál na 3 městíce doptředu, ano?
Takže pražce z výroby napřed několik měsůců poleží než je nabere SUM 1000, žádné dodání přímo z výroby.
Totéž všechen štěrk, žádné že si přijedete do lomu na sjednaný termín, ale počkáte 3 týdny, než vám to tam naloží a pak si to na nádraží vyskladujete. Žádné sypání z lomu přímo do rozpracované koleje.
… a pak si JITbijce objedná v restauraci jídlo. Hodinu bych ho nechatl čekat, beztak je to řidič.
Nechcete se třeba nejdřív zabývat tím, kde ty kamiony mají oficiálně zaparkovat….. Není místo na parkovištích, před firmami. Udělejte záchytna parkoviště u každého města a nemusíte řešit auta ve městech…. Potom můžete řešit to, kde nemají parkovat…..
Dal jsem si tu práci a šel se podívat na kamiony, které jsem vyfotil v ten samý den. Dva jsou firmy z Liberce, na jejich dvoře o pár hodin po této fotce zcela prázdno. Začalo to řidiči dodávek, kteří berou za samozřejmost parkovat uprostřed sídliště přes noc, pokračuje to řidiči kamionů.
Kamionová doprava je soukromé podnikání a je věcí vlastníků těch náklaďáku, aby si pro ně zajistili parkování. Státe postav, město zajisti… , nic jiného neslyšíme. Nic nebrání ČESMAD pustit se ve vlastní režii do budování odpočívek a odstavných ploch. Veřejný prostor je nás všech a nevidím žádný důvod, proč by ho podnikatelé v dopravě měli zdarma využívat ke svému podnikání.
Proč má být státní parkoviště před soukromou firmou?
Ať si jej firma zřídí za své a na vlastním pozemku, nebo ať do ní kamiony přijíždějí just-in-time do otevřených vrat bez nutnosti čekat před ní celou věčnost.
František
10 měsíců
Města, která zakazují plošně parkovat, je ideální ne zásobovat!!!
Nebo stávka proti … hmm, Fico se snaží zakleknout SW firmu Eset. Přesvědčen o vševědoucnosti, prohlásil je za cizáky, sleptl se a tak se snaží odstranit důkaz svého pochybění – přesvědčen o své neomylnosti.
Nakládku a vykládku ještě nezakázali, ale ta myšlenka by se dala rozvést.
Už teď těm samým lidem vadí supermarkety na okraji, kam jezdí i okolní vesničani. Že by museli oni sami až na tu vesnici, kam tramvaj nevede. Hádám, ale že velící vrchnost si objedná a nechají si přinést hotové na stůl přímo z kuchyně – jejich pravidla jen pro ostatní.
Ares
10 měsíců
No nevím, jestli tohle Plzeň trápí nejvíc..
BND 30
10 měsíců
U zahraničních řidičů nasadít „botičku“.
Oni pak hrozně rychle najdou najdou cash na zaplacení.
Já jsem odpůrce botiček.
Kdo překáží, toho odtáhnout (nebo vzbudit a dovést pod majákem na místo, kde se dá pokutovat).
Pokud nepřekáží, ale naopak má stát co nejdýl (než si všimne botičky a následně než sežene policajta) tak proč je to zakázaný.
Zastavit a stát se nesmí zejména
– na zastávce a 30 m před a 5 m za ní, případně od značky „Zastávka autobusu“ apod. až 5 m za označníkem zastávky,
Z pohledu řidiče autobusu je to ale „zastavení vozidla“ jelikož povinnost zastavit je dána jízdním řádem.
Z pohledu řidiče kamionu je to „zastavení vozidla“, jelikož poviná přestávka je dána zákonem. Není to jeho vůle, třeba by jel dál.
A teď to hlavní: Jak chcete perzekuovat domělý přestupek, když údajný pachatel jen koná zákonnou povinnost. Snad to není složitější než otázka v autoškole.
