Plzeň chystá rozšíření trolejbusů na Severní Předměstí, vybrala projektanta
Nový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris NEW. Foto: PMDP
Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2026.
Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2026.
Kdyby raději za ty peníze postavily školky, daly do škol nebo sociálních služeb. K čemu trolejbus? Jaké to má výhody? Ten důvod proč jaksi nezmiňují. Akorát hluk, prach a ty trasy jsou fakt unikátní.
Tak toto jsou fantaskní představy, něco jako když se „plánoval“ železniční tunel k Jadranu. Ta trolejbusová spojka na Kotíkovskou přes neexistující hypotetickou čtvrť to jen podtrhuje
hmmm… nechci být pesimista, ale dle vlastních zkušeností s budováním tramvají na Borské Pole jsem v klidu… stavba nezačne v roce 2026, ale tak 2046… jestli vůbec 😉 Nejdřív se musí dokončit silnice od FN Lochotín dolů na Roudnou, pak vybourat kus čtvrti zvané Berlín, aby se tam udělala propojka ze Aleje Svobody k nově budovanému západnímu obchvatu města a bez tramvaje na Vinice tohle nemá moc smysl… Jen mě překvapuje ta zakreslená smyčka – tam je to zrovna pozemek Lidlu a tramvaj je zatím plánovaná jako úvraťová… V Sokolovské ulici teď parkuje asi tak 1000 aut, předpokládám, aby se… Číst vice »
Než se postaví ta nová silnice kolem nemocnice, nemají být dočasně dráty ve stávající trase 33?
Ano. Ve směru do kopce ke Geře bude napájecí stopa postavena maximálně úsporně – co nejvíce na současných sloupech TV. Z kopce se pojede na baterky…
Ano, dráty by měly vést dočasně po Karlovarské a Lidické než se postaví nová silnice (i když myslím, že ta by byla potřeba mnohem dřív), v plánku je to i zakreslené. A to posunutí plotů u pár zahrádek v Berlíně snad nebude takový problém, pokud se tomu někdo z místních tvrdě nepostaví – umožní to vznik nové čtvrti, nových linek MHD…
Ono to schéma v článku je možná matoucí. Současný projekt počítá zjednodušeně pouze se zatrolejováním l. 33. V úseku Goethova – Gera se bude jezdit převážně na baterky, pouze od Roudné po Geru bude do kopce postavena napájecí stopa (co nejúsporněji). Přeložka trasy se chystá pouze v oblasti Sokolovské – zkrácení docházkových vzdáleností. Úbytek parkovacích míst by měl být minimální (v podstatě jen zpětné „ukradení“ bývalého zastávkového zálivu opět pro MHD, ne na parkování). To ostatní – větev na Vinice a kolem nemocnice na Roudnou jsou budoucí etapy rozvoje v závislosti na dokončování komunikační sítě.
Vynikající! Těším se, až bude hotovo. Ty trolejbusy tam při tom vytížení dost chybí.
U těšení taky zůstane
Proč? Coje špatně?
pesimisté předpokládají, že dojdou peníze 😉
a nebo nafta do autobusu, to je dvousecne. urcite je ale blbost tramvaj na vinice, kvuli 3 nebo 4 zastavkam. Na druhy strane povede do nikam. to kdyz uz tak natahnout trolejbus ciste misto ty zbytecny tramvaje, ono to tak i ve vysledku dopadne z financnich duvodu.
Blbost tramvaje na Vinice? Jedte se tam vážený pane někdy podívat.
to neni o tom jak to tam vypada, ale o tom, ze ta linka se dela kvuli ctyrem zastavkam. zbytek trasy nic neresi, jen se budou motat tramvaje tam, kde uz dnes jezdi vsude 2 linky. Drahy spas.
Dovolím si silně nesouhlasit, ta tramvaj je právě kvůli tomu jak to tam vypadá, ne estetický, ale „dopravně“, je tam velké množství lidí, které stěží stačí obsluhovat bus linka, která následně na karlovarské uvízne v zácpě. Stejně hodně lidí přestupuje u fakulty na tramvaj. Z tohoto pohledu tramvaj určitě smysl má, právě proto, že jsou to jen čtyři zastávky a zbytek už je postaveno. Díky tomu lze získat vysokou přidanou hodnotu při minimální investici (v porovnání s výstavbou tramvaje až někam na druhý konec města). Samozřejmě jsou i argumenty proti, jako třeba zvýšení docházkové vzdálenosti pro část obyvatel (na druhou… Číst vice »
Jsem pro aby jezdila tramvaj na vinice a na Doubravku
Tak třeba například tři až čtyři zastávky tak jsou na Borské Pole
Jaký vytížení ,všechno jezdí poloprázdný