- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
Plzeň schválila studii půlmiliardové přestavby Rondelu, zasype ho
Pohled na Severní Předměstí s Rondelem. Autor: Norbert Aepli, Switzerland, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=799294
Plzeňští zastupitelé v pondělí schválili technickou studii, která řeší přestavbu největšího kruhového objezdu ve městě na Karlovarské třídě a mimoúrovňové
Aneb zrušíme a zlikvidujeme to, co léta funguje. To bychom nebyli v Čechách. Myslím, že doprava na rondelu je dost plynulá i ve špičce, téměř žádné čekání. To rovnou stát může zrušit i železniční výhybnu Nemanice a spojku mezi pražskou a plzeńskou tratí 😀
To by mě zajímalo, koho napadne přestavit kruhovou křižovatku na běžné úrovňové křížení. Chce se mi namítat, že o množství bodů křížení a tedy potenciálu ke kolizi se učí prváci na dopravní škole napříč všemi obory, ale třeba je tam nějaký drobný detail, který neznalý prvák nepochopí, ale se kterým je tohle bezpečnější než kruhový objezd?
Je strašně smutný, vidět tuto vizualizaci a znát zákulisí příprav projektu, potažmo chování těch lidí, kteří o tomto rozhodli, ať už na straně města, či státu a zcela nepochybně připravili notičky komentáře panu Stránskému. Mimo jiné ti samí lidé nadále trvají na dalších radiálách středem města. Ti samí lidé plánují ještě větší zrůdnost na křížení přeložky I/20 a silnice I/26 u Stavebních strojů. A jak píše Míra níže, motorem tak megalomanské přestavby jsou primárně ty pozemky podél ulice a jejich majitel!. Pro neznalé – přírodní niveleta není na úrovní rondelu, který už je celý tvořen násypem, nýbrž na úrovni Lochotínské… Číst vice »
Tak už nám neznalým ty majitele pozemků prozraď
Škoda že nestihli přes rondel postavit tu plánovanou dálnici. Třeba by to někteří také považovali za dobře fungující křižovatku, která nepotřebuje přestavbu…
Jakým logickým kotrmelcem jste k tomu došel?
Dle požadavků některých zachovat obří křižovatku, sloužící jako odbočení do Roudné, v úseku na jehož obou koncích jsou mnohem více zatížené křižovatky.
Vizualizace stavby:
https://www.plzen.eu/o-meste/aktuality/aktuality-z-mesta/rondel-se-docka-promeny-za-pul-miliardy-korun.aspx
Teda v tý Plzni se dějou věci! Nejbezpečnější křížení ulic je mimoúrovňové!! Ale asi je pravda, že prachy developerů nikomu nesmrdí? Proč se teda staví podchody?
To platilo možná v utopistických knihách typu Neználek ve Slunečním městě. Ideál křižovatky ve městě je zcela jasný a vzor pro další změny je ta světově nejznámější: https://ny.curbed.com/2017/4/19/15358234/times-square-snohetta-before-after-photos
Super, že v Plzni jdou s dobou a nejsou 100 let za opicemi.
Tak to v rámci bezpečnosti přestavíme všechny křižovatky a začít můžeme hned vedle v Sadech.
Ve městě (!) mají fungovat především místní a zejména pěší vazby, žádné dálniční křižovatky. Podchody už jsou také postupně opouštěny. Ostatně nejbezpečnější by bylo tam vůbec nejezdit autem, ale… Můžete bát rád, že vám tam kromě nových dálnic plánují ponechat v každém směru celé tři pruhy. Ani to by to města normálně nepatřilo. 🙂
Stejně to dopadne jako s novým divadlem, taky je z toho nakonec paskvil..
Tak tady pročítám diskusi o názorech na dopravní řešení, ale nikoho zatím asi nenapadlo při prohlížení vizualizace, kolik nových bloků budov je kolem. Zákonitě z toho logicky vyplývá, že o dopravní řešení tady jde až na druhém místě, nejdůležitější je získat lukrativní stavební pozemky nedaleko centra pro privátní investory. Zatímco v civilizovaném světě se preferují kruhové objezdy a mimoúrovňová křížení, tady byznys diktuje přesný opak. Privátní investoři vydělají, občané zaplatí dopravní investici (místo rekonstrukce) ze svých kapes. Je mi smutno při pomyšlení, kolik nyní žijících lidí zde na těchto nově vybudovaných světelných křižovatkách ukončí svůj život nebo budou zmrzačeni, sice… Číst vice »
Těmi mrtvými bych zbytečně nestrašil, ale jinak máte samozřejmě pravdu na tisíc procent: o nic jiného než o „dobré kšefty“ pro vyvolené jedince pochopitelně nejde!
