Plzeň chce po Správě železnic plnohodnotnou vysokorychlostní trať. V plánech je maximálně 200 km/h
S vysokorychlostní železnicí na západ Čech nepočítá vládní koncepce, na druhé straně hranice ani Bavorsko.
S vysokorychlostní železnicí na západ Čech nepočítá vládní koncepce, na druhé straně hranice ani Bavorsko.
Zcela bych nesouhlasil s tvrzením v podtitulku článku, neboť v „Programu rozvoje rychlých železničních spojení v ČR“, dále RS, kde materiál svým Usnesením č. 389 z 22. 5. 2017 schválila vláda figuruje toto spojení jako RS3. Toto usnesení, nebo jeho materiál vláda zatím nikdy nezpochybnila. Jinou otázkou je, zda trať na 200 km/h je též RS, nebo-li typický český kočkopes.
Pane Františku, jsme v Česku! Tady se dálnice stavějí tím, že se rychlostnice (např. R10) osadí zelenými cedulemi a máme z ní elegantní D10, nebo v ještě lepším případě D4 se světovou raritou – autobusovými zastávkami na okraji dálnice .
V článku je uvedeno, že trať Praha – Ústí nad Labem se na německé straně napojí na síť německých VRT. Pro úsek Drážďany – Berlín jsem žádný plán na VRT neviděl.
A hledal jste?
https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/berlin-dresden
No, ale to je rekonstrukce na rychlost 200 za hodinu a ne VRT. Němci totiž staví VRT efektivně a dobře ví, že na 125 km z Berlína do Drážďan to nemá cenu. Spojení dál do Prahy je vůbec nezajímá, protože je to z jejich hlediska do nikam (slušně řečeno). Němce zajímá maximálně spojení do Vídně, a to teď trvá přes Mnichov stejně jako přes Prahu, možná méně. Až vyřeší Mnichov, Salzburg, Linec, tak jim to bude úplně časově stačit a trať půjde přes jejich území. Nebudou muset stavět nic do našich pralesů, které pro ně nemají žádnou skutečnou hodnotu. Možná… Číst vice »
Hlavně malý stát, pryč všechny tyhle plánovače šťastných zítřků v dopravě i jinde.
Naprosto (až na poslední bod) s Vámi souhlasím. Pokud by se vše dělalo tak, jak má, stačily by nám tratě na 160-200 kmh (v celé délce). Bohužel u nás se pomalu 30 let opravují-modernizují koridory a kam jsme se za celou dobu dostali? První koridor se bastlí doteď…
Skoro to dělá dojem, že si s VRT chceme léčit komplex. Možná se něco s velkou pompou rozhrabe, ale kdy to bude mít úspěšný konec, to se neodvažuji se odhadovat.
Ohledně vašeho posledního bodu „na podzim přijde odpovědná vláda…“ musím přiznat, že na rozdíl od vás jsem konstruktivní pesimista.
Problém začíná již od EU. Již zpráva účetního dvora EU vyjádřilo nespokojenost s účelností vynakládání financí na vysokorychlostní železnice, kde zmiňuje mimo jiné roztříštěnost výstavby na nesouvislé úseky, čímž se efekt vysokorychlostní železnice a ekonomického vkladu do ní významně snižuje. Podobně je tomu též z hlediska roztříštěnosti parametrů jednotlivých úseků. EU ovlivňuje mnohé, ale koncepci VRT nechává zcela na národních státech a diví se, proč je úspěšnost výstavby VRT v Číně mnohem vyšší než je tomu v EU, kde určité délkou pro VRT více vhodné úseky mají jednotné parametry, což je zřejmě hlavním důvodem. Nyní od obecného k řekněme širším… Číst vice »
Běžte už někam s VRT! Jsou to zbytečně vyhozeny peníze a pro náš stát nereálné. Maji v Rakousku VRT? Nemají. Jezdí max 230 km/h a pro tak maly stát to stačí. To samé je Švýcarsko. Udělejme hlavní tratě na max rychlost 230 km/h a budeme všichni spokojeny.
To už tu tvrdila spousta diskutérů. Ale nespočítají si, že naše tratě budou v provozu v průměru za 20 a více let. Kdežto v Rakousku či Švýcarsku už jezdí. A při naší zoufalé rychlosti výstavby, tedy hlavně schvalování, nás stihnout ještě „předjet“, až ucítí potřebu dále zrychlit.
Kdybyste znal legislativu, věděl byste, že vše nad 200 km/h, je VRT, sice nejpomalejší, ale VRT.
Kam chtějí VRT z Plzně na západ? Dokud tohle nebude rozhodnuto a zakotveno v mezistátní smlouvě s Německem, nemá smysl VRT mezi Prahou a Plzní. (Když bude poptávka a Tachlovický tunel, tak do Plzně nudou moci některé VRT soupravy zajíždět i po koridoru.)
Tak problém je ta šaškárna Beroun Plzeň. Tam by měla být nová na 200-250. A že není opravena trať Praha Beroun.
Samozřejmě česká strana po německou hranici je děsná. Proti německu.
Další problém je co v Německu. Z pohledu Česka na rozdíl od Švýcarska je to katastrofa.
Žádný koridor na západ. Jejich tratě vedou spíše sever jih. A je otázkou. Zda se napojit spíše na norimberk než mnichov. Kde bude trať v Německu na Frankfurt. V současnosti nic moc z mnichova i z norimberku
Praha-Plzen si zaslouzi 4 koleje. V podobe nove trati pro expresy, staci 250km/h… Ale budme realiste. Neni tak tok hned nutne jako Praha-Brno
Nejake VRT pres Plznen dava smysl:
Na ose Linz Rezno a Norimberg se berzy zacne stavet VRT 😉
Nemci a Rakusane nam ale neveri ze neco slusneho postavime a brzy 😀
Viz 200km/h mezi Plzni a Domazlicemi. Ale uprostred trati bude 1 usek s jednou koleji 😀 ptam se, vazne? Nezni to presvedcive pro investory ze zahranici
To je jako kdyby jste zrusili dalnici u Jihlavy a D1 se tam zmeni na silnici 2 tridy 😀
Rozhodne je otazka co kapacita trate… v Plzni se trat vetvi na Cheb a na Domazlice a Klatovy
Spíš byste tu D1 musel do té Jihlavy zavést a nechat tam průjezd městem. Po silnici 2. třídy pořád můžou jezdit auta v obou směrech, tady by aspoň musela stát sem tam na nějakém semaforu 🙂
U silnic rozdeleni do trid je slozite. Dokonce i dalnice ma min 3 mozne sirky vozovky. D4 nema stejne normy jako D3 😀
Znate silnici cislo 19? Je to kategorie prvni tridy. Ale vetsina delky pripomina tridu 3… zadny obchvaty. Sirka cca 5m bez zadnych car. Znam tam tu i min 5 mist zuzena na tolik, ze je tam zricena prednost protijedoucim. Uzke mosty a podjezdy. Rohy budov ve vesnici
Zato dvojka do Slušovic je čtyřpruh. Tolik ke škatulkám…
Bacha aby nedopadla jako I/30, kterou degradovali na II/118.
Nechapu paniku radnich mesta Plzne. Kdyz se postavi tunel do Berouna a jina varianta i pro VRT nez vmax 200kmh v podstate neni technolohicky mozna (tunely s vmax na 230 se delaji na celem svete vyjimecne) a zbytek trate bude bez propadu 160-200kmh, tak se Plzen stane predmestim Prahy tak i tak. Nyni uz je clovek ECkem z hlavniho nadrazi za 1h15min, po zrychleni trate to bude na 100% pod 1h, mozna i 50min. Kdyby se postavila VRT trat, tak by casova narocnost klesla kam? O dalsich mozna 10 min? Vzdyt pulku trasy by jela VRTka tunelem a tak by… Číst vice »
„Nasledne pak se muzeme bavit zda neni potreba zvysit kapacitu a o kolik“
Když nebudete mít územní rezervu, nepostavíte už nikdy nic.
A o to tu podle mne jde především.
Ja jsem pro pokrok a pro stavby, urcite bych VRT na Mnichom postavil, ale jako jeden z poslednich useku, proste po tom co se udela slusna nakladni/osobni trat do Mnichova.
