Plzeň míří k zákazu parkování kamionů, dopravci se stížnostmi neuspěli

Odstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraOdstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Město vysvětluje opatření stížnostmi lidí na nedostatek míst k parkování nebo hluk.

66 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Bohužel dopravní koncepce u nás podporuje přepravu nákladu kamiony. ale kde mají parkovat …. to je ticho. Odpočívadla u silnic – málo, odpočívadla pro kamiony – taky nic moc. Jedu autem a koukám, kolik bývalých odpočívadel je – závorou uzavřeno. Je jako s auty – kup si nový a parkuj – to je na tobě – překážíš ostatním !

Karl vB.

To je zase diveního nad „novinkou“.
Jako kdyby tento systém, který chtějí v Plzni zavést (a udělat něco pro zvýšení kvality života jejích obyvatel), v žádném městě za českými hranicemi neexistoval.

Jarda

Jsem zvědav, co budou Plzeňáci dělat, až jim žádné zboží kamiony nedovezou …… vesnička jejich středisková….

Hala D

Už je to trapný.

Caracas

Jsem Plzeňák a znovuzavedení zákazu stání vozidel nad 3,5 tuny velmi vítám. Že by nám kamiony už nedovezli žádné zboží, tak toho se opravdu neobávám 😀

MaT

V článku píší jen o vozidlech nad 12 tun.

J.K.

A když se třeba ulice Ke Karlovu „zachrání“ od kamionů tak konkrétně získáme co?

To je zase volovina, stačilo snad omezit kde to dělá problémy, ne plošně i slepé ulice v průmyslových zónách….

Otto

Omezime to tam, kde to dela problemy a vyrobime tim problemy jinde… tenhle se tyka v podstate cele republiky a na jeho reseni by se meli poddilet (vedle statu) i dopravci a ti, kteri jejich sluzeb vyuzivaji, a ne rict: state, zarid to

Jan

Všichni jsme pane, včetně Vás, uživateli kamionové dopravy. Budete se tedy také Vy, podílet na řešení těchto problémů?

Otto

Samozrejme, platit by to meli ti, co techto sluzeb vyuzivaji, ne generalne vsichni danovi poplatnici. Rozhodne nejsem priznivcem socializace nakladu a kapitalizace zisku. Takhle by to melo fungovat idealne ve vsem..

Petr David

Platit ve zboží.

Matěj

Já jako dopravce platím mýto a k tomu silniční daň. Takže tímto mám právo na to říct – statě, zařiď to, když už si to platím!

Jakub P

To ty náklady s tímto spojené ani zdaleka nepokryje. (nebo to zas nepokryje jiný náklady, který svou činností svému okolí způsobujete). Takže jestli chcete tohle v ceně, budete muset platit citelně víc.

Petr David

Vzhledem k

Petr David

Vzhledem k externalitám platíte málo.

Otto

Takze kdyz zeleznicni dopravci plati za pouziti dopravni cesty, tak nemusi platit za pronajem osobnich pokladen?

Pavel Nocar

Ty si platíš za ničení silnic přetíženou kamionovou dopravou a to ještě platíte málo.

Lada

Mýto platíte jen někde, zpoplatnil bych každý kilometr silnice! Na železnici je to úplně normální.

Fandík

Bohužel to vidíme všude… Fabriky rostou jako houby po dešti, ale parkoviště pro kamion nikde…. Zrovna v Plzni na Borských polích kdysi ten kamion se dal zastavit a dojít si na nákup. Teď to ani možné není, protože se tam někteří chovali jako prasata…. Poděkujme některým řidičům z východu , kteří tento obor poslali do kytek. Kdysi byl kamioňák pan někdo…. dneska se tím skoro už nikdo nechlubí 🙁

Koro

Kdy byl kamioňák pan někdo? Leda v tom, že mohl na západ a uměl kroutit bez posilovače.

Dony

Civilizace si žádá své. Každý chce mít doma mobil, pračku, televizi, tvárnice…… atd , atd ihned nejlépe hned. Někdo to musí přivézt aby to ,,hned,, mohlo nastat. A ten někdo též musí dodržovat předpisy , které někdo stvořil, tudíž musí někde zaparkovat a odpočinout. Ale pokud to civilizací tak irituje , může zavzpomínat na dobu před třiceti lety, kdy se na nádraží jezdilo pro spesniny, které jeli týden anebo na zboží , které bylo jen někdy a jen pro někoho.

