Doprava ve městě Tramvaje

Plzeň vybírá firmu na opravu vozovny. Na Slovanech prostaví půldruhé miliardy

Vizualizace vozovny na Slovanech po rekonstrukci. Foto PMDP
Vizualizace vozovny na Slovanech po rekonstrukci. Foto PMDP

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) vypsaly jednu z největších zakázek mezi městskými dopravními společnostmi v zemi. V zakázce s odhadovanou cenou 1,518 miliardy korun hledá firmu, která opraví a modernizuje tramvajovou vozovnu Slovany.

PMDP zveřejnily zakázku na svém profilu zadavatele. Už dříve městská společnost oznámila, že rekonstrukci bude financovat hlavně z půjčky od Evropské investiční banky v objemu až 50 milionů eur.

PMDP slibují rekonstrukcí snížení hlučnosti areálu i její ekologický provoz. Má například využít dešťovou vodu při mytí vozidel. Střechy budou osazeny vegetací. Projekt počítá také s parkovacími stáními s nabíjením pro elektromobily a kola nebo takzvanými chytrými technologiemi uvnitř provozních budov. „Do prostoru před novou provozně administrativní budovou dále zvažujeme umístění prvku připomínajícího historii elektrických drah v Plzni. V současné době probíhají jednání o jeho podobě, jednou z variant je i replika historické tramvaje,“ řekl Pavol Ondovčák, investiční ředitel PMDP.

Výstavba by měla začít letos, probíhat bude za plného provozu depa. PMDP předpokládají, že novou vozovnu veřejnosti představí na konci roku 2022. Kompletní prezentace rekonstrukce je na stránkách PMDP.

Tramvajová vozovna byla postavena v roce 1943 a její první neprůjezdná hala sloužila pro odstav 40 vozidel. V roce 1964 byla vozovna rozšířena o novou průjezdnou desetikolejnou halu s kapacitou dalších 40 vozidel. V roce 1989 byly stávající haly doplněny o dvoukolejnou halu pro zajišťování denního ošetření a kontrolních prohlídek tramvají.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Miloš
Host
Miloš

S pozemky v Plzni se celkem nešetří a také ani nikoho moc nepálí. Kdo si troufne mluvil proti? Škodu Plzeň se podařilo vytunelovat a rozprodat. Co zbylo je jen trapné torzo se zapomenutou historií. Tam je místa dost a nebo místo před průmyslovou zónou Borská pole. Možná i univerzální koleje pro smíšenou dopravu. Tramvaj a vlečka
Slovany a vozovna je v zastavěné oblasti kde ruší vzhledem i hlukem. Nebo krásné depo na místě zbouraného kulturního domu a rozpadlých lázní. Ale tam už jistě zájemci budou. Čekají až na vhodnou dobu. Jó Plzeň, tam se dějí věci…

ene bene
Host
ene bene

Takže jde o rekonstrukci (= opravu), jen s doplněním dobíječek, památníku a podobných nepodstatností, nebo jde o nějakou podstatnější dostavbu? Článek cosi naznačuje, že něco bude s „novou provozně administrativní budovou“, ale pak se věnuje trávníku na střeše, dešťové vodě atd. Kapacita hal se měnit nebude?

Haha
Host
Haha
ene bene
Host
ene bene

Díky za odkaz a doporučuji mínusářům, aby se na něj taky mrkli, neboť se jedná o dost rozsáhlý projekt a v redakčním textu výše se o něm dozvědí kulový.

DonVinkrozzo
Host
DonVinkrozzo

Gratuluji kolegům do Plzně. Doufám že to nedopadne jako v Praze ve vozovně Žižkov. Vozovna měla mít jen zrekonstruované koleje a ze 4. hal „stihli“ udělat jen 1. a to stylem že ze 4. kolejí se může využívat jen 3 a půl koleje (4 kolej nemá ještě ochranný nátěr). Navíc do vozovny potom začalo téct, ale firma dostala zaplaceno jako kdyby udělala polovinu vozovny a už se neukázala. Snad v Plzni budou mít „vozovňané“ více štěstí.

robert
Host
robert

Budou. Tohle je kompletní novostavba. Na tom stavbě se podílím. A podílel jsem se i na té žižkovské vozovně, což podle mě byla oprava nejnutnějšího. O žádnou zásadní rekonstrukci se nejednalo.

DonVinkrozzo
Host
DonVinkrozzo

Tím bych se nechlubil. Doporučuji se tam nyní podívat, jak po roce to tam vypadá. Když tam byla pomalu hliněná podlaha tak se tam dalo lépe dělat než nyní. Neříkám že to je vaše vina, ale to jak už jen stavba probíhala byla tragikomedie.

robert
Host
robert

Co se týká trakce, tak ji dělám s maximálním úsilím. Ostatnímu nerozumím. Nejsem stavební inženýr. Ale nějaké reference mít musím.