cargo

Plzeň schválila studii půlmiliardové přestavby Rondelu, zasype ho

Plzeňští zastupitelé v pondělí schválili technickou studii, která řeší přestavbu největšího kruhového objezdu ve městě na Karlovarské třídě a mimoúrovňové

Zpět na článek
151 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
šotoušek

Aneb zrušíme a zlikvidujeme to, co léta funguje. To bychom nebyli v Čechách. Myslím, že doprava na rondelu je dost plynulá i ve špičce, téměř žádné čekání. To rovnou stát může zrušit i železniční výhybnu Nemanice a spojku mezi pražskou a plzeńskou tratí 😀

Dominik Šuk

To by mě zajímalo, koho napadne přestavit kruhovou křižovatku na běžné úrovňové křížení. Chce se mi namítat, že o množství bodů křížení a tedy potenciálu ke kolizi se učí prváci na dopravní škole napříč všemi obory, ale třeba je tam nějaký drobný detail, který neznalý prvák nepochopí, ale se kterým je tohle bezpečnější než kruhový objezd?

Plzeň je ztracená

Je strašně smutný, vidět tuto vizualizaci a znát zákulisí příprav projektu, potažmo chování těch lidí, kteří o tomto rozhodli, ať už na straně města, či státu a zcela nepochybně připravili notičky komentáře panu Stránskému. Mimo jiné ti samí lidé nadále trvají na dalších radiálách středem města. Ti samí lidé plánují ještě větší zrůdnost na křížení přeložky I/20 a silnice I/26 u Stavebních strojů. A jak píše Míra níže, motorem tak megalomanské přestavby jsou primárně ty pozemky podél ulice a jejich majitel!. Pro neznalé – přírodní niveleta není na úrovní rondelu, který už je celý tvořen násypem, nýbrž na úrovni Lochotínské… Číst vice »

bkv

Tak už nám neznalým ty majitele pozemků prozraď

bkv

Škoda že nestihli přes rondel postavit tu plánovanou dálnici. Třeba by to někteří také považovali za dobře fungující křižovatku, která nepotřebuje přestavbu…

J.K.

Jakým logickým kotrmelcem jste k tomu došel?

bkv

Dle požadavků některých zachovat obří křižovatku, sloužící jako odbočení do Roudné, v úseku na jehož obou koncích jsou mnohem více zatížené křižovatky.

Franta

Teda v tý Plzni se dějou věci! Nejbezpečnější křížení ulic je mimoúrovňové!! Ale asi je pravda, že prachy developerů nikomu nesmrdí? Proč se teda staví podchody?

Franta

To platilo možná v utopistických knihách typu Neználek ve Slunečním městě. Ideál křižovatky ve městě je zcela jasný a vzor pro další změny je ta světově nejznámější: https://ny.curbed.com/2017/4/19/15358234/times-square-snohetta-before-after-photos

Super, že v Plzni jdou s dobou a nejsou 100 let za opicemi.

bkv

Tak to v rámci bezpečnosti přestavíme všechny křižovatky a začít můžeme hned vedle v Sadech.

Frantisek

Ve městě (!) mají fungovat především místní a zejména pěší vazby, žádné dálniční křižovatky. Podchody už jsou také postupně opouštěny. Ostatně nejbezpečnější by bylo tam vůbec nejezdit autem, ale… Můžete bát rád, že vám tam kromě nových dálnic plánují ponechat v každém směru celé tři pruhy. Ani to by to města normálně nepatřilo. 🙂

Martin

Stejně to dopadne jako s novým divadlem, taky je z toho nakonec paskvil..

Míra

Tak tady pročítám diskusi o názorech na dopravní řešení, ale nikoho zatím asi nenapadlo při prohlížení vizualizace, kolik nových bloků budov je kolem. Zákonitě z toho logicky vyplývá, že o dopravní řešení tady jde až na druhém místě, nejdůležitější je získat lukrativní stavební pozemky nedaleko centra pro privátní investory. Zatímco v civilizovaném světě se preferují kruhové objezdy a mimoúrovňová křížení, tady byznys diktuje přesný opak. Privátní investoři vydělají, občané zaplatí dopravní investici (místo rekonstrukce) ze svých kapes. Je mi smutno při pomyšlení, kolik nyní žijících lidí zde na těchto nově vybudovaných světelných křižovatkách ukončí svůj život nebo budou zmrzačeni, sice… Číst vice »

realista

Těmi mrtvými bych zbytečně nestrašil, ale jinak máte samozřejmě pravdu na tisíc procent: o nic jiného než o „dobré kšefty“ pro vyvolené jedince pochopitelně nejde!

J.K.