Ale to není špatné že se uvolní trochu prostor pro kus normálního města… Jenom kdyby to mělo dvouproudý průjezd spodem, tak by to na povrchu zabralo méně prostoru, generovalo méně hluku a šlo to přejít třeba i při výpadku signalizace…
A jste si opravdu tak jist, že tam má vzniknout a také skutečně vznikne „normální“ město?
Taková jistota z podstaty nemůže existovat, nicméně spíše tam nastane výstavba bytů a kanclů pokud tam bude normální silnice s chodníky a přístupem k nemovitostem. Jenom škoda že nebude průtah spodem, takže to bude zase zbytečně roztažené do plochy, to je mrhání místem . Samosebou – normální – nevznikne tam Petrohrad nebo Jižák, logicky, časem tam budou nové budovy. Ale za dalších 50-100 let už to nikomu divné nepřijde. Z posledních investic ve veřejném prostoru jsou s přehledem nejhnusnější městské nové divadlo (stojí, masivní beton s „dírama“ jakože design), a nová galerie ( plánovaná, masivní beton s dírama), co staví… Číst vice »
Na co průtah? Sídliště je potřeba jen obsloužit, objížďky města jsou slibovány všude kolem (západ, východ…).
No jako místo tří pruhů nahoře a nula v podzemí mít jeden nahoře a jeden pod zemí, tedy na povrchu podstatně hezčí město.
Ještě tam půjde jet tramvají. Netřeba podporovat další průtah, který pod zemí místním neposlouží, když kolem mají vzniknout dokonce dvě nové dálnice…
V civilizovanem svete se rozhodne v centru mesta nepreferuji MUK zabirajici cenny prostor. Naopak se jich mesta zbavuji. Vas nazor o svete plyne ze zastaralych predstav o USA, jejichz dopravni politika z minuleho stoleti se ukazala jako licha. Pokud tedy nejste jeden z tech putinofilu, co povazuje za civilizovaný svet rusko :—)
Jenom naprosty idiot vytahuje putina tam, kde to s nim oni naznakem nesouvisi. Prasek sis uz vzal?
Husa zakejhala. Slovnik jak od Lihose.
Ehm, lichá… Tam jim to celkem funguje.
Putinofil😂 Ty budes velky inteligent. Zajed se nekdy podivat na zapad ty chytroline, jak se mimourovnove krizeni hojne vyuziva,kvuli plynulejsi doprave. A nez zacnes delat jeste chytrejsiho, tak ano, pracuji v Nemecku na stavbe silnic. A jiz jsem nekde zminoval, ze ten most vydrzi dalsich sto let,jen s opravou. Ona se ale musela najit zaminka. Koukni dolu z Rondelu,jaka je skutecna vyska na strane k Zoo,pak pochopis,ze tahle stavba je jen dobry byznys pro developery,nikoli pro lidi jedouci z mesta na sever.
Tak tomu říkám závist. Raději nedat z veřejných prostředků na opravu silnice ani korunu, jinak budou mrtví a zmrzačení. Jen proto, aby si někdo nepostavil bydlení.
Když jste tak chytrý, proč nestaví mimoúrovňovou křižovatku na Times Square? https://ny.curbed.com/2017/4/19/15358234/times-square-snohetta-before-after-photos
Super rozhodnutí města Plzně!
A navíc ty domy budou stát v zátopovém území řeky Mže…
I když ten kruháč zabírá dost prostoru, stejně se mi jeho zasypání nelíbí. Městu vyhovuje, když je tramvaj blokovaná ostatním provozem co nejméně.
Tramvaj nemusí být blokována ani při úrovňovém křížení. Pokud se blíží, může dostat zelenou.
Mám na mysli absolutní preferenci a prakticky vyloučený střet s jiným dopravním prostředkem. Je dost nemožných řidičů, pro které červená nic neznamená.
Kde žijete? Na tak frekventované křižovatce chcete prosadit absolutní preferenci tramvají (navíc se špičkovým intervalem takovým, jaký je na v podstatě páteřní trase v Plzni)?
Odbočení na Roudnou je frekventovaná křižovatka?
Ano, je.