Navic co vim, tak VRT do Mnichova nemuze zatim ani vzniknout, protoze v tom je politika. Berlin si nepreje, aby bylo Bavorsko (nejbohatsi stat Nemecka) nadale ekonomicky posilivano a tim melo jeste vetsi vliv (diskuze o odlouceni Bavorska z Nemecka na stole uz take byly). Rozhodne si troufnu tvrdit, ze VRT tam urcite bude, ale za dyl nez by se cekalo.
Takže navrhuju spojit Bavorsko s Čechama a Rakousko s Moravou. A bude to vyřešený.
„…a zbytek trate bude bez propadu 160-200kmh“
To by právě znamenalo novou trať Beroun – Kyšice, která zatím v plánu není (bez ní je to 90-140). Pokud by se stavěla, může být asi rovnou na 320, pro nákladku v tom úseku dnešní koridor postačí.
Za Plzní podle mě bude úspěch postupně rozšířit aktuálně plánovanou „úsekovou“ modernizaci na plnotučnou dvoukolejku DMB na 200. Na druhou stranu, i po ní můžou jezdit ICE…
Za mě vydím reálně variantu, že by rychlovlaky úsek Praha-Beroun jely v tunelu 200, a dále by pokračovaly po vlastním tělese. V Číně v hornatých oblastech přistoupili k podobnému řešení, ve finále to na těch pár kilometrů od prahy, ještě se započítanými rozjezdy a bržděními, takový rozdíl nebude
Re. Vladimír
Tunely nad 200km/h se právě staví nejvíce. Tedy konkrétně do V=250.
Například v Rakousku. Tam je tunelový výjezd z Vídně směr Tullnerfeld na 250km/h. Inntalbahn na 250.
Stejně tak tunely jež jsou v současnosti ve fázi výstavby. Semmering basis tunel nebo celá Koralmbahn.
Taktéž i Brenner basis tunel. Švýcarský Gotthard basis tunel je taktéž na 250.
Jen podotýkám, že jsou to tratě, určené pro provoz osobní i nákladní dopravy.
Zrovna ti Švýcaři v Gotthardu narazili na „Gott Schwer“ fyziku. A z těch 250 km/h museli slevit, protože vlak v tunelu funguje jako píst a když byl před ním jiný a pomaleší, tak ten vzduch nešel přetlačit. Proto je v něm provozní rychlost 200 km/h. Bohužel. Zdroj SBB: https://company.sbb.ch/de/medien/dossier-medienschaffende/gotthard-basistunnel.html
V odkazu stojí, že po dokončení všech staveb bude upraven proces řízení a dojde ke změně sledu vlaků. Tím se docílí rychlost pro vlaky osobní dopravy 230 km/h a pro rychlovlak Giruno 250km/h. Prozatím tedy s ohledem na probíhající návazné stavby není potřeba omezenou rychlost osobní dopravy (Vmax=200) řešit. Problematika takovéto gigantické stavby jako je Gotthard basis tunel, nás může zajímat jen okrajově. Jako stěžejní bych upřednostnil Rakouský úsek Westbahn v úseku Wien – Tullnerfeld, resp. ještě bych přidal uzel St. Pölten. Prvně zmíněný úsek je tunelové vyvedení dopravy z metropole za město, kde kromě nákladní dopravy jezdí i Kissy… Číst vice »
Když je rozhrabáno, tak si vzpomenout je pozdě. Takto soudedovic JIKORD pohřbil dvojkolejku Plzeň – České Budějovice. Zkrátka radní neví, že to je investice na 100 let dopředu. Změnit stavbu znamená roky nového schvalování a zastavení akce.
Auta, dálnice… Co nějaké vlaky?
Z Plzně do Budějovic žádná dálnice nevede a ani se neplánuje.
Plánuje, jen se jí nedožijeme.
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/krajska-mesta-ma-spojit-prstenec-novych-dalnic-14833
Nikdo neví jaká paliva a zdroje energie budou za padesát let . A už častokrát se lidé spletli.
U trati přes Plzeň do Německa je vhodné zabývat se zvlášť úsekem Praha – Plzeň a zvlášť úsekem Plzeň – Německo. Mezi Prahou a Plzní může VRT čistě pro osobní dopravu dávat smysl vzhledem k tomu, že Plzeň je uzlem, ze kterého vlaky od Prahy mohou pokračovat celkem třemi směry: na Domažlice, Cheb a Klatovy, jsou tam i další možnosti přestupu a i samotné město je poměrně velké, aby generovalo významný počet cestujících. VRT je ale v tomto úseku třeba plánovat jako celek, největší překážkou pro její kompletní dokončení by paradoxně mohl být plánovaný tunel do Berouna, který by vyústil… Číst vice »
Souhlas. Provoz mezi Plzní a Prahou je úplně jiný, než za Plzní. Vazba Plzně na Prahu by měla být pod 30minut. Za Plzní takovou investici neobhájíme.
Problem Plzne je, ze nadrazi a okoli je pomerne male na otoceni celych vuzu a odstavne koleje tam taky nejsou, leda by musely mit riditelny z obou stran a prisne otimalizovat a vytezovat vlaky. Myslim si, ze tato trat ma potecial byt nedotovanou, stejne jako Praha- Ceske Budejovice.
Dobýváte se do otevřených dveří. Pendolíno netřeba objíždět, ani Žabotlam tento problém neměl. Stejně tak Railjet může jet řídícím vozem napřed a na VRT se všude po světě používají jednotky, počínaje 0 Series šinkanzenem v 60. letech. A před tím Zephyr v USA, který ale nedokázal konkurovat proudovým letadlům na tak velké vzdálenosti.
Uff, je to 95 km daleko. To by se muselo jet celou cestu 300 km/h a vyšlo by to jen na Smíchov. Maximální a průměrná rychlost jsou dost rozdílné věci.
Při neomezených finančních možnost státu by to možná smysl dávalo. Za současné situace fakt ne…
Ano je to problém, chybí nákladní trasa okolo Prahy z Jihozápadu a zároveň chybí rychlá osobní trasa (VRT). Na oboje není, tak vznikne kočkopes.
Mohl by mi někdo z diskutujících vysvětlit, proč si někteří aktéři zde myslí, že Bavorsko by mělo stát o VRT do Prahy? Co by tím proboha získali? Mají x jiných směrů, kde by jim tak náročná investice přinesla násobně větší efekt.
Vlak Praha – Plzeň pod hodinu je psychologicky dobrá hodnota. Pro srovnání: jak dlouho jede metro z ze Zličína na Černý Most,
„Co by tím proboha získali?“
Možnost dalšìho rozvoje? Ono je jaksi lepší mít kam rozšiřovat své aktivity a navazovat spolupráci, než mít vedle sebe nestabilní černou díru.
Milý jaaaa, teď, když jste nám prozradil vaše ideová východiska, nezbývá, než vám doporučit jet o dovolené např. do Velkých Kapušan. Proč vás tam posílám? No přeci, abyste v rámci osobního rozvoje a rozšiřování aktivit navazoval spolupráci, případně se tam i stabilizoval.
Možnost zajet do Plzně a Prahy na dobré a levné pivko a za hezkými děvčaty rychlým vlakem……co víc si přát?
To víc lidí pojede na Oktoberfest to Mnichova než naopak.
Akorát by mě zajímalo co je jako v Plzni “ vysoce průmyslové město Česka“ když se tu nic nevyrábí, Škodovka už je dávno v prdeli, železárny to samé, jinak je tu lehký průmysl a výrobky z něj se stejně tahají po silnici. A v pivovaru co byla vlečka a mohlo se pivo vozit po dráze tak ji radši zkrátily a zbytek vytrhaly, takže žádný VRT je to zbytečný úplně k ničemu. Na radnici možná mají tak maximálně vysoce průmyslový mozky včetně Mauritzové, když přiklepnou dopravu v Pošumavý GW trainu. Celá radnice se měla postarat o to aby místo Hornbachu byly… Číst vice »
Podle jakého vzoru skloňujete PošumavÝ?
po VRT se nebude vozit zboží, hendikepem je třeba to, že Plzeň nemá mezinárodní letiště…
A o železničním spojení na letiště z Plzně škoda psát…
na Ruzyni jsi z Plzně autem za 45minut, busama do 1,5h. Nevim tak proč by Plzeň měla mít svoje letiště…
O tom nepíšu, píšu o spojení na tu Ruzyni!