Ale to není špatné že se uvolní trochu prostor pro kus normálního města… Jenom kdyby to mělo dvouproudý průjezd spodem, tak by to na povrchu zabralo méně prostoru, generovalo méně hluku a šlo to přejít třeba i při výpadku signalizace…

realista

A jste si opravdu tak jist, že tam má vzniknout a také skutečně vznikne „normální“ město?

J.K.

Taková jistota z podstaty nemůže existovat, nicméně spíše tam nastane výstavba bytů a kanclů pokud tam bude normální silnice s chodníky a přístupem k nemovitostem. Jenom škoda že nebude průtah spodem, takže to bude zase zbytečně roztažené do plochy, to je mrhání místem . Samosebou – normální – nevznikne tam Petrohrad nebo Jižák, logicky, časem tam budou nové budovy. Ale za dalších 50-100 let už to nikomu divné nepřijde. Z posledních investic ve veřejném prostoru jsou s přehledem nejhnusnější městské nové divadlo (stojí, masivní beton s „dírama“ jakože design), a nová galerie ( plánovaná, masivní beton s dírama), co staví… Číst vice »

Frantisek

Na co průtah? Sídliště je potřeba jen obsloužit, objížďky města jsou slibovány všude kolem (západ, východ…).

J.K.

No jako místo tří pruhů nahoře a nula v podzemí mít jeden nahoře a jeden pod zemí, tedy na povrchu podstatně hezčí město.

Frantisek

Ještě tam půjde jet tramvají. Netřeba podporovat další průtah, který pod zemí místním neposlouží, když kolem mají vzniknout dokonce dvě nové dálnice…

Tady na Moravě

V civilizovanem svete se rozhodne v centru mesta nepreferuji MUK zabirajici cenny prostor. Naopak se jich mesta zbavuji. Vas nazor o svete plyne ze zastaralych predstav o USA, jejichz dopravni politika z minuleho stoleti se ukazala jako licha. Pokud tedy nejste jeden z tech putinofilu, co povazuje za civilizovaný svet rusko :—)

dexter

Jenom naprosty idiot vytahuje putina tam, kde to s nim oni naznakem nesouvisi. Prasek sis uz vzal?

Tady na Moravě

Husa zakejhala. Slovnik jak od Lihose.

...

Ehm, lichá… Tam jim to celkem funguje.

Rene

Putinofil😂 Ty budes velky inteligent. Zajed se nekdy podivat na zapad ty chytroline, jak se mimourovnove krizeni hojne vyuziva,kvuli plynulejsi doprave. A nez zacnes delat jeste chytrejsiho, tak ano, pracuji v Nemecku na stavbe silnic. A jiz jsem nekde zminoval, ze ten most vydrzi dalsich sto let,jen s opravou. Ona se ale musela najit zaminka. Koukni dolu z Rondelu,jaka je skutecna vyska na strane k Zoo,pak pochopis,ze tahle stavba je jen dobry byznys pro developery,nikoli pro lidi jedouci z mesta na sever.

Jiří Kocurek

Tak tomu říkám závist. Raději nedat z veřejných prostředků na opravu silnice ani korunu, jinak budou mrtví a zmrzačení. Jen proto, aby si někdo nepostavil bydlení.

Franta

Když jste tak chytrý, proč nestaví mimoúrovňovou křižovatku na Times Square? https://ny.curbed.com/2017/4/19/15358234/times-square-snohetta-before-after-photos

Super rozhodnutí města Plzně!

Bob

A navíc ty domy budou stát v zátopovém území řeky Mže…

robert

I když ten kruháč zabírá dost prostoru, stejně se mi jeho zasypání nelíbí. Městu vyhovuje, když je tramvaj blokovaná ostatním provozem co nejméně.

David

Tramvaj nemusí být blokována ani při úrovňovém křížení. Pokud se blíží, může dostat zelenou.

robert

Mám na mysli absolutní preferenci a prakticky vyloučený střet s jiným dopravním prostředkem. Je dost nemožných řidičů, pro které červená nic neznamená.

dopravák

Kde žijete? Na tak frekventované křižovatce chcete prosadit absolutní preferenci tramvají (navíc se špičkovým intervalem takovým, jaký je na v podstatě páteřní trase v Plzni)?

bkv

Odbočení na Roudnou je frekventovaná křižovatka?

