Plzeň bude mít druhý vyhrazený pruh pro MHD. Vznikne u pivovaru, trolejbusy pojedou prostředkem
Ulice U Prazdroje. Foto: Google Street View

Vyhrazený pruh má pomoci odstranit častá zpoždění linky 16.
Vyhrazený pruh má pomoci odstranit častá zpoždění linky 16.
Další pruh do tří let ?? Při dnešním tempu tak do třiceti…
A jak budou z prostředního pruhu zajíždět do zastávky u Horbachu ? To někdo nedomyslel.
Já se bojím, aby nechtěli ty zastávky umístit také do toho středu.
Oči a hlavu máte? Podívejte se laskavě na ten náčrtek… Zastávka směr Doubravka se má přesunout před křižovatku Gambrinus/Hornbach do středního pásu, vede k ní přechod se semaforem.
Ono nestačí číst jen titulky/vnímat text povrchně, je potřeba zapojit mozek a popřemýšlet jak to autor myslel.
Negativem řešení je nutnost pro chodce přecházet silnici o třech pruzích, byť tam bude semafor. Pokud budou mít chodci často volno, zase to zpomalí průjezd aut, trolejbusů se to v tomhle uspořádání nedotkne.
Zastávky budou jen pro nástup a cestující budou seskakovat stropem z lávky nad ulicí.
No, nazdar…. denně jezdím ve 14.30 kolem pivovaru a žádné větší problémy nemám.
Tady vymýšlí radní nápravu neexistujícího problému a nový ,,špunt,, se staví hned za železničním podjezdem. Jmenuje se OC ÚSLAVA.
Přesně tak 👍
Konečně, ta původní rezerva pro tramvaje stejně nemá jiné smysluplné využití.
Proč se na dálnicích staví středový dělící pásy a neoddělí se to prostě jen dvojitou plnou čárou, případně doplněnou ocelovýma lanama a sloupkama? (viz někdejší starej 4pruh na I/48 kolem Novýho Jičína) 😉
Proč se na svíčkovou dává šlehačka, když už v omáčce je smetana?
Snad jsem tu správně ve vlákně s dotazy absolutně mimo kontext.
Mimo jiné je to i následek odsunu trasy D5 dále od Plzně. Při cestě směrem z/do Prahy, což je nejvytíženější směr, je pro velkou část západní poloviny Plzně stále výhodnější jet přes město než využít přivaděče I/27 a I/26.
Teď už se s tím moc udělat nedá. Možná trochu změní dopravní proudy dostavba I/20 v nové trase, ale ta vede sever-jih.
Budiž to poučení jinde, že dálnice daleko od města má i nevýhody.
Tam je problém v tom, že ten průtah byl původně zamýšlený, jako součást dálnice a stávající těleso dálnice, vyjma obchvatu, je k němu nasměrováno. Proskův pytel bude v Plzni škodit ještě hodně let.
Takže zanikne zelený pás? Nebo to bude na úkor chodníků? Chápu to dobře, že vizuálně bude kolem pivovaru šestipruh a v místě křižovatky s vjezdem do pivovaru dokonce osmipruh? Co cyklostezka? Co chodci? O tom nikde ani slovo. Protože pokud se člověk chce dostat na Doubravku, či Lobez z celého centra, Bor, a dalších částí, je nutné jet touto trasou. Z jedné strany je neprostutpné drážní těleso a z druhé pivovar.
Co si takhle přečíst článek? Je to moc náročné? Pak chápu, že se Vám špatně cestuje mezi centrem a Doubravkou….
Vyhrazený pruh půjde prostředkem. Tam chodník není. Cyklostezka je na sevrní straně. I chodníky zůstanou po obou stranách.
Trolejbusu 16 odpanou tří kolizní body – dvě křížení a vyjíždění ze zastávky. Trolejbusům 11 a 13 dva kolizní body přibudou. Za mě by to mohlo fungovat.
Aha , takže u brány Gambrinus zmizí jeden ze dvou přechodů, to může být nepříjemné pro lidi co se pohybují městem pěšky nebo na kole… ( pro MHD je to jedno když se přesune za zastávka, ale všichni nejsou v MHD)
No to bude úplný Mordor…
Zůstane přechod spojující zastávky MHD na obou stranách a ten přechod je blíž vstupu do OD. Na přechodu před bránou gambrinusu svítí skoro pořád volno… nevyrábějte problémy, tam kde nejsou 🙂
Asi běžně nechodíte s igelitkou do Drive-Inu stavebnin, nebo … ?
No ale tak rušit by se prostě nemusel, ne?
Optimalizace znamená, že se někde něco přidá a jinde zase ubere. To co se hodně používá se posílí a co minimálně se zruší. Vždycky je to něco za něco.
nj. v 2028 měla být dávno hotová další část východního průtahu, která by dopravu před Prazdrojem řešila.
Není to, a proto řešíme tyle šílenosti.
Má být v provozu 2034, stavby P66 a P71.
https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby?komunikace=I20&kraj=PLK&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
To je ale hrozný alibismus, který vůbec nevychází z aktuálních dat. Od té doby, co je zavřená Americká je zpoždění minimální. To byla největší pomoc, která jízdní řády stabilizovala a zrovna tady se nabírá zpoždění jen výjimečně, když se zrovna tady stane nějaká nehoda. Jízdní doba je zde 2 minuty, večer jen minuta, to už stejně zkrátit nepůjde. A i kdyby se tam ve špičce ta minuta vzala, tak se zase bude muset přidat o zastávku dál do úseku Stavební stroje – Těšínská, kde je nyní celodenně jen minuta, už dnes se to nedá za tuto dobu ujet a nově… Číst vice »
Americká pomohla, ale v odpolední špičce před tím Prazdrojem pár minut stráví.
Já s tím trolejbusem jezdím a nestojím tam déle než jedny světla. Kdyby se na tu křižovatku u Hornbachu dala preference, jako jinde, tak je po problému a stojí to pár korun.
Preference u Hornbachu by rozhodně stála za vyzkoušení a vyhodnocení efektu.