Hala D

Tak se dojelo na nádraží, a co jako? Za první republiky se všechno vozilo vlakem, a byly jsme mezi 20. nejvyspělejšími ekonomikami světa. Dnes vozíme kamiony a kde jsme? Stagnace, recese, nekonečné opravy silnic a černá díra na peníze.

PvvS

A čímpak to, že zrovna za první republiky měly přímo ČSD vlastní dopravu s nákl. autaba a autobusama ?

Karel

O těch nákladní autech slyším poprvé

Dony

Já vážně z tvých příspěvků začínám pochybovat o tvém duševním zdraví a jistě jsi jeden z těch až ti klekne telefon nebo PC , bude čekat 14 dní na nový….

Josef Pešek

Za 1. republiky nebyly kamiony na takové technické výši, aby mohly převážet 25 t nákladu v 13,5 m návěsech. na 33 europaletách A nebyla tady ani potřebná dálniční síť. Ta vznikala ve větší míře v té době jen v Německu. Dále se spousta věcí vyráběla a pěstovala lokálně a nebylo je nutné vozit stovky nebo tisíce km. Na to stačily tenkrát rozvozové kamiony. 3

Hala D

Přesně tak. Ani dnes nepotřebujeme vozit brambory ze Španělska a mrkev z Belgie. Jen vydřidušské řetězce jedou politiku nejlevnější a nejmíň kvalitní zboží udáme občanům co nejdráže.

MHD

Stagnaci a recesi v podobě nerůstu přece všichni chtěli, tak jí teda mají.
Jinak první republika byla tvrdě kapitalistická a do práce se chodilo od pondělí do soboty – to by se asi woke progresivním-komouškům nelíbilo.

mgr.pavel

Tak v oné civilizaci by měly být civilní podmínky jak pro rezidenty, tak i pro pracující. I pro ty řidiče kamionů.

Takže město či soukromník by měl stavět vhodná parkoviště pro kamiony, tam kde jsou potřeba.

Dokud kamiony můžou zdarma parkovat v ulicích města, tak soukromník takové parkoviště stavět nebude..

Hala D

Přece města nebudou autodopravcům stavět parkoviště pro jejich soukromý byznys. Nežijeme v socialismu. Pro správu kolejí je taky vytvořena organizace jménem SŽ. Ať si autodopravci taky založí Správu Parkovišť a můžou vybírat poplatky za použítí, na co by je měly dotovat kraje, či obce, kterým patří silnice II a III. třídy.

Dony

U těch dotaci se může začít tedy. Zítra ti nevyjede jediný spoj VHD bez dotací

Caracas

Nejen spoje, ale spousta linek VHD jezdí bez dotací.

mgr.pavel

Z celého příspěvku jste si vybral jedinou věc (město je *možným* majitelem/provozovatelem parkovi+št pro kamiony) a ještě jej blbě pochopil (že to má provozovat zadarmo – to já nikde nepíšu).

ToMa

Takže zrušíme železniční dopravu? Proč by stát prostřednictvím SŽ měl platit koleje dopravcům?

Karel

Protože za používání kolejí (státních) dopravce platí.

Lada

Přesně tak, proč by někdo měl budovat parkoviště soukromým firmám, ať si parkují na svém pozemku. Stejně to vidím u osobních služebních aut, dodávek a podobně. Je to zdroj jejich příjmu, tak at platí a nepřekáží běžným lidem co si vlastní m autem jedou nakoupit či na úřad.

Otto

Takze klasicky pristup kapitalizace zisku a socializace nakladu?

Jan Neruda

Zrovna spěšniny nejely týden. Hodně často jsem si nechal posílat materiál (tzv. kusovku) z Třebíče do Benešova spěšninou a pokud jsem objednal ráno a do 11 hodin mi to dodavatel odeslal, ještě týž den navečeru byly balíky k vyzvednutí. Do 24 hodin od odeslání bylo garantované doručení po celé ČR

Hala D

Do půlnoci objednáš, ráno na nádraží (dnes v Alzaboxu) máš. Platí to dnes i tehdy. Škoda, že spěšniny zrušili.

kopeček

U nás se normálně vykládalo bílé zboží z vagónů.