Martin

Ano, je.

bkv

Co jsou potom Sady nebo křižovatka u Lékařské fakulty? Mimochodem dvě místa která jsou pro daný úsek limitující.

kakov

v těch sadech není zas o tolik menší provoz než v okolí rondelu,
co se lékařské fakulty týče, tak bych tipoval u rondelu dokonce větší provoz než u lékařské fakulty, přes rondel pojede téměř vše co kolem fakulty + navíc to co jede od města na roudnou a ke kauflandu

do množství aut musíte totiž počítat i ty, které jedou od fakulty do sadů a opačně

robert

Proto je lepší to mimoúrovňové křížení tramvaje se silnicí zachovat.

Frantisek

Jo. A taky pokud možno horší dostupnost, aby každý jel radši autem. Prohánět lidi mimoúrovňovými křižovatkami, podchody a kdoví čí ještě, aby to nakonec autem měli nejsnazší.

Tomáš

V Brně nám také postavili nákupní centrum Vaňkovka v centru a vyjíždí se z něj přes úrovňovou křižovatku (se semafory) s 4-pruhovým hlavním tahem. Můžete se jít podívat, jak to tam dennodenně vypadá. Nějak mi uniká, když „odstranění“ bariéry spočívá v nahrazení mostu pro chodce přechodem se semafory.

Tady na Moravě

Křižovatka pro Vaňkovku je ten zdaleka nejmenší problém na Zvonařce

Pavel

Tu akumulaci aut v centru u Vaňkovky z drtivé většiny tvoří průjezd po malém městském okruhu. Nikoliv auta nakupujících. Viz současné dny, kdy je centrum takřka zavřené a stejně je tu silný provoz.

realista

A právě proto tam úrovňový přechod pro chodce vadí a zdržuje, ne?

bkv

Takže zakáže chodcům chodit nebo je budeme nutit do podzemí nebo nahoru do schodů?

Jakub P

Brno k zákazu pěší chůze celkem jasně směřuje, ne?

Bespi

Vsichni maji radi urovnove prechody na kterych se pro provoz neda poradne prejit. On podchod u patroveho obchodniho centra v oblasti kde je zastavba v ruznych vyskach nelze povazovat za problem. Kdo rika, ze to musi byt jen podchod, klidne by z toho slo udelat i nakupni prostor. Kdyby byl zajem da se i ve stavajicim usporadani misto vyuzit pro bussines a soucasne zachovat dopravni rezervu pro dalsi rozvoj.

bkv

tak nevím, v Plzni se jeden podchod bude nahrazovat lávkou. Protože se zjistilo, že podchod u ulice v zářezu opravdu neláká k použití

kakov

a který??

Kalanis

Doporučuji spíš Liberec a tamní centra. Forum u Fugnerovy je díky lepení masakr s navigací. Sněhulák u Géčka taky je taky špunt.

Georg

podobnych vredu je v krajskych mestech spousta. treba takove ceske budejovice maji taky celou radu hnusnych, nesmyslnych a dokonce nebezpecnych „prutahovych staveb“.

Kajman

Které například?

V. K.

Nemusíme chodit daleko. Taková magistrála přes centrum Prahy je vysloveně zločin

Kajman

Tak o tom není sporu, ale pan Georg zmiňoval České Budějovice.

kakov

problém magistrály v Praze není to že existuje, ale to, že se nepostavili další součásti komunikačního systému

Jaaa

Ne, problém magistrály v Praze je totální zhoubnost a zastaralost roštového řešení.

Kalanis

Dnešní magistrála je hradební komunikací (jako třeba vídeňská Ringstrasse). Umožňuje rozumnou (ne nutně rychlou) dopravu do centra a kdo nemusí, tak jí už nejezdí. Na druhé straně je pod hradbami Strahovský, Brusnický a Dejvický tunel. Praha se rozrůstala decentricky – Hrad není centrum, Staromák není uprostřed (tam je spíš železniční triangl pod Vinohrady). To je třeba věc, kterou nechápalo Unesco při stavbě tunelů na Prašném mostě.

Vašek

Levobřežka (zredukovat hned jak se dostaví obchvat), Dlouhá louka (potřeba zahloubit, propojit Stromovku s parkem u řeky), křížení Dlouhá louka s Mánesovou zúrovnit (navržen kruháč). M. Horákové je v jednom úseku strašná bariéra na náspu. Křižovatku Diamant zúrovnit, zklidnit Strakonickou (Nový most a úsek kolem Sconta snížit na úroveň terénu). Místo dvou lávek přes Strakonickou normální přechody. Pražskou předělat od Borku až na Mariánské, kde předělat křižovatku aby nezabírala takovou plochu. Husova na levém břehu Vltavy je taky jizva ve městě (chybí zeleň, přechody, cyklopruhy). Rudolfovská od Sadů k Nádražní to samé. Senovážné náměstí, Krumlovský most a Lidická podél soudu… Číst vice »

kakov

nesmíte uvažovat jako vesničan……

velkým městům, které jsou přirozeným spádovým centrem, nestačí jen obchvat. Proto také už komunisté plánovali konkrétně v Plzni, tři okruh+průtahy v hlavních směrech

