Plzeň rozšíří od srpna zóny placeného stání, poplatek za roční parkování nepokryje ani náklady na údržbu

Parkovací automat v Plzni. Foto: Plzen.euParkovací automat v Plzni. Foto: Plzen.eu

Vybudování jednoho parkovacího místa vyjde na 125 tisíc korun.

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
NOVOTNÝ

Zas další vývar pro město, aniž by z toho pak opravovali ulice, silnice, chodníky. To si necháte jako občani Plzně líbit? Dejte to při prvním volbách zarazit a tyto zóny v místech, kde to není třeba, zrušit. Chápu třeba v centrech města, ale na okrajových částech??

ksz

Jedno parkovací místo za 125 tisíc ? A nešlo by to i bez té pozlacené dlažby – tem autům je skoro jedno, na čem stojej.

123

Je fakt, že jsem si taky říkal, co do všeho za tohle numero zahrnuli. Navíc to tvrzení, že rezidenční platba vlastně ani nepokryje provozní náklady na jedno stání je … no, nejmenovaný jedinec by pronesl něco o účelovce. :-))) Protože zcela abstrahuje od toho, že proti těm 750 na rok je potřeba taky na straně příjmů postavit příjmy z automatů, a třeba v Praze i té aplikační zběsilosti. Přitom v Praze tyhle příjmy tvoří většinu. Plus, že rezidenti sice zaplatí sedm kilo, ale abonenti sedm litrů. ;-))) Nevím jak Plzeň, ale v Praze je to pro město a městské části… Číst vice »

Pavel

No primarne by si meli plzensti pani radni zrusit protekcni parkoviste pred radnici. Navic by se usetrilo za mestskeho opicaka (pardon, policistu), ktery to parkoviste trvale hlida.

Tomáš

Vše pro občany. Demokracie v praxi. Plať, plať, plať. Tohle jste opravdu v roce 89 chtěli? Platíte daně se kterými si zastupitelé nakládají jak chtějí a evidentně je nevyužívají pro blaho občanů. A výkřiky že není normální aby v rodině byly třeba čtyři automobily? A co třeba páni zastupitelé? Zbaví se také aut a budou cestovat třeba elektrokoloběžkou a nebo snad MHD? Ne, ne, jen ta lůza dole bude dál platit a ještě to bude schvalovat. Jste normální? Proč už se tomu nevzepřete? Tak za chvíli budete platit i za používání chodníku a za dýchání vzduchu. Bravo!

Kernteriér

Přesně tak. Součástí usnesení je zajisté věta, že současný, bývalý i budoucí zastupitel města neplatí nic.

Kernteriér

Tohle je samozřejmě naprosto v pořádku. Nicméně to, co vymysleli v Olomouci, tedy pronájem 2 parkovacích míst pro zákazníky v okrajové části města v PD od 8 do 17 hodin za 51000 Kč ročně, je likvidace podnikání v přímém přenosu. Tohle fakt dopravu neomezí, to jen zatíží podnikatele.

Jarek

DPH od koupě auta přes všechny služby spojené s jeho provozem, spotřební daň z PHM, dálniční známka, prostě provozem auta člověk přispívá do státní kasy desítky tisíc, pro ty co si myslí, že parkování je zadarmo….Nic není zadarmo, a pokud se hypoteticky všechen ten příjem nějakým způsobem likvidací aut zruší, potom budou ždímat chodce za ošlapné veřejné komunikace?Je třeba se na to dívat nezaujatě…..

původní Jakub P

Jo, ty odvody z koupe a provozu auta jsou a je to hodne penez. Bohuzel jsou auta tak prostorove a energeticky narocna, ze to furt nepokryje naklady spolecnosti na jejich provoz v tomto mnozstvi. A ve velkych mestech to plati jeste o to vic.

Zdrasa

Vida, tak už i v Česku nám alespoň někde začíná docházet, že i automobilová doprava něco stojí a je neudržitelné, aby parkování vždy a všude bylo stoprocentně dotované. Pro řidiče je to sice pohodlné, ale všeho s mírou. Snad se dočkáme i jinde, zatím palec nahoru pro Plzeň.

Liquid

Proč ty mínusy? Kritizovat vlaky, jak jsou strašně nehospodárné a musí se dotovat, to se tu smí, ale zmínit, že silniční doprava je ve výsledku sakra drahá sranda, to už ne? Ono u těch silnic se to víc rozprostře, ale ve výsledku to pořád jde z daní.

