Plynuleji do Krkonoš. Obchvat Nové Paky otevře ŘSD letos v létě
Obchvat Nové Paky, stav leden 2025. Foto: ŘSD

V části trasy už jsou položeny první vozovkové vrstvy.
V části trasy už jsou položeny první vozovkové vrstvy.
odbočení do leva, potenciál smrťákú. Kruhač nakonci nove silnice… projektant se předved … ještě tam chybí semafor
Ten kruháč je děs, ale ještě větší hrůza se plánuje u křížení budoucí D35 s I/16 u Úlibic, tam bude na 4proudovce (I/16) kruháč. Kdo tohle vymýšlí ? Chtěl jsem se na to zeptat pana Mátla. Už s tím ale asi nikdo nic neudělá.
A nějaké zlepšení železnice tímto směrem?
trať od Staré Paky do Trutnova prochází modernizací..bohužel v českém stylu, takže v původní stopě, prostě jakoby se na polňačku nalil asfalt..
Trvalo to (zejm. fáze před výstavbou), ale letos snad už konečně! (No, nicméně do Folk Burgeru asi budu odbočovat i nadále.)
Pořád dělají nejlepší burgery? Možná dva roky jsem tam nebyl. Předtím třeba jednou za dva roky a přestože se osazenstvo mezitím určitě povyměňovalo (nemám paměť na obličeje), tak hambáče i dortíky vždy byly klasa.
Obchvat samozřejmě neskutečně pomůže. Ale jinak v jeho projektu jde o ukázkový příklad naprosto stupidního řešení, který mi hlava nepobírá, jak může projít přes x povolovacích instancí, včetně vnitřní kontroly na ŘSD. Zakončit takovou stavbu kruháčem, vedle kterého stejně vznikne most, tudíž MÚK by byla za naprostou hubičku, pouze postavení připojovacích ramp, to je fakt naprostá zabedněnost. Kruháč tam vznikl především kvůli úspoře peněz .. ptám se, co se uspořilo, když stejně pár metrů vedle vznikne most ?
A kdyby jen to… až do Vidochova ta silnice půjde pořád do kopce, pak přijde ten debilní kruhák, načež se najede na most s niveletou cca 2 až 3 m NAD současnou niveletou (aby se dopravní hluk mohl skvěle šířit co nejdál) a vzápětí ta vozovka bude zase klesat na starou trasu.
Jo, když s tímto řešením obec souhlasila, ať trpí – ale proč budeme muset opět trpět my řidiči?
Přitom kromě rozšiřování našich silnic o další pruhy je MÚK druhá nejlepší metoda jak zvýšit plynulost provozu a kapacitu komunikace… když už se investuje docela dost peněz do obchvatu, proč je menší částka za můk už příliš moc?
Nakonec ani tak křížovatka „v půlce“ (u Štikova) není bezkolizní, přestože tam též je most a mělo by jít použit řešení bez odbočování doleva přes hlavní směr…
A od jara se má rekonstruovat most na Horkách.
Tak přeju novopackým konečně klidné a hezké město, ne co z toho udělala doprava bez obchvatu. Snad se podaří.
Prazaci by mohli jezdit na Sumavu nebo do pr.. a ne do Krkonos. A klidne me uminusujte.
Sice by tam ty pražský prachy zoufale chyběly, ale mínusujeme, mínusujeme…
A Středočeši nebo Hradečáci+Pardubičáci (ti to mají víc na dohled) můžou? Nejeden Pražák by do Krkonoš jezdil, kdyby vypadaly jako za našeho dětství, vítaly hosty a nesdíraly je z kůže při prvním kontaktu se službami. A kdyby nevypadaly jako Václavák, to máte recht. Nemluvě o nárazově šíleném provozu na příjezdových silnicí skrze Podkrkonoší, na D10 apod. Sečteno podtrženo, milovník hor do Krkonoš v sezóně nejspíše nepojede. Já taky už ne, a to je znám jako své boty, přesto vracel bych se pravidelně a rád. Šumava se bohužel také inspirovala (Špindlem, Pecí, Harrachovem) a některá místa si hrají na vysoké resorty… Číst vice »
Vysoké Tatry jsou cenově minimálně to samé, co Krkonoše služby tam od 90. let nijak zásadně nahoru nešly.