Franta

Komunisté ale znali jedinou příručku pro plánování dopravy – knihu Neználek ve Slunečním městě. To, že to plánovali, neznamená, že to bylo dobře.

kakov

ale také to neznamená, že je to špatně, to co tu předvádíte Vy a mnozí další je typický český pankejtysmus. Nechápu proč zrovna Plzeň přitahuje nerozumně bezbřehé propagování okruhů.
Opět opakuji, obchvat/okruh je univerzální funkční řešení u malé obce/městečka na hlavním tahu, velké přirozeně spádové město potřebuje nejen (jednu) silnici, která ho objede, ale také silnici, která propojí centrum s jinými částmi.

Co je na tom k nepochopení?

Jakub P

Propojeni (ipro auta) samozrejme, ale proc by ale to propojeni centra s jinymi castmi melo byt tak kapacitni (vicepruhovy mestsky dalnice) aby to lakalo jet autem do te miry, ze uspornejsi zpusoby dopravy si neskrtnou, mimo jine i proto, ze je to mnozstvi aut bude furt zdrzovat, pripadne nebudou na nejkratsi primy trasy vubec smet. To nemuze vest k nicemu jinymu nez k mestu i centru totalne ochromenymu auty.

J.K.

Śkoda že průjezd se nenechá spodem, a nahoře by byla jenom tramvaj a menší náměstí, se zelení místo průjezdných pruhů se zastavující a rozjíždějící se dopravou. Perličky: 1) je navrhovaný samostatný bus pruh pro dnešní linky 33+40 ve směru na Lochotín, ty mají ale výhledově jezdit přes Roudnou a Fakultní nemocnici jako trolejbus, tedy mimo daný prostor…. 2) O cca 700 m vedle navrhuje ŘSD mimoúrovňovou křižovatku u Lékařské Fakulty, pro napojení estakády k Plaze. 3) Má to být městská třída, ale klasicky není navrženo podélné parkování nebo rychlé stání, takže se lidi budou vysazovat / nabírat v zastávkových zálivech… Číst vice »

Petr Šimral

Nezapomínejte, že se jedná o záplavovou oblast.

J.K.

To už je teď, dávaly se tam nějaké zpětné klapky na kanalizaci.

Rene

Jde jen o podporu developerskeho projektu,ac to nikdo neprizna. Prestavba Rondelu je naprosto zbytecna,jen plytbani penezmi. Vy by jste si jako majitel nakupniho centra nepral,aby Vam tam stavela veskera mestska doprava,ktera jezdi okolo?😂

David

Kéž se někdy dočkáme podobných rozhodnutí i u pražské magistrály. Ale jak je vidět i zde v komentářích, chce to pevnou politickou vůli.

dopravák

Podobných rozhodnutí bych se v Praze opravdu rozhodně dočkat nechtěl !!!

...

Doufejme, že takový nesmysl v Praze nikdy neprojde.

Franta

To je doufejme jen otázka času. Světový trend je jasný: https://ny.curbed.com/2017/4/19/15358234/times-square-snohetta-before-after-photos

V ČR jsme sice X let za posledními trendy, ale to je jen díky tomu, že se lidem vyjmejvaly mozky ve stylu, že ideální město je plynová komora živená splodinami z dopravy.

kakov

už je mi to jasný vy jen bezhlavě přebíráte něco, co jste viděl v zahraničí a přemýšlet o tom nedokážete

pilotWeb

Já jsem myslel že politik by měl prosazovat to co chce většina? To už se tedy zase vrací doba, kdy politik má prosazovat „dobro“?

Jakub P

Na slepé prosazování toho, co chce většina, by stačil počítač. Politik má mít vizi a většinu o ní přesvědčit. A taky hlasitě upozorňovat, když je většinou prosazované řešení ve skutečnosti v rozporu se zájmy, které si většina odsouhlasila, i když to část lidí nevidí… Proto jsou třeba ústavní zákony nadřazeny ostatním, nedají se měnit prostou většinou a když nějaký není v souladu s ústavou, neměl by platit, přestože v parlamentu většinu hlasů dostal…

David

Když se to vezme do důsledku tak neměl. Hitler či komunisti taky vyhráli volby, to však neznamená, že jejich počínání bylo obhajitelné. Politik by tedy měl spíš prosazovat „dobro“ než názor většiny. A někdy holt musí přesvědčit veřejnost o tom, že to, co chce je v jejich zájmu. Lidi kolikrát nejsou schopni do důsledků zhodnotit všechny přínosy daného řešení, proto máme zastupitelskou demokracii namísto té přímé. Prvky přímé můžou být přínosné, ale musíte hlasující řádně informovat o všech kladech a záporech daných řešení a správně vymezit okruh hlasujících. Budete-li se ptát lidí žijících okolo magistrály, budou pro její zklidnění. Budete-li… Číst vice »

Kalanis

„Dobro“ je děsně subjektivní. Co chtějí lidi s ekologickým zaměřením, to bude štvát ty, co chtějí dělat a udržovat infrastrukturu.