Martin Verner

Palec dolů, bohužel. Zase se tímhle uspořádáním podporuje zvrácená představa o tom, že existuje něco jako právo parkovat si autíčko na veřejném prostranství, pokud možno do dvaceti metrů od domu a nejlépe zadarmo nebo za pár šupů. Ulice jsou pro lidi a pro dopravu, ne parkoviště pro nekonečné řady aut „rezidentů“ (nebo kohokoli jiného). Kdo chce mít auto, má pro ně mít vlastní parkovací místo, a za své. (Ostatně, když si člověk koupí ledničku, skříň nebo kajak, taky tak nějak automaticky nepočítá s tím, že mu má obec či stát zajistit místo, kam je dá – tak proč u auta… Číst vice »

Lech Malý

Tak vidím, jak málo lidí chápe, co má rezidentní parkování řešit. Má usnadnit parkování těm, kdo mají v místě trvalý pobyt a tedy tam odvádějí část daní, platí odpady atp. Naopak ztíží parkování přespolním, kteří mají trvalý pobyt jinde (a jinde platí daně), přijedou v pondělí, bydlí v podnájmu, a v pátek zase pryč. Také je to nástroj na různé odstavené vraky, které nemají na parkovacích místech co dělat. V naší brněnské části zavedli modré zóny v květnu a parkování v ulici se výrazně zlepšilo.

bakiy

Jenom pro představu, abych mohl parkovat dvě autíčka vedle domu, „musel“ jsem si koupit přilehlý pozemek. Měl jsem štěstí, byl ke koupi. Stál před cca 15 lety přibližně 50000 Kč. Má-li rezident platit pouhých 700/rok, tak to mám předplaceno zhruba na 35 let (při zanedbání daně z toho pozemku, náklady na údržbu jsou téměř nulové, stojí tam dvě auta, ani tráva tam neroste…).
Takže buď rád, že se ve vaší brněnské části parkování výrazně zlepšilo. Já přespolní to mám, jak píšeš, výrazně ztížené a moje „domovská“ obec se mi o parkování nijak nepostarala…

123

Vy si ale trochu pletete co obnáší rezidenční parkovací oprávnění … právo zaparkovat někde v zóně, kde je zrovna volno … a co máte díky té koupi vy … výhradní právo parkování (samozřejmě nejen, je to váš pozemek a můžete si tam dělat ledacos) na uvedeném pozemku.

Což je docela rozdíl.

Martin Verner

To, že „v místě odvádíte část daní“ nebo platíte za odpady (tedy náklad na službu, i to jen zčásti) vám nedává nárok obsadit si kus veřejného prostranství pro skladování svého majetku. Představte si, že úplně totéž, co vy, tamtéž „odvádí“ člověk, který auto vůbec nemá. Nebo si pro změnu zkuste představit, že by místní podnikatel chtěl pronajmout kus ulice třeba ke zřízení skladiště za sedmdesát korun za čtvrereční metr a rok – což je přesně totéž, co se za „skladování auta“ platí v těchhle „rezidentních“ systémech. To by bylo řevu, co? Parkujte všichni na svém, a ve Vaší ulici bude… Číst vice »

Artem

Co si zkusit představit, že někdo s autem třeba nepotřebuje místní školku? Měla by se dle vaší argumentace zrušit anebo udělat jen soukromá? Mít děti taky není povinnost.

Osamělý Vlk

Já bych to bral alespoň trochu jako cestu správným směrem. Sice parkování u domu bude furt skoro zadarmo, ale jinde už člověk zaplatí trochu víc. Sice furt nepůjde o plné náklady, ale alespoň něco. Blbé je, že se tady zavedl kult auta, a z toho se blbě dostává pryč. Vemte si, že místním to radnice nemůže tak snadno zhoršit, neb volby. Ale pokud se postupně zavede placené parkování po celém městě, s tím, že placení v jedné části neznamená předplatné i v jiné, pak můžeme postupně dojít k uspokojivému cíli, že vlastnění auta a možnost parkování si jej na veřejné… Číst vice »

veli.k

Souhlasím. Leč většina národa stále bere právo vlastnit v rodině minimálně 2 osobní auta a parkovat je přímo před domem jako základní lidské právo.