Caracas

Spěšnina měla garantovanou dobu dodání 24 hodin a celý spěšninový systém fungoval velmi dobře. Vzpomínám na něj jen v dobrém 😀.

Dachs

Nejspíše to ukazuje na jiný systémový problém (a neschopnost státu s tím něco dělat), ale tuto jakousi ochranu před odstavováním kamiónů na parkovištích u obytných celků každý z místních určitě uvítá. Kdyby jenom kamiony, lze pozorovat enormní nárůst parkování „lidem pod okny“ zejména dodávek, ale i malých náklaďáčků a dalších „větších“ vozidel používaných k nějaké podnikatelské činnosti. O to je najednou méně míst pro osobní auta ostatních rezidentů. U nás se podařilo s pomocí MP jednoho takového s náklaďáčkem vyštípat, doparkoval tedy na to, že stání na jím uzurpovaném místečku nebylo v souladu s předpisy (méně než 5 m od… Číst vice »

Ares

To ale musí mít kde jinde parkovat, pak nebude problém.

Jakub P

Maj půl roku na to si na to pronajmout pozemky a parkování vytvořit. Není to nijak složitá stavba.

mgr.pavel

„Není to nijak složitá stavba.“ – ale zapomínáte, že jsme v Česku s šíleně dlouhým povolovacím řízením na jakoukoliv stavbu.

V normálně fungujícím státě by to problém nebyl, ale u nás.. Ach jo.

Jakub P

To je fakt, ale řešitelnej tím, že holt na to koupěj nebo si pronajmou nějakej starší nepoužívanej průmyslovej/zemědělskej areál nebo něco podobnýho. zpevněný plochy tam budou, sociální zázemí pro řidiče, pokud by se nedalo rychle opravit stávající, se dá pro začátek vyřešit kontejnerama, dneska vám příslušný firmy bez problémů dovezou kontejner se splachovacíma záchodama, kontejner se sprchama, atd.

Jan Neruda

Ano souhlasím, ale ať je to v režii dopravců a ne ze státního rozpočtu. Kterýkoliv dopravce (nebo Česmad) má možnost si parkoviště vybudovat a pronajímat ostatním

Ged23

Když parkuješ na ulici taky jsi to místo zaplatil? Dáváš příspěvky na údržbu? 😉

MaT

Tak nevím jak na které vesnici, ale v Praze a i ve spoustě dalších měst se za možnost takového parkování na ulici platí. Rezidenti obvykle ročně (řádově tisíce), návštěvníci obvykle hodinově (řádově desetikoruny za hodinu). Kdyby se to počítalo podle zabrané plochy, tak ty částky za takové parkování kamionu budou podstatně větší…

Jakub P

To doufám z obou mých předchozích příspěvků jasně vyplývá.

Ged23

By mě zajímalo kolik těch parkovacích míst u paneláků kdy zaplatili obyvatelé dotyčných paneláků……Byli to buď za socialismu stát, nebo město na svých pozemcích po revoluci. Většinu 😉

Jakub P

Taky bych byl pro jejich zpoplatnění a zdražení.

A abych předešel dalším otázkám, jo mám auto, jo parkuju ho na modré zóně, jo byl bych pro to, aby se tato dosud nesmyslně levná služba města zdražila a omezila.

Hala D

Je dobře, že další město přišlo s regulací kamionové dopravy. Ubližovaní kamioni opět musí hledat další místa, kde budou moci odstavovat zdarma na veřejném. Ale vážně. Odstavování kamionů na nájezdech, parkovištích a pod mosty musí skončit. Žijeme v kapitalismu, kde se za využívání veřejného prostoru musí tvrdě platit. Nevím, proč by autodopravci měli povoleno parkovat kdekoliv zadarmo, a byli jinak dotováni. Nezájem, že nemají kde. Chcete opice, musíte mít na banány. Chcete kamiony, musíte jim, autodopravci, vybudovat stání. Je to drahé? Vy chcete provozovat kamiony, plaťte. Kdyby ČESMAD místo kňučení jak jsou kamionečky ubližované zafinancoval výstavbu parkovišť, aspoň by dělal… Číst vice »

Mimopražský

Zrovna ty vlaky bych do toho moc netahal. Speciálně pro nákladní dopravu je současný stav peklo. A lepší to nebude..