No ještě že tak! Měli jsme letiště na Borských polích, ale raději jsme tam postavili fabriky. Ale zase jsme tam už zavedli tramvaj. Kam se na nás Praha hrabe…. A jako zálohu máme letiště v Líních. Když vyhovovalo pro Migy, tak i pro Airbusy bude dobrý 🙂
Škodvka je v prdeli? Proč, když nestíhá vyrábět a tak staví nové haly.
Je smutné, že se zde projektuje něco na 200km/h a více, a dodnes není kompletně vybudován ani jeden z železničních koridorů, které se staví již téměř 30let a to pouze místy na 160km/h
Pravděpodobnost toho, že se zde postaví VRT na více jak 200km/h za neskutečné miliardy bez konečné cenovky a za dobu která není úplně jasná mi přijde opravdu nereálný projekt.
Pokud by se o tom uvažovalo v jiné zemi, jako rakousko, německo atd.tak tomu jistě uvěřím, zde nikoli. 1-4 tranzitní železniční koridor je tím důkazem.
A co že Plzeň chce, bude spoluinvestorem? Já bych toho chtěl….
Blokování pozemků by mohlo do budoucna přetrvat. Nic víc zatím netřeba.
Lidé z Plzně se určitě podílí na státním rozpočtu a kraj má za úkol lobovat, aby získal co nejvíce
Aby bylo jasno, bodově :
– trvalo léta, než jsme (česká strana) přesvědčili BMVI k zahájení projektových příprav na německé straně. Ty začaly teprve letos v březnu (!)
– český úsek je z hlediska dopravní technologie O.K.
– Stavby Tachlovický tunel + Plzeň-Domažlice vyšly ekonomicky jen a pouze díky nákladní dopravě
– můj soukromý názor je, že tímto směrem je správné budovat smíšenou trať typu Westbahn, než ekonomicky iluzorní čistou VRT.
– elektrický provoz bychom rádi kolem kolem roku 2030
Za nějakou dobu bude v Plzni nové vedení a ti budou chtít třeba pravý opak. Stavba VRT je u nás záležitost celé generace. Takže tímto plivnutím politiků do éteru bych se ani nezabýval.
No my jsme v Plzni dost konzervativní a konzistentní. Proto taky už máme ten tunel co se plánoval kvůli VTR která měla pokračovat za ním.
Já to říkal hned, že se má koridor z Rokycan do Berouna stavět rovnou na 160 km/h – ušetřilo by se cca 5 minut z půl hodiny, což už je docela znát. Prý to ale nebylo potřeba, protože se na Plzeň počítá s VRT…
Ono by se obecně mělo stavět nejméně na 80 km/h.
A 160 km/h stavět všude, kde je to možné.
A 200 na všech hlavních tazích. 😉
Pak lze hovořit o konkurenceschopné železnici v osobní dopravě.
Přesně co chci říct…
Zastávkový osobák typu Kolín-Praha a rychlá dálková doprava znamená kapacitní problém už dneska. A dvoustovku údolím Berounky nedáte. Přesto tam jezdí tolik lidí, že jsou potřeba vlaky po 15 minutách. Chtělo by to sólo koleje pro Esko.
Je několik možností jak věc řešit – od megatunelu na Smíchov po kvalitní údržbu a drobné změny v poloze trati. Někde by pár krátkých tunelů narovnalo oblouky a zvýšilo rychlost…A nebo jako dobrá správa žvanit, malovat plány a nechat padat sloupy.
Byť jen plánování VRT do Mostu a z HK na Vratislav když není na Plzeň aby šlo jet kloudně a přirozeně dál na Mnichov a Norimberk a do Liberce nevede ani průměrná trať mi přijde jako šlupkárna. Pochopil bych na Těšín , kde jezdí lidi ale vlhké sny na Wroclav s provozem HD do čech dvěmi páry poloprázdných busů nee.
Těch deset měst nad sto tisíc by mělo být spojeno pořádnou tratí aby to netrvalo jak za dob FF a páry.
Až Liberec opět pouze okresní město, tak to bude pálit daleko méně…😂
Vedle je Jablonec , spádová oblast 300 tisíc lidí i kdyby byl okresní město tak ti lidi nudou jezdit stále .
Ani tu tramvaj mezi Libercem a Jabloncem nechtějí až do centra Jablonce, a Vy jim tam chcete stavět VTR? To by bylo nádraží VTR v Rychnově?
To chceš tvrdit, že cca 300k aglomerace se najednou vypaří, když Liberec nebude krajské město? A dalších více, než sto tisíc lidí v sídlech na trase také?
Ehh…rozpráší se po okolních vesnicích…
Samotná degradace toho zas tolik nezpůsobí. Ale zařazení v 3.třídě regulovaného nájemného udělá divy…
Prášky došly?
Ne, mám teď nové…i na dlouhodobou paměť….
No kdyby to trvalo jak za ckk tak by to zase nebylo tak špatný…jinak jestli to s tím Libercem nebude tím, že v Plzni žije 2x tolik lidí než v Liberci.
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
Kdyby aspoň celý úsek mezi Plzní a Domažlicema byl aspoň souvisle na 160 i pro klasiku , ale zakonzervovat cca 13 km z Holýšova do Blížejova v původní stopě na úrovni 100 km/h mi přijde jako totální paskvil.
Tak určitě ty 4 minuty rozdílu z toho dělají paskvil.
První vzoreček který se ve fyzice učí je že: s=v*t , respektive t=s/v. Přijde mi že dnes se řeší jen v , přitom ty důležité veličiny jsou s a t a v je jen výpočtová nicneříkajcí hodnota.
nejen 4 minuty při jízdě, ale i jednokolejnost, což už znamená velkou pravděpodobnost větší časové ztráty při křižování.
Nechci napovídat, ale ta jednokolejka není konečné řešení (nic jsem neřekl).
Na druhou stranu je to varianta, která přinese potřebnou kapacitu a do budoucna umožní chybějící úsek doplnit. Osobně tedy natažení trakce za konzervaci nepovažuji, tou by byla drahá novostavba a stavba nákladných umělých staveb, což není případ toho úseku…
ano, možnost to dodělat později existuje…. ale jen podle toho plánu salámovou metodou: z Holýšova by prodloužení novostavby o cca 2,5 km za Dolní Kamenici odstranilo dva nejostřejší oblouky. Od Blížejova je novostavba plánovaná v poli v přímé a v mírném oblouku před Staňkov, kde by se také dala napojit do stávající stopy, obě stopy se tam zkříží. Zbylo by tedy cca 6 km ze 13 km přes Staňkov, což bude nejspíš nejdražší část plánované přeložky, což už by se dalo lépe pochopit kvůli nákladům, než že se nepostaví ani poměrně velký kus volné trati mimo zástavbu. Ona už jen… Číst vice »
Také nesnáším umělé stavby. Železnice by měla sestávat ze staveb ryze přírodních, není-liž pravda?
Není. Neplatí to ani v Polabí.
Jako vtip beru. https://en.wikipedia.org/wiki/Wagonway#/media/File:Berlin_Technikmuseum_Holzbahn.jpg
Však ano, pražce z biodřeva, železo je taky přírodní, žádná umělá hmota, kámen také…
No prostě chtěji naplnit tu vizualizaci jak stojí ICE v Plzni, to chápu. Ale ať se snaží Bavoři na jejich straně, pak to půjde. Jet ICE do Plzně na Prazdroj do pivovaru za 2-3€, to chtěj, kvůli tomu se vyplatí postavit pořádnou trať, ne?
Vědí, my tu máme byznys na ožírání. Komu nejede Prazdroj, ten si dá Fernet nebo tuzemák z Božkova a střílíme k tomu šampusy v Plzence. Takže VRT bude…
😆, bude-li tlacenka jako na kanal odra labe , tak bude . s odbočkou k Becherum.
