Myslím si, že většina lidí ani nezpochybňuje potřebnou údržbu a opravy. Tady u většiny dopravních staveb problém délka uzavírky a z toho plynoucí paralýza života v dotčené části města. Téměř vždy se dotčená část komunikace rozkope, vytvoří se výkopy, zákopy, překopy a po jejich vytvoření firma odjede, někdy na 14 dní, někdy na 2 měsíce, někdy i na rok, nic se neděje a pak se za dlouhou dobu stavba dodělává, někdy i s dalšími „technologickými přestávkami“, protože mezi tím zase pracují jinde na jiné zakázce. Naopak třeba v zahraničí existují extrémní stavby, kdy nějakou obří křižovatku dokáží komplet přestavět třeba… Číst vice »
Tady bude také jedna extrémní stavba, ale z opačné části časového spektra, než jste uváděl.
Odstřel dálničního mostu na A45 u Lüdenscheidu – video: https://www.adac.de/der-adac/regionalclubs/nrw/verkehr-sicherheit/a45-sperrung-gesperrt/
Na několik let bude provoz z A45 odkloněn po stávajících komunikacích přes město Lüdenscheid.
Pouze na této dálnici A45, která spojuje Frankfurt/M. a Dortmund, čeká od roku 2000 na opravu/ výměnu celkem 60 dálničních mostů.
P_V
1 rok
Nějak ty mosty vydrží stále méně. Socialistické mosty vydrží tak 40 let, novodobé už jen 20 let. Zanedlouho nastane okamžik, kdy nově postavený most bude na spadnutí dřív, než slavnostně střihnou pásku. Nemají se snad mosty z veřejných peněz navrhovat na 100 let?
Most si takovou rozsáhlou péči po 22 letech provozu rozhodně zaslouží! 26 tis. aut denně je už solidní zátěž, je to ca. 20 % toho, co denně projede v Praze po Barrandovského mostě.
Jedná se o údržbové práce, které mají zajistit to, aby most mohl dále dlouhá léta sloužit. Pokud by se tyto práce neuskutečnily a most by se nechal chátrat, mohl by být po čase zralý na demolici a náhradu novou stavbou, což by bylo nejen drahé, ale vedení takto intensivního přepravního proudu po náhradních komunikacích by dlouhodobě zatížilo město a znepříjemnilo život obyvatelům dotčených ulic.
Izolace poškozená být nemusí, ale když už je to jednou otevřený, tak se taky vymění. Nebo by jí měli nechat být a měnit jí až dojde k jejímu poškození, třeba za pět let?
jasně navrhnou na 100let a pak ho chtějí nahradit novým moderním a pro dopravu vhodným mostem , a to začnou do toho zase kecat památkáři , to fakt nechceš….
No mohla se dočasně obnovit průjezdnost Americkou
Myslím si, že většina lidí ani nezpochybňuje potřebnou údržbu a opravy. Tady u většiny dopravních staveb problém délka uzavírky a z toho plynoucí paralýza života v dotčené části města. Téměř vždy se dotčená část komunikace rozkope, vytvoří se výkopy, zákopy, překopy a po jejich vytvoření firma odjede, někdy na 14 dní, někdy na 2 měsíce, někdy i na rok, nic se neděje a pak se za dlouhou dobu stavba dodělává, někdy i s dalšími „technologickými přestávkami“, protože mezi tím zase pracují jinde na jiné zakázce. Naopak třeba v zahraničí existují extrémní stavby, kdy nějakou obří křižovatku dokáží komplet přestavět třeba… Číst vice »
Tady bude také jedna extrémní stavba, ale z opačné části časového spektra, než jste uváděl.
Odstřel dálničního mostu na A45 u Lüdenscheidu – video:
https://www.adac.de/der-adac/regionalclubs/nrw/verkehr-sicherheit/a45-sperrung-gesperrt/
Na několik let bude provoz z A45 odkloněn po stávajících komunikacích přes město Lüdenscheid.
Pouze na této dálnici A45, která spojuje Frankfurt/M. a Dortmund, čeká od roku 2000 na opravu/ výměnu celkem 60 dálničních mostů.
Nějak ty mosty vydrží stále méně. Socialistické mosty vydrží tak 40 let, novodobé už jen 20 let. Zanedlouho nastane okamžik, kdy nově postavený most bude na spadnutí dřív, než slavnostně střihnou pásku. Nemají se snad mosty z veřejných peněz navrhovat na 100 let?
Most si takovou rozsáhlou péči po 22 letech provozu rozhodně zaslouží! 26 tis. aut denně je už solidní zátěž, je to ca. 20 % toho, co denně projede v Praze po Barrandovského mostě.
Jedná se o údržbové práce, které mají zajistit to, aby most mohl dále dlouhá léta sloužit. Pokud by se tyto práce neuskutečnily a most by se nechal chátrat, mohl by být po čase zralý na demolici a náhradu novou stavbou, což by bylo nejen drahé, ale vedení takto intensivního přepravního proudu po náhradních komunikacích by dlouhodobě zatížilo město a znepříjemnilo život obyvatelům dotčených ulic.
Chápal bych obnovu vozovky, ale že je poškozená i izolace a spodní stavba, jak je v článku psáno, to už je horší.
Izolace poškozená být nemusí, ale když už je to jednou otevřený, tak se taky vymění. Nebo by jí měli nechat být a měnit jí až dojde k jejímu poškození, třeba za pět let?
jasně navrhnou na 100let a pak ho chtějí nahradit novým moderním a pro dopravu vhodným mostem , a to začnou do toho zase kecat památkáři , to fakt nechceš….
Doufám že většina současných mostů je záměrně natolik nudná a účelová, že by na tom památkáři žádný krajinný ráz a součást panoramatu nenašli. 🙂
Mimochodem plzeňský Most Milénia je opravdu krásná stavba, viz ilustrační foto u článku.
Jojo, komunistické mosty bez údržby, které se pak musí bourat a stavět znova, to fakt chceme. Na ten most se přes 20 let nesáhlo, takže klídek.
Takže údržba mostu je zakázána? A co zábradlí, alespoň to můžou natřít?
Raději ani neměnit praské tašky na střeše a pak si stěžovat, že krov nic nevydržel.
A když je ta hyroizolace poškozená, tak se má dělat co? Čekat až bude zasažená i nosná konstrukce, kterou ta hydroizolace chrání?