Co jsou potom Sady nebo křižovatka u Lékařské fakulty? Mimochodem dvě místa která jsou pro daný úsek limitující.
v těch sadech není zas o tolik menší provoz než v okolí rondelu,
co se lékařské fakulty týče, tak bych tipoval u rondelu dokonce větší provoz než u lékařské fakulty, přes rondel pojede téměř vše co kolem fakulty + navíc to co jede od města na roudnou a ke kauflandu
do množství aut musíte totiž počítat i ty, které jedou od fakulty do sadů a opačně
Proto je lepší to mimoúrovňové křížení tramvaje se silnicí zachovat.
Jo. A taky pokud možno horší dostupnost, aby každý jel radši autem. Prohánět lidi mimoúrovňovými křižovatkami, podchody a kdoví čí ještě, aby to nakonec autem měli nejsnazší.
V Brně nám také postavili nákupní centrum Vaňkovka v centru a vyjíždí se z něj přes úrovňovou křižovatku (se semafory) s 4-pruhovým hlavním tahem. Můžete se jít podívat, jak to tam dennodenně vypadá. Nějak mi uniká, když „odstranění“ bariéry spočívá v nahrazení mostu pro chodce přechodem se semafory.
Křižovatka pro Vaňkovku je ten zdaleka nejmenší problém na Zvonařce
Tu akumulaci aut v centru u Vaňkovky z drtivé většiny tvoří průjezd po malém městském okruhu. Nikoliv auta nakupujících. Viz současné dny, kdy je centrum takřka zavřené a stejně je tu silný provoz.
A právě proto tam úrovňový přechod pro chodce vadí a zdržuje, ne?
Takže zakáže chodcům chodit nebo je budeme nutit do podzemí nebo nahoru do schodů?
Brno k zákazu pěší chůze celkem jasně směřuje, ne?
Vsichni maji radi urovnove prechody na kterych se pro provoz neda poradne prejit. On podchod u patroveho obchodniho centra v oblasti kde je zastavba v ruznych vyskach nelze povazovat za problem. Kdo rika, ze to musi byt jen podchod, klidne by z toho slo udelat i nakupni prostor. Kdyby byl zajem da se i ve stavajicim usporadani misto vyuzit pro bussines a soucasne zachovat dopravni rezervu pro dalsi rozvoj.
tak nevím, v Plzni se jeden podchod bude nahrazovat lávkou. Protože se zjistilo, že podchod u ulice v zářezu opravdu neláká k použití
a který??
https://www.qap.cz/object/rokycanskou-tridu-v-plzni-preklene-lavka-mesto-zahajilo-pripravy-vizualizace-103898
děkuji
Doporučuji spíš Liberec a tamní centra. Forum u Fugnerovy je díky lepení masakr s navigací. Sněhulák u Géčka taky je taky špunt.
podobnych vredu je v krajskych mestech spousta. treba takove ceske budejovice maji taky celou radu hnusnych, nesmyslnych a dokonce nebezpecnych „prutahovych staveb“.
Které například?
Nemusíme chodit daleko. Taková magistrála přes centrum Prahy je vysloveně zločin
Tak o tom není sporu, ale pan Georg zmiňoval České Budějovice.
problém magistrály v Praze není to že existuje, ale to, že se nepostavili další součásti komunikačního systému
Ne, problém magistrály v Praze je totální zhoubnost a zastaralost roštového řešení.
Dnešní magistrála je hradební komunikací (jako třeba vídeňská Ringstrasse). Umožňuje rozumnou (ne nutně rychlou) dopravu do centra a kdo nemusí, tak jí už nejezdí. Na druhé straně je pod hradbami Strahovský, Brusnický a Dejvický tunel. Praha se rozrůstala decentricky – Hrad není centrum, Staromák není uprostřed (tam je spíš železniční triangl pod Vinohrady). To je třeba věc, kterou nechápalo Unesco při stavbě tunelů na Prašném mostě.
Levobřežka (zredukovat hned jak se dostaví obchvat), Dlouhá louka (potřeba zahloubit, propojit Stromovku s parkem u řeky), křížení Dlouhá louka s Mánesovou zúrovnit (navržen kruháč). M. Horákové je v jednom úseku strašná bariéra na náspu. Křižovatku Diamant zúrovnit, zklidnit Strakonickou (Nový most a úsek kolem Sconta snížit na úroveň terénu). Místo dvou lávek přes Strakonickou normální přechody. Pražskou předělat od Borku až na Mariánské, kde předělat křižovatku aby nezabírala takovou plochu. Husova na levém břehu Vltavy je taky jizva ve městě (chybí zeleň, přechody, cyklopruhy). Rudolfovská od Sadů k Nádražní to samé. Senovážné náměstí, Krumlovský most a Lidická podél soudu… Číst vice »
nesmíte uvažovat jako vesničan……
velkým městům, které jsou přirozeným spádovým centrem, nestačí jen obchvat. Proto také už komunisté plánovali konkrétně v Plzni, tři okruh+průtahy v hlavních směrech
Komunisté ale znali jedinou příručku pro plánování dopravy – knihu Neználek ve Slunečním městě. To, že to plánovali, neznamená, že to bylo dobře.