Ještě jednou řeknete bohemce že je “šampus” a výzvu vás na souboj . Bublinky nejsou jediná známka šampaňského .
Taková Radyně se dělá klasickou metodou, takže krom šumivých vín, sektů i šampaňské. Ostatně to děláme z hroznů z Pavlova což je prý stejná rovnoběžka jak Champagne. A psal jsem šampusy nikoli Bohemku!
ono by těch 200km/h z Plzně až do Norimberku resp. Řezna stačila…
A mezi Prahou a Plzní se uplatní nová trať okolo 230-250km/h…
Protože:
Praha-Mnichov = cca 400km => dojezdový čas pouze něco nad 2h
Praha-Norimberg = cca 300km => dojezdový čas okolo 1,5h
Ano. Postaví se nová trať na 250 km/h tak, že ze Zdic povede rovnou do Rokycan, a z Rokycan do Plzně.
Stejně tak tunel do Berouna bude hned za vyšehradským mostem a ladnými oblouky vedený skončí na Závodí, tedy v ose berounského nádraží.
Stará trať mezi Zdicemi a Plzní bude vytrhána, neboť veškerý provoz (tedy i ten nákladní) bude veden po shora zmíněné trati.
Jinak: na jedné koleji vždy 1 R + 1 Os/hod, ostatní kapacita pro nákladní, autoblok + AVZZ (tedy práce se skutečnou polohou návěstidel, absolutní stůj, AVV…), 25 kV 50 Hz.
Já bych toho chtěl.
u liťáku nechtějí VRT pěstitelé redkvicek, v Posazavi se bojí, že VRT souprava přeskočí pět kopců a spadne do Zelivky, u Porican jeden majitel domku v širém poli vyhlásil VRT džihád, v Jihlavě si dupou nozickou, že pokud to nebudu i nich stavět, tak nic přes Vysočinu nepovede, v Liberci se vzteka Puta, v Praze se 10 let požadovalo kvůli hluku Nové spojeni a nyní jsme si přidali plzeňské konsely a jejich stesky.
mám pocit, že bychom se měli přejmenovat na Kocourkov.
Proč se Půta vzteká?
No dneska se vzteká kvůli dotacím pro nemocnice. Ale v souvislosti s dráhou by se mohl vztekat celkem oprávněně, že do Liberce už mnoho let nejezdí vlaky, ale jen motoráky.
LIberec je 5 nejvetsi mesto v CR a to nezapocitavame Jablonec a okoli… pak by prevysili i tu Plzen… a pak jeste MB, ktera chce lovit pracovniky z Prahy a Liberce (technicke university) prip. polaky do vyroby…
Nyní administrativně ano…😈
Ale no tak, my taky nepočítáme do Plzně Rokycany, Domažlice a Klatovy.
ale vzteka se možná oprávněně, ale když se bude vztekat a nadávat každý, tak se akorát popereme.
hoši by se měli „nějak“ domluvit a nechat ty hry. všichni všechny blokují, navzájem na sebe plivaji a skutek utek‘
Tak VRT nejen ze chce Liberec, ale lobolala za ni i Skodovka s VW…
Taky možnost.
Ta druhá se bude jmenovat „Ústava 8.listopadu“ a způsobí, že tyto protesty budou dokonale obsoletní…
A stejně tak několik dalších vyměněných zákonů – o drahách, soudní řád správní…
jediné co s 8/11 umím spojit je bitva na bílé hoře…
k mým steskum…konkrétně tady u plzně by se spíš měli spojit s městy na strece mezi plzní a prahou, případně i s prahou, a požadovat urychlenou výstavbu tunelů beroun praha. vyrvavani o vrt nebude k ničemu.
VRT je obecně k ničemu. Tolik lidí jí totiž nikdy jezdit nebude (protože prostě fyzicky nejsou)
Proto je možné uvažovat jedině o smíšených tratích, byť s vysokými rychlostmi. Tunel Praha – Beroun je základ. Bez toho to opravdu, opravdu nepůjde.
Zmíněná legislativa tu výstavbu urychlí do akceptovatelných hodnot…
Wiki o výročích 8.11. https://cs.wikipedia.org/wiki/8._listopad
A podle toho, co tady ten magor prohlašuje o rozprášení obyvatel Liberce do okolních vesnic, se dá něco tipnout.
Možná v těch Šakvicích mají Brňané pěkné koupání, ale vysokorychlostní trať Brno – Šakvice je ještě lepší vtip než z Prahy do Ostravy přes Brno.
Mezi Prahou a Brnem stejně jako mezi Brnem i Ostravou dojde k zásadnímu zlepšení spojení, což způsobí, že z Prahy do Ostravy to bude po železnici poměrně výrazně rychlejší právě přes Brno, stejně jako je tomu dnes po dálnici.
Z Brna do Šakvic pak intenzivní regionální doprava zvýšení rychlosti alespoň na 200 km/h, na rozdíl od úseku Šakvice – Břeclav neumožňuje. Proto není vtipem ani jeden zmiňovaný případ.
no, ono to v těch Sakvicich asi nebude končit, vědí, Juza?
Spíš bych to řekl tak, že VRT končí v Šakvicích, protože od Šakvic nejezdí příměsto do Břeclavi, ale Hustopečí.
je to přesnější. trať ano, ale vlaky jistě ne
Ale je to blbost. Sp Břeclav Brno by jezdit mělo.
Nikdo netvrdí, že tam nebude žádná regionálka. Základní dopravní obslužnost tam samozřejmě bude zachována, jen bude dost řídká na to, aby na trati mohlo být zavedeno 200 km/h pro dálkovou osobní dopravu.
Jezdí R a nejspíš ho nikdo rušit nebude, když si ho KORDIS vydupal a z části taky zaplatil.
nebude ani zastavovat… 🙂
Proč?
Pokud vím, tak z Brna do Břeclavi je rovina…
Ten vtip je první úsek VRT (Praha -) Brno – Vídeň a dál na Jadran.
Využívaná žlutými exprese v období červen-září. A to se vyplatí.
Zájem města Plzně je chvályhodný, vhodnost koncepce vysokorychlostní tratě výlučně pro osobní dopravu na 320 km/h pro tento směr je ale opravdu diskutabilní. Vzhledem k momentální infrastruktuře a potenciální dopravní poptávce je nutné hovořit zvlášť o úsecích Praha – Plzeň a Plzeň – Bavorsko. Jízdní doba Praha – Plzeň bude po vybudování tunelu do Berouna, s nímž se momentálně počítá, přibližně 45 minut, což už je velmi solidní čas. Rychlost v tunelu Praha – Beroun a v Ejpovickém zvýšit nelze, protože musí sloužit i pro nákladní dopravu. A zbývající úsek Ejpovice – Beroun zrychlit kvůli trasování nelze rovněž, zde se… Číst vice »
Viděl bych to stejně. Navíc pokud o to nemají zájem na druhé straně hranice, tak je to fakt mimo mísu.
Mno, pokud má budoucí nová trať zvládnout propojit 80km vzdálená města za 45min, tak je to poměrně trapný výsledek. Takhle do vlaku lidi nedostaneme …
Jenže to, o čem píšete, právě není nová trať, ale novostavba v kombinaci s konzervativní modernizací. A osobní doprava na ní vedená je navíc v souběhu s nákladní.
Mě vyšlo Praha – Plzeň rychlíkem za 48 minut, expresem za 36 minut.
A proto nyní rychlíky Praha- Plzeň jezdí co 30 minut….a žluté autobusy už nejezdí co 10 minut. A to cesta trvá 70-90 minut (pokud se něco nepo….. mezi Berounem a Smíchovem).
Jenže ono se nějak neplánuje realizovat celý úsek, ale uprostřed nechat asi 13 km v původní stopě. Mezi dvěma úseky v nové stopě na až ? 200 původní trasa s propadem na stovku.
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
I tak to bude znamenat významné zrychlení a zvýšení kapacity. Stejně by se to nestavělo najednou, tak se ten úsek Holýšov-Blížejov postaví jako poslední. Až se postaví to, co se plánuje, určitě se zvýší poptávka a prosadit ten poslední úsek bude snažší.
