obnoveny

Plošné mýto jako naděje pro Středočechy. Kraj už připravil vlastní plán zpoplatnění silnic

Silnice II. třídy před opravou, ilustrační foto. Autor: SwietelskySilnice II. třídy před opravou, ilustrační foto. Autor: Swietelsky

Středočeský kraj chce rozšířit mýtný systém i na silnice II. a III. tříd. Zveřejnil konkrétní úseky.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M 474 003

Mýto by se mělo zavést pro všechna vozidla s více než 3 koly, kromě autobusů linkové dopravy. A na SUV by měla být zvláštní přirážka.

Luk

Přirážka na SUV je nesmysl, ale mohlo by se platit podle nápravové zátěže (protože čím vyšší, tím víc se ničí silnice).

Norbert

nákladní vozidla na silnice nižších kategorií vjíždějí nejen aby se vyhnuly mýtu ale také kvůli všeobecnému zákazu vjezdu nákladních a dalších pomalejších vozidel během špičky na dálnice a 1.třídy během pátečních odpoledních a nedělních špiček v letním období. Státní zřízenci by si měli zamést před vlastním prahem

Nájem

Tedy doufám, že Středočeská hejtmanka, která se ve volební kampani jasně vymezila proti Agrofertu a stojí na správné straně, co nejdříve tohoto zrádce-radního, který nápady vlády dezolátů propaguje, odvolá. Ideálně bez náhrady, jeden radní pro dopravu zůstane.

Jarda Pytlík

Důkaz, že jde o věc, která tady mohla dávno fungovat, kraje si to přejí.

Václav

Úplně plošné mýto myslím není dobrý nápad. Znamenalo by to velký nárůst administrativy. Ale zpoplatnit dvojky a pro těžší auta, dejme tomu od 12 tun, mi přijde jako rozumný kompromis.

Kubrt

Nárůst administrativy při satelitním systému?

Franta Chcípák

„Nárůst administrativy“ je obdobně univerzální námitka jako hysterické zvolání „nic to neřeší!“.

Luk

Úplně plošné mýto je dobrý nápad a mělo by platit, že čím nižší třída silnice, tím vyšší cena. Silnice nižších tříd nejsou obvykle stavěné na kamiony a poškozování je tak znatelně vyšší než na silnicích 1. třídy nebo dokonce dálnicích.

t t

Je jinde v Evropě takový to systém?

Tonda Sehnal

Česmad hodí na stůl nějaká čísla, o kolik to zdraží dopravné, kdokoliv umí mluvit to ihned přepočítá promítnutím do koncové ceny, stane se z toho obří politikum a za chvilku to zhasne jako proruská vlna v SPD. 🙂

panda

Miluju třeba argument, jak by pak byly drahé potraviny. Jakoby teď byly nějak levné, ve srovnání s okolními státy a kupní síle 😅

Béďa Havránek

Draho máme, protože si produkujeme málo lokálně. JZD nahradil Agrofert, malých zemědělců je málo a stát jim hází klacky pod nohy, například dávání dotací těm velkým. Drobné pomístní producenty pak stát potírá absurdními požadavky na výrobu, přehnanými regulacemi a vysokými odvody a daněmi. Ze všech zemí, kde jsem byl, je jich u nás různých malých pekáren, sýráren, rybáren, drobnochovů kde koupíte maso nebo stánků s domácí zeleninou nebo svačinama úplně nejmenší koncentrace a lidi pořád žijou v dojmu, že co je kupovaný (nejlépe v plastu), to je nejlepší. Pak není divu, že máme dálnice plný kamionů spěchajícím do Lidlů s… Číst vice »

Kubrt

Ovšem produkty z těch malovýroben a od malých zemědělců jsou dražší, než z „průmyslového“ zemědělství.

Ondros

No vlastně proč ne, v železniční síti se také platí všude.