V poměru výkon/cena to na Rakousko ani omylem nemá…
Coby obyvatel napůl Prahy a napůl HK kraje naprosto souhlasím. Odírání návštěvníků Krkonoš a hlavně to, co je za ty šílené částky nabízeno, je ostudou a konkrétně moje návštěva Krkonoš v roce 2022 byla zřejmě poslední, pokud nepočítám ad-hoc návštěvy okrajových oblastí, spíše v podhůří. Raději si uchovám vzpomínky například na super tábory, na které jsem tam jezdil v 90. letech (čtyřsedačka Špindl – Planina tehdy stála 30 Kč :D) anebo na tehdejší pobyty v Krkonoších s rodinou, jezdila tehdy společně celá naše ulice o 5 domech, kde byly rodiče i děti v podobném věku. Jeseníky jsou to samé v… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že Češi i ti Pražáci (narodil jsem se a žiju v Praze) rádi a hojně jezdí do domácích hor, tak je nepochopitelné a velká škoda, že se nestaví a bohužel ani pořádně neplánuje kvalitní železniční infrastruktura do hlavních středisek, aby se mohlo hromadně, pohodlně a ekologicky jezdit na hory vlakem jako v Rakousku nebo Švýcarsku. Bohužel se stávajícími časy, přestupy a polohami nádraží to prostě zvolit nelze. A bohužel ani autobusové linky nejsou žádná sláva, jak jak jsem koukal. Přitom kdybych měl možnost ráno sednout na vlak a za cca 1,5hod být pohodlně na horách, tak neváhám… Číst vice »
To asi kazdy. Ale je zde jeden zasadni rozdil. Krkonose nejsou Alpy. Proste neni kapacita pojmout tolik lidi na tak malou rozlohu. Ale pro obyvatele naseho hlavniho mesta je fronta ci kolona stejna jak v Praze nebo v Peci ale je dulezite tam byt. Co kdyby se udelali turnikety za Vrchlabim a za J. Laznemi a kazdy den se pustilo do hor jen odpovidajici mnozstvi navstevniku? Blbost, ze? Opravdu? Fronty u vleku precpany sjezdovky to fakt nekoho bavi?? Z Jaromere jede vlacek aut v kolone za vydesenym Prazakem ktery po vyjezdu z dalnice jede 70km\h. Stejne se nic nezmeni a… Číst vice »
Sjezdovky, fronty a celkovou přeplněnost hor nedovedu moc posoudit, už dávno jezdím spíše na běžky a do Krkonoš pak už jen sporadicky (Jánské Lázně, Malá Úpa..), jinak jezdím poslední roky většinou právě na tu Šumavu, resp. přes hranici do Bavorského lesa a i tam bych uvítal solidní rychlejší přímé železniční spojení Praha – Strakonice – Vimperk – Volary a Praha – ČB – Nové Údolí U těch Krkonoš a jich východní části jsem zvědavý, zda a jak se projeví kompletní dostavba D11…
Tak kdo by nechtěl jet z Jaroměře stovkou do těch „svých“ Krkonoš po volné silnici na volnou sjezdovku… Samozřejmě Pražáci jezdí i na tu Šumavu, je jich tam stejně plno jako v Krkonoších. Ale mnozí mají ty Krkonoše blíž a zrovna když řešíte sjezdové lyžování, v Krkonoších je asi 5x více sjezdovek než na rozlehlejší Šumavě. Já do Krkonoš na lyže prakticky nejezdím a třeba takový Špindl považuju za atraktivní spíš pro Němce, Dány a Holanďany, tak nevím jestli je nějaký obchvat Nové Paky pro tohle relevantní.
Zrovna u cesty na hory nejde o typickou automobilovou dopravu po městě kde by to moc nebylo potřeba as koeficientem pasažérů na auto okolo 1,4… tam bych pro ten OA měl víc pochopení.
Jo, letos jsem dělal pokus, blak praha
Jo, letos jsem dělal pokus, vlak praha-vrchlabí, 2 přestupy, s podivem ani minuta zpoždění, něco přes 3 hodiny. A pak jsem to stejně musel do špindlu dojet busem, kterej začínal na čerňáku, ten už si sekeru asi 10 minut dovez. Ten bus to taky jede přes 3 hodiny. Chápu, že se tam jezdí autem, jiná rozumná volba není.
Tak za jak dlouho se to dá autem, že… 🙂
na pohodu 2 hodiny z vinohrad k parkovišti hromovka. přeložka 1/16 u boleslavi a výše zmíněný obchvat z toho v klidu 20 minut ukousnou.
Jo, klidně si do té pr… jeď taky.
Pražáci chtějí hlavně na sjezdovky (a v tom jsou Krkonoše mnohem lepší než Šumava). A na běžky to mají mnohem blíž do Krušných hor nebo Jizerek.
Ten kruháč je naprosté zvěrstvo
Protože…….?
… nejspíš proto, že se nedá projet 160.
Ono by plně stačilo, kdyby se v té zóně extravilánu dalo jet plynule devadesátkou. Jenže stavební řešení tohoto kruháku na kopci je takové, že úplně každý tam bude muset od jihu brzdit na maximálně 30 km/h, aby to mohl bezpečně projet, protože ty nájezdy a výjezdy jsou tam hodně ostré. A jsem zvědav na statistiku nehodovosti po prvních dvou provozních sezónách, jak se řidiči srovnají s tím, že kilometr dlouhý přímý úsek náhle končí kruhákem – tipuji, že tam velice brzy přibudou sedmdesátka, padesátka a zákaz předjíždění.
Protože kopec a navazující vrcholový most, který bude v podhorském podnebí rád namrzat. Projektantům se tam nepovedlo vrazit MÚK nebo odbočovací pruh, tak se holt udělalo druhé nejblbější řešení. Mimochodem na tom obchvatu budou dvě stykové křižovatky a jedna křižovatka průsečná, což je na vytížené silnici I. třídy v roce 2025 neuvěřitelné…
Most bude namrzat??? Na mostě u v údolí řeky Mohelky u Rádelského mlýna je na mostě instalováno automatické „solení“. V Pace by to nešlo, když tady může námraza za kruháč?