ale také to neznamená, že je to špatně, to co tu předvádíte Vy a mnozí další je typický český pankejtysmus. Nechápu proč zrovna Plzeň přitahuje nerozumně bezbřehé propagování okruhů.
Opět opakuji, obchvat/okruh je univerzální funkční řešení u malé obce/městečka na hlavním tahu, velké přirozeně spádové město potřebuje nejen (jednu) silnici, která ho objede, ale také silnici, která propojí centrum s jinými částmi.
Co je na tom k nepochopení?
Propojeni (ipro auta) samozrejme, ale proc by ale to propojeni centra s jinymi castmi melo byt tak kapacitni (vicepruhovy mestsky dalnice) aby to lakalo jet autem do te miry, ze uspornejsi zpusoby dopravy si neskrtnou, mimo jine i proto, ze je to mnozstvi aut bude furt zdrzovat, pripadne nebudou na nejkratsi primy trasy vubec smet. To nemuze vest k nicemu jinymu nez k mestu i centru totalne ochromenymu auty.
Śkoda že průjezd se nenechá spodem, a nahoře by byla jenom tramvaj a menší náměstí, se zelení místo průjezdných pruhů se zastavující a rozjíždějící se dopravou. Perličky: 1) je navrhovaný samostatný bus pruh pro dnešní linky 33+40 ve směru na Lochotín, ty mají ale výhledově jezdit přes Roudnou a Fakultní nemocnici jako trolejbus, tedy mimo daný prostor…. 2) O cca 700 m vedle navrhuje ŘSD mimoúrovňovou křižovatku u Lékařské Fakulty, pro napojení estakády k Plaze. 3) Má to být městská třída, ale klasicky není navrženo podélné parkování nebo rychlé stání, takže se lidi budou vysazovat / nabírat v zastávkových zálivech… Číst vice »
Nezapomínejte, že se jedná o záplavovou oblast.
To už je teď, dávaly se tam nějaké zpětné klapky na kanalizaci.
Jde jen o podporu developerskeho projektu,ac to nikdo neprizna. Prestavba Rondelu je naprosto zbytecna,jen plytbani penezmi. Vy by jste si jako majitel nakupniho centra nepral,aby Vam tam stavela veskera mestska doprava,ktera jezdi okolo?😂
Kéž se někdy dočkáme podobných rozhodnutí i u pražské magistrály. Ale jak je vidět i zde v komentářích, chce to pevnou politickou vůli.
Podobných rozhodnutí bych se v Praze opravdu rozhodně dočkat nechtěl !!!
Doufejme, že takový nesmysl v Praze nikdy neprojde.
To je doufejme jen otázka času. Světový trend je jasný: https://ny.curbed.com/2017/4/19/15358234/times-square-snohetta-before-after-photos
V ČR jsme sice X let za posledními trendy, ale to je jen díky tomu, že se lidem vyjmejvaly mozky ve stylu, že ideální město je plynová komora živená splodinami z dopravy.
už je mi to jasný vy jen bezhlavě přebíráte něco, co jste viděl v zahraničí a přemýšlet o tom nedokážete
Já jsem myslel že politik by měl prosazovat to co chce většina? To už se tedy zase vrací doba, kdy politik má prosazovat „dobro“?
Na slepé prosazování toho, co chce většina, by stačil počítač. Politik má mít vizi a většinu o ní přesvědčit. A taky hlasitě upozorňovat, když je většinou prosazované řešení ve skutečnosti v rozporu se zájmy, které si většina odsouhlasila, i když to část lidí nevidí… Proto jsou třeba ústavní zákony nadřazeny ostatním, nedají se měnit prostou většinou a když nějaký není v souladu s ústavou, neměl by platit, přestože v parlamentu většinu hlasů dostal…
Když se to vezme do důsledku tak neměl. Hitler či komunisti taky vyhráli volby, to však neznamená, že jejich počínání bylo obhajitelné. Politik by tedy měl spíš prosazovat „dobro“ než názor většiny. A někdy holt musí přesvědčit veřejnost o tom, že to, co chce je v jejich zájmu. Lidi kolikrát nejsou schopni do důsledků zhodnotit všechny přínosy daného řešení, proto máme zastupitelskou demokracii namísto té přímé. Prvky přímé můžou být přínosné, ale musíte hlasující řádně informovat o všech kladech a záporech daných řešení a správně vymezit okruh hlasujících. Budete-li se ptát lidí žijících okolo magistrály, budou pro její zklidnění. Budete-li… Číst vice »
„Dobro“ je děsně subjektivní. Co chtějí lidi s ekologickým zaměřením, to bude štvát ty, co chtějí dělat a udržovat infrastrukturu.