Jízdní řád není nad silniční zákon. Podobně kdyby trasa linky vedla zákazem vjezdu. Nebo kdyby pro stihnutí jízdní doby bylo potřeba přejet přes zavřený přejezd. Při představě, že by se to dostalo do spravního řízení, by mohl autobusák argumentovat absurditou a smyslem toho značení (proč tam není zákaz zastavení). S tím odstaveným kamionem by to bylo zajímavější – jestli pro poruchu zastaví na nejbližším místě kde nejmíň překáží a něco dělá (opravuje nebo čeká na asistenci/odtah) tak zastávka asi je vhodné místo. Jestli je na hodinách, tak to asi věděl když vyjížděl (navigace s provozem by ukázala odhadovanou dobu jízdy)… Číst vice »
Jitka
10 měsíců
Ještě by měli řešit parkování dodávek v obytných zónách
Nic proti, ale Berlingo apod, je menší než většina SUV. Ti lidi to mají jako (nosič) pracovní(ho) nářadí, živnosťnák na instalatéra a nestíhají zakázky. Každý ale chce mít opravený záchod ihned…
No, ale dodávka může klidně být v soukromých rukou a používat se k běžnému ježdění, zejména typy do 3,5t? Samozřejmě, pokud je L3H2 tak to je taky už macek který bude mít s parkováním problémy, no zhruba stejný jako některá větší SUV… Už aby se konečně začaly v některém místě rozlišovat parkovací místa podle dotupné/přípustné délky vozidla. Ne že by to nebylo svým způsobem už teď, ale každý se bude do krve hádat že „on nevyčuhuje/nepřesahuje“… Takže například nějakou barvou „do 4m“ ostatní „do 5m“ a delší už jen na místech pro náklaďáky… Ostatně v rozměrech a hmotnosti OA panuje… Číst vice »
Tak celé je to blbost, protože kde je dneska problém najít místo, tam jich kamioňák opravdu nenajde 7 volných vedle sebe, a samozřejmě mezi domy na sídlištích nezajede, tam se sotva projede s osobákem. Takže přirozeně stojí na koncích sídlišť / čtvrtí kde je volněji, jinak to ani nejde. Ale holt i tam by si občané rádi zaparkovali svých sedm aut, tak co, no… Náhrada se najde , ale na sídlištích se bude parkovat dál stejně blbě.
Problém je také v tom, že stát nařidil povinné přestávky, ale už nestanovil a nezřídil míska, kde je má řidič vykonat.
Čili jedna nedotažená regulace se teď řeší jinou regulaci. Dokonce musím pochválit policajty (divím se sám sobě), že nechtějí, aby se chyba opakovala a tak dávají čas se na tu regulaci připravit.
Vláčkaři: Představte si, že vám od 1.1.2024 nařídí zastavit a křižovat na jednokolejné trati, aniž by tam postavili výhybnu: Nějak si poraďte sami, §9. Tak blbé to je to nařízení.
Stát nařídil zimní pneumatiky a taky mi nepošle novou sadu, když předchozí sjedu vzorek. Stát vám dává hodně povinností a vy je musíte řišit na svoje náklady. Tak si holt dopravci musí zajitit komerční odstavné plochy, nevidim problém. Teď ty plochy nejsou, protože jsou kamioňáci zvyklý zadarmo parkovat tam kde je napadne
Souhlas s tím ať platí, ve finále to zaplatíme my všichni v ceně zboží atd., to je v pořádku. Problém je v tom, že nenajdete místo v ČR kde by parkoviště kamionů nikomu nevadilo. Na žebříčku NIMBY je tohle zařízení hodně vysoko. Osobně si myslím, že by měly být v blízkosti dálničních a silničních tahů, průmyslových zón a taky by se tam nějak měli rozumně dostal řidiči do práce, čili pokud to bude v nějakém pohraničním bývalém vojenském prostoru, tak zaplatíme dopravu těch řidičů opět v cenách zboží. Navíc zbytečná jízda a km navíc taky není taky žádná ekolologie Je-li… Číst vice »
Tak vzhledem k tomu, že je při výstavbě podobné infrastruktury snaha jít přes mrtvoly, se ani nedivim, že to u sebe nikdo nechce.
