Plzeň a Karlovy Vary spojí od roku 2020 nové spěšné vlaky, provoz zajistí České dráhy

RegioPanter pro Plzeňský kraj na okruhu ve Velimi. Foto: Škoda TransportationRegioPanter pro Plzeňský kraj na okruhu ve Velimi. Foto: Škoda Transportation

Mezi Plzní a Karlovými Vary mají od prosince roku 2020 vyjet přímé vlaky. Vyplývá to ze smlouvy s Českými drahami,

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

Když už to budou provozovat el. jednotkama, tak by mohly udělat úvrať (jezdit přes) ve Františkových lázních.

Eskimo Joe

Jak rychle by asi opadlo krajské nadšení pro tento projekt, kdyby ČD rámcově vysoutěžily např. Flirty 🙂

Vláďa

2hod 20min??? Absolutni blbost.nikdo s tim jezdit nebude

Alibaba

Pokud to bude bez přestupu, tak se určitě nějaká klientela v podobě třeba důchodců najde.
Berte to, že to spíš bude analogie k rychlíku Brno – Olomouc přes Břeclav, kde taky normální člověk už vůbec nepojede Z Brna do Přerova a Olomouce přes Břeclav.

Štěpán

Jak to vypadá s projektem PLEKVAR, je stále ve hře? Z Plzně do KV přes Cheb mi to připadá jako zbytečný závlek.

železničář v důchodu

„Z Plzně do KV přes Cheb mi to připadá jako zbytečný závlek.“
Mně také: myslím, že kdyby byly oba kraje „co k čemu“, tak už dávno mohlo existovat solidní rychlé spojení, byť s přestupem, přes Mariánské Lázně a Bečov nad Teplou, které by se pod 2,5 hodiny stlačit jistě dobře podařilo …

Elb

A nebo tedy vůbec nejde o spojení KV-Plzeň, které je na každodenní dojíždění prostě moc vzdálené?

železničář v důchodu

Hmm – možná právě v tom bude „jádro pudla“, ale hodí se to prodat i jako „nové rychlé kvalitní přímé spojení“ obou koncových stanic (což na nepříliš detailně myslící veřejnost obvykle s úspěchem platí).

Petr Šimral

Jo jo, zase jeden koukatel do mapy.

Získáme Bečov a opustíme Kynžvart, Cheb, Kynšperk, Sokolov, Nové Sedlo, a Chodov…

A ještě budeme přepřahat 🙂

AAA

Tak tím by snad provoz na tratích Plzeň – Cheb a Cheb – Chomutov nekončil, ne….
Nicméně celý tento nápad nejvíc připomíná úsloví že z h…. bič neupleteš, zvlášť když se na 149 po rekonstrukci za 830 miliónů bude dál jezdit 60 km/h

železničář v důchodu

A přesto je to i při té „šedesátce“ časově naprosto srovnatelní cestovní doba a pro cestující navíc výrazně levnější doprava díky kratší kilometrické vzdálenosti …

železničář v důchodu

Petr Šimral:
A to je snad frekvence mezi Plzní a Kynšperkem, Sokolovem, Novým Sedlem a Chodovem tak velká, že uživí samostatné nové další Sp vlaky? Nestačilo by pro ně jen pořádně vylepšit stávající jízdní řád?
Přes Bečov n/T. by z toho přitom měli aspoň cestující přínos v nižší ceně jízdného …

Josef22

Už se modlím, aby to bylo. Není nic lepšího, než strávit 1h 50min ve starý, nepohodlný, rozvrzaný Karose nebo CW jenom kvůli tomu, že vlak tam jede 3h a 15 minut z důvodu nenávaznosti.
V téhle situaci asi nikoho nenaženou do vlaku, když to znamená skoro o 3 hodiny delší cestování (tam a zpět).

AAA

Víceméně vzdušnou čarou 84 km za 2 hodiny 20 minut. Welcome to the 21st century.

To

podívejte se na mapu a možná zjistíte, že vzdušnou čárkou létá možná letadlo… a to ani to ne.

AAA

Pravda vzdušnou čarou je to 65 km, omlouvám se. Takže 65 km za 2 hodiny 20 minut. Welcome to the 21st century.
84 km je to autobusem, který staví v každé díře po cestě a ještě zajíždí mimo hlavní silnici do Toužimi a i tak to zvládá kolem 1 hodiny 40 minut.

Arnošt

Co s tím mají společného kilometry. Podívejte se, jak vedou tratě, naši předkové spojení Plzeň – Karlovy Vary nejspíš nepreferovali, tak nějakou přímější trať nestavěli. Ty počty cestujících nejsou v této relaci tak vysoké, aby mělo smysl stavět novou přímou trať. Co by jste pak řekl například na trasu Dobříš – Příbram. Je to vzdušnou čarou cca 15 km a vlak to jede 3 a půl hodiny. A proč? Protože jediná možnost, jak se dostat vlakem mezi těmito městy vede přes Prahu. A nic s tím nemá společného 21.století.