Snížení dopravy o třetinu po dostavbě západního okruhu je hodně ambiciózní odhad. Ta stavba bude mít parametry jednopruhu a kdo ví jak tam v praxi bude plynulá doprava.
Část vozidel odčerpá i severovýchodní segnent městského okruhu, který je rovněž ve výstavbě. Tedy idea, že Karlovarská by se měla změnit z průjezdu pro tranzit na městskou třídu, se jeví jako správná.
O tom zadna, ale provoz se tam nezmensi.
Pokud ho neomezíte například světelnou křižovatko.
A oni tam jiné světelné křižovatky nejsou?
Politikou progresivismu je zahrabávat mimoúrovňové křižovatky. Je to i tento případ?
Progresivismus, neomarxismus, islamismus,…
To si nechte na idnes nebo novinky
Jak si przníte Moravu, je váš problém, ale v Čechách nepotřebujeme, aby sem náplavy od vás tím przněním prostředí zhoršovaly, ať už pod jakýmikoli ideologickými prapory a pomocí jakýchkoli vámi doporučovaných médií!
Jen ho nechte, vždyť má pravdu.
Nechapu proc je dozila tramvajova trat, kdyz se pred par lety rekonstruovala.
Ale ne v tomto úseku.
Tohle je možný opravdu jen v Plzni
Bohuzel, zatim to vypada, ze se k tomuto odhodlala v Cesku jen Plzen. V Praze by si takove reseni zaslouzila treba MUK na severnim predmosti Hlavkova mostu u st. Vltavska.
Snad casem, az bude hotovy MO.
Jen si takové hovadiny dělejte sami doma a nevnucujte je jiným: v Praze nepotřebujeme, aby kvůli nim stála doprava v půlce města – úplně stačí provozní poruchy, kterých vzniká už teď víc než dost (a kterých ani žádný vnitřní okruh stejně většinu neodstraní).
a co by se presne stalo pri zruseni muk na severnim predmosti hlavkova mostu? vzdyt tam zas takove proudy nejsou…
Minimálně by v tom případě silná pobřežní IAD zbytečně blokovala tramvajovou dopravu.
Tu silnou nábřežní IAD v širším centru by ovšem Praha nutně potřebovala redukovat tak jako tak.
Aha. Kazdy mesto podobny velikosti na zapad ma v „sirsim centru“ kapacitni sberne komunikace, dvou-tri i viceproude v kazdem smeru. Nekdy doplneny serii tunelu (Mnichov). A neni to zadnej problem, spis naopak.
To jen v Praze se jde tim smerem, ze se vsechny ulice v cele Praze (nikoliv jen v centru) zuzuji, doprava pritom stale roste, a tak se drive relativni plynulost dostava do krece a kolapsu, protoze uz proste neni kudy.
Magistrala je jedna z poslednich sbernych komunikaci v centru, kde se da tak nejak projet. Az nebude ani ta, tak bude v centru dopravni peklo.
A to ještě bohužel polovičatě – tři pruhy každým směrem neslibujou nic hezkýho, ani když zmizí ta MÚK.
Prijde mi nedostatecne oduvodnene, proc chteji rusit alespon castecne mimourovnove krizeni. Je neco jineho nutnost stavajici silnici zcela znovu vystavet a neco jineho zrusit tam okruzni krizovatku.
Rekl bych, diky Bohu za mimourovnova krizeni, ktera na frekventovanych silnicich mame. Prece je nebudeme rusit! Dokazal bych jeste pochopit zapustit hlavni prutah vice do zeme…
Je přece nelogické mít na městské třídě řadu úrovňových křižovatek a uprostřed jednu mimoúrovňovou, v místě kde se čtyřpruhová Karlovarská kříží s poměrně nevýznamnou ulicí. Dávalo by to smysl jedině pokud by to bylo v místě křížení s jinou frekventovanou ulicí, to ale není tento případ. Zabírá to příliš velkou plochu blízko centra. Jediný důvod, proč to tam stojí, je že v tom místě měla Karlovarskou křížit dálnice, která se naštěstí postavila jinde za městem. Ta zastávka tramvaje tam taky dost chybí.