Jo bohužel jsem to myslel, tak trochu přes mrtvoly, ale asi by to mělo být tak, že to vykompenzují nějaké platby a pod. Viz třeba znám obec co bere peníze, že na území má skládku nebo do budoucna obec s jaderným uložištěm apod.
Jinak za delší konec provazu tahají spíš obce a obecně regionální celky. Viz. toto jako příklad. https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/stavba-dalnice-d35-odpocivadlo-kamiony-zivotni-prostredi.A220704_672127_pardubice-zpravy_mvo
Nějak se to musí vyřešit, ono i vlakové seřadiště nebo překladiště kontejnerů dělá hluk apod.
na tom článku ale vidíte, jaký je přístup. ŘSD nepříjde s akceptovatelným projektem, ale nejdřív napálí co to jde a jakýkoliv ústupek si musíte vyvzdorovat. NIMBY je v tomhle případě standardní vyjednávací strategie, protože bez ní se s váma nikdo bavit nebude.
Křižování na jednokolejce už bylo při nějaké výluce Pacifiku 😀 Přijely do zastávky šukafony z obou stran, cestující se vyměnili, šukafony si prohodily čísla vlaků a jely zpátky. Vážně, i bez nařízení AETR by přeci řidiči odpočívali. A splnit se to dá i zastavením (jezdit ve dvou či třech, jeden řídí druhej chrápe, auta většinou mají postel s pásem). Zastavit většinou je kde(i kdyby na benzince u stojanu s naftou ale netankovat). Delší odstavy jsou trochu věcí dopravce(v Japonsku se před nákupem auta prokazuje možnost parkování), jsem pro to, aby se dalo rezervovat místo na odpočívce. Při rozumných nabídkách dopravců… Číst vice »
To střídání řidičů se podle mě dřív dělalo, ale asi je to moc drahé 🤔🤔
Policie si vyminila že musí bejt náhradní místa… Tak to je bizar maxi… Takže když někdo začne krást tak si policie vymini že se mu to za státní koupí… Nebo spáchá podvod a tak, aby se nenamahal, policie okrade oběť sama.. Fakt bizar…
Odstavení vozidla na veřejném parkovišti dáváte na úroveň t.č. krádeže? To jako vážně?
Známý (slepý, ZTP/P) dostal seřváno v šalině do nějakého důchodce, že mu krade místo.
Fakt ho měli sebrat policajti za trestný čin a zavřít ho v CPZ?
Policie si vymínila, že při rušení *aktuálně legálních* parkovišť se budou dělat náhrady.
Bezďáci choděj na vodu do obecní kašny, když se jim to zakáže tak za městem bude charita s vodovodem.
Celé to je postavené na hlavu. Je vidět, že mnozí nepřemýšlí. Mnohá města a Plzeň zvláště rozvíjí průmyslové zóny. V Plzni se téměř zlikvidovala Škoda s tradicí kolem 170 let, s 40000 zaměstnanci. Ti museli najít rychle práci, nebo se z nich stali živnostníci. Po zrušení letiště Bory se v těch místech vytvořila průmyslová zóna kam nevedou žádné koleje. Firmy většinou zahraniční se rozrostli, dostali mnoho finančních úlev a všechno zboží se vozí po silnici. Ne jen výrobní fabriky, ale vyrostly i mamutí obchodní centra. No a lodí to nejde, tak přijíždí vše po silnici. Super, ale součástí kamionu je… Číst vice »
Krásný příklad toho jak funguje trh na který nikdo nedohlíží. Socializace ztrát, personalizace zisku.