Petr David

Nebude, protože je potřeba betonovat. Hodně betonovat.

Milda

Evidentně nevíš o čem mluvíš….

Petr David

Vy to víte?

mgr.pavel

Je špatně, že kamiony parkují na sídlištích, kde každý kamion zabere místo 3-4 osobním autům. V zájmu komerční / podnikatelské činnosti ty kamiony provádí zábor veřejných pozemků zdarma. Kdyby za to aspoň platili.. Stejně je ale špatně, že zde neexistuje vhodná infrastruktura pro odstavení kamionů. Odpočívky jsou přeplněné, další se moc nestaví. Přitom naše ekonomika je na kamionové dopravě závislá, ať se to někomu líbí nebo ne. Zákaz povede ke komplikacím pro firmy – kde můžou reálně kamiony zaparkovat? Nebude kde.. Není lepším řešením zavést za parkování kamionů ve městě velké částky, a tím motivovat soukromníky ke stavbě odpočívek? A… Číst vice »

libcha

Já jsem pro, zpoplatnit parkování kamionů na veřejných ulicích, a zároveň s tím zpoplatnit i parkování osobních aut tamtéž, ideálně bez rozlišení rezidentů a nerezidentu.

Jakub P

To, že město nebude nadále tolerovat parkování kamionů zdarma téměř kdekoli je přesně ten signál pro soukromníky, že mohou postavit zpoplatněné parkoviště, po kterým voláte…

mgr.pavel

Však já s tím souhlasím! S tím, že parkovací socialismus by měl skončit. Jedině tak bude poptávka po komerčním parkování, a jedině tak začne někdo stavět parkovací domy pro auta anebo parkoviště pro kamiony. A platí to jak pro kamiony, tak pro IAD. Já jen píšu, že jít z jednoho extrému „zadarmo každému dle jeho parkovacích potřeb“ do druhého extrému „tady žádný kamion parkovat nesmí“ je trochu přehnané. Zakazovat se mají nebezpečné věci, mnohem efektivnější je takové parkování hodně zpoplatnit. Reálně z velké části dosáhnete téhož, většina speditérských firem ty vícenáklady platit nebude takže se přesunou jinam. Ale zároveň pokud… Číst vice »

Petr David

“ naše ekonomika je na kamionové dopravě závislá, ať se to někomu líbí nebo ne.“
Tu závislost si vytvořil spotřebitel se svojí nenasytností. Zákazy v nutném případě, omastit mýtné, ať si koncový uživatel zaplatí to, co chce dovážet z dálky.

BND 30

Proč se u nás nestaví obdoba německých Autohofů? Protože by do toho musel někdo nacpat vlastní peníze a nést riziko. Takhle se na stát potažmo města, snáz nadává.
Nevím, proč by měla být tato skupina podnikatelů preferována před ostatními.

MHD

Zákaz je levnější 🙂

mgr.pavel

Spíš je jednodušší.

„Levnější“ by bylo vybírat od parkujících kamionů pořádné pálky. Reálně tak počty kamionů ve městě snížíte a ještě vyberete peníze.

Otto

Kazdou zimu letaji z kamionu kusy ledu. Ridici (a dopravci s nimi) kvici, ze nemaji led jak odklizet, bo prace ve vyskach a nejsou rampy. A kdyz RSD rampy na rozvadove postavi, tak se dozvime, ze dalsi uz se asi stavet nebudou, protoze stavajici prakticky nikdo nevyuziva… stejne by to bylo s placenymi parkovisti… policajti na stani na sjezdech a vyjezdech z dalnice denodenne zvysoka kaleji a jednou za pul roku udelaji hura akci a bububu a rozdaji par pokut za petikilo. U tabora u motorestu, ktery je primo u dalnice je moznost za poplatek kamion zaparkovat… vysledek? Kamion stoji… Číst vice »