Plzeň bude mít druhý vyhrazený pruh pro MHD. Vznikne u pivovaru, trolejbusy pojedou prostředkem
Ulice U Prazdroje. Foto: Google Street View

Vyhrazený pruh má pomoci odstranit častá zpoždění linky 16.
Vyhrazený pruh má pomoci odstranit častá zpoždění linky 16.
No, nazdar…. denně jezdím ve 14.30 kolem pivovaru a žádné větší problémy nemám.
Tady vymýšlí radní nápravu neexistujícího problému a nový ,,špunt,, se staví hned za železničním podjezdem. Jmenuje se OC ÚSLAVA.
Přesně tak 👍
Konečně, ta původní rezerva pro tramvaje stejně nemá jiné smysluplné využití.
Mimo jiné je to i následek odsunu trasy D5 dále od Plzně. Při cestě směrem z/do Prahy, což je nejvytíženější směr, je pro velkou část západní poloviny Plzně stále výhodnější jet přes město než využít přivaděče I/27 a I/26.
Teď už se s tím moc udělat nedá. Možná trochu změní dopravní proudy dostavba I/20 v nové trase, ale ta vede sever-jih.
Budiž to poučení jinde, že dálnice daleko od města má i nevýhody.
Takže zanikne zelený pás? Nebo to bude na úkor chodníků? Chápu to dobře, že vizuálně bude kolem pivovaru šestipruh a v místě křižovatky s vjezdem do pivovaru dokonce osmipruh? Co cyklostezka? Co chodci? O tom nikde ani slovo. Protože pokud se člověk chce dostat na Doubravku, či Lobez z celého centra, Bor, a dalších částí, je nutné jet touto trasou. Z jedné strany je neprostutpné drážní těleso a z druhé pivovar.
Co si takhle přečíst článek? Je to moc náročné? Pak chápu, že se Vám špatně cestuje mezi centrem a Doubravkou….
Vyhrazený pruh půjde prostředkem. Tam chodník není. Cyklostezka je na sevrní straně. I chodníky zůstanou po obou stranách.
Trolejbusu 16 odpanou tří kolizní body – dvě křížení a vyjíždění ze zastávky. Trolejbusům 11 a 13 dva kolizní body přibudou. Za mě by to mohlo fungovat.
Aha , takže u brány Gambrinus zmizí jeden ze dvou přechodů, to může být nepříjemné pro lidi co se pohybují městem pěšky nebo na kole… ( pro MHD je to jedno když se přesune za zastávka, ale všichni nejsou v MHD)
No to bude úplný Mordor…
Zůstane přechod spojující zastávky MHD na obou stranách a ten přechod je blíž vstupu do OD. Na přechodu před bránou gambrinusu svítí skoro pořád volno… nevyrábějte problémy, tam kde nejsou 🙂
Asi běžně nechodíte s igelitkou do Drive-Inu stavebnin, nebo … ?
No ale tak rušit by se prostě nemusel, ne?
nj. v 2028 měla být dávno hotová další část východního průtahu, která by dopravu před Prazdrojem řešila.
Není to, a proto řešíme tyle šílenosti.
To je ale hrozný alibismus, který vůbec nevychází z aktuálních dat. Od té doby, co je zavřená Americká je zpoždění minimální. To byla největší pomoc, která jízdní řády stabilizovala a zrovna tady se nabírá zpoždění jen výjimečně, když se zrovna tady stane nějaká nehoda. Jízdní doba je zde 2 minuty, večer jen minuta, to už stejně zkrátit nepůjde. A i kdyby se tam ve špičce ta minuta vzala, tak se zase bude muset přidat o zastávku dál do úseku Stavební stroje – Těšínská, kde je nyní celodenně jen minuta, už dnes se to nedá za tuto dobu ujet a nově… Číst vice »
Americká pomohla, ale v odpolední špičce před tím Prazdrojem pár minut stráví.
Já s tím trolejbusem jezdím a nestojím tam déle než jedny světla. Kdyby se na tu křižovatku u Hornbachu dala preference, jako jinde, tak je po problému a stojí to pár korun.