EU Směrnici 561/2006 znáte? Tak proč „se“ nedodržuje? Protože to čeští řidiči tolerují a systém u nás netrestá firmy, které je k tomu tlačí.
Brečením na internetu jak je svět na řidiče zlý změny nedosáhnete.
Můj soused z MKD odešel, jezdit pro zahraniční firmu se mu nechce, tak jezdí menším autem „kolem komína“, nejspíš ho neplatí tak dobře ale má klid a spí ve své posteli.
Je to smutné, ale je to tak. Ohromná nesvoboda a někdy až šikana souvisí s tím, že nejsou řidiči. Stejně jako s profesionálním řidičákem, jeho udržením, případně obnovou. V kterých jiných profesních to je podobně? Při tom jezdí společně na silnicích i řidiči kteří si udělali řidičák v mládí a 50 let na to nemusí ani kouknout. A přeprava dodávkami je kapitola sama pro sebe…
Máme to celkově špatně nastavené.
Trochu úsměvné mi na celém tom projektu přijde, že úředníci už teď vědí, že v případě zahraničních dopravců bude vymahatelnost pokuty problematická, což v podstatě znamená, že když takový řidič nebo dopravce nezaplatí dobrovolně, nikdo s tím nic moc nenadělá. To by se na západ od nás stát nemohlo.
No tak dneska si tam zaparkují (třeba na těch Vinicích u té hlaví) a je to dokonce legální, vyznačené a zdarma… A jsou tam třeba dnes volná místa, přitom Vánoce, všichni doma… Takže tolik k tomu jak je to urgetní, z článku to vypadá jako by byla Plzeň zasekaná parkujícími kamiony.
Jj, naopak se spousta míst už zrušila (Slovanská alej, u GESu, u zast. bus Sokolovská,…) a jako poslední plochy vídám v Plzni snad už jen ty Vinice a Alej Svobody od FN. Na Vinicích, když jedu kolem, je spíš problém, že autisti zabírají i ta vyhrazená parkoviště pro kamiony a pak to vypadá, že je nikdo nevyužívá když 15 m před a za osobákem je pro kamion málo.
Spíš jsem zvědav, jak to má všechno zachránit parkoviště u Česmadu, když je už dnes beznadějně plné, motorest byl zrušen a zázemí tam není žádné.
MP to minimálně u cizinců osobáků řeší botičkami.
Obecně mě připadá postoj naší společnosti vůči kamionu hodně pokrytecký. Taky se mi kamiony nelíbí, hlučí, smrdí překáží, řidiči dělají bordel a negativ je milion. Když pomenu teorii vlečku do každé vesnice a manufaktury, tak kamion je naprosto nezbytná věc a stále relativně nejrozumnější způsob dopravy. Nevím jestli si většina lidí přeje život jak někdy v 17. století ale bez této dopravy, to tak může vypadat. Na provoz civilizace našeho typu, potřebujeme hromadnou a koncentrovanou výrobu a asi i služby. Jestli někomu stačí vlastnitctví motyky a k obědu brambory nebo chleba a jinak nic, tak tak to potom chápu. Toto… Číst vice »
Ona je to všechno otázka míry. Je jasné, že kamiony musí jezdit. Ale třeba u velkých podniků by se dalo tlačit na konec JIT a tím vrátit u nějaké části přeprav ten vlak přece jen zpět do hry, aniž by to znamenalo cokoliv ve smyslu „vlečka do každé manufaktury“. Pro ten zbytek (jasně, asi stále vyšší desítky procent dnešního stavu) už pak ten tlak na prudký rozvoj infrastruktury nemusí být tak silný; navíc leccos by mohl řešit nějaký rezervační systém parkovišť napříč dopravci a podobně. Nehledě na to, že je mi pořád trochu divné, že se vyplatí, aby „kamion čerpal… Číst vice »
„Tlačit na konec JIT“ – aha, takže začít stavět ohromné množství skladů? ( Protože buď JIT nebo sklady navíc , jinak to fyzicky nejde)
Kdo ty zvýšené náklady zaplatí?
