Plzeň chce po letech nezájmu sdílenou mikromobilitu. Město vypsalo soutěž, kola se nesmějí válet kdekoliv
Kola Nextbike v Mladé Boleslavi. Foto: MB-net.cz
Město chce i částečně elektrokola, elektrické koloběžky platit nebude.
No to snad ne, Plzeň se probudila. Ostuda hrozná. Jestli je tohle povede tam políbim velbloudici zadek. Aneb jak před pár lety podíval náměstek pro dopravu : v Plzni jezdí na kole jedno procento lidí, takže pro mě je to jednoprocentní priorita, co dodat
v Liberci jde v centru na kole normálně o život a na kopce kolem to chce poctivého horáka.. mít jiný názor není být slepý odpírač
Podele meho nazoru, problem Plzne je predevsim nedostatek cykloinfrastruktury a preference IAD.
IAD vám na sociální nesmysly významně přispívá, tak nehudrujte.
lol
Ohradil bych se vůči tvrzení v nadpisu, že Plzeň o sdílená kola nejevila zájem. V textu je ostatně i uvedeno, že sdílení bylo v minulosti podporováno dotaci. Příprava na zavedení rozsáhlejšího profesionálního systému půjčování elektrokol začala už v roce 2020, covid aj. to celé zbrzdil.
A proč se po Covidu s přípravou nepokračovalo? Nebyla vůle..
Na stránkách Nextbiku se píše, že provoz v Liberci začne 1. 5. 2024. Nevíte, jestli jde o chybu, nebo se město nakonec rozhodlo sdílená kola podpořit i letos? https://www.nextbikeczech.com/mesto/liberec/
Rozhodně žádné rozhodnutí nepadlo. Ale vzhledem k tomu, že hlavní škůdce ekologické dopravy Židek rezignoval a věnuje nyní energii, čas a peníze očistě svého jména, je jistá naděje, že kola budou.
To co předvedli zastupitelé Liberce se sdílenými koly snad už ani nemá cenu komentovat. Ostatně město je v mnoha projektech stále někde v dávné minulosti. Dycky Synerov!
Přijeďte se podívat do Kopřivnice nebo Nového Jičína jak se neválejí kdekoliv … .-) 🙂
Určitě i tak stále zabírají tak 0,0001 % veřejného prostoru oproti automobilům.
Co to tady máme za lidi, že se k cizímu majetku chovají tak hnusně? 🥺
Jsem zvědavý, jak to dopadne.
Doufám, že v té počáteční fázi se 120+80 koly bude pokryta jen menší část města, jinak se to množství může nepěkně rozpliznout.
Případně může být fajn nastavit pravidlo že elektrokola půjdou vypůjčit jen v centru a směrem na Košutku (aby se koncentrovala pro jízdy na největším kopci se sídlištěm).
Také doufám, že podmínkou pro kopcovitou Plzeň je kolo s alespoň 7 převody. Na těžkém Rekole se třemi převody je i blbé stoupání z Dejvické na Ořehovku peklo. S nexbikem jsem to zkoušel taky a pohoda…
V tendru jsou 3 stupňové přehazovačky: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0001901/zakazka/675076
Dlouhou dobu využívám kolemplzne.cz a přišlo mi právě super, že člověk to kolo může nechat kdekoliv a nemusí jen v konkrétní zóně. Má to samozřejmě nevýhody, občas ty kola jsou zaparkovaná nešťastně, ale nepřišlo mi to jako masivní problém.
Co není, může být. Praha nebo Paříž byla dostatečně odstrašující. Jsem rád, že v Plzni jsme si trochu počkali a měli jasnější představu, co nechceme….
V té praze to není tak zlé, jak to podle odpůrců vypadá. Ostatně kdyby místo posílání blbě zaparkovaných kol nebo koloběžek na fejsbůk dotyčný to přibližovadlo vzal a odstrčil z cesty, tak udělá mnohem přínosnější práci. Nevím kterej kretén může zaparkovat kolo nebo koloběžku napříč přes chodník (někdy se to dá svést na vítr nebo gravitaci, ale ne vždy), ale neni přece problém to přesunout. Ono možná bude chvíli houkat, v domnění, že ho kradete, ale to je asi tak všechno. Praha s tím má opravdu dávné zkušenosti, první kola k pronájmu (nechápu proč se říká sdílená, tohle neni sdílení,… Číst vice »