Kvůli zřízení zastávky tramvaje není přece nutné zprznit vcelku dobře fungující křižovatku!
Jasně a od zastávky uprostřed rondelu povedou cesty na všechny strany do kopce.
Přijde Vám ideální, aby přes Karlovarskou jezdil veškerý provoz Sever-Jih?
Jakožto dopravák byste o této stavbě měl vědět:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/190/infoletak_s20-s231-vplzni-plaska-chrastecka.pdf
Hlavni duvod je, ze MUK je dopravacky vred v centru, 700 metru od namesti. Zrychluje automobilovou dopravu, ale pro vsechny ostatni obcany to je bariera. Navic zbytecne zabira drahe pozemky.
Podobne MUK vznikaly v 60. letech po cele Evrope a dnes jsou ruseny. Typicky Slussen ve Stockholmu.
Vzal jste v potaz západní a východní obchvat Plzně? Je v přípravě, Regensbusrká již realizována. Po dostavbě obchvatu z toho průtahu zmizí docela dost aut, takže MÚK se stane zbytečnou.
Oba obchvaty se v současnosti staví. Takže přes rondel v době jeho přestavby povede jedna ze tří kapacitních komunikací přes Plzeň
Proc tu porad nekdo vytahuje obchvat,ktery nema kapacitu? Jednoproudovka jako obchvat? A triproudovka v centru? Jde tu prece o neco uplne jineho.
Tak dlouho se kašlalo na údržbu, až jsou mosty na spadnutí a tramvaje mají nařízenu pomalou jízdu. Rondel je užitečná dopravní stavba. Stavbou další křižovatky se dopravě rozhodně nepomůže. A urbanisticky tam vzniknou další nevzhledné x-patrové budovy, viz současná zástavba ve směru na Saský most, nebo hotel Angelo pod Hamburkem. Opravdu krása.
„A urbanisticky tam vzniknou další nevzhledné“
Ještě jsem to neviděl, ale už vím, že to bude stát za hovno.
Tak prosím nahodit nějakou pěknou stavbu v poslední době.
Blok domů v Otylii Beníškové, masa, obluda. Masa betonu mezi nádražím, Hamburkem a pivovarem, hranatý hnus.
Nemyslím, že by zrušení toho kruhového objezdu bylo přínosem pro plynulost dopravy – dopadne to zcela jistě naopak …
Je hlavni prioritou verejneho prostoru takrka v centru mesta , cituji, plynulost dopravy?
Urbanistiku prosim ponechte architektum a ne dopravakum.
za stavu kdy neexistuje v podstatě žádný obchvat tak ano. vy si svá moudra zase můžete ponechat na moravu.
Obchvat se v Plzni buduje taky…
Obchvat? Spis okresni silnicka. Nedej Boze,aby se tam stala nehoda!
Proto je zahajeni podmineno dostavbou obchvatu? Je to v clanku dokonce dvakrat. Ze byste si aspon ten clanek precetl, nez zacnete komentovat?
Jenze ten odvede jen cast dopravy. Zatim pokazde kdyz se v Plzni postavilo nejake preklenuti, obchvat atd, behem mziku zaplnila doprava oboji. Tj. na starem se nijak nesnizila. Tady to bude obdobne. Plzen jako takova se „vylidnuje“ (respektive zalidnuje zahranicnimi delniky, co si v parte pronajimaji byty) a lidi bydli v okoli a dojizdi.
Jo, to je logický, že když se postaví nová silnice pro auta a stará se ponechá beze změn, zaplněj je auta obě. (I když to spousta lidí stále nechce chápat a myslej si, že dostavba okruhů bez dalších zásahů něčemu uvnitř ve městě pomůže). Ale právě proto je jediný možný řešení, pokud se nechcem dostat do stavu, kdy bude celý město ucpaný auty tak, že jinak než autem se po něm nepůjde pohybovat a autem už taky moc ne, po dostavbě okruhů ty zkratky centrem města ideálně úplně uzavřít, nebo aspoň pro auta tak výrazně zpomalit, aby se jim vyplatilo… Číst vice »
Jenze ten obchvat nenahrazuje tyhle hlavni vnitrni spojeni. Tohle neni zadna zkratka – ale hlavni paterni dopravni tepna. Tam neni sance ze by doslo k dopravy aut. Spis se da cekat dalsi rust.