Ano, sklady (v nějaké míře). A zaplatí to ten, kdo nově nebude muset platit za ta parkoviště apod.
To ale znamená, že zdražíte všechno všem. Zaplatit se budou muset totiž nejen sklady, ale i hodnota kapitálu, která v těch skladech bude nově umrtvená, aby výroba nestála.
Totalitní režimy nikdy nebyly ekonomicky výkonné. A mít povinost vyjádření Dráhy ke každé přepravě, to by byla totalita jak vyšitá.
Kdosi to tady v jedné diskuzi dohanal do takového extrému, že snad se měla samospráva… tuším Heřmanova městce … dovolit samozvanců odkudsi, jesli vůbec můžou usporádat farmářské trhy s čerstvou zeneninou. Pod heslem „Náměstí má sloužit lidem, ne trhovcům“. Jak bych slyšel nácka řvát „sloužit lidem a ne židům!“
Chcete konec JIT? Jak Nakupujete domu potraviny? Brambory, zeleninu, jablka na celou zimu do sklepa? Pěkné do písku, zelí do sudu?Půlku prasete ? Ryby ve vlastním jezírku? Ostatní suché potraviny vc. Mouky pytel 25kg. Protože chodit na nákup do marketu každý druhý den je JIT v maloobchodním měřítku pro koncové uživatele…😉
O maloobchodu řeč nebyla. Stejně tak není třeba chodit do extrému. Ani to „ne-JIT“ nemusí mít podobu skladů na 3 měsíce. Ale místo kamionu každou hodinu vlak jednou za 2 dny by myslím bylo rozhodně k zamyšlení.
Zkuste udělat nástřelem takový malý projekt na zrušeni JIT v nějaké vzorové firmě typu Bosch, Continental nebo Škoda bylo by zajímavé zjistit kolik m2 plochy na to budete potřebovat, co se bude muset třeba vybourat, přestavět. Kolik bude investice a jaká bude návratnost…
Předpokládám, že máte rámcově představu, kolik to bude stát – o to z určitého pohledu, třeba například zaměstnanosti, také jde.
Tvrdím snad, že to bude stát nula? Od toho je ale stát, aby případně nějakou takovou regulaci nastolil, pokud společenské výhody převáží (a aby to taky spočítal).
My občané všechno, co si prostřednictvím státu objedname, budeme muset zaplatit na danich nebo v cenách zboží a služeb. Dost možná se budeme muset uskromnit a to hodně, abychom splnili Vámi navrhované cile. Mě jde o to, aby se mně i společnosti (eknomicky) dařilo. Ono i tak následující léta možná nebudou vůbec lehká a lidi to budou dávat najevo a nebudou mít pro spoustu věcí žádné pochopení.
Co je tím Vaším cílem,? Předpokládám, že totéž ale úplně jinou cestou…
Ve vlákně se neřeší také to, kolik je firem/areálů kam je zavedena vlečka a kde jsou volně pozemky na vybudování skladu. Pokud jedno nebo dokonce obě chybí, pak je zcela nereálné JIT v místě zrušit
Uvědomujete si, že ty kamiony nevozí od 1 dodavatele k 1 odběrateli, ale je to např 20 kamionů týdně od 10 dodavateů, každý odjinud a s jinou frekvencí?
Ta posledlost regulováním všeho a všech jen na zákadě přesědčení „já jsem starý od dráhy“ je fakt nemoc.
Tady ovšem problém začíná u kartelu nenažraných řetězeců s potravinami.
Jakékoliv zlevnění (třeba teď změna DPH) se v ceně pro koncového zákazníka nijak neprojeví.
OK, takže před začátkem rekonstrukce trati si navezete veškerý pořebný materiál na 3 městíce doptředu, ano?