Kandelábr

Snížení dopravy o třetinu po dostavbě západního okruhu je hodně ambiciózní odhad. Ta stavba bude mít parametry jednopruhu a kdo ví jak tam v praxi bude plynulá doprava.

Jarda Š.

Část vozidel odčerpá i severovýchodní segnent městského okruhu, který je rovněž ve výstavbě. Tedy idea, že Karlovarská by se měla změnit z průjezdu pro tranzit na městskou třídu, se jeví jako správná.

Bespi

O tom zadna, ale provoz se tam nezmensi.

David

Pokud ho neomezíte například světelnou křižovatko.

bkv

A oni tam jiné světelné křižovatky nejsou?

Milan

Politikou progresivismu je zahrabávat mimoúrovňové křižovatky. Je to i tento případ?

Tady na Moravě

Progresivismus, neomarxismus, islamismus,…
To si nechte na idnes nebo novinky

realista

Jak si przníte Moravu, je váš problém, ale v Čechách nepotřebujeme, aby sem náplavy od vás tím przněním prostředí zhoršovaly, ať už pod jakýmikoli ideologickými prapory a pomocí jakýchkoli vámi doporučovaných médií!

...

Jen ho nechte, vždyť má pravdu.

Plzenak

Nechapu proc je dozila tramvajova trat, kdyz se pred par lety rekonstruovala.

Alex

Ale ne v tomto úseku.

Vnější pozorovatel

Tohle je možný opravdu jen v Plzni

Tady na Moravě

Bohuzel, zatim to vypada, ze se k tomuto odhodlala v Cesku jen Plzen. V Praze by si takove reseni zaslouzila treba MUK na severnim predmosti Hlavkova mostu u st. Vltavska.
Snad casem, az bude hotovy MO.

dopravák

Jen si takové hovadiny dělejte sami doma a nevnucujte je jiným: v Praze nepotřebujeme, aby kvůli nim stála doprava v půlce města – úplně stačí provozní poruchy, kterých vzniká už teď víc než dost (a kterých ani žádný vnitřní okruh stejně většinu neodstraní).

Georg

a co by se presne stalo pri zruseni muk na severnim predmosti hlavkova mostu? vzdyt tam zas takove proudy nejsou…

realista

Minimálně by v tom případě silná pobřežní IAD zbytečně blokovala tramvajovou dopravu.

Jakub P

Tu silnou nábřežní IAD v širším centru by ovšem Praha nutně potřebovala redukovat tak jako tak.

Pavel

Aha. Kazdy mesto podobny velikosti na zapad ma v „sirsim centru“ kapacitni sberne komunikace, dvou-tri i viceproude v kazdem smeru. Nekdy doplneny serii tunelu (Mnichov). A neni to zadnej problem, spis naopak.
To jen v Praze se jde tim smerem, ze se vsechny ulice v cele Praze (nikoliv jen v centru) zuzuji, doprava pritom stale roste, a tak se drive relativni plynulost dostava do krece a kolapsu, protoze uz proste neni kudy.
Magistrala je jedna z poslednich sbernych komunikaci v centru, kde se da tak nejak projet. Az nebude ani ta, tak bude v centru dopravni peklo.

Jakub P

A to ještě bohužel polovičatě – tři pruhy každým směrem neslibujou nic hezkýho, ani když zmizí ta MÚK.

LKB

Prijde mi nedostatecne oduvodnene, proc chteji rusit alespon castecne mimourovnove krizeni. Je neco jineho nutnost stavajici silnici zcela znovu vystavet a neco jineho zrusit tam okruzni krizovatku.