Pouze odpadne trocha dalkove dopravy.
To je právě to, hlavní dopravní tepna „zkratkou“ napříč přes centrum města je blbě od základu.
I centrální části větších měst potřebují nějaké „hlavní dopravní tepny“, ať už v podobě nějakých kapacitních páteřních komunikací, nebo v případě větších měst v podobě „vnitřních okruhů“, protože čím větší město, tím větší je i potřeba vnitroměstské dopravy: pokud si Plzeň nechce úplně ucpat úplné centrum, měla by si právě tento jeho obchvat jádra města zachovat a spíše účelně doplnit na nějaký „vnitřní okruh“, protože ten žádný (vnější) okruh okolo města kvalifikovaně nenahradí ani v případě, že se to úředníci pokusí řidičům vnucovat nějakými administrativními opatřeními.
Ta komunikace ale bohužel není žádný obchvat, ale spíš přivaděč tranzitní dopravy přímo do centra. Navíc na obou koncích té komunikace jsou úrovňové křižovatky, takže k nějakému zásadnímu zpomalení dopravy ani dojít nemůže. Samozřejmě za předpokladu, že tranzit (i ten „městský“) pojede po těch dostavěných okruzích.
Jenze s tim nic nenadelate, leda polovinu mesta zbourat a postavit znova.
Jenze i tak se bez hlavnich ulic neobejdete – jen jich muzete udelat vic a tim dopravu rozredit.
I centrální části větších měst potřebují nějaké „hlavní dopravní tepny“, ať už v podobě nějakých kapacitních páteřních komunikací, nebo v případě větších měst v podobě „vnitřních okruhů“, protože čím větší město, tím větší je i potřeba vnitroměstské dopravy: pokud si Plzeň nechce úplně ucpat úplné centrum, měla by si právě tento jeho obchvat jádra města zachovat a spíše účelně doplnit na nějaký „vnitřní okruh“, protože ten žádný (vnější) okruh okolo města kvalifikovaně nenahradí ani v případě, že se to úředníci pokusí řidičům vnucovat nějakými administrativními opatřeními.
Snaha řešit situaci pouhým diktátem nějakých administrativních opatření zatím obvykle k trvalým pozitivním výsledkům nevedla: co se na jednom místě (možná) podaří zlepšit (o čemž v tomto případě navíc vůbec silně pochybuji), to se rychle vrátí jako zhoršení situace někde jinde a problémy se jen přesunou jinam.
Řešení zasypáním MÚK mi nepřipadá jako úplně čistě administrativní…
Přece ten obchvat (část přes Skvrňany i část kolem Boleváku) má odvést provoz od KV a Mostu po I/20 a I/27 na Prahu (D5), Rozvadov (D5) a Domažlice (I/26) a opačně. V centru by měl zůstat jen tranzit po I/27 na Klatovy a I/20 na Písek, i když i to možná někdo vezme raději plynule po obchvatu a po dálnici než by přískoky poskakoval přes Bory a Slovany.
když si vzpomeneme jak dlouho se budoval dálniční obchvat, že….
Tady s timto nepochodite. Nemala cast obyvatel obvykle rada zapomina, ze ma vlastni nohy. Nekteri z nich si na ne pravidelne vzpominaji, az kdyz chteji jit behat do parku s pustenou appkou. Bezny sportovni vykon chodce v ulici nikdo neoceni, zato pokud to visi na siti, muze to byt predmetem obdivu obecenstva 🙂
Co to s tim ma spolecneho? Plzen je pro chodce velice prizniva narozdil od jinych mest.
Tak já třeba nevím, kudy se má v Plzni jít od nádraží do centra. Chybí tam nějaká ta Bahnhofstrasse.
Co takhle podchodem na Americkou/vyjít bočním výstupem, přejít přes koleje a jste opět na Americké? Tam pak vede po celé délce ulice chodník, po kterém dojdete až do centra. Hm?
Americká a Wisonův most na jedné straně a Sirková/Nádražní a most U Jána na druhé straně Vám nestačí? Měla by se tam snad přes Prior a polikliniku probourat ještě jedna ulice s mostem, která by ústila do Křižíkových sadů?
Ale jo, všechno se nakonec dá, ale „walker friendly“ to není. Hlavně cesta kolem Prazdroje. Možná je tam nějaká zkratka, která mi unikla.
zrovna křižovatka U Jána je pro chodce velmi nepřívětivá.