To je sice pravda, ale že se třeba nepostaví ani dalších cca 4,5 km z Blížejova ke Staňkovu volné trati v poli, to už je podle mně zbytečná ztráta a vyhazování peněz za rekonstrukci a elektrifikaci stávající jednokolejky. Přeložka toho úseku není ani v plánu, takže to může být odloženo na dlouhé roky.
Ano, je to pravda, jsem si vědom toho, že úsek Plzeň – Furth im Wald, tak jak se plánuje dnes, není vyhovující.
Je vyhovující. Tečka..
Jak pro co. Nákladu to evidentně stačí, ale zrychlení Praha-Mnichov ze 6 hodin na 4 je furt málo.
Zachovat uprostřed jeden památečný romantický úsek, to už je u nás taková tradice. Stejně tomu je na 1. koridoru v údolí Orlice….
Já si myslím, že zvýšit rychlost lze. Podle porovnání s okolím (Rakousko, Německo) je na smíšených tratích možná rychlost až cca 250 km/h. Teď jen spočítat kolik to sežere kapacity. U tunelu Praha – Beroun by bylo náročné dělat nějakou výhybnu s předjízdnými kolejemi.
Tunelem pojedou jen R, Ex, a Lv.
Klasické nákladní vlaky budou jezdit na vyšehradském mostě doleva, tedy 80 km/h přes Smíchov a pak max. rychlostí do Černošic, a pak až do Berouna nejméně 80 km/h po různých drobnějších přeložkách.
Teprve v Berouně (kde se nějaká ta kapacita určitě najde ☺) by byl přejezd na smíšenou trať na 250 do Plzně.
To těžko, když se všem v údolí Berounky svatosvatě slíbilo, že nákladka zmizí do tunelu a nebude tam hlomozit.
Tak NExy by tunelem jezdit mohly…
Některé nákladní vlaky ale přes starou trať budou muset, protože mají u té trati cíl…
Tak melo by se myslet trochu vice v kontextu, obecne VRT v Nemecku jsou tahany severojiznim smerem, pak do Francie, Beneluxu a planuje se Polsko,… Napojeni pres Drazdany je sice priorita, ale smerem na Plzen jsou Norimberk a dalsi zapadni Evropa, napr. Francie… My vlastne VRT komplet odrizly velkou cast uzemi u nas, cele jizni Cechy diky presunu VRT na Brno, cele zapadni Cechy zrusenim VRT vetve na Norimberk,… -Tachlovicky tunel je v planu na 200km/h pro smisenou dopravu, Ejpovicky tunel se stavel take na 200km/h, coz jsou primestske useky dvou mest ve kterych by asi vlak vetsinove zastavoval,… –… Číst vice »
Dneska už se zapomnělo, že první úsek VRT naplánovaný už v 80. letech měl být zrovna v úseku Plzeň – Rozvadov. Původně pro testování vysokorychlostních souprav od Škody a pak i na konvenční provoz dál na západ.
Vesnice vcera dostala narezano od Sparty a jeste si vyskakujou.
Kdo nebo co je Sparta?
Městečko v Řecku.
Hele jděte s tou vaší Spartou někam, tady vaše Sparta nikoho nezajímá
Čutanou do infrastruktury státu nemontuj.
Tak v zásadě mají pravdu, ale ona ta „díra“ v rychlých tratích je a bohužel i bude v celém úseku Praha – Stuttgart a v DE mají na nejbližší desítky let jiné priority. Nicméně rušit teď tu územní rezervu (zejména Beroun – Plzeň, dál je samozřejmě otázka kudy a kam přesně by to vlastně mělo vést) je vážně zbytečné vyrábění budoucích problémů…
ano rušit územní rezervu netřeba. ale taky netřeba aktuálně cokoliv budovat
Pokud nestavíš, tak nepřekážej, jinej stavět bude. Blokovat území a nestavět je jako si večer hodit ručník na lehátko v resortu a přijít tam druhej den až po obědě. Stát se má chovat jako slušný člověk a ne jako vychcanej zmetek.
Jenže ono je potřeba říci nejdříve A, aby se mohlo říci B. A) V okamžiku, kdy bude nákladní koridor z Plzně přes Furth im Wald pro CARGO použitelný (tzn.. kompletní elektrifikace a na české straně převážně dvoukolejka + na německé straně dlouhé četné výhybny), tak v tu chvíli bude úsek Beroun – Plzeň úzkým hrdlem. Bude to tam vypadat jako na 1. koridoru a CARGO tam bude ve dne skákat od klacku ke klacku. Nikdo (ani osobka) tam nepojede dostatečně rychle. Navíc idiotsky navržené stahovačky na současné trati Beroun – Plzeň výrazně limitují využitelnost současných maximálních rychlostí. Znát je to… Číst vice »
Pochybuji, že – v lepším případě – 3 vlaky přepravující osoby na trati Beroun – Plzeň vyčerpají kapacitu dráhy natolik, aby CARGO skákalo od klacku ke klacku … skákání od klacku ke klacku je dáno velkou vzdáleností těch klacků, pokud by byla vzdálenost klacků poloviční a na klacku fungoval 4AB, tak to bude jezdit jako na trati z Plzně do Chebu, když tam bolševik postavil klacky se 4AB po 500 metrech místo klacků 3AB po kilometru … Díky tomu se mohlo jezdit ve svazku v krátkém provozním intervalu
Osobák po 30 minutách, protože budoucí globální IDS… Do toho „pomalé“ rychlíky (dnes linka Praha – Klatovy). Expresní non-stop vlak ČD v případě bez VRT 2x do hodiny. Potom tam bude chtít někdo open-access (zcela určitě Regiojet a pak možná někdo další, protože s tunelem u Prahy už to bude komerčně zajímavé. Takže to máme 4 rychlé vlaky do hodiny, 1 pomalejší a 1 úplně pomalý. Zeptejte se Oldy Sládka co na to. Ale počítám, že v okamžiku kdy FiW bude plnohodnotná alternativa Schöny, tak se tam přesune část toho, co jezdí dnes přes údolí Labe a část co se… Číst vice »
Pokud mezi Berounem a Plzní pojede denně 16 párů Os a 16 párů R + 3 páry Ex denně, tak se najde mnoho kapacity pro Os.
Současný problém je dálkovina, konkrétně oba druhy Západních expresů.
Plzeň – Praha – Brno? Plány přeci hovoří o Drážďany – Praha – Brno.
Hele a došla už do Dlážděné informace, že železná opona padla?
Tak on je problém spíš v Německu než u nás.
Jako že nás nejsou schopni přesvědčit k pořádné trati? Mizerové!
Taky me to napadlo, jedine spojeni smerem na zapad je do byvale NDR… tedy nepocitam-li ten odkloz z Blavy do Vidne (byt s uvrati)…
bývalá NDR to je historie, nedíval bych se na NDR s despektem. ostatně Drážďany jsou už bohatší oblast než třeba severoněmecké Brémy. Drážďany šly a ještě půjdou hodně nahoru…
Myslel jsem to geograficky, jako reakci na prispevek…
Jenže tu štreku stavěl Perner do Saska, dávno před tím, než nějaká NDR vznikla.
Melete naprosté kraviny. Teprve ted v březnu začala DB Netz s přípravou. MD ČR a nám trvalo léta, než se Němci rozhoupali. Navic jsem přesvědčen, ze pro tento směr je lepší budovat cosi jako rakouský Westbahn, než ekonomicky neprůchodnou čistou VRT. Tento směr protáhne nákladní doprava. My, tj. ŽESNAD.CZ, doufáme v elektrický provoz kolem roku 2030.
Ekonomicky neprůchodných staveb jsme tu měli… Chiméry. Všichni si to pamatují.
Ale chápu, že vám by tam stačila jednokolejka.
Ale to víte, že došla. Jenže dodnes to mají někteří problém rozdýchat.
A co takhle pořadné letiště? Když ho mají i Budějice, to jste v té Plzni dodnes spali?
Jako další díru do veřejných rozpočtů? Kolik stojí jihočechy jejich mezinárodní letiště miliónů korun ročně a kolik cestujících tam odbaví???