Rekl bych, diky Bohu za mimourovnova krizeni, ktera na frekventovanych silnicich mame. Prece je nebudeme rusit! Dokazal bych jeste pochopit zapustit hlavni prutah vice do zeme…

Petr

Je přece nelogické mít na městské třídě řadu úrovňových křižovatek a uprostřed jednu mimoúrovňovou, v místě kde se čtyřpruhová Karlovarská kříží s poměrně nevýznamnou ulicí. Dávalo by to smysl jedině pokud by to bylo v místě křížení s jinou frekventovanou ulicí, to ale není tento případ. Zabírá to příliš velkou plochu blízko centra. Jediný důvod, proč to tam stojí, je že v tom místě měla Karlovarskou křížit dálnice, která se naštěstí postavila jinde za městem. Ta zastávka tramvaje tam taky dost chybí.

dopravák

Kvůli zřízení zastávky tramvaje není přece nutné zprznit vcelku dobře fungující křižovatku!

bkv

Jasně a od zastávky uprostřed rondelu povedou cesty na všechny strany do kopce.

Jiří Kocurek

Přijde Vám ideální, aby přes Karlovarskou jezdil veškerý provoz Sever-Jih?
Jakožto dopravák byste o této stavbě měl vědět:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/190/infoletak_s20-s231-vplzni-plaska-chrastecka.pdf

Tady na Moravě

Hlavni duvod je, ze MUK je dopravacky vred v centru, 700 metru od namesti. Zrychluje automobilovou dopravu, ale pro vsechny ostatni obcany to je bariera. Navic zbytecne zabira drahe pozemky.

Podobne MUK vznikaly v 60. letech po cele Evrope a dnes jsou ruseny. Typicky Slussen ve Stockholmu.

Jiří Kocurek

Vzal jste v potaz západní a východní obchvat Plzně? Je v přípravě, Regensbusrká již realizována. Po dostavbě obchvatu z toho průtahu zmizí docela dost aut, takže MÚK se stane zbytečnou.

bkv

Oba obchvaty se v současnosti staví. Takže přes rondel v době jeho přestavby povede jedna ze tří kapacitních komunikací přes Plzeň

Rene

Proc tu porad nekdo vytahuje obchvat,ktery nema kapacitu? Jednoproudovka jako obchvat? A triproudovka v centru? Jde tu prece o neco uplne jineho.

BND 30

Tak dlouho se kašlalo na údržbu, až jsou mosty na spadnutí a tramvaje mají nařízenu pomalou jízdu. Rondel je užitečná dopravní stavba. Stavbou další křižovatky se dopravě rozhodně nepomůže. A urbanisticky tam vzniknou další nevzhledné x-patrové budovy, viz současná zástavba ve směru na Saský most, nebo hotel Angelo pod Hamburkem. Opravdu krása.

Jiří Kocurek

„A urbanisticky tam vzniknou další nevzhledné“

Ještě jsem to neviděl, ale už vím, že to bude stát za hovno.

BND 30

Tak prosím nahodit nějakou pěknou stavbu v poslední době.
Blok domů v Otylii Beníškové, masa, obluda. Masa betonu mezi nádražím, Hamburkem a pivovarem, hranatý hnus.

dopravák

Nemyslím, že by zrušení toho kruhového objezdu bylo přínosem pro plynulost dopravy – dopadne to zcela jistě naopak …

Tady na Moravě

Je hlavni prioritou verejneho prostoru takrka v centru mesta , cituji, plynulost dopravy?
Urbanistiku prosim ponechte architektum a ne dopravakum.

ABC

za stavu kdy neexistuje v podstatě žádný obchvat tak ano. vy si svá moudra zase můžete ponechat na moravu.

_Pavel_

Obchvat se v Plzni buduje taky…

Rene

Obchvat? Spis okresni silnicka. Nedej Boze,aby se tam stala nehoda!

Jakub P

Proto je zahajeni podmineno dostavbou obchvatu? Je to v clanku dokonce dvakrat. Ze byste si aspon ten clanek precetl, nez zacnete komentovat?

Bespi

Jenze ten odvede jen cast dopravy. Zatim pokazde kdyz se v Plzni postavilo nejake preklenuti, obchvat atd, behem mziku zaplnila doprava oboji. Tj. na starem se nijak nesnizila. Tady to bude obdobne. Plzen jako takova se „vylidnuje“ (respektive zalidnuje zahranicnimi delniky, co si v parte pronajimaji byty) a lidi bydli v okoli a dojizdi.

Jakub P

Jo, to je logický, že když se postaví nová silnice pro auta a stará se ponechá beze změn, zaplněj je auta obě. (I když to spousta lidí stále nechce chápat a myslej si, že dostavba okruhů bez dalších zásahů něčemu uvnitř ve městě pomůže). Ale právě proto je jediný možný řešení, pokud se nechcem dostat do stavu, kdy bude celý město ucpaný auty tak, že jinak než autem se po něm nepůjde pohybovat a autem už taky moc ne, po dostavbě okruhů ty zkratky centrem města ideálně úplně uzavřít, nebo aspoň pro auta tak výrazně zpomalit, aby se jim vyplatilo… Číst vice »

Bespi

Jenze ten obchvat nenahrazuje tyhle hlavni vnitrni spojeni. Tohle neni zadna zkratka – ale hlavni paterni dopravni tepna. Tam neni sance ze by doslo k dopravy aut. Spis se da cekat dalsi rust.
Pouze odpadne trocha dalkove dopravy.