Šílenost že tam nejsou čtyři pruhy a postupně se to dosud stále nerozšiřuje hlavně až po Mladou Boleslav
No oni by čtyři pruhy do kruháče stejně ničemu nepomohly…
Jak ukazuje kruháč za čtyřpruhem u Jičína…
Názorný příklad uživatele silnice, kterému nikdy nic nestačí…
Nějak se Vám tam dostala fotka z přejezdu ve Studénce.
Myslel jsem, že se tohoto nedožiju. Na papíře už za Adolfa. tak ať to slouží. Packým obchodníkům držím palce ať to přežijí.
Souhlasím. Jak jsem nedávno psal o Hradci, po otevření dálnice kolem, město duchů. Též o tom mluvil cca 10 let nazpět starosta Golčova Jeníkova, že spousta lidí se ve městě nezastaví, ale profrčí jen kolem. Bohužel, obchvat je vždy pro někoho plus, pro někoho minus.
„Město duchů“ je Hradec minimálně od dob covidu a už předtím to nebyla žádná hitparáda. Zkrátka posledních deset let aktivity směřují jinam, ale za to nemůže dálnice, ta naopak ulevila vnitřnímu okruhu, kde se již netvoří dlouhé fronty smrdících aut (problém převážně chodníku vedoucího kolem silnice)
Stotisícové město duchů, kde se dá konečně žít, aha.
Na papire uz za Adolfa? O jakem projektu je rec? Odkazete nas na dalsi info?
https://www.munovapaka.cz/historie/d-61849
Podle pamětníků vznikla myšlenka obchvatu poprvé za Protektorátu, kdy německý Wehrmacht potřeboval kvalitní silnice pro přesun bojové techniky a zásobování východní fronty. Údajně v té době byla silnice již vykolíkována. V 60. letech v rámci budování socialismu vznikaly různé návrhy, jak obchvat řešit: tunel pod celým městem, severozápadní varianta vedoucí přes Ořechovku, Slovany a Podlevín, jihovýchodní varianta odpovídající zhruba dnešní variantě A, dokonce na Městském národním výboru existovala i studie přemostění celé Nové Paky železobetonovým mostem od benzinové čerpací stanice až rozvodně VČE s železobetonovým pilířem tyčícím se v parčíku před ZŠ Komenského.
Tohle je naprostá pecka a doufám, že naznačené pokračování v podobě obchvatu Horek nezůstane jen na papíře.
jen škoda zase toho kruháče…o kolik by při takové stavbě byla dražší mimoúrovňová křižovatka? Myslím, že by se to skoro ani nepoznalo..on ten kruháč je taky dost drahej..
Nepoznalo by se to prakticky vůbec, protože MOST, což je hlavní náklad u MÚK, stejně vzniká. Tudíž by se akorát místo 5-ramenného kruháče a krátké přeložky silnice stavěly 4 rampy z hlavní trasy dolů pod most. Nákladově tak +20-40 mega na stavbě s rozpočtem 1.300 mega.
Stačila by jedna rampa pro tu místní silnici III. třídy a dvě Y křižovatky s odsunutými paprsky, jako tomu bude na Kumburáku… Jenže to by bylo
1) moc přívětivé pro řidiče, kteří by v tom extravilánu mohli jet plynule neslýchanou rychlostí 80-90 km/h;
2) moc přehledné pro nemístní, kteří tudy pojedou nejen za sucha a světla, ale i v nočním dešti nebo mlze a logické uspořádání by je znejistilo – takhle budou donuceni hodně brzdit a hodně přemýšlet, kudy kam vlastně mají jet;
3) stavebně jednodušší a tudíž levnější.
stavebně jednodušší a levnější by to fakt nebylo, netřeba argumentovat za každou cenu
A kolik jste ochoten platit za „daň za provoz silničního vozidla“? Aby vaši lenost dát na chvíli nohu z plynu a zakroutit kolečkem nemuseli platit jiní.
klidně ochoten jsem, sice tu máme spotřební daň, ale ta je spíše za externality provozu vozidla, než na infra. Tady nejde o lenost, ale třeba i to hluk a emise, protože každé brždění a rozjezdy jsou samozřejmě zátěž a také o plynulost provozu samotného, kdy se investuje neskutečné peníze do velkorysého obchvatu a pak se to zabije takovou kravinou, které ve výsledku možná ani nic neušetří? Takže vaše přirovnání je nesmysl, protože naopak teď tím budou trpět „všichni“, jak řidiči jedoucí po novém obchvatu, tak místní vyšším hlukem a emisemi, tak i nezaujatá příroda, pro kterou měl být obchvat úlevou
Tak hluk může být při pomalejší jízdě menší, co se týče plynulosti tenhle kruháč umožní bezpečné napojení původní silnice, nebude tam o hubu připojování zleva, když to tam někdo bude prasit rychle od Trutnova (tam bude blbá viditelnost – oblouk, takže by možná musela omezit rychlost pro viditelnost na křižovatce).