AAA

A Dobříší a Příbramí jezdí nějaké přímé vlaky?

Ondřej

jediná možnost není přes Prahu, ale ty další jsou ještě delší

noerf

Arnošt: Problém je, že pokud objednává kraj nové vlakové spojení, kterému dá autobus na prdel, tak je to velmi zvláštní. Nové vlaky by měli význam mezi krajskými městy, pokud by se postavila nová trať, nebo zrychlila, jinak je to pouze vyhazování peněz.
A to je to, co ČR chybí, kvalitní infrastruktura mezi krajskými městy, místo rozvětvení v krajských a okresních městech jsou křižovatky tratí v malých obcích.

Pavel Novák

Jedná se o spojení dvou ramen Plzeň – Cheb a Cheb – Karlovy Vary do jednoho, které s přímou autobusovou linkou mají společný pouze začátek a konec. Jinak vlak obsluhuje úplně jiná sídla a vaše prohlášení „kterému dá autobus na prdel“ je tudíž nesmysl.

Milan

Mezi oběma městy aktuálně již jezdí přímý pár vlaků Sp 1988/1989.

Josef22

Což není úplně pravda. Jediný celotýdenní přímý vlak je Sp 1989 (Vary – Plzeň). Sp 1988 končí v pracovní dny v Chebu a je nutno přestoupit na Os (přestup a 25 minut čekačka na odjezd). O víkendy končí Sp 1988 v Chebu, ale po chvíli pokračuje dále jako Os 7033 do Varů, a jako 7013 do Mostu (není nutno přestoupit).

Josef22

O víkendy sice dobrý, ale v pracovní dny, kdy asi většina lidí bude třeba potřebovat dál, než do Chebu, tak je to komplikace navíc.

xyz

„Dosud bývá nejrychlejší spojení lehce pod tři hodiny kvůli nenávaznosti Západních expresů a rychlíků Cheb – Ústí nad Labem – Praha. Cestující musí v Chebu čekat na přestup téměř hodinu. “ … za což mohou ty samé kraje, které nyní vítězoslavně zlepší spojení. Nic nebránilo Karlovarskému kraji v tom, aby už dávno zavedl Sp vlaky Cheb – K. Vary, které by v Chebu časově navazovaly na Západní expresy od/do Plzně/Prahy. „Dosud mezi oběma městy přímé vlaky nejezdí. Trasu mají vlaky zvládnout za zhruba 2 hodiny a 20 minut, vlak bude zastavovat častěji, než rychlíky nebo expresy na trase. “ Nynější… Číst vice »

železničář v důchodu

Podle toho stavu, který nabízí jízdní řád platný pro příští období, by asi nejrozumnějším řešením bylo prodloužení rychlíků relace Praha – Plzeň – Cheb až do Karlových Varů v podobě Sp vlaků (když už do toho kraje chtějí „investovat“ vlakové km) – určitou „paseku“ v tom sice dělá jeden pár vedený „pendolínem“, ale to by snad šlo řešit přípoji s přestupy „hrana – hrana“ v Chebu (otázkou by pak ale možná byla kapacita především právě toho „pendolína“). A kdyby k tomu byly zavedeny navíc i zmiňované Sp vlaky mezi Plzní a Chebem, pak by mohly v Chebu být vzájemně provázány… Číst vice »

orky

Taky je potřeba doplnit, že těmto spěšňákům ujede rychlík do Karlových Varů asi o 7 minut aby ten spěšňák pak jel 10 minut za nim. Pobavil mě „kvalitní“ scan té smlouvy. JŘ je na straně 52 pdf dokumentu, ale omezení se z něj nedá přečíst, protožeje vidět každý druhý řádek. Mimochodem ta smlouva se váli na těch stránkách od 14.6., takže tato informace je stará skoro půl roku.

orky

Tak to jste odvážný o tom psát, protože může jít o nějakou rozpracovanou verzi.

XXXD

V relaci Praha-Plzeň-Cheb mimochodem nejezdí rychlíky ale expresy.

železničář v důchodu

Sice drobný detail, který na podstatě věci nic nemění, ale budiž Vám přáno, že máte zase jednou pravdu – jen pro pořádek dodávám, že když to není nezbytné (což platí i pro tento případ), nemá smysl rozlišovat vlaky osobní dopravy na jiné podrobnější kategorie, než na ty „globální“, tedy „rychlík“ (= vlak projíždějící většinou tarifních bodů) a „osobní (zastávkový) vlak“ (= vlak zastavující ve výrazně převažující většině tarifních bodů) …