Plzeň chystá soutěž na Senior Expres, městskému dopravci končí příští rok smlouva
Senior Expres v Plzni. Foto: Radka Žáková
Město nechce slevit z požadavků na kvalitu služby, soutěži předchází předběžné tržní konzultace.
Nevím jaké měli podmínky doteď, ale v minulosti jsem zahlédl i verzi s tzv. SafeDriver. Proškolený řidič, který zároveň dělá doprovod, seniora vyzvedne u něj, pomůže mu do schodů, stejně tak i v destinaci, že jej doprovodí ke dveřím ordinace. Skutečný door to door. Zpravidla to prozatím v ČR bývá v modelu „chodník to chodník“.
Pokud město tu firmu vlastní, musí skutečně vypisovat výběrko, nebo to dělá jenom dobrovolně? Na zajištění MHD to vim třeba není.
Nemusí. Chová se jako dobrý hospodář. Napřed udělá tržní konzultace, zjistí tak co nabízí trh a za jakou cenu. Pak si to srovná s tím, co by to stálo u dopravního podniku a dle toho se rozhodne.
V tomto případě se chová jako někdo, kdo hodlá předat podnikání nějaké spřátelené firmě. Město samozřejmě přesně ví, za kolik jezdí PMDP a jestli je to částka adekvátní. Také ví, jestli a jaký zisk z toho PMDP má a pokud se mu něco z toho nezdá, může na to v rámci své vlastní firmy reagovat.
Začalo to Karkulkou, tady to pokračuje a ještě to nekončí…
Reaguje. Zjišťuje reálné informace o tržní ceně. Ale proč si k tomu nepřidat nějaké ty domněnky a prezentovat je jako fakta, že? 😉
Protože tržní konzultace se nedělají tak, že nejdříve všem z veřejně dostupných údajů řeknete, za kolik to dělá vaše vlastní firma, aby každý potencionální konkurent mohl nasadit adekvátně upravenou cenu.
Dobrovolně. Ono se s velkou pravděpodobností zjistí, že soukromý subjekt dokáže nabídnout stejnou kvalitu za méně peněz 😉
Jenže Pmdp nejsou ČD.