Jakub P

To je právě to, hlavní dopravní tepna „zkratkou“ napříč přes centrum města je blbě od základu.

dopravák

I centrální části větších měst potřebují nějaké „hlavní dopravní tepny“, ať už v podobě nějakých kapacitních páteřních komunikací, nebo v případě větších měst v podobě „vnitřních okruhů“, protože čím větší město, tím větší je i potřeba vnitroměstské dopravy: pokud si Plzeň nechce úplně ucpat úplné centrum, měla by si právě tento jeho obchvat jádra města zachovat a spíše účelně doplnit na nějaký „vnitřní okruh“, protože ten žádný (vnější) okruh okolo města kvalifikovaně nenahradí ani v případě, že se to úředníci pokusí řidičům vnucovat nějakými administrativními opatřeními.

Michal

Ta komunikace ale bohužel není žádný obchvat, ale spíš přivaděč tranzitní dopravy přímo do centra. Navíc na obou koncích té komunikace jsou úrovňové křižovatky, takže k nějakému zásadnímu zpomalení dopravy ani dojít nemůže. Samozřejmě za předpokladu, že tranzit (i ten „městský“) pojede po těch dostavěných okruzích.

Bespi

Jenze s tim nic nenadelate, leda polovinu mesta zbourat a postavit znova.

Jenze i tak se bez hlavnich ulic neobejdete – jen jich muzete udelat vic a tim dopravu rozredit.

dopravák

I centrální části větších měst potřebují nějaké „hlavní dopravní tepny“, ať už v podobě nějakých kapacitních páteřních komunikací, nebo v případě větších měst v podobě „vnitřních okruhů“, protože čím větší město, tím větší je i potřeba vnitroměstské dopravy: pokud si Plzeň nechce úplně ucpat úplné centrum, měla by si právě tento jeho obchvat jádra města zachovat a spíše účelně doplnit na nějaký „vnitřní okruh“, protože ten žádný (vnější) okruh okolo města kvalifikovaně nenahradí ani v případě, že se to úředníci pokusí řidičům vnucovat nějakými administrativními opatřeními.

realista

Snaha řešit situaci pouhým diktátem nějakých administrativních opatření zatím obvykle k trvalým pozitivním výsledkům nevedla: co se na jednom místě (možná) podaří zlepšit (o čemž v tomto případě navíc vůbec silně pochybuji), to se rychle vrátí jako zhoršení situace někde jinde a problémy se jen přesunou jinam.

Jakub P

Řešení zasypáním MÚK mi nepřipadá jako úplně čistě administrativní…

MartinS.

Přece ten obchvat (část přes Skvrňany i část kolem Boleváku) má odvést provoz od KV a Mostu po I/20 a I/27 na Prahu (D5), Rozvadov (D5) a Domažlice (I/26) a opačně. V centru by měl zůstat jen tranzit po I/27 na Klatovy a I/20 na Písek, i když i to možná někdo vezme raději plynule po obchvatu a po dálnici než by přískoky poskakoval přes Bory a Slovany.

ABC

když si vzpomeneme jak dlouho se budoval dálniční obchvat, že….

johny

Tady s timto nepochodite. Nemala cast obyvatel obvykle rada zapomina, ze ma vlastni nohy. Nekteri z nich si na ne pravidelne vzpominaji, az kdyz chteji jit behat do parku s pustenou appkou. Bezny sportovni vykon chodce v ulici nikdo neoceni, zato pokud to visi na siti, muze to byt predmetem obdivu obecenstva 🙂

Bespi

Co to s tim ma spolecneho? Plzen je pro chodce velice prizniva narozdil od jinych mest.

Alf

Tak já třeba nevím, kudy se má v Plzni jít od nádraží do centra. Chybí tam nějaká ta Bahnhofstrasse.

Miroslav

Co takhle podchodem na Americkou/vyjít bočním výstupem, přejít přes koleje a jste opět na Americké? Tam pak vede po celé délce ulice chodník, po kterém dojdete až do centra. Hm?

MartinS.

Americká a Wisonův most na jedné straně a Sirková/Nádražní a most U Jána na druhé straně Vám nestačí? Měla by se tam snad přes Prior a polikliniku probourat ještě jedna ulice s mostem, která by ústila do Křižíkových sadů?