Takže pražce z výroby napřed několik měsůců poleží než je nabere SUM 1000, žádné dodání přímo z výroby.
Totéž všechen štěrk, žádné že si přijedete do lomu na sjednaný termín, ale počkáte 3 týdny, než vám to tam naloží a pak si to na nádraží vyskladujete. Žádné sypání z lomu přímo do rozpracované koleje.
… a pak si JITbijce objedná v restauraci jídlo. Hodinu bych ho nechatl čekat, beztak je to řidič.
Plzeň zakáže, ale foto z Liberce.
Proto je popiska ilustrační foto. Šlo mi o kamiony stojící ve městě. Jestli mate foto kamionu v Plzni, rádi ji použijeme
Nechcete se třeba nejdřív zabývat tím, kde ty kamiony mají oficiálně zaparkovat….. Není místo na parkovištích, před firmami. Udělejte záchytna parkoviště u každého města a nemusíte řešit auta ve městech…. Potom můžete řešit to, kde nemají parkovat…..
Dal jsem si tu práci a šel se podívat na kamiony, které jsem vyfotil v ten samý den. Dva jsou firmy z Liberce, na jejich dvoře o pár hodin po této fotce zcela prázdno. Začalo to řidiči dodávek, kteří berou za samozřejmost parkovat uprostřed sídliště přes noc, pokračuje to řidiči kamionů.
Kamionová doprava je soukromé podnikání a je věcí vlastníků těch náklaďáku, aby si pro ně zajistili parkování. Státe postav, město zajisti… , nic jiného neslyšíme. Nic nebrání ČESMAD pustit se ve vlastní režii do budování odpočívek a odstavných ploch. Veřejný prostor je nás všech a nevidím žádný důvod, proč by ho podnikatelé v dopravě měli zdarma využívat ke svému podnikání.
Proč má být státní parkoviště před soukromou firmou?
Ať si jej firma zřídí za své a na vlastním pozemku, nebo ať do ní kamiony přijíždějí just-in-time do otevřených vrat bez nutnosti čekat před ní celou věčnost.
Města, která zakazují plošně parkovat, je ideální ne zásobovat!!!
Zásobování přes zajistí ČD Cargo – čerstvé potraviny manipulákem v pondělí a čtvrtek pokud zrovna není státní svátek.
Nebo stávka proti … hmm, Fico se snaží zakleknout SW firmu Eset. Přesvědčen o vševědoucnosti, prohlásil je za cizáky, sleptl se a tak se snaží odstranit důkaz svého pochybění – přesvědčen o své neomylnosti.
A pak proč ze Slovenska utíká každý, kdo může.
Nakládku a vykládku ještě nezakázali, ale ta myšlenka by se dala rozvést.
Už teď těm samým lidem vadí supermarkety na okraji, kam jezdí i okolní vesničani. Že by museli oni sami až na tu vesnici, kam tramvaj nevede. Hádám, ale že velící vrchnost si objedná a nechají si přinést hotové na stůl přímo z kuchyně – jejich pravidla jen pro ostatní.
No nevím, jestli tohle Plzeň trápí nejvíc..
U zahraničních řidičů nasadít „botičku“.
Oni pak hrozně rychle najdou najdou cash na zaplacení.
Já jsem odpůrce botiček.
Kdo překáží, toho odtáhnout (nebo vzbudit a dovést pod majákem na místo, kde se dá pokutovat).
Pokud nepřekáží, ale naopak má stát co nejdýl (než si všimne botičky a následně než sežene policajta) tak proč je to zakázaný.
Jak složité je odtáhnout kamion?
Jak velký tahač k tomu potřebujete a jak komplikovaný je odtah již tak dlouhého auta z ulic města?
Mírně složité, ale ne moc.
A říkám deuhou možnost, řidiče/provozovat vzbudit či sehnat ať si odjede.