To se naštěstí taky změní: https://www.plzen.eu/o-meste/aktuality/aktuality-z-mesta/krizovatka-u-jana-ziska-novou-podobu-bude-bezpecnejsi-pro-chodce.aspx
+ https://ukr.plzen.eu/rozvoj-mesta/probihajici-projekty/americka-sirkova/uzemni-studie/uzemni-studie-1.aspx
I ten rondel lze přece v rámci GO doplnit o takové pěší trasy, které chodům umožní pohodlné přesuny bez překonávání zbytečných ztracených převýšení, a i zastávku tramvaje tam při tom zřídit lze přibližně tam, kde by byla zřízena v případě realizace té hloupé přestavby.
A hlavně nezapomínejte, až budete řvát, jak to zpomalilo tramvaje i jinou VHD, že frekventovaná úrovňová křižovatka bude mít dlouhé cykly světelné signalizace, jejichž režim nelze významněji ovlivnit ani žádnou preferencí VHD!
ne, nikdo normalni takovym hnusem chodit nebude.
v praze taky nikdo nechodi napr. po dalnicnim privadeci z budejovicke na brumlovku, ne ze by to neslo fyzicky, ale je to odporne misto.
Rozumné řešení smysluplných pěších komunikací ovšem přece není možné a nutné pouze a výhradně likvidací fungující okružní a zároveň i mimoúrovňové křižovatky!
Tak hlavně ten paskvil zbytečně zabírá místo a Plzeň tam má očividně ambice (v relativně atraktivním místě velmi blízko centra) doplnit domy. Ale to je, samozřejmě, pro mnohé místní další arcizlo. Stavět ve městě domy, kdo to kdy viděl!
Rika nekdo kdo to tam vubec nezna.
A jak ty to můžeš vědět? To samé můžu tvrdit o tobě…
Nemuzes, protoze tu bydlim.
A co když pony taky bydlí v Plzni?
Tak ony jsou domy a domy. Od večera vybydlené megalomanské kancelářské budovy jsou fakt super věc. Ne díky.
A z té vizualizace je jasné, že to nebudou byty, žeáno. Na to jeden nemusí mít ani výuční list zedníka.
Ti na ty tvoje moudra vod plotny napíšu asi tolik, že tudy projíždí nedávno ještě nejfrekventovanější tramvajová linka v ČR číslo 4 v prokladu s linkou jedná a řada autobusových linek MHD. A podle jejich zaplněnosti a kolon každý den je toto spojení evidentně nedostačující.
Rondel nenapojuje jen Roudnou ale i provoz z Rokycanské a na ní a vklíněné obchodní centrum.
Po tom, co rondel předělali na turbo okružní se po něm jezdí pěkně, pravda, musíte to tam znát.
On se má hlavně stavět obchvat města přes průmyslovou zónu, tedy přes Jateční ulici. Což odvede docela dost dopravy. Vlastně veškerý tranzit, kdo by se čumákoval přes Palackého náměstí.
Ale neznám to tam, takže asi řidiči daní přednosti jízdě přes centrum, když budou chtít od Rokycan najet na I/20 nebo I/27.
Tam dělá velikou většinu doprava že sídlišť do centra a přes centrum na druhou stranu. Jsou to dvě obrovská sídliště. Odvedení tranzitu tomu pomůže ale ne zas tak moc. Už jsem tam něco odstál, tak si troufnu o tom něco tušit.
Napojení Jateční s Těšínskou a ulicí Na Roudné jsou hodně omezující a další etapa Východního okruhu souběžná s Jateční je pro plynulost dopravy nezbytná.
Odlehčení Rondelu by pomohlo i nové napojení Roudné, které navrhovalo město, u toho je ale politická vůle nižší, než u zasypání Rondelu…
https://www.plzen.eu/doprava-1/dopravni-stavby-a-projekty/silnicni-system-roudna/silnicni-system-mesta-plzne-v-oblasti-roudne.aspx
Zde je vizualizace přestavby Rondelu, která by se hodila do článku.
https://www.youtube.com/watch?v=gIeRvux7zV4&feature=emb_title
Z Rokycanské? Opravdu?
Tak z Tyršovy, co je pokračováním Rokycanské.
„Moudra vod plotny“ 😀
Jak dopadla situace s ulici Na Belance? Obrovsky humbuk,spousta penez a snizeni dopravy se nekona. O prizpusobeni Americke jen pro chodce a dopravni obsluhu a i nemluvit. Jen predvolebni kecy,aby si sva korytka udrzeli.