Alf

Ale jo, všechno se nakonec dá, ale „walker friendly“ to není. Hlavně cesta kolem Prazdroje. Možná je tam nějaká zkratka, která mi unikla.

dopravák

I ten rondel lze přece v rámci GO doplnit o takové pěší trasy, které chodům umožní pohodlné přesuny bez překonávání zbytečných ztracených převýšení, a i zastávku tramvaje tam při tom zřídit lze přibližně tam, kde by byla zřízena v případě realizace té hloupé přestavby.
A hlavně nezapomínejte, až budete řvát, jak to zpomalilo tramvaje i jinou VHD, že frekventovaná úrovňová křižovatka bude mít dlouhé cykly světelné signalizace, jejichž režim nelze významněji ovlivnit ani žádnou preferencí VHD!

Georg

ne, nikdo normalni takovym hnusem chodit nebude.
v praze taky nikdo nechodi napr. po dalnicnim privadeci z budejovicke na brumlovku, ne ze by to neslo fyzicky, ale je to odporne misto.

dopravák

Rozumné řešení smysluplných pěších komunikací ovšem přece není možné a nutné pouze a výhradně likvidací fungující okružní a zároveň i mimoúrovňové křižovatky!

pony

Tak hlavně ten paskvil zbytečně zabírá místo a Plzeň tam má očividně ambice (v relativně atraktivním místě velmi blízko centra) doplnit domy. Ale to je, samozřejmě, pro mnohé místní další arcizlo. Stavět ve městě domy, kdo to kdy viděl!

Bespi

Rika nekdo kdo to tam vubec nezna.

bkv

A jak ty to můžeš vědět? To samé můžu tvrdit o tobě…

Bespi

Nemuzes, protoze tu bydlim.

bkv

A co když pony taky bydlí v Plzni?

BND 30

Tak ony jsou domy a domy. Od večera vybydlené megalomanské kancelářské budovy jsou fakt super věc. Ne díky.

Jiří Kocurek

A z té vizualizace je jasné, že to nebudou byty, žeáno. Na to jeden nemusí mít ani výuční list zedníka.

BND 30

Ti na ty tvoje moudra vod plotny napíšu asi tolik, že tudy projíždí nedávno ještě nejfrekventovanější tramvajová linka v ČR číslo 4 v prokladu s linkou jedná a řada autobusových linek MHD. A podle jejich zaplněnosti a kolon každý den je toto spojení evidentně nedostačující.
Rondel nenapojuje jen Roudnou ale i provoz z Rokycanské a na ní a vklíněné obchodní centrum.
Po tom, co rondel předělali na turbo okružní se po něm jezdí pěkně, pravda, musíte to tam znát.

Jiří Kocurek

On se má hlavně stavět obchvat města přes průmyslovou zónu, tedy přes Jateční ulici. Což odvede docela dost dopravy. Vlastně veškerý tranzit, kdo by se čumákoval přes Palackého náměstí.

Ale neznám to tam, takže asi řidiči daní přednosti jízdě přes centrum, když budou chtít od Rokycan najet na I/20 nebo I/27.

BND 30

Tam dělá velikou většinu doprava že sídlišť do centra a přes centrum na druhou stranu. Jsou to dvě obrovská sídliště. Odvedení tranzitu tomu pomůže ale ne zas tak moc. Už jsem tam něco odstál, tak si troufnu o tom něco tušit.

Hynek

Napojení Jateční s Těšínskou a ulicí Na Roudné jsou hodně omezující a další etapa Východního okruhu souběžná s Jateční je pro plynulost dopravy nezbytná.

Odlehčení Rondelu by pomohlo i nové napojení Roudné, které navrhovalo město, u toho je ale politická vůle nižší, než u zasypání Rondelu…
https://www.plzen.eu/doprava-1/dopravni-stavby-a-projekty/silnicni-system-roudna/silnicni-system-mesta-plzne-v-oblasti-roudne.aspx

Zde je vizualizace přestavby Rondelu, která by se hodila do článku.
https://www.youtube.com/watch?v=gIeRvux7zV4&feature=emb_title

MartinS.

Z Rokycanské? Opravdu?

BND 30

Tak z Tyršovy, co je pokračováním Rokycanské.

johny

„Moudra vod plotny“ 😀

Rene

Jak dopadla situace s ulici Na Belance? Obrovsky humbuk,spousta penez a snizeni dopravy se nekona. O prizpusobeni Americke jen pro chodce a dopravni obsluhu a i nemluvit. Jen predvolebni kecy,aby si sva korytka udrzeli.