Zastavit a stát se nesmí zejména
– na zastávce a 30 m před a 5 m za ní, případně od značky „Zastávka autobusu“ apod. až 5 m za označníkem zastávky,
Z pohledu řidiče autobusu je to ale „zastavení vozidla“ jelikož povinnost zastavit je dána jízdním řádem.
Z pohledu řidiče kamionu je to „zastavení vozidla“, jelikož poviná přestávka je dána zákonem. Není to jeho vůle, třeba by jel dál.
A teď to hlavní: Jak chcete perzekuovat domělý přestupek, když údajný pachatel jen koná zákonnou povinnost. Snad to není složitější než otázka v autoškole.
Pardon, tučně měl být jen 1. řádek.
Jízdní řád není nad silniční zákon. Podobně kdyby trasa linky vedla zákazem vjezdu. Nebo kdyby pro stihnutí jízdní doby bylo potřeba přejet přes zavřený přejezd. Při představě, že by se to dostalo do spravního řízení, by mohl autobusák argumentovat absurditou a smyslem toho značení (proč tam není zákaz zastavení). S tím odstaveným kamionem by to bylo zajímavější – jestli pro poruchu zastaví na nejbližším místě kde nejmíň překáží a něco dělá (opravuje nebo čeká na asistenci/odtah) tak zastávka asi je vhodné místo. Jestli je na hodinách, tak to asi věděl když vyjížděl (navigace s provozem by ukázala odhadovanou dobu jízdy)… Číst vice »
Ještě by měli řešit parkování dodávek v obytných zónách
A osobnîch aut.:)
Že by na _veřejném_ prostranství mohly být pouze auta veřejné bezpečnosti? 😀 Co potom na veřejné dražbě?
Aby se z toho nestal veřejný dům 🙂
Nic proti, ale Berlingo apod, je menší než většina SUV. Ti lidi to mají jako (nosič) pracovní(ho) nářadí, živnosťnák na instalatéra a nestíhají zakázky. Každý ale chce mít opravený záchod ihned…
Jo defince dodávka vs osobák by byla zajímavá. Multikára pojede po chodníku líp než Felicie.
No, ale dodávka může klidně být v soukromých rukou a používat se k běžnému ježdění, zejména typy do 3,5t? Samozřejmě, pokud je L3H2 tak to je taky už macek který bude mít s parkováním problémy, no zhruba stejný jako některá větší SUV… Už aby se konečně začaly v některém místě rozlišovat parkovací místa podle dotupné/přípustné délky vozidla. Ne že by to nebylo svým způsobem už teď, ale každý se bude do krve hádat že „on nevyčuhuje/nepřesahuje“… Takže například nějakou barvou „do 4m“ ostatní „do 5m“ a delší už jen na místech pro náklaďáky… Ostatně v rozměrech a hmotnosti OA panuje… Číst vice »
*městě
Proč? Ti řidiči tam mnohdy bydlí.
A vůbec já bych ty auta zakázala všechny. Tyhle aféry každého jen otravují.
No přes noc by to klidně mohli mít dohodnuté u supermarketů… Taková ulice Ke Karlovu, tam jich je – a – bude nyní zachráněna, sláva.:-D
100 aut Je strašně málo
„Další odstavná parkoviště si do června mohou zřídit soukromníci na svých pozemcích.“
Tak celé je to blbost, protože kde je dneska problém najít místo, tam jich kamioňák opravdu nenajde 7 volných vedle sebe, a samozřejmě mezi domy na sídlištích nezajede, tam se sotva projede s osobákem. Takže přirozeně stojí na koncích sídlišť / čtvrtí kde je volněji, jinak to ani nejde. Ale holt i tam by si občané rádi zaparkovali svých sedm aut, tak co, no… Náhrada se najde , ale na sídlištích se bude parkovat dál stejně blbě.
Těch 100 míst bude na místě kde už teď parkují kamiony, pokud se nepletu, takže nevznikne nic.