Plzeň dokončila další část železniční cyklostezky po bývalém koridoru
Nová drážní cyklostezka Plzeň - Chrást. Foto: Plzen.eu

Příští rok zbývá dokončit necelé dvě stovky metrů.
Příští rok zbývá dokončit necelé dvě stovky metrů.
Ja nerad sarkasmus, ale tohle je zprava fakt blazniva :)) pro lidi s kocarky super , ale vydavat to za cyklostezku? 1.2km? :)) a nedokoncenych 197 metru? Co to je za vysmech?? :))) a ze navaze na neco co se zacne realizovat pristi rok? To je duvod k oslavam? :)))
Zcela nemístný komentář. Je vidět, že víte o čem píšete.
K těm 1,2 právě dokončeným kilometrům patří dalších asi 6 km již dokončených, které se nyní napojují kdesi v polích na původní starou cestu. Tato stará cesta vede kolem portálu nových tunelů do pěkného kopce. Pro kočárkáře a starší cyklisty je to nyní po dokončení další části docela dobrá úleva.
Když to tam neznáš, nepiš blbosti.
Byl jste tam vůbec někdy? Já byl s kolem v Plzni naposledy zrovna letos, tenhle úsek navazuje na už hotovou část, po které jsem se právě v létě projel a která je daleko delší. Pokud je šance, že by se to dále prodlužovalo, je to jedině dobře. V českých podmínkách je sice často problém v tom, že se za velké peníze staví malé kousky odnikud nikam, ale v tomhle případě to umožňuje elegantně vyjet z Plzně až do Chrástu a ten nyní souvislý úsek už je docela fajn právě třeba pro rodinné výlety s dětmi a podobně.
Sice o tom slušně řečeno nic nevím, ale o to mám větší potřebu k tomu něco napsat. Šlo o část cyklostezky Újezd – Chrást na území města Plzně, takže investorem bylo města. Zbytek na území kraje byl již krajem postavený.
Vždycky mě mrzí, když vidím tahle super kvalitní torza… Praha Plzeň po samostatném tělese, prosím prosím
Ono to od hranic krajů v Brdech až po Plzeň z velké části je jako samostatné těleso, eventuálně po místních komunikacích. Myšleno cyklotasa č. 3. Je tam pár výjimek někde v obcích (Strašice, Hrádek), kde to je těžké protáhnout jinudy. Středočeská část je na tom hůře.
Víc konkrétně špatný je úsek Zadní Treban – Hořovice, jinak je Praha Plzeň pěkný výlet na kole, stejně jako z Prahy do Liberce a Ústí.
Plzeň – Praha jezdím v tom úseku radši přes Praskolesy, Zdice, Beroun, Karlštejn. Tato trasa se mi zdá příjemnější, klidnější a rovinatější, než CT3 přes Lochovice. Bylo by fajn takto CT3 přetrasovat.
Docela by mne zajímalo, kdy bude postavena cyklostezka po bývalé železniční trati mezi Doubim u Tábora a Sobeslavi.
Jinak jak to vypadá v okolí bývalé zastávky Praha – Strašnice?
Nebo místo Koziny…
Tam budou jezdit vlaky, žádná cyklostezka
V Praze to vypadá jako v Praze. Neděje se nic.
V Praze se neději nic, SŽ nechce dát pozemky a současná pražská koalice zase nechce investovat do cyklodopravy a pěších. Do komunálních voleb se to nepohne.
Myslíte tu SŽ, která má ve správní radě jednu z hlav ODS Zdeňka Zajíčka?
Cože? Tam je taky? Ach jo…
To víte, ODS a IT a stavební projekty na železnici…
mnoho šotoušů se tu obouvá do staveb silnic a přitom vaši největší nepřátelé jsou cyklisti.
Blábol, jde o jedno z využití vetsinou davno opuštěných tratí ,ještě nikdy nikdo nezrušil trať kvůli cyklistezce nebo chodníku…
Tady jen kvůli nechuti mít vedle budoucí VRT (přímým tunelem) ještě trať pro obsluhu území zastávkovými vlaky. Bylo by to moc kolejí… A rušení tratí s motivem „radši cyklostezku“ už u nás také bylo, ani nemusely být „dávno opuštěné“.
dejte alespoň jeden konkrétní doložený příklad pane X
Poprosil bych o zastávky, které by ten zastávkový vlak místo cyklostezky obsluhoval?
Zrovna tady se ta trať rušit neměla, když už tak Chrást – Ejpovice, tady měly zůstat Os do Radnice. Nehledě na to, že teď je tunel nový, ale až bude potřebovat větší údržbu, tak se bude dít co? Švýcaři také po každém tunelu neruší původní trať..
Tak bude výluka s NAD, jako na jednokolejce. Je to efektivnější něž udržovat několik kilometrů dvojkolejné trati pro strýčka Příhodu…
A nešlo by jezdit tím druhým tubusem obousměrně?
Takže místo úseku tratě bez zastávky byste zrušil úsek trati s několika zastávkami? A jak byste tratě propojil v Chrástu?
J.M.ovi už dočista hráblo.
Přesně naopak. Pokud se zrušená trať změní na cyklostezku, znamená to využití v celé její délce, jen je jedna liniová stavba nahrazena jinou liniovou stavbou.
Pokud by vznikla potřeba trať obnovit, tak je technicky reálné cyklostezku postavit vedle. Pozemek tratě rozprodaný vlastníkům okolních pozemků už obnovit reálně nejde.
Taky sotouš komunita nerada slyší, že pokud bych vyhazoval z vrtulníku po cestě elektrokola a cargokola, pořád se nedostaneme na stejné desítky a stovky milionů jako za provoz některých lokálek.
A to jsou přesně které, ty lokálky za desítky a stovky milionů?