Člověk by si myslel, že tak zjevnou ironií pochopí každý. No nic…
Stamilionové ztráty z věřejných rozpočtů za prázdné letiště v Budějovicích mi jako ironie nepřijdou. To je spíš na řadu §§§§.
Obávám se, ze každý jsme na úplně jiné vlnové délce a nějak se neprotínáme. Ale s tím můžu žít.
Ano. Řekněme § 206, odst. 5, písm. a)
I jednoduchá tabulka na wikipedii ukazuje, jak na tom jsou letiště v Brně, Ostravě a Pardubicích v posledních 10 lety a Budějovice si postaví své vlastní. Něco mi rozum nebere…
Pořádné letiště? Kolik linek by se na letišti u města typu Plzeň asi uživilo samo o sobě? Města typu Plzeň spíš spoléhají na kvalitní spojení k opravdovému letišti, které bývá u velkých měst.
Letiště v Budějicích je jen budoucí skladiště, nic víc. Že by v Plzni chyběly sklady?
Kdepak, budoucí lán pšenice nebo brambor…
Alternativně les…
Tak to by nyla příznivější varianta, doufejme v ni.
Ne, my z letiště na Borských polích udělali průmyslovou zónu (sype pro prachy) a vojenské letiště v Líních máme jako zálohu. Ale natolik jsme chytří, že víme, že mít letiště 80 km od Ruzyně je blbost. Což v Budějicích drnožrouti nevědí. A raději místo vyděvání peněz je vyhazují oknem.
V Budějcích se vzmohli na dva pivovary, to je něco, co v Plzni není.
V Plzni je likérka Božkov! Co je víc???? He! 🙂 🙂
Omyl, v Plzni byly před 100 lety tři velké pivovary – Prazdroj (1842), Gambrinus (1869), Světovar (1910-1932) > koupen konkurencí Gambrinus
Jakej omyl? Psal jsem v Plzni není, čo bolo, to bolo (mimo jiný jsi zapomněl na Prior, v úpadku koupen Prazdrojem). Teď je tam jeden, kterej si to pivo navíc nechává dělat v Polsku.
Máte naprostou pravdu. Za pár let pojede vlak z Gmündu přímo na Schwechat se stejnou jízdní dobou, jako ČD z CB do PH hl.n.
Nepraštil jste se o futra?
Jinde jsou rádi, že neskončí pod mostem…
Ne, tak tuhle šifru opravdu nerozlousknu. Nějaký test asociací? Žádost o vycházku od pacienta v Bohnicích? Nevím. Co nějaká nápověda?
My máme, jmenuje se Líně. Provozu i poptávce stačí.
Možná je to kacířská myšlenka, ale je skutečně plnohodnotná VRT co směr na Plzeň potřebuje? Rozdíl mezi Vmax 200kmh a 320kmh mi na 80km při započítání všech zpomalení přijde zanedbatelný na to, aby ospravedlnil násobně nákladnější stavbu ve zcela nové stopě a od Plzně směrem na západ mi přijde, že poptávka je spíše po dopravě do více menších sídel/směrů než do jednoho velkého – a na to je prostě kombinace dálnice a iad ekonomičtější. Stejně to vidí i na druhé straně hranice, kde nebudou investovat do VRT ze které by možná mohl být nějaký ekonomický bonus za padesát let, když… Číst vice »
Jinak zájemcům o německé plánování železnice doporučuju si najít osobu Friedricha Lista, tento ekonom na začátku věku železnic (1830) postuloval hlavní dopravní tahy v rámci oblasti Německa a víceméně se jeho závěry řídilo základní plánování i při stavbě dálnic – a víceméně to vychází s vytížeností dodnes. Paradoxně i na jeho mapách spojení Prahy a Drážďan s Berlínem je, naopak přes Plzeň nic…
to myslíte vážně? ještě že naplánujete dle dokumentů z 50. let, to už by jste asi budoval železnou oponu, nezlobte se, ale argumentovat 200 let starou prací je zcestné, samozřejmě stojí za to prostudovat prostudovat, ale jako návod brát s rezervou
Argumentovat touto prací v německém kontextu je stále aktuální, neboť opravdu hlavní proudy přepravy se za těch 200 let dramaticky nezměnily – ve srovnání s Českem, kde se paradigma mění každých cca 30-50 let (orientace na Vídeň/doplnění chybějícího spojení se Slovenskem/náhrada za Sudety/rychlé spojení směr východ vs. železná opona/centrum a radiální orientace na Prahu/aktuálně asi vláda krajských gubernátorů a jejich zájmů) – návod to tedy rozhodně není, ale je to jádro filozofie podle které se v německu uvažuje o dálkové dopravě v kontextu celé ekonomiky, trochu pohled, který v Česku chybí.
Železná opona byla spíš cedník.
Díky za tip. A to beztak Němce směr Berlín – Praha zajímá více kvůli rychlejšímu spojení s Vídní, než se samotnou ČR.
To mají smůlu. Holt budou jezdit přes Linz und Salzburg
Tak hlavní komunikační cesty v Evropě nastavili již staří Římané, a Plzeň už byla jaksi mimo civilizaci, o Praze a Berlínu nemluvě., Barbaři.
Nevíte o nějakém, že by jsme se ho taky zeptali?
Nikde ale nebude 80 km trati na 200…
80 asi ne, ale o moc víc to nebude, když to správa železnic neplánuje udělat celé, ale nechat část v původní stopě 😀
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
Proč? Má to nějaký opravdu důležitý háček?
a uvažujete s možností zvýšení poptávky, pokud bude existovat VRT Praha-Plzeň-Norimberk/Mnichov?? teď je malá poptávka, protože tam nic kloudného nejede…… po zprovoznění VRT by se poptávka vytvořila, otázka e, zda ta VRT je nutná, ale je chybné dělat plán dle: „teď tam jezdí….“
stejnou logikou by totiž nemohla existovat letecká doprava, dálnice a mnoho dalšího, taky byla doba, kdy nebyla poptávka po létání, po ježdění po dálnici……
Jde o to, že i vlaky na té VRT budou zastavovat v Plzni. Takže se všechno bude rozjíždět z nuly na 320, aby to pak brzdilo po nějakých 90 kilometrech.
> VRT Praha-Plzeň-Norimberk/Mnichov??
A za Němce tu VRT postavíme sami?
My budeme stavět, oni platit!
Samozřejmě ta poptávka tu jednou bude, ale ne v horizontu ve kterém se trať staví a řeší její financování – je nutné si uvědomit z Plzně se dál doprava dělí na směr Norimberk (-Würzburg, Frankfurt a dál na západ), směr Regensburg (-München a dál směr Švýcarsko) plus eventuálně směr Cheb, Porýní a Holandsko/přístavy. Každý z těch směrů jde jinam a každý by potřeboval zkapacitnění a zrychlení, ale žádný sám o sobě nemá šanci se ekonomicky rentovat, aby stál aktuálně za stavbu vlastní VRT. A jedna trať, která by vyhovovala všem třem – nebo alespoň dvěma směrům by kvůli přechodu přes… Číst vice »
„Jednou“ bude – vy jste na tom hůře než kdysi bolševik. Ten si alespoň stanovil nereálné termíny …
Při vyhlášení socialistické Ústavy v roce 1960 bylo sděleno, že byly vybudovány základy komunismu – socialismus – prohlásil soudruh Antonín Novotný, že v roce 1970 bude v ČSSR vyřešen bytový problém – nebyl do listopadu / prosince 1989.
„Dočasnost“ je definována necelými 23 lety …
Pan hedonism.bot zde presentuje k tématu článku logické argumenty, zatímco vy tímto příspěvkem pouze svůj duševní profil.
Až na to, že úsek Beroun – Ejpovice má k 200 km/h hodně daleko.
Ale zároveň blíž než Kutná Hora – HB – Brno…
Moc nechápu tohle srovnání. Na Brno je jednak hlavní trať přes Třebovou a navíc se připravuje VRT přes Vysočinu. Naopak mezi Berounem a Ejpovicemi/Plzní se v tuhle chvíli nic nového nepřipravuje, jen je tam územní rezerva.
1. ŽÁDNÁ VRT NIKDY NEVZNIKNE!!!
2. jsou to samé kopce
Je správné, že si Plzeň lobuje za VRT, ale pohledem na současný provoz např. zde https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/pocty_vse_20.pdf je jasné, že to na novostavbu VRT to prostě nevyjde. Po realizaci tunelů Ejpovického a do Berouna bude jízdní doba pod 50 minut na Smíchov, což vůbec není špatné a co by za to jinde dali! Myslím, že by měli zůstat při zemi a tlačit hlavně na ten tunel do Berouna, aby co nejdříve byl.
Plzeňská alglomerace má stejně obyvatel jako Hradubice. Chcete, stejně jako MDČR a SŽ tvrdit, že do Hradubic vyjdou 2 koridory a 2 VRT/RS, zatímco na Plzeň a Bavorsko se Saskem za humny má stačit kllikatice na 120 km/h + tunel do Berouna na 200 km/h?
Z dopravního a mezinárodního hlediska je v kontextu obou směrů značný rozdíl. Přes Pardubice dnes nestačí kapacita pro nákladní dopravu (při preferenci osobní dopravy v přidělování kapacity). I proto se bude realizovat druhý koridor přes Hradec. Ve směru na Plzeň jsou takové problémy jen v úseku do Berouna, a proto se tam chystá stavba tunelu. Z vnitrostátního hlediska mají Hradubice tu výhodu, že za nimi leží Olomouc a Ostravská aglomerace. Za Plzní nic takového není. A z mezinárodního hlediska je rozhodující, že zatímco Poláci chtějí VRT do Česka, Bavoři ne. A jestliže už se jednou postaví VRT do Hradce, dá… Číst vice »
To, že Bavoři nběchtějí VRT Praha Mnichov mi přijde škoda. v konečném důsledku hůavně pro ně.
Nechtějí, protože by od čáry byla jednokolejka „až 110 km/h“.
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
I když pominu, že to má pokračovat do Německa, tak na vnitrostátní dopravu by se aspoň tohle mohlo zrealizovat celé do posledního města před hranicema. Podle mapy https://www.stavby.szdc.cz/stavba/P-10?fbclid=IwAR3weFg4vR4VNTxBG22KAk4HeFpGEbJahIxgmzct4QXvMkvrL1N8sv3T0PY se počítá jen se dvěma úseky v nové stopě a Holýšov-Blížejov v původní stopě.
Jako upřímně tunel do Berouna je nutnost, o zájmu státu na relaci Praha – Plzeň – SRN to v podstatě nic neříká.
S VRT na Hradec Králové bych neargumentoval. Nemá to prioritu a je otázka jestli vůbec někdy dojde k realizaci. Pardubice a Hradec si výstavbou úseku VRT do Poříčan pomůžou o nějakých 10 nebo 15 minut, ale to je jen vedlejší efekt, nestaví se to kvůli nim. Tohle bude ekonomicky živit Brno, Ostrava, Blava, Wien, Budapešť, to je nějakých 10 mil. lidí.
Když by ta klikatice byla dvoukolejná a ta 120 km/h nebyla jen na kouscích…tak by to potřeby nákladní dopravy splnilo…
Myšlen je úsek Plzeň hl. n. – Beroun.
A to je velký problém, že v Německu bude max. 200 km/h? No tak prostě některé vlaky z jiných VRT budou místo v Praze končit v v Plzni, aby vzniklo rychlé spojení aspoň někam. Samozřejmě že by bylo lepší, kdyby se jelo z Plzně na západ taky rychle, ale když to (zatím) nejde, tak to neznamená, že do Plzně nemůžu přijet rychle aspoň z jednoho směru. Nějaká souprava se snad na to najde. A pokud by to náhodou VRTkou bylo z Plzně do Norimberku rychlejší přes Prahu a Ústí, tak to snad taky nikomu vadit nebude….
200km/h bude u nás v Německu bude 100km/h
Plzeň by tolik nekřičela, kdyby (za hotový prohlašovaný) úsek Beroun (mimo) – Plzeň (včetně) neměl už asi navždy vypadat takto: https://ibb.co/zN2D1qZ
S tím, že i to červené bude 200 km/h jen pro klopidla, protože nic jiného se nestihne rozjet/zpomalit na/z těch ~100 v Rokycanech na 6 km.
Buďte klidný, klopidlo vyjíždějící s Plzně do Ejpovic se v reálu taky nerozjede na 200 km/h.
Na simulátoru ano, a to je pro PR důležité ….
Ano tunel na 200km kde nikdy nikdo 200 nepojede. To je prostě….tunel.
Jenže tunel na 160 km/h by vyšel na tytéž peníze, vůbec nic by se neuštřilo. Mimochodem tunel ve Slavíči je přímý, takže teoreticky umožňuje i 574,8 km/h.
On i na druhé straně má být polovičatý paskvil
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
https://www.stavby.szdc.cz/stavba/P-10?fbclid=IwAR3weFg4vR4VNTxBG22KAk4HeFpGEbJahIxgmzct4QXvMkvrL1N8sv3T0PY
Kdyby aspoň byla naděje na trať na 200 km/h. To by stačilo jak na relaci Plzeň-Praha, tak i pro relaci Bavorsko-Praha (pokud by byla někdy slušná trať i mezi Plzní a Regensburgem, což se nezdá pravděpodobné). Nakonec Němci mají „pouze“ 200 km/h v řadě důležitých relací, jenže mají je tam již od 90. let.
Naděje by byla…. jen se neplánuje realizace celého úseku
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
O max. rychlosti to tady neni, když se vyřeší rozumně prujezd kolem Berounky a zbytek tratí se povětšinou upraví na 200kmh, co potřebují jiného??? I tak by to bylo do Prahy za cca 40 minut. Ať si sednou zase na zadek a nevymysli kraviny.
Myslím, že by stávající 171 měli jaksi narovnat postavit pár tunelů, postavit třetí kolej, ale rozhodně nestavit jeden 25 km dlouhý tunel. Udržovat 2 tratě by bylo drahé a navíc stávající 171 potřebuje pořádnou modernizaci, takže by se zabily dvě mouchy jednou ranou.
Tunel je v pořádku, problém je úsek Beroun (mimo) – Ejpovice(mimo)/Plzeň(mimo), kde má být na věčné časy cimbuří na V = 120, kousky na 140 km/h.
Není to žádný problém. Šlo o záměr, kdy se tehdy argumentovalo budoucí výstavbou VRT.
Údolím Berounky už nikdo níc nepostaví (téměř souvislá zástavba) a hlavně – ani by to nemělo smysl. Jakýmsi narovnáním a zataunelováním by ta trsa přestala obsluhovat část dnešních stanic a zastávek, což je nesmysl.
To co navrhujete nedává vůbec smysl. Trať 171 se musí zmodernizovat tak jako tak. Tunel do Berouna je OK, v úvahu ještě připadala maximálně tak varianta F (Radotín – Řevnice – Hořovice). Jak už bylo zmíněno, otázka je hlavně co bude s úsekem mezi Ejpovicemi a Berounem.
Jenže ta narazila na to, že VRT nevyšla bez nákladní dopravy. Jenže dnes je plánovaná VRT jen pro osobní dopravu. Takže, řekněme si to takto, pokud bude 171+tunel, tak už nikdo nepostaví VRT. Tunel, může být jako sjezd do uzlu.
No, hlavně místo tvrzení o trati na „až 200“ by už to chtělo ukázat celý budoucí rychlostní profil, po modernizaci….
Neuškodila by hlavně systémová jízdní doba mezi stanicemi.
Za tím kouzelným „AŽ 200 km/h“ se často vynechává, že je to jen pro klopidla. Např. novostavby na Budějovice a nejspíš i trať Plzeň-Domažlice, kde se dokonce má střední část zadrátovat v původní stopě s propadem na stovku.
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
Konvenční trať do Domažlic pro nákladní dopravu a i tu osobní je potřeba více… Zase, že by bylo nutné jim dělat speciální větev VRT do Plzně to moc ekonomické nebude…
Kdyby to udělali celé, tak by to mohlo stačit
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
Když jsem se před x lety podivoval, proč se úsek Beroun-Rokycany optimalizuje dost kosmeticky na V=120km v době kdy ostatní koridory byly na V=160km tak odpověď byla, že by to bylo zbytečné, protože vedle povede Praha-Plzeň VRT.
No tak to máme, žádná VRT se stavět nebude a koridor je kličkovaný a zabetonovaný na pořád. Aspoň že se realizoval tunel Ejpovice.
No tak tunel Smíchov – Beroun je stále v plánu, ale nejoptimističtější odhad je realizace v letech 2028-2035. Navíc, podle mapy SŽ bude 200 km/h v Ejpovickém tunelu pouze pro klopidla, a to až cca od roku 2023.
Mě fascinuje ten Most, zrovna tam VRT fakt neee.
A když tomu nebudeme říkat VRT, ale rychlá kapacitní trať spojující Podkrušnohoří (od Chebu po Bílinu) s Prahou?
To není jen o Mostu (kde je důležitým faktorem pomoc postiženému regionu), ale i o zrychlení spojení pro Karlovy Vary a celou tu dopravně špatně dostupnou oblast.
špatně dopravně dostupna oblast? krom teto vety s vami souhlasim . do lokality unl , teplice , most , chomutov , kv , vedou dohromady 3 vice mene rozestavěné dalnice . pod horama je magistrala o 4 pruzich ( jsem si vedom poohří) , . z tohoto pohledu se jedna o spatne dopravne dostupnou oblast? vzdyt odtamtud se exportovalo uhli do cele republiky , ohromne nádraží a ,,zdvojene trate,, ( pres most a napr pres duchcov a telnici ) odvazeli uhli uz za cisarstvi . tim netvrdim ze uz vzhledem k množství obyvatel neni vhodné mit spojeni vlakem na úrovni… Číst vice »
Chce to vidět ze širší perspektivy. Trať Nová Ves – Most může mít délku cca 60 km. Využije 35 km z plánovaného úseku VRT Praha – Litoměřice, který zhodnotí. Přitom obslouží nejen Most, ale prakticky celou západní část Ústecko-Chomutovské aglomerace, ve které žije přes 200 tis. obyvatel (Most, Litvínov, Chomutov, Jirkov, Kadaň, Klášterec). Dále umožní mnohem rychlejší napojení Karlovarského kraje na Prahu. A cestou ještě umožní napojení Loun a Žatce. Jinak Mostecko, Chomutovsko i Sokolovsko patří mezi strukturálně postižené regiony, kde dojde k zániku přes 10 tis. pracovních míst v souvislosti s dekarbonizací. Mě ten záměr rychlého spojení do Mostu… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že do Ústí už vede koridor, tak bych dal přednost právě tomu směru na Most. Ono totiž z Mostu do Prahy přes Ústí je to docela zajížďka.
To už spíš je menší zajížďka jet z Ústí do Prahy přes Most. 🙂
S tím, že nějakých 200km/h by na mostecké větvi stačilo.
spíš jde o spojení Praha – Drážďany, které vede přes Ústí (to je na půl cesty mezi oběma městy) a asi nepojedeš z Prahy do Drážďan přes Most.
No, přes Ústí „vede“ VRT až poslední rok.
Vždyť tam nikdo VRT nenavrhuje. To co tady proběhlo v návrhu byla trať do 200 km/h pro smíšenou dopravu.
dobře, někdy v budoucnu by mohli postavit něco mezi Ejpovicemi a Berounem, ale pokud jako VRT tak né jen pro osobku, dál na německo 200km/h mi příjde ok..
Argumenty Plzně jsou asi vcelku logické, ale, aby trať měla opravdu smysl, bylo by potřeba ji napojit na VRT i v Německu.
Co teď ale? Trochu patová situace. Má pak smysl předělávat trať na Domažlice? Takže zastvíme její přípravu, vrhneme se na VRT, která určitě nebude do roku 2030 a ve výsledku v roce 2040 zjistíme, že nemáme VRT ani konveční trať.
Nejsem proti VRT ani proti modernizace trati do Domažlic. Jen se zmýšlím nad případným postupem státu.
Obojí, protože na vnitrostátní VRT nepojedou kvůli sklonům náklady. Náklady jsou cpané do tunelů, kde se dá se sklony celkem pracovat. Pokud trasa přes Domažlice na sebe stáhne část nákladů, bude další tlak na novou rychlou vrstvu.
Jinak je chyba na berlínské straně, že nechtějí další kapacitní trať přes hranice. Bavorsko i ČR by o ní stálo.
Však Plzeň pouze požaduje aby se nerušila územní rezerva a byla tu alespoň šance někdy v budoucnu tu trať z Česka do západní Evropy přes Plzeň postavit.
Co si budeme povídat, rychlé spojení do jednoho z hospodářsky nejsilnějších regionů Evropy určitě dává smysl. Ale přes odpor Německa to půjde jen těžko. Správný krok by bylo nerušit územní rezervy a lobovat u Bavorské vlády.
Úplně nejlépe postavit konvenčních 200 km/h v celé trase Praha – Plzeň – Domažlice (tj. dobře využitelné pro vnitrodtátní dopravu) a dvoukolejnou trať na 100+ km/h natáhnout do České Kubice…a pak by se uvidělo.
Beroun (od tunelu) – (k tunelu) Plzeň by mohla být i nová trasa na víc.
Mohla by…v podstatě jakákoli rychlost 200+ km/h, která by nevedla k výraznějšímu zdražení stavby, by dávala smysl.
akorát naši to nechtějí dotáhnout celé ani do Domažlic…
Jojo…to by bylo ono…
No já jsem se nikde o žádném odporu Německa proti VRT do Bavor nedočetl. Spíše jde o to, že i Němci jsou zvyklí desítky let na to, že se u nás vždy preferovala NDR před SRN (dříve díky minulému režimu logicky), ale ono to tak pokračuje dál. Takže jde spíše o to, že pro Němce by to byl šok, kdyby z českých hvozdů na ně na Chodsku vykoukla VRT. Že bychom něčeho takového byly schopni, to prostě Němce nejspíš ani nenapadlo. Západ Čech byl v minulosti postižen izolací – železnou oponou, ta padla, ale uvažování se nějak nezměnilo. Nechápu, jak… Číst vice »
Protože je třeba potrestat ty, co nás v nějakém ohledu přesahují… Neustále se opakující pohled… Bohužel
Pak je otázka, zda nevybudovat VRT za Plzní na západ pouze jednokolejnou?
Proč až za?Stačilo by i do.
Protože reaguji na příspěvek Míry, který píše o budoucí výstavbě VRT. A nemyslím si, že by se na západ od Plzně uživila plnohodnotná dvoukolejná VRT. Z Plzně na východ (Ejpovice od tunelu – Beroun k tunelu) si myslím, že větší část by dvoukolejná být měla.
Proč by nemohla právě ta drážďanská VRT pokračovat z Prahy dál přes Plzeň do Bavorska a dál na západ Evropy? Pak by ČR nemusely vlaky objíždět jako nyní. Není to totiž tím, že by to bylo kratší, ale bohužel je to delší, ale rychlejší. To by pak odpadlo. Chceme stavět VRT, abychom se propojili se západní Evropou, ale kam je chceme stavět? Na sever (Drážďany), na severovýchod (Polsko), a jihovýchod… Na západ ve skutečnosti nic. A to, že ta delší jízda oklikami z důvodu následného napojení na evropskou VRT síť tolik nevadí, když ty vlaky jedou rychle, to je také… Číst vice »
A zastavovat někde u duté vrby kvůli křižování, jeden pár vlaků za hodinu a šmytec. To aby se nekřižovalo navíc na dvou dalších místech. Tím by z VRT byl paskvil s cestovní rychlostí 80 km/h, když dobře.
A kolik vlaků za hodinu by po téhle VRT na západ jelo? 1-2 za hodinu, náklady by jezdily po „staré“ trati?
Problém není bavorská vláda, problém je na federální úrovni v Berlíně.
Bacha územní rezerva je v Králováku skrz zámek. Kdo bude